www.svethardware.cz
>
>
>

AMD, NVIDIA i jiní prahnou po interposerech, TSMC má plno

AMD, NVIDIA i jiní prahnou po interposerech, TSMC má plno
, , aktualita
Vypadá to, že použití křemíkových interposerů se v rámci příštích generací grafických karet podstatně rozšíří, neboť se dozvídáme, že o technologii CoWoS firmy TSMC je obrovský zájem. Otázka je, na kterých produktech se to projeví. 
K oblíbeným
reklama
AMD i NVIDIA své zkušenosti s využitím interposerů už mají, přičemž AMD na rozdíl od druhé firmy je už nasadilo i v herních grafikách. Můžeme o nich mluvit také jako o technologii Chip-on-Wafer-on-Substrate (CoWoS), jejíž samotný název už říká, o co jde. V případě grafických karet to zatím v důsledku znamená jedinou věc, a sice využití pamětí typu HBM namísto GDDR, ovšem v budoucnu by to také mělo představovat možnost výroby GPU ze dvou či více čipů. 
 
 GPU NVIDIA V100 na interposeru vedle pamětí typu HBM
 
Paměti typu GDDR6 sice nabízí slušnou propustnost a ještě stále by měly mít potenciál k jejímu zvyšování, ovšem HBM2 jim už přesto utekly na nedosažitelnou úroveň. Dnes se používají přinejlepším GDDR6 s 15,5 GT/s na pin a kdyby se použily na RTX TITAN a jejím 384bitovém rozhraní, získali bychom 744 GB/s. Pokud přijdou i 18GT/s verze, pak by to bylo dokonce 864 GB/s, ovšem moderní HBM2E už mají možnost v případě čtyř modulů a 4096bitového rozhraní překročit hranici 2 TB/s, což je pro GDDR6 jednoduše nesplnitelné. 
 
Nyní je otázka, zda pro NVIDII či spíše pro AMD bude mít smysl vytvořit další herní generaci, která využije HBM2. Nyní už by neměl být velký problém dosáhnout propustnosti třeba kolem 800 GB/s na 2048bitovém rozhraní a jde spíše o to, jak půjde pouzdření takových pamětí na jeden interposer vedle GPU, k čemuž firmě AMD poslouží právě technologie CoWoS od TSMC. 
 
Právě AMD s NVIDIÍ přitom vedle firem HiSilicon, Xilinx či Broadcom mají rezervovány či už využívají příslušné kapacity pro CoWoS, takže lze očekávat, že přinejmenším hi-endové akcelerátory budou na pamětech HBM2 postaveny. Zda to ale bude platit i pro běžné herní grafiky, to zatím nelze říci. TSMC zatím dle Digitimes (via Tom's Hardware) najelo na plnou výrobní kapacitu CoWoS pouzdření, takže dle toho lze usuzovat, že i AMD a NVIDIA už začínají plnit sklady. 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Podíl Windows 7 spadl pod čtvrtinu mezi desktopovými OS, příliš však neklesá Podíl Windows 7 spadl pod čtvrtinu mezi desktopovými OS, příliš však neklesá
Microsoft letos v lednu ukončil rozšířenou podporu operačního systému Windows 7, takže se dalo očekávat, že jeho obliba půjde dolů, jak lidé začnou více přecházet na jiné systémy. Nynáí se můžeme podívat na čerstvá čísla z NetMarketShare. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Už i Snapchat se staví proti Donaldu Trumpovi, končí s jeho propagací Už i Snapchat se staví proti Donaldu Trumpovi, končí s jeho propagací
Sociální sítě si s Donaldem Trumpem užijí mnohé. Po jeho výpadech na Twitteru a Facebooku mají s jeho příspěvky problém i na Snapchatu. Agresivní příspěvky amerického prezidenta způsobily, že zmizí z propagované sekce.
Včera, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
AMD zpřístupnilo virtuální prohlídku superpočítače Hawk s EPYC 2 ve Stuttgartu AMD zpřístupnilo virtuální prohlídku superpočítače Hawk s EPYC 2 ve Stuttgartu
Pokud vás zajímá, jak to asi vypadá v místnosti s instalovaným superpočítačem, pak přesně na takovou (virtuální) prohlídku vás zve společnost AMD. Jde konkrétně o moderní superpočítač Hawk instalovaný v německém Stuttgartu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Roadmap 2020 - 2021: NUC s Tiger Lake nenabídnou grafiku Xe Roadmap 2020 - 2021: NUC s Tiger Lake nenabídnou grafiku Xe
Leaker Momomo_US zveřejnil dvě uniklé roadmap firmy Intel, které ukazují její plány ohledně nových počítačů třídy NUC - Next Unit of Computing. Zajímavé je na nich především to, že ačkoliv zahrnují i Tiger Lake, nefiguruje v nich grafika Xe. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her
Kvalita textur je jeden z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících grafickou stránku her a jejich vylepšením můžeme ze staré hry, nad kterou by už většina lidí ohrnula nos, udělat ještě vizuálně ucházející titul. Právě zde se už často uplatní umělá inteligence.
Včera, aktualita, Jan Vítek