reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.6.2006, Milan Šurkala, aktualita
Možná si pamatujete na doby procesorů 486SX, 386 a starších, které mohly být dovybaveny matematickým koprocesorem 487SX resp. 387. Od dob 486DX se stal matematický koprocesor součástí procesoru až se na něj jako na něco extra zapomnělo a...
andre_z (154) | 18.6.200620:20
Nevim proc vsichni mluvi hned o hrach??? Tenhle kousek IMHO bude pro uplne jiny segment trhu. Tam kde je zapoterebi vykonych CLUSTERU pro matematicke pocitani nejakych efektu atd.
Odpovědět0  0
Sahib | 8.6.200615:34
Když se před pár lety objevily první informace o HT ­(ne TEN HT Inteláckej­), tak se mi ta myšlenka zdála skutečně revoluční.
Celej HW je podle mého zastaralej a vytvoření jednotné sběrnice pro jednotlivé komponenty jako skvělej nápad. Takže poskládat si počitač z jednotlivých procesorů a koprocesorů by mohlo mít obrovskou budoucnost. Teď tím nemyslím herní počitače, ty jsou přece jenom poněkud specifický případ, ale myslím tím specializované mašiny pro vědecký výzkum nebo servry a pod.
Mimochodem, dokonce jsem někde četl zajímavou myšlenku, že by AMD mohlo opustilo integrovaný řadič paměti, a ten by byl samostatně přímo na HT ­(možná právě v jednom ze soketů, to nevím­) a sloužil by pro všechny komponenty na desce. Měl by obrovskou cache a dokázal by spolupracovat s ostatními procesory. Veškerá data by tekla pouze po HT.
Odpovědět0  0
c4d | 5.6.200615:09
Já na tom postavím svou render farmu :)
Odpovědět0  0
blecha2 | 5.6.200616:53
Budes renderovat zajicky? Chtel bych tak 3. :oD
Odpovědět0  0
c4d | 5.6.200619:40
Né, zajíčky nééé... Dvacítky a s trojkama !
Odpovědět0  0
blecha2 | 6.6.20068:53
Zajicek je pro me dvacitka :)
Odpovědět0  0
blecha2 | 5.6.200614:15
Nebudte naivni, dokud to nebude tlacit Intel, jako, ze nebude nebo mrkvosoft, tak to bude, vzhledem ke hram, stejny jako x96­-64 hry na W64, tech jsou taky ted tuny, zejo? Vim akorat o Far Cry... Uz vidim, jak na to programatori, ktery nestihaj v terminech ani zaklad hry, budou optimalizovat, s tim, ze to vyuzije tak 1% lidi, kteri si tu hru koupi a jeste pokud budou mit AMD platformu.

To je tady fakt vetsine mene nez 10 let?

Tohle se ujme jen u firemniho nasazeni, nikde jinde.
Odpovědět0  0
Janosik_old1 (1) | 4.6.20069:09
no neviem neviem ak sa niekto zaujimal co taky clear speed stoji, tak mu doslo ze to je riadna somarina ­( pokial cena nezleti na desatinu z dnesnej ­) sak ta somarina stoji 100 tisic Skk a to je ta z jednym jadrom.
Odpovědět0  0
Ghx | 4.6.200610:56
V cem hloupost, presne do toho segmentu trhu to miri. Tohle neni neco co si mas dat domu a parit na tom hry. Tohle je reseni pro seriozni praci do serveru, takze pro nejaky pad ceny neni zadny duvod.
Odpovědět0  0
re | 4.6.200615:08
Treba bez mat. koprocesoru sveho casu neslo hrat dooma protoze procak pocital desetinna cisla sakra pomalu ­(a tak se hra bez copru vubec nespustila­), staci aby se nejaky takovy koprocesor diky vyrobcum ker vice ujal a bude levnejsi bez normalni CPU­->uroven her se zase muze mohutne zvednout, napriklad uz nebude muset byt cele prostredi nerozbitne a volne predmety uz nebudou muset mit vyhradne krabicovity tvar, muze se prejit k obecnejsim modelum fyziky, voda bude napriklad smacet coz ted nedela protoze to neni voda atd., mimochodem mnohem radeji bych v roli koprocesoru videl i GPU od ati a nvidie bo by clovek nemusel porat dokola platit za desku ramky prevodniky a konektory toto vsechno by mohlo byt na motherboardu a menilo by se akorat jadro, prechod na novou generaci a radove vetsi vykon by vas tak stal min nez polovinu penez ktere ted spolyka vyroba a material karty. Tzn. rezumny hiend by stal 3000 misto 8000...
Odpovědět0  0
xR-> | 4.6.200619:07
To nebyl Doom, ale Quake.

A GPU se do toho tezko bude davat ­(mozna krome low­-endu­), protoze vyzaduje masivni propustnost pameti a to mu procesorovy socket nabidnout nemuze.
Odpovědět0  0
tr | 4.6.200620:02
Bol to doom, na 386ce bez koprocesoru hrat nesel.
Vsak ve stavajicim stavu GPU na mainboard nedas, na upravenem by GPU mel svoje ram se sirokou sbernici, jde o to ze by jsi nemusel kupovat celou graf kartu ale jenom jadro­/ra.
Odpovědět0  0
Wolferine (12) | 4.6.200623:28
ale houby..samo ze sel..vzdyt sem ho hral:)
Odpovědět0  0
mohomine | 5.6.20060:52
v okne velikosti postovni znamky co ;­-)
Odpovědět0  0
Ladik331 | 5.6.20061:26
No, jo vlