AMD Mantle asi končí, veřejný SDK nebude

AMD Mantle asi končí, veřejný SDK nebude
, , aktualita
Na Game Developers Conference v San Francisku se budou prezentovat novinky týkající se DirectX 12 a snad i glNext. AMD však mluvilo také o svém Mantle, které mělo žít i vedle nových DirectX, ovšem nyní to vypadá jinak.
K oblíbeným
reklama
AMD Mantle bylo představeno jako low-level API, které dokáže z grafického hardwaru dostat vyšší výkon než DirectX 11 a přesně to měla být jeho hlavní výhoda. Jenomže DirectX mají v herním světě naprostou převahu, zatímco Mantle se dostalo jen do několika titulů, jako je Battlefield 4, nového Thief a podporu vyjádřil také Crytek ve svém CryENGINE. Nyní to vypadá, že Mantle ve skutečnosti posloužil hlavně k tomu, aby dohnal Microsoft k překopání svých DirectX a k rychlejšímu vývoji verze DirectX 12, která rovněž slibuje daleko efektivnější využití hardwarových zdrojů. A pokud nové DirectX budou efektivnější, pak nějaké Mantle v podstatě postrádá smysl.



Nicméně AMD dosud opakovalo, že Mantle bude žít i vedle DirectX 12, a to především kvůli tomu, aby majitelům Radeonů stále přinášelo výhodu v lepší podpoře i výkonu a sloužilo i jako demonstrační platforma pro nové funkce pro vykreslování herních scén. Mělo se z něj také stát otevřené API, tedy až poté, co vyroste ze své betaverze, která je stále aktuální.

AMD na GDC oznámilo, že ještě v tomto měsíci zveřejní 450stránkového průvodce pro programátory. Ten bude k dispozici na příslušných stránkách a nabídne detailní pohled na schopnosti Mantle a design celého API, což, jak AMD doufá, rozproudí diskuzi vedoucí k vývoji ještě lepších budoucích API pro další roky. Čili nyní se zájemci konečně dozví podrobnosti o Mantle a jeho fukční stránce.

Jenomže AMD pokračuje tím, že tento rok bude pro Mantle znamenat přechod. Firma bude nadále podporovat své parntery a jejich budoucí projekty, jako je třeba Battlefield Hardline a Mantle má být i nadále ze své podstaty otevřené, ovšem AMD upustilo od záměru přijít s veřejným SDK. Firma jej bude nadále využívat jako platformu pro vývoj grafických inovací, která bude k dispozici vybraným partnerům se specifickými potřebami. Nicméně, pokud jste vývojář, který má zájem o využití Mantle 1.0 (čili první plánovanou ostrou verzi), AMD doporučuje, ať se raději začnete zajímat o DirectX 12 nebo glNext.

Oni partneři se specifickými potřebami mohou být třeba firmy vyvíjející herní konzole, které dnes využívají hardware od AMD, ovšem nemusí jít vůbec jen o svět hraní her. Vypadá to tedy, že Mantle ustupuje do pozadí. Posloužilo svému účelu, ale nemůže konkurovat novým DirectX 12 a glNext z hlediska podílu na trhu. Zítra by firma měla zveřejnit další podrobnosti.

Zdroj: PC Perspective
reklama
Nejnovější články
Radeony RX 5700 mohou jít s úpravou registrů nad 2,2 GHz Radeony RX 5700 mohou jít s úpravou registrů nad 2,2 GHz
Grafické karty Radeon budou asi mnohem oblíbenějším cílem overclockerů z řad běžných uživatelů než procesory Ryzen 3000, protože to vypadá, že s úpravou registrů lze získat nezanedbatelný frekvenční nárůst.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
AMD vs. NVIDIA: jak zub času ovlivňuje výkon GPU? AMD vs. NVIDIA: jak zub času ovlivňuje výkon GPU?
Pokud by si někdo myslel, že se starým křemíkovým hardwarem je to podobné jako se starým spalovacím motorem, může být vcelku v klidu. Starý křemíkový čip časem nezíská horší výkon, ale o tom však nerozhoduje sám.
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
NVIDIA se chlubí 50 % výkonu navíc v Monster Hunter: World díky DLSS NVIDIA se chlubí 50 % výkonu navíc v Monster Hunter: World díky DLSS
NVIDIA se s námi podělila o benchmark, který ukazuje na výkon jejích GeForce RTX ve hře Monster Hunter: World. Ten má být díky Deep Learning Super Sampling (DLSS) o polovinu vyšší, což se v takové náročné hře bude hodit.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Ryzen 9 3900X: stačí na něj originální chladič Wraith Prism RGB? Ryzen 9 3900X: stačí na něj originální chladič Wraith Prism RGB?
Dvanáctijádrový procesor Ryzen 9 3900X je pochopitelně aktuálně ve středu zájmu, a to i z hlediska spotřeby a chlazení. Na spotřebu a schopnost levnějších desek jej napájet jsme se už podívali a nyní je tu chlazení. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Severní Karolína zvažuje vysokorychlostní dráhu od Virgin Hyperloop One Severní Karolína zvažuje vysokorychlostní dráhu od Virgin Hyperloop One
Projekt Hyperloop byl navržený podnikatelem a vizionářem Elonem Muskem. Jeho realizace se ujaly soukromé společnosti, jednou z nich je Virgin Hyperloop One. Ta by mohla vybudovat vysokorychlostní trať i v Severní Karolíně. 
Dnes, aktualita, Kateřina Hoferková