reklama
Aktuality  |  Bleskovky  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

AMD oficiálně představilo FidelityFX Super Resolution, jaká rozlišení používá?

, , aktualita
AMD oficiálně představilo FidelityFX Super Resolution, jaká rozlišení používá?
Už včera jsme uvedli odkaz na nové ovladače Radeon Adrenalin, které nabízí technologii FidelityFX Super Resolution. Nyní tu máme podrobnosti z prezentace samotného AMD, kde se dozvíme více o výkonu či použitých rozlišeních.
AMD oficiálně představilo FidelityFX Super Resolution, jaká rozlišení používá?
FidelityFX Super Resolution přichází jako univerzální a otevřená technologie pro upscaling za účelem zvýšení snímkovací frekvence ve hrách. Srovnávána je tak s konkurenční DLSS, na čemž nezmění nic ani ten fakt, že jde o velice rozdílné věci. Jejich účel je totiž stejný a lze očekávat, že NVIDIA bude FSR spíše přehlížet, než aby ji začala podporovat. 
 
Na druhou stranu si NVIDIA také k našemu překvapení adoptovala technologii FreeSync (či přesněji Adaptive-Sync), čímž svou G-Sync odsunula do pozadí zájmu. Jenomže to nelze srovnávat s případem FSR vs. DLSS, neboť pravý G-Sync dojel spíše na to, že potřebuje nákladný hardwarový modul coby součást monitoru, která výrazně navyšuje jeho cenu a nic takového pro DLSS neplatí. Tam jde pouze o vhodnou grafickou kartu a podporu ze strany her stejně jako v případě FSR. 
 
Ale uvidíme, jak se NVIDIA rozhodne. AMD dá FSR k dispozici na GPUOpen někdy uprostřed července.
 
 
Pokud jde o podporu pro FSR, zde se nám potvrdily starší informace o sedmi titulech, které ji nabízí hned od 22. června, zatímco další přijdou později. Co nového se ale dozvídáme?
 
Algoritmus v FidelityFX SR je určen především k detekci hran v obrazu a jeho rekonstrukci ve vyšším rozlišení tak, aby se co nejméně projevilo nevyhnutelné rozmazání, což podobně jako v případě DLSS závisí hlavně na výchozím rozlišení, v němž se hra skutečně vykresluje a to si můžeme zvolit. Algoritmus je přitom umístěn ještě uprostřed grafické pipeline hned po antialiasingu a tone mappingu, čili před aplikací různých filtrů pro přidání filmového šumu, chromatické aberace a podobných. 
 
Rozlišení: AMD FSR v. NVIDIA DLSS - via VideoCardz
Nastavení Škálování   8192×4320 (8K)   3840×2160 (4K)   2560×1440   1920×1080
AMD FidelityFX Super Resolution
Ultra Quality  77,0% 1,30x   6302 3323   2954 1662   1970 1108   1477 831
Quality 66,6% 1,50x 5461 2880 2560 1440 1706 960 1280 720
Balanced 58,8% 1,70x 4819 1270 2259 1270 1506 847 1129 635
Performance 50,0% 2,00x 4096 2160 1920 1080 1280 720 960 540
NVIDIA Deep Learning Super Sampling
Quality 66,6% 1,50x   5461 2880   2560 1440   1707 960   1280 720
Balanced 58,0% 1,72x 4752 2506 2227 1253 1485 835 1114 626
Performance 50,0% 2,00x 4096 2160 1920 1080 1280 720 960 540
Ultra Performance 33,3% 3,00x 2731 1440 1280 720 853 480 640 360
 
Podívat se také můžeme na to, jaká výchozí rozlišení se v FSR a DLSS využívají v různých nastaveních. Stačí si jen rychle prolétnout procenta, abychom zjistili, že FSR nepřekvapivě obecně spoléhá na vyšší výchozí rozlišení než DLSS, a to v rozsahu 50 až 77 % oproti 33 až 67 %. To by sice technologii NVIDIE mělo poskytnout výhodu k tomu, aby nabídla vyšší nárůst snímkovací frekvence, ovšem pouze na tom to pochopitelně nestojí a jde i o to, jak výkon ovlivní právě samotný převod obrazu do vyššího rozlišení. 
 

 - klikněte pro zvětšení -
 
AMD přitom slibuje, že na Ultra Quality v podstatě nepoznáme rozdíl od hry renderované v plném rozlišení, a přitom v případě titulu Rift Breaker slibuje na RX 6800 XT ve 4K nárůst z 92 na 138 FPS, v Godfall to je z 59 na 87 FPS a v Terminator Resistance z 89 na 128 FPS (viz testy na VideoCardz). 
 
Zda ale dokážeme akceptovat i upscaling pomocí FSR na nejvyšší kvalitu, to už záleží na každém zvlášť, ostatně i názory na DLSS se různí a tato technologie od NVIDIE má rozhodně stále své mouchy, které se postupně vychytávají.  


reklama
reklama
reklama