reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.1.2022, Jan Vítek, aktualita
Už grafická karta Radeon RX 6600 se nesetkala s nadšeným přijetím a vypadá to, že ani nový Radeon RX 6500 XT na tom se svými 4 GB paměti a cenou 199 USD nebude lépe. Jak to s ním vypadá dle dostupných informací? 
Danstorek (1) | 5.1.202214:39
Zajímavé u té grafiky je také to, že podle oficiálních specifikací nepodporuje H265­/HEVC Encode, 4K H264 Encode
a ani AV1 Decode, který by měl být v budoucnu hodně využíván streamovacími službami.
Odpovědět0  0
Choakinek (1547) | 4.1.202220:43
Naprosto nesouhlasím!

Grafiky typu ­"RX 6500 XT­" jsou solidní karty. A i ta cena kolem 5 tisíc Kč není špatná.

Pokud by se vám měla nějaká hra trhat, tak prostě vypněte pár grafických nesmyslů ­(které akorát žerou HW prostředky a vizuální přínos je u nich nula nula nic­), nehrajte hry v nesmyslném 4K rozlišení a budete v pohodě.

Ale jestli si někdo může dovolit kartu na hry za 20 tisíc Kč, tak v pohodě, nechť se neomezuje ;­-­).
Odpovědět12  4
wrah666 (6205) | 4.1.202221:47
Jde o to, jak moc vyženou cenu scalpeři. Pro těžaře bude díky 4gb ram nezajímavá. A co se ceny týká, tak v CZC ­(kde umím vyhledávat, tak to beru jako víceméně referenční bod­) vidím skladem do 4 tisíc kč ­"skvělé­" NV 730 a 1030, potom do 7000 ještě lepší profi P620.. Vše s 2gb ram. Pak ­"opravdu skvělá p1000 ­(za 12 táců­) a pak první, skutečná herní grafika ­(nižší třída­) je 3060, za 24 tisíc.. Jako sorry, ale ve srovnání s tímto je RX6500 za 5 ­(ale i za 10­) tisíc spíš výhra, než zklamání. Hráč si sice necvrnkne do gatí nad detaily, ani FPS, ale přiměřeně si zahraje. A stačí mu jen prodat babiččiny zlaté zuby, nebude muset užít chloroform na souseda, aby prodal jeho ledvinu.. ­(Hm, konec vtipu, dost by mě zajímalo, kdo z ­"hodných sousedů­" co chodili babičce ­"pomáhat­" čornul její zlaté zuby na poličce.. Měla je tam jako rezervu zlata na nové.. Tak za 10 tisíc. Když jsem se o ní staral já a šel tam na ­"zlatou­" rezervu, byly fuč.. A ona se dušovala, že neprodala)
Odpovědět6  0
John60 (92) | 4.1.202221:56
Taky to nechápu, jak na to, že je ta karta mizérie, pan redaktor přišel ???
Měl jsem za to, že naopak převážná většina hráčů her používá grafiky v téhle cenové relaci...
(Není zase tolik lidí, co je ochotno dát za grafickou kartu 20 tis. a více­)

Podle mě RX 6500XT spíš bude prodejní hit.
Odpovědět9  3
Mirek55 (602) | 4.1.202222:02
Ano, v téhle cenové relaci, ale s hodně odlišnými parametry a výkony:­).
Odpovědět2  8
wrah666 (6205) | 4.1.202222:04
A můžeš ty ostatní s ­"lepšími výkony­" koupit? Bum, nemůžeš. Tyhle SNAD půjdou sehnat.
Odpovědět6  2
Mirek55 (602) | 4.1.202222:06
To není důležité, protože grafická karta není jídlo, takže její koupi můžu odkládat klidně do nekonečna. A jak jsem někde psal. I kdybych byl herní závislák co si nechá kálet na hlavu, tak jsou zde vhodnější ­(méně urážlivé­) možnosti jak uspokojit svoji závislost.
Odpovědět2  10
Jan Vítek (3360) | 5.1.20226:46
Mizerná není ta karta, mizerný je ten pokrok, který představuje.
Odpovědět3  2
wrah666 (6205) | 5.1.20226:59
Aha. Tak to ano, s tím rozhodně souhlasím. Pokrok není. Ale karta je.
Odpovědět1  0
Peno11 (88) | 6.1.20229:10
No, to jestli ta grafika opravdu bude, teprve uvidíme, protože doposud se ani NVidii, ani AMD moc nedařilo karty v této cenové kategorii na trh dodávat. 1650 z trhu prakticky vymizela, 1050 Ti, která se občas ještě objeví, by za 10 000 koupil jen blázen, nebo skutečný zoufalec, no a 5500 XT, pokud vůbec je, je spíše okolo 15 000, než 10 a to už bych si také rozmyslel, jestli raději nepřiplatit dalších 5 000 a nemít RTX 3060. Situace na trhu je prostě špatná a pokud tato karta skutečně bude a bude okolo těch 10 000, bude to pro hráče bezva. Ale já se obávám, že pokud ta karta i reálně bude, tak bude cenově spíš tam, kde se dnes pohybuje 5500 XT, tedy 15 000+. A za tu cenu to hit rozhodně nebude, protože za tu cenu se už fakt nevyplatí.
Odpovědět1  0
cdwN (585) | 5.1.20227:01
Ona ten článek tady většina lidí zřejmě nepochopila. Lidi už tak nějak rezignovali na ten stav a už jim nevadí platit nehorázné částky za karty v nižší střední třídě, které už se ani snad nesnaží čemukoliv konkurovat. Tak hlavně, že jsou nové, ne? Nevadí, že stojí 10000.....
Odpovědět2  0
631275 (287) | 6.1.202218:38
Tak někteří žijí v realitě a chápiu, že moderní lowend v představené podobě při ceně 5000 bude opravdu výhra.

