www.svethardware.cz
>
>
>
>

AMD sází na DirectX 12, že vzkřísí jeho procesory

AMD sází na DirectX 12, že vzkřísí jeho procesory
, , aktualita
Nové a velmi očekávané API DirectX 12 nepomůže pouze grafickým čipům v dosažení vyššího výkonu, ale má také daleko lépe využít vícejádrové procesory. Jak, to popisuje společnost AMD ve své nové prezentaci.
K oblíbeným
reklama
O DirectX 12 toho bylo řečeno již mnoho, třeba v aktualitě o očekávaném nárůstu výkonu v porovnání s DirectX 11. Už tehdy jsme si mohli všimnout, že se objevují grafy ukazující na lepší využití jednotlivých procesorových jader, což AMD nyní rozebralo podrobněji. A není divu, když AMD v nejbližší době nepředstaví žádnou zásadní procesorovou novinku a její procesory s architekturou Zen mají dorazit až někdy v příštím roce. Firma se tak bude spoléhat na to, že její procesory FX mají až osm jader a nové DirectX 12 je budou moci lépe využít, díky čemuž tyto procesory budou i pro zákazníky atraktivnější. DirectX 12 přijdou společně s Windows 10, které jsou plánovány na toto léto, respektive spíše jeho samotný konec. Pro AMD je určitě důležité i to, že budou k dispozici zdarma pro všechny uživatele legálních Windows 7 a Windows 8.x.





AMD ve své prezentaci zmiňuje především dvě věci, které mají být nejdůležitější. Jednak jde o Multi-threaded command buffer recording a pak o Asynchronous compute scheduling/execution. Command buffer je přitom řada úkolů určených procesoru pro zpracování a vykreslení 3D scény, přičemž následující graf ukazuje, jak se v DirectX 11 v tomto ohledu přetěžuje jedno procesorové jádro sériově zpracovávající většinu úkolů, zatímco ostatní jsou využita málo, nebo rovnou vůbec. A to nevyhovuje právě společnosti AMD, která prodává relativně levné osmijádrové procesory, či přesněji řečeno čtyřmodulové procesory, kde každý modul se skládá ze dvou jader sdílejících některé části.





DirectX 12 mají tedy daleko lépe využít vícejádrové procesory a i když práce nebude mezi ně rozprostřena naprosto ideálně (se zpracováním herního kódu nám API těžko hne), mělo by to být nesrovnatelně lepší než u DirectX 11. Však udávaný čas vykreslení jednoho snímku je u nového API jen poloviční.





DirectX 12 tedy zajistí, aby práce driverů a API byla rovnoměrně rozdělena mezi všechna procesorová jádra, díky čemuž se můžeme v některých případech dočkat i dvojnásobné snímkovací frekvence, ale záleží samozřejmě na tom, zda úzké hrdlo nevznikne někde jinde (především tedy ve výkonu grafického čipu). AMD také spoléhá na to, že díky novým DirectX bude daleko víc titulů hratelných na jeho moderních APU, která jsou bohužel dnes limitována propustností pamětí DDR3. Ty totiž musí využívat jako grafickou paměť a na takovém A10-7850K už je velmi znát, že propustnost nestačí.





Nicméně i při využití APU bychom se měli dočkat (v některých případech) daleko vyššího výkonu, což AMD ukazuje na obrázku porovnávajícím Draw Calls, jichž A10-7850K na DX12 zvládne více než pětkrát tolik co na DX11. Draw Calls jsou vykreslované objekty, přičemž celkový počet ovlivňuje i to, kolik na ně aplikujeme materiálů, světel, stínů, apod. Je tedy zřejmé, že díky tomuto mohou být scény daleko složitější a herní vývojáři tak dostanou možnost vytvářet tak složité scény, o něž by se na DX11 ani nepokoušeli. A na druhou stranu uživatelé se slabším hardwarem budou moci "dosáhnout" na tituly, které by si na DX11 nezahráli.





Pak tu máme ještě zmíněnou Asynchronous compute scheduling/execution, která slouží k tomu, aby rozbila komplexní sériově zpracovávané úkoly na více celků, jež už mohou být zpracovány paralalelně, jak ukazují poslední dva obrázky. Vedle toho má také zajistit, aby byly pro jejich zpracování využity veškeré zdroje GPU.





AMD tedy velmi spoléhá na nové DirectX 12, jež mají oživit zájem o jeho PC hardware. Pokud se ale tak stane, pak nepůjde pouze o hardware firmy AMD, ale také Intelu, NVIDIE a jiných firem, takže se dá říci, že DX12 by mohly nakopnout prodeje PC hardwaru. Výhodou je, že DX12 budou podporovány kartami Radeon od verze HD 7000 a podobné je to u firmy NVIDIA, přičemž osmijádrové procesory AMD by mohly doslova přes noc získat na hodnotě, a to především ve srovnání s procesory Intel. DirectX 12 mají navíc potenciál využít v podstatě tolik procesorových jader, kolik jich mají k dispozici, čili už odpadne argument, že více než čtyři jádra je pro hry zbytečné.

Zdroj: AMD
reklama
Nejnovější články
Kryptoměna Chia by mohla způsobit nedostatek HDD a SSD Kryptoměna Chia by mohla způsobit nedostatek HDD a SSD
Původní kryptoměny vznikly s myšlenkou využití výpočetního výkonu včetně toho, který jen tak leží ladem, přičemž následky dnes můžeme všichni pocítit i na vlastní peněženky. Pokud se ovšem ujme měna Chia, nemusí jít jen o grafické karty.
Včera, aktualita, Jan Vítek
GeForce RTX 3080 Ti jsou za rohem, už se rozesílají po světě GeForce RTX 3080 Ti jsou za rohem, už se rozesílají po světě
Grafické karty NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti jsme očekávali už mnohem dříve, ale plány se několikrát změnily. Nyní je ale zřejmé, že tyto nové karty už budou brzy vypuštěny na trh. A pak je tu ještě něco. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Autonomní roboti Camello doručují potraviny a sami se dezinfikují Autonomní roboti Camello doručují potraviny a sami se dezinfikují
Došlo vám doma mléko nebo vejce? Pokud byste bydleli v Singapuru, mohli byste si objednat jejich doručení pomocí autonomního robota Camello. V současné době jsou testováni dva roboti, kteří navíc zvládnou dezinfekci pomocí UV záření.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář
Nový hráč na trhu s webkamerami. Výrobce příslušenství Anker uvedl první model Nový hráč na trhu s webkamerami. Výrobce příslušenství Anker uvedl první model
Společnost Anker, která se dosud zabývala hlavně mobilním příslušenstvím nebo produkty chytré domácnosti, oznámila svou první webkameru PowerConf C300. Prodávána bude pod novou značkou AnkerWork.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář
Diablo 2 Resurrected podporuje původní mody: lze odemknout všechny postavy Diablo 2 Resurrected podporuje původní mody: lze odemknout všechny postavy
Alpha verze dlouho očekávané hry Diablo 2 Resurrected se už dostala mezi hráče. Poněvadž je postavena na enginu původní hry, fungují i stejné mody. Navzdory omezením ze strany Blizzardu tak lze hrát za všechny postavy.
16.4.2021, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře