reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.1.2019, Jan Vítek, aktualita
AMD Radeon Vega VII na trh přijde až v únoru, takže do té doby můžeme citovat leda AMD a využít jeho vlastní benchmarky. Na ty se už můžeme podívat a není jich zrovna málo, takže jak si tato karta stojí? 
kelef (13) | 11.1.201922:28
Takže od AMD na poli grafických karet se zase nedá nic očekávat. Zase nedokáží nabídnout výkon na úrovni toho nejlepšího od NVIDIA a zase mají výrazně vyšší spotřebu. Jak jinak. Snad budou Ryzeny 3000 stát za to.
Odpovědět2  9
ZipX (190) | 11.1.201923:13
od vegy som nič nečakal, veď sa jedná o die­-shrink
navy tiež bude postavene na architekture GCN... :­/ takže jediné s čím môže amd prekvapiť sú viac­-čipové karty
Odpovědět3  0
tombominos (1237) | 12.1.201910:37
Kazdy kdo to deni v grafikach trochu sleduje, tak nemohl cekat o Veky 2 zadny zazrak. Prave naopak je maly zazrak, ktery se moc necekal, ze takovou kartu do herni oblasti vydali. Je to refresh Veky a je to primarne vypocetni karta, takze tomu odpovida i jeji vykon a efektivita. Sve kupce, kteri oceni 16GB RAM a AMD fandy si to najde. Cena mohla byt nizsi. Bud te rad, ze je tu aspon nejaka konkurence, nemusi tu byt totiz zadna..
Odpovědět7  0
Cemada (1210) | 12.1.201911:24
Přesně tak. Není to nová architektura, takže očekávat že doženou TOP GPU od NV výkonem i spotřebou je ­(vlastně bylo­) hodně naivní.

Ale vzhledem k tomu, že AMD často ždíme z GPU maximum a na spotřebu tolik nekoukají, tak bude zajímavé co s Radeone VII udělá malé podvoltování a stažení taktů.

Už R9 380X dokázala, že GCN je taky slušně efektivní, kdy po stažení výkonu na úroveň konkurence ­(GTX 960­) měla de facto stejnou spotřebu.
U RX Vega 56 se taky s tím čachrovalo taky a dosahovalo se zajímavých výsledků. Pří ztrátě pár % výkonu šla spotřeba o desítky W dolů.
Odpovědět5  0
kelef (13) | 15.1.20190:24
Asi Vám lidi nedochází jeden zásadní fakt. Tady nejde jen o novou Vegu, ale i o Navi. Ta se má podle všeho řadit POD Vegu. Dost se od Navi očekávalo, tvrdilo se i, že půjde konečně o první novou architekturu po GCN, ale Vega pouze ukazuje, že tomu tak není, takže ten, kdo se těšil na Navi může zase pěkně rychle vychladnout.
Odpovědět0  1
Cemada (1210) | 15.1.20198:35
Už dlouho se snad mluví o tom, že se AMD soustředí hlavně na mainstream ­(do čehož spadají i konzole­) a Navi by snad měla být primárně herní karta ­(ne jako Vega, která je primárně výpočetní­) a právě pro tuhle oblast trhu, ne?
Tzn., že očekávat od Navi nějaký highend moc nelze. Je možné, že se o highend AMD pokusí, ale...

Když koukneme kam směřuje v oblasti CPU, tak je pravděpodobné, že i v GPU půjde podobným směrem...tedy více čipů ­(čipletů­) + řídící čip. Pokud se jim něco takového povede, tak i NV bude v problémech. AMD jednoduchým přidáváním čipletů pokryje všechny oblasti trhu.
Nicméně jestli se toto stane je zatím pro nás uživatele pouze ve hvězdách :­-D
Odpovědět1  0
kelef (13) | 17.1.201917:28
Vega je hlavně výpočetní? Od kdy? Vega má velmi špatný výkon v FP64, výpočetní rozhodně není. A samotná Lisa Su říkala, že zase začnou být konkurenceschopní v High­-endu, ale nikde nic.
Odpovědět0  1
Cemada (1210) | 17.1.201919:20
1­) Vega má špatný FP64 výkon? Pokud to tak je, že tím pádem i Quadro GV100 za mrzkých cca 220tis je na tom taky hodně blbě. Mluvím totiž o architektuře. Čipy Vega jsou i v Radeon Instinct MI60...FP64 = 7,4TFLOPS.
Architekruta Vega je koncipovaná hlavně pro servery a profi segment, ne pro hry.

