reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.8.2022, Milan Šurkala, aktualita
Při prezentaci finančních výsledků AMD bylo také potvrzeno, že k uvedení napjatě očekávaných procesorů AMD Ryzen 7000 Raphael dojde v tomto čtvrtletí. Serverové procesory EPYC Genoa a nová GPU architektura RDNA 3 na sebe nenechají čekat o moc déle. 
Pavel Matějka (1578) | 4.8.202218:09
Tak termíny jsou snad už známé:
28. 8. ohlášení
13.9. recenze
15.9. dostupnost v obchodech
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1578) | 4.8.202218:20
Pardon, ohlášení až 29.8.
Odpovědět1  0
Uni (204) | 3.8.202215:13
@redakce Nadpis hovoří o příchodu ­(dostupnosti­), článek o oznámení. Jedno z toho asi tedy není pravda?
Odpovědět2  0
HoCh (295) | 3.8.202215:24
Já bych na redaktory nebyl tak přísný. Příchod je dost obecné slovo a jako dostupnost bych ho asi nevykládal.
Odpovědět1  0
Uni (204) | 3.8.202218:13
No někde v zahraničním webu bylo uvedeno ­"dostupné­". Nevím, proč zdejší článek s danou informací zřejmě tak polemizuje?
Odpovědět0  0
Zubik1000CZ (323) | 3.8.202213:58
Nemá být zítra nějaká předváděčka? Nemohli by je teoreticky ukázat už zítra s tím, že v září půjdou do prodeje?
Odpovědět1  0
HoCh (295) | 3.8.202214:48
Ano, podle jednoho úniku má prý být předváděčka nejlepších 670E základních desek několika výrobců.

A z tohoto zdroje byl i obrázek ­(údajně­) z prezentace, kde byla formulace v duchu ­"DŘÍVE PŘEDSTAVENÉ procesory AMD 7000­". Pokud tedy nešlo v tom úniku o podvrh, mohly by být procesory na začátku té prezentace aspoň oznámeny.
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 4.8.20227:40
S velkým napětím taky očekávám co dnes bude, předpokládám že budou odhaleny oficiální specifikace a nabídku CPU.
Prodej pak má začít ještě před koncem Q3, tedy nejpozději následující měsíc už budou venku nějaké produkty,
předpokládám že půjde o 16jadro a 8c
Současně s 12c a 6c
Nižší modely neočekávám, každopádně neoficiální specifikace už známe všechny, teď mě víc zajímá výkon v testech
Odpovědět0  0
HoCh (295) | 3.8.202212:31
Čekal bych, že se článek s informací z ohlášení finančních výsledků firmy AMD bude jmenovat jinak, než ­"Spekulace o datu vydání procesorů 7000 před koncem září se oficiálně potvrdily­" ;­-­).

Co třeba ­"Přes velký propad zájmu o PC příjmy AMD vzrostly meziročně o 70%­". Nebo možná: ­"Ztrátu Intelu ve výši půl miliardy si téměř celou připsalo AMD do zisku­" ;­-­) :­-D.

Ale to asi radši ne, to ne to by bylo příliš bulvární :­-­).
Odpovědět5  1
HoCh (295) | 3.8.202215:08
Schválně jsem tu zkusil hledat starší články. Když Intel oznamoval rekordní výsledky za předchozí kvartály ­(4Q21, 1Q22­), tak k tomu tady články byly. Ale o jeho půlmiliardové ztrátě za letošní 2.čtvrtletí ani čárka. Přitom je to událost, která tu nebyla několik desítek let.

