reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD přiznává problémy s USB na deskách s čipsety série 500

22.2.2021, Jan Vítek, aktualita
AMD přiznává problémy s USB na deskách s čipsety série 500
Společnost AMD zareagovala na šířící se stížnosti na rozhraní USB ve spojení s moderními základními deskami pro procesory Ryzen. Potvrdila tak, že problém existuje, ovšem co se o něm dozvíme? 
Samotná společnost AMD aktuálně prosí o pomoc s vyřešením problémů, které se týkají či mohou týkat základních desek s čipsety X570, B550 a A520 a rozhraní USB. Oslovila tak komunitu na serveru Reddit a chce, aby se co nejvíce zákazníků podělilo o informace o daných problémech, přičemž jde především o časté odpojování různých zařízení jako klávesnic či jiných vstupních periferií, nebo i VR headsetů, které prý bývají postiženy pozoruhodně často. 
 
 
Dozvídáme se, že nejspolehlivěji se problém projeví v případě, kdy je v systému výkonné GPU napojené na rozhraní PCIe 4.0 a zároveň VR headset, který obvykle potřebuje vysoký proudový odběr z portů USB. Znamená to snad, že je tu jakýsi problém s napájením? To můžeme aktuálně těžko říci, přičemž mezi navrhovaná dočasná řešení patří snížení propustnosti rozhraní PCIe přechodem na verzi 3.0 a také deaktivace C-States v BIOSu, což ovšem jako obvykle nepomáhá vždy a všem. 
 
Jádro těchto problémů s USB na AMD 500 Series tak dosud evidentně není známé, zvláště když AMD samo teprve sbírá informace a evidentně se teprve bude snažit zjistit, co za tím vězí. Bude sledovat situaci především na Redditu (r/Amd), kde pak může vybrané uživatele během několika příštích dní kontaktovat přímo zástupce firmy, aby si vyžádal dodatečné informace. Žádat může detailní informace o hardwarové konfiguraci, popis jednotlivých kroků, které spolehlivě vyvolají daný problém, různé logy a jiné systémové informace. 
 
AMD také slíbilo, že až bude mít v ruce něco konkrétního, samo se přihlásí s dalším oznámením. Zákazníci mohou ale vždy kontaktovat jim určenou podporu


reklama