Jo, taky tu můžu psát jak jsem kupil 6800xt za 17999 nebo 3060ti za 10500 a že tohle je za 5000 naprostý výsměch. Že by to nemělo stát víc než 2000.
Jenže jak se psalo výš. Pokud chci něco koupit a nestačí mi integrovaná grafika tak vlastně nemám co. Pokud nechci něco opravdu starého nebo starého a použitého.

Takže amd nepokracuje v mizerii. V mizerii pokračují ti, co si hrajou na pandemii a mají rádi všechna opatření tlumící ekonomiku a pak ti, co rádi hrají crypto letadlo.
Odpovědět1  0
Mirek55 (602) | 4.1.202218:54
Nechápu ty jedince, co si tohle nechají líbit a nakupují předražené vykastrovance. Když vám v mexický restauraci budou flusat do jídla a chtít nehorázné částky, tak taky nepůjdete do čínské, české nebo italské?

Alternativy existují:
- méně náročné hry
- ještě méně náročné hry
- konzole
- mobily, tablety ­(i tam jsou hry co na nějakou dobu zabaví­)
- multimediální konkurence v podobě filmů
- drogy
- určitě jsem na něco zapomněl
Odpovědět5  12
cdwN (585) | 5.1.20226:57
Co to vzít na oldschool? Vzít ženu­/přítelkyni ven na procházku, mluvit s kamarády venku ­(nejen ve hře­), zasportovat si a provětrat svaly, kosti, mozek? :)
Odpovědět6  0
kapa (148) | 5.1.202211:47
zabudol si sex. Inak aj na integrovanej Intel HD sa dá zahrať dosýta...
Odpovědět2  0
unreall (481) | 6.1.20229:13
Ja som kupoval rovno 5700G, pretočil igpu, pamäte a v MP Modern Warfare si zastrieľam na nejakých pubertakov v 70­-100fps pri 720p a kúpa grafiky ma necháva chladným až do doby, keď budú ceny úplne normálne.

Ja vlastne na tomto v 720p­/1080p spustím akúkoľvek hru s plynulým frameratom s nízkymi­/strednými detailami. Dokonca pri 30fps si mnohokrát dovolím aj 1440p ­- napr. adventúry, ale aj ten Modern Warfare.

Nemám najmenší dôvod niekam ponáhľať a ak k tomu bodu dôjde, budem môcť pre novú grafiku použiť aj dosť slušný CPU. Radšej som to vyriešil takto, akoby som mal platiť nejakému blbovi za 1050Ti 150­-200e. To fakt odmietam.
Odpovědět1  0
Peno11 (88) | 6.1.202213:27
To je fajn, ale to můžete udělat jen ve chvíli, kdy investujete do nového CPU. Co ale ve chvíli, kdy vám odejde grafika v počítači, který má stále solidní CPU, ale nemá iGPU? Pak holt vezmete cokoliv, co vám za solidní peníz nezhorší herní zážitek a pokud nahrazujete něco, jako GTX 760, nebo 960, pak může být jetá 1050 Ti za 3 500 ­- 4 000, tedy cca. 150 ­- 160 €, víc bych do toho opravdu neinvestoval, pořád dobrou koupí, v tomto grafickém marasmu. Horší to je, pokud vám odejde něco, jako GTX 1060 ­(stále prý nejrozšířenější grafika na Steamu a já se ani nedivím­). Tam asi 1050 Ti chtít nebudete, protože to by byl solidní downgrade a upřímně, pochybuji, že někdo s 1060 by za downgrade nepovažoval i 5700G, ale to záleží i na procesoru, který aktuálně má.
Odpovědět1  0
unreall (481) | 6.1.202217:28
Ja som vychadzal zo svojej situácie. Menil som Ryzen 5 2600, o ktorého výmene som uvažoval už predtým. No v tom prípade som ja prešiel extrémnym downgradom z RX 5700, ktorý som predal za dvojnásobok pôvodnej hodnoty, ale bol by som asi cvok, keby som si tu grafiku nechal kvôli hrám :­) Takto mám za tu cenu nový procesor a neskôr aj grafiku a stále som nič navyše neminul.

Úplne bez problémov sa uspokojím aj s igpu. Jej vykon celkom prekvapil aj mna. Samozrejme ale chápem, ak ma niekto už 5800X asi ťažko bude robiť podobne rozhodnutie
Odpovědět1  0
631275 (287) | 6.1.202218:44
Zase blbec co si myslí že se na počítačích jen hraje. Přitom lowend je i přes nízký výkon často úžasný akcelerátor všeho možného.
Potřebuji na práci nový počítač a integrovaná gpu nestačí, respektive v procesoru co chci ani není.
Co si dle vás mám koupit? Konzoli nebo ty drogy?
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.