A navíc bylo to oznámeno bez varování a Intel do poslední chvíle lhal, i když musel velmi dobře a celkem brzo vědět, jaký to bude průser. Počítám, že ještě bude čelit hromadné žalobě investorů, protože nesplnil svou informační povinnost a zatajoval informace klíčové pro jejich rozhodování.
Odpovědět4  1
RadecekH (810) | 3.8.202217:13
Jen pro vaši informaci, ta ­"událost, která tu nebyla několik desítek let­", tu byla naposledy ve 4Q 2017, kdy Intel vykázal GAAP ztrátu a Non­-GAAP zisk. Ale jinak s vámi souhlasím ­(byť si třeba nemyslím, že nějaká hromadná žaloba bude­).
Odpovědět1  2
wrah666 (6205) | 3.8.202218:19
Intel měl celé roky smůlu na CEO. Co si tak vzpoimínám, tak například jeden když rupl průšvih spectre­/meltdown bleskově prodal své akcie a víc se tvářil, že se nic neděje, další se místo společnosti věnoval sexuálním přednostem sekretářky, další neřešil technický průšvih v podobě nepovedšeného 10 nm procesu, ale uklidňoval akcionáře rekordními zisky. A to i v době, kdy byly ryzeny v akci a najednou Intel stolní top procesor neprodával za 1000 usd, ale za 500. ­(Co to udělalo s marží je asi jasné­) Tato situace prostě musela přijít. Ještě alespoň, že se vzpamatovali a vytáhli Gelsingera. Pokud s technickou stránkou věci nedovede něco udělat on, tak nikdo.
Odpovědět0  1
RadecekH (810) | 3.8.202218:51
Problém je, že vy stejně jako váš předřečník, máte krátkou a hlavně dost selektivní paměť. Ten CEO, co prodal ty akcie, na tom prodeji jednak prodělal a jednak je prodával pravidelně vždy, když je získal. Rok co rok. Proto taky vyšetřování komise pro cenné papíry neshledalo, že by něco porušil.
Ve výsledku CEO moc věcí ovlivnit nemůže. Ano, může rozhodnout, že něco zařízne, ale to je tak všechno. Větší investice neschvaluje, takže jeho úkolem je hlavně žvanit.
Že měl Intel rekordní zisky až poté, co AMD vyrukovalo s Ryzeny ­(2017­), to asi neokecáte. 2015 ­- 2,49 dolarů na akcii, 2016 ­- 2,72 dolaru na akcii, 2017 ­- 3,46, 2018 ­- 4,58, 2019 ­- 4,87, 2020 ­- 5,30, 2021 ­- 5,47, 2022 ­- za 1. pololetí 1,16 dolaru. Ale chápu, že pro finanční nuly je podstatnější fakt, že mezi lety 2015 a 2021 klesla hrubá marže z 62,6 % na 57,7 ˇ%, než fakt, že zisk na akcii stoupl z 2,49 na 5,47.
A ano, tahle situace, že klesnou tržby a zisk, musela přijít. Jen ta příčina bude asi úplně jiná, než si nalháváte.
Odpovědět1  5
tombominos (1237) | 3.8.202221:15
Tak jedna vec se asi okecat neda. A sice, ze Intel konevne pocitil i finacne konkurenci AMD. Jinymi slovy po konci ­'kovidoveho­' mejdanu, ktery mu pomohl zakryt ztratu trhu vuci AMD, tak je realita splasknute bubliny, kdy jde videt, ze AMD i v dobe zmensovani trhu neztraci. Naopak. Kdezto na Intel konecne dopadli leta jeho technickyvh problemu, ktere se ted konecne projevili i finacne a to i pres jeho stale silne dominantni postaveni na trhu.
Odpovědět5  1
wrah666 (6205) | 3.8.202221:34
Radeček je prointelovský fanatik. Nauřil se interpretovat tiskové zprávy, ale nějak mu chybí interpretace reality. A ta je, že Intel už celé roky ztrácí. Ano, mezitím ještě měl rekordní příjmy a následně tím pádem vyplácel rekordní dividendy, ale trendově jde dolů už kolik let. A to se ještě na plno neprojevil serverový trh, tam bude ztráta ještě horší.
Odpovědět3  2
RadecekH (810) | 3.8.202222:09
Proč totální nula, komentujete něco, čemu vůbec nerozumí? Intel vyplácel rekordní dividendy? Intel se v dividendách vždycky držel zkrátka. Zvyšuje je opravdu zlehka. V roce 2015 vyplatil na dividendách 4,6 miliardy. Letos to bude 6 miliard. Ale chápu, že mi odborník jako vy vysvětlí, že je daleko lepší strategií nevyplatit 27 let ani cent.
Trendy vám nijak neberu. Jen bych čekal, že z nich vyvodíte nějaký finanční závěr, nikoliv závěr fanatika. Já vím, podle vás jsem fanatik já. Jenže já, i když to vy nepochopíte, Intel nepreferuju jako značku a nepreferoval jsem ho nikdy. Vždycky jsem si vybíral to, co bylo výhodnější ­(a teď mám AMD­). A ano, jako zákazník se zákazníkem se mnou můžete diskutovat o tom, jestli je výhodnější to nebo ono. Ale byl bych rád, abyste se mnou nediskutoval jako investor s investorem, když vy investor nejste.
Odpovědět2  4
HoCh (295) | 3.8.202220:32
Dik za upresneni. Ty desitky let jsem cetl na nejakem celkem duveryhodnem webu ­(tomshardware?­). Mel jsem napsat pry a byl bych z obliga :­-O. To je tak, kdyz clovek veri novinarum ;­-­). A neoveruje si primarni zdroje.