2­) jestli grafiky s cenovkou nad 18tis nejsou highend, tak už fakt nevím co jsou...páč mainstream určitě ne. A do téhle kategorie patří jak Radeon VII tak i RTX 2080, kterému VII konkuruje ­(aspoň zatím podle ofiko testů AMD)
Odpovědět1  0
kelef (13) | 19.1.201910:34
Ano, Vega má špatný FP64 výkon, nikdy na to nebyla stavěná. Stačí číst:

"Tato šance nyní padla, protože máme od AMD potvrzeno, že vysoký výkon v FP64 od Radeonu VII očekávat nemůžeme, jak uvedl Sasa Marinkovic, Director of Product Marketing. To se dalo očekávat, neboť rovněž karty RX Vega mají slabý výkon v FP64, i když Radeon VII přece jenom není nabízen jako vyloženě herní karta, ale i jako grafika pro profesionály. ­"

A co se týče oficiálních benchmarků od AMD, ty jim vážně věříš? To jsi doopravdy naivní. Já nevěřím ničemu, co takové společnosti tvrdí, vždy se musí počkat na reálné testy. A pokud se doopravdy vyrovná RTX 2080, tak s jakou spotřebou?
Odpovědět0  1
Cemada (1210) | 19.1.201910:52
Ne, plně těm testů nevěřím, taky vždy čekám na klasické recenze. Ale myslím, že nebudou daleko od pravdy.
Ano, spotřeba je vysoká. Shrinknutím na 7nm můžeš získat buď výkon navíc ­(deklarovaných 20­-25%­) díky vyšším taktům při zahování spotřeby původní verze a nebo při zachování původního výkonu snížit spotřebu.
AMD se rozhodlo pro výkon aby mohlo aspoň nějakou kartu postavit aspoň proti RTX 2080.

Se mi to jen zdá nebo neumíš číst?
Vega jako architektura je na výpočty stavěná. I proto vždy tyto čipy šly nejdříve do serverových a profi karet. Až potom se udělal RX Vega, nyní i Radeon VII.
Současný plnotučný čip Vega 20 ­(v Radeon Instinct MI60­) má 7,4 TFLOPS v FP64, jestli je to málo, jdi to říct i do NV o jejich Quadro GV100 za 220tis.
Čipy, které šly do ­"herních­" ­(RX Vega 64, RX Vega 56 a teď Radeon VII­) byly na výkonu v FP64 ořezány, aby jím nekonkurovaly profi kartám. Rozumíme si?
Odpovědět1  0
tombominos (1237) | 19.1.201912:25
Jojo, Veky jsou kockopsy, takze jejich herni efektiivita tomu i opdovida. Osobne jsem nic necekal a tak mne Veka 7 s ocekavanym vykonem docela pozitivne prekvapila :­)­)
Jinak Veka 7 ma v FP64 2x vykon oproti stavajici, takze i tady je nejaky posun..
Odpovědět1  0
Cemada (1210) | 19.1.201914:42
Neřekl bych, že Vegy jsou kočkopes... Prostě Vega byla vyvíjená pro serverový a profi segment.
Jestli si dobře pamatuji, jako první vyšla Vega Frontier Edition a co se stalo, nějaký inteligent ji vzal a udělat herní testy. Lidi jsou asi ulítlí na hrách nebo já nevím.
A podle mě i díky tomu vznikla RX Vega...tedy herní odnož profi karty...protože samozřejmě i na tom se dá nějak hrát. Nicméně se to nemůže vyrovnat architektuře, která je na hry stavěná. Prostě ta efektivita vs NV je špatná. Nebo vlastně ní, ale AMD radší vytáhne z karty větší výkon na úkor spotřeby. Viz příspěvek výše. Věřím tomu, že když se veme Radeon VII, vyladí se takty vs napětí...tak výsledkem bude, že snížením výkonu o 3­-5% se dosáhne spotřeby o 10­-20% nižší...prostě tomu bych se fakt nedivil a byla by to pecka.

Rozhodně Radeon VII ukázal, že architektura na tom úplně špatně není. Pouhým shrinkem na 7nm a ­"doplněním síly díky 4096bit HBM2­" zvedli docela slušně výkon.
Bohužel, někteří to považují za fail...asi si opravdu neuvědomují že:
1­) architektura nikdy nebyla stavěná na hry
2­) Radeon VII má pouze shrinknuté jádro na 7nm a i díky tomu konečně může využít 4096bit sběrnici a 4 čipy HBM2 ­(stejně jako Instint MI60­) na které ten čip byl koncipovaný.
3­) počtem CU jednotek je mezi RX Vega 64 a RX Vega 56 ­(má jich 60 jestli se nepletu­), i přesto a díky 7nm z toho vyždímali o kolik...10­-15% více výkonu než má RX Vega 64?

Za mě prostě palec nahoru, že Radeon VII prostě vznikl.
Na druhou stranu ­(abych jen nechvalil­), se mi nelíbí těch 16GB HBM2...tedy líbí, je to fajn, ale kdyby udělali verzi s 8GB HBM2 a 2048bit sběrnici, měli by náhradu za RX Vega 64 s výkon o 10­-15% větším a cena mohla být třebas na 16­-17tis.
Odpovědět1  0
tombominos (1237) | 19.1.201912:20
"..konečně o první novou architekturu po GCN..­"
Pokud jsem sledoval deni a neco mi neuniklo, tak je to presne naopak a ma jit udajne o posledni CGN archtekturu..

Uvidime, az to vydaji :)
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.