Tak mi to nedalo a vysledky Intelu za ten rok 2017 jsem si overil v jejich vyrocni zprave. V tom roce se totiz amd sotva zacalo probouzet z klinicke smrti ­(prvni ryzen 02­/2017­), intel ­(temer­) zcela ovladal procesorovy trh a nemel zadny duvod ke ztrate.

CEO Intelu Bob Swan se ve zprave holedbal, ze rok 2017 a jeho 4. kvartal byly rekordni. Tak jsem kouknul na cisla a co byste rek? Mel ho tam. ;­-­) Za 4Q byla podle gaap metodiky ztrata :­-O.

Jenze u ni taky poznamka ­"zpusobeno danovymi vlivy­". Takze zrejme v predchozich ctvrtletich odkladali ucetnimi ­"optimalizacemi­" placeni dani tak dlouho, az je to dostihlo a museli asi vsecho zaplatit v 4Q17, coz se formalne projevilo jako ucetni ztrata. Ale realne ve ztrate nebyli ani omylem. Takre ti novinari s desetiletimi bez ztrat mozna vlastne ani tak moc nekecali.

Je dobre dodat, ze v 2Q22 je to uplne jinak. Ta gaap ztrata 454 milionu je realna a pry nebyt toho, ze dostali vraceny danovy bonus 455 milionu, tak by jejich ztrata byla 700 milionu. A vyhled na dalsi kvartaly nejsou nic moc.
Odpovědět4  1
RadecekH (810) | 3.8.202221:44
Ale já jako akcionář samozřejmě vím, čím byla způsobena tehdejší ztráta. Jen poukazuju na to, že v GAAP metodice už ztráta byla a není to ani 5 let. A je hezké, že vidíte, že v 2Q22 to bylo jinak. Jen vám třeba uniklo, že naopak v 1Q22 byl naopak zisk rekordní. Tedy v GAAP metodice za 1. čtvrtletí vykázal Intel zisk o 4,5 miliardy vyšší než v Non­-GAAP, zatímco v 2. čtvrtletí naopak vykázal GAAP zisk o 1,7 miliardy nižší ­(tedy ztrátu­).
Prostě tak už to u novinářů chodí. Když byl GAAP výrazně větší než Non­-GAAP, tak berou v potaz Non­-GAAP a poznamenají, že GAAP byl vysoký kvůli jednorázovým vlivům. Když je to opačně, tak vezmou GAAP, protože ztráta 0,5 miliardy vypadá jako naprostá bomba, kdežto zisk 1,2 miliardy už by tak senzačně nezněl. A lidé jako vy jim na to samozřejmě skočí.
Jinak jak je to s tou vaší ­"reálnou ztrátou­" teď: Tržby 15,3 miliard, ztráta 0,5 miliardy, ale investice 6,2 miliardy. Ale zase, to už nezní tak bombasticky, co? Pro představu, kdyby AMD investovalo také 40 % svých příjmů, tak má ztrátu proti Intelu dvojnásobnou.
Když se chce navážet do Intelu, tak se samozřejmě vždycky něco najde. A přijde mi, že český internet navážením do Intelu posledních 5 let žije.
Odpovědět1  2
peteb (364) | 3.8.202222:51
Kdyby AMD neinvestovalo svá jakkoli malá procenta do vývoje a nepřišlo s x86_64, kde by asi Intel dnes byl. Se svou IA64 nezaznamenal žádný přelomový úspěch a to jak z hlediska penetrace trhu, tak dosažitelného výkonu ­(proti současníkům UltraSPARC, PowerPC atd­). Dnes již přijde směšné jak se instrukční sadě AMD64­(x86_64­) Intel snažil svým původním označením EM64T ­(Extended Memory 64 Technology­) upřít místo na Slunci.
Odpovědět3  0
RadecekH (810) | 4.8.20226:48
Kdyby...
Jinak snaha zapomenout na x86 a udělat nějakou modernější instrukční sadu, bylo celkem rozumné rozhodnutí. Když se podíváte na x86, byť i se všemi rozšířeními, vychází koncepce z čipu 8080 z roku 1974. Koncepce, že bude nějaký akumulátor ­(registr A­), nějaký příznakový registr, pár dalších registrů ­(B, C, D...­) byla tehdy skvělá, ale dneska by to už fakt šlo udělat lépe, než to pořád lepit a rozšiřovat a zároveň držet kompatiblitu skoro 50 let.
Odpovědět1  1
peteb (364) | 4.8.20229:25
Určitě by šlo spočítat o kolik mohly být v průběhu posledního čtvrt století dividendy Intelu vyšší, kdyby se tomuto rozumnému rozhodnutí na míle vyhnul.
Odpovědět1  0
HoCh (295) | 3.8.202221:59
Nevim, kde RadecekH pracuje, ale je videt, ze ma o Intelu velmi dukladne informace. Tak dobre znalosti o firme casto nemjva ani jeji tiskovy mluvci :­-O.

Ale kvuli tomu, ze nekdo nesleduje Intel stejne dukladne, ho nazyvat financni nulou s kratkou a selektivni pameti, to chce opravdu silnou osobnost. Mozna az intelovsky ;­-­).

Jeste, ze Lise Su nikdo nerekl, ze CEO nic nerozhoduje a je ve firme jen na zvaneni :­-O. To bychom tu asi porad meli 4 jadra za 15 litru. No, ale mozna uz 5­-ti jadra :­-D.

Tvarit se, ze Intel byl v zisku malem proto, ze amd zacalo delat ryzeny a ted jeve strate z uplne jinych duvodu, to chce taky chlapa s gulama ;­-­).

A kdyz uz RadecekH nakousl marze, tak mohu doporucit moc pekny graf vyvoje marzi amd a intelu a vysvetleni toho, to to pro obe firmy znamena. Ma ho no­-x na diit v clanku Intel chce valcivat konkurenci vyhodnejsimi cenami.

A pokud jde o prodej akcii, ktery udelal CEO Intelu pred provalenim pruseru s bezpecnostnimi dirami Core architektury. To, ze nekoho neodsoudi, nemusi nutne znanenat, ze nic neudelal. Mame prezumpci neviny a tak to muze znamenat i to, ze nebylo dost dukazu, nebo vule dokazat, nebo treba i to, ze si zalovany koupil dost dobreho pravnika.

Ale uz to, ze sef firmy, ktery ji ma vest k zarnym zitrkum proda jeji akcie hned, jak je v ramci platu dostane, je dost divne. Vypada to, ze nema o firme a sve schopnosti ji vest moc valne mineni. I kdyz pokud je CEO Intelu jen prazdna mluvici hlava, jak RadecekH naznacuje, tak se tem jeho okamzitym prodejum ziskanych akcii nelze asi zas tak moc divit.

Mimochode, ani to, ze na prodeji akcii ­"prodelal­", neni dukazem toho, ze neprodaval s vetsi znalosti internich informaci a problemu firmy, nez ma bezny investor z verejnych zdroju. V dobe prodeje tezko mohl vedet, ze prijdou kryptomanie a covid, ktere vyvolaji obrovsky hlad po pocitacovych cipech a vyzenou zisky i akcie intelu do oblak.
Odpovědět2  1
RadecekH (810) | 3.8.202222:42
Tak od konce. To, že ho komise pro cenné papíry zprostila obvinění, které proti němu bylo vznesene, znamená, že nic neprovedl ­(z pohledu zákona­). A pokud tvrdíte opak, tak je to křivé obvinění ­(ale samozřejmě s další z nul se nikdo nebude zabývat­). To, že někteří manažeři prodávají akcie firmy, které šéfují, je naprosto normální a svědčí to o finanční gramotnosti. Ono mít investice tam, kde mám práci, je zbytečné riziko. Když to neklapne, přijdu o práci i o investice.
Když už chcete pindat o počtu jader, tak si alespoň dohledejte, jak to bylo. AMD vyrábělo hrdě svá osmijádra ­(pomiňme fakt, že to tak úplně osmijádra nebyla­) už od roku 2011. Intel vám nabízel osmijádra ­(do desktopu­) od roku 2014.
Co píše no­-X, jsou zase jeho pohádky. Ta čísla v grafu jsou samozřejmě správná. Jen ty závěry z nich jsou jen vylhané smyšlenky. Třeba pindy o tom, jak AMD dokáže být v zisku při 30% marži ­(kolem roku 2015­), jsou lež. 2015 ­- ztráta 660 milionů při tržbách 3,99 miliardy. 2014 ­- ztráta 403 milionů při tržbách 5,51 miliardy a rok 2016 ­- ztráta 117 milionů při tržbách 4,27 miliardy. Ale hlupák jako vy, mu na to samozřejmě skočí, protože ho ani nenapadne si to ověřit. Přeci by no­-X nelhal, že? A to se ještě nebavíme o podílu investic, o kterých jsem vám psal výše.
Jenže vy stejně máte jasno. Vy nechcete slyšet fakta, která nepodporují váš názor. Slyšet lži, které váš názor podporují, vám ale vůbec nevadí.
Odpovědět2  4
Milan Šurkala (4499) | 3.8.202218:59
Tak jen aby bylo jasno, mám teď dovolenou, takže tyto články píšu ve volném čase, které bych měl spíše věnovat něčemu jinému a doslova využívám volné minuty v rozvrhu. Na mobilu se zprávy jako hospodaření firem píšou dost blbě, tak bych prosil o shovívavost, že tu máte aspoň jednu dvě novinky denně. Vězte, že kdybych byl doma na počítači, zevrubná zpráva o Intelu by tu jistě byla ­(a rozhodně by byla podrobnější i ta o AMD­).
Odpovědět4  0
HoCh (295) | 3.8.202220:42
Jo, jo, psat na mobilu je na prd. A plnit tenhle web bez Vitka musi byt celkem narocne. Mimochodem, ma jen delsi dovolenou, nebo zmenil pusobiste?
Odpovědět1  0
HoCh (295) | 4.8.202211:31
Dik za odkaz
Odpovědět0  0
ANNDIR (34) | 3.8.202212:10
alespon bude na chvíli nějaká konkurence pro intel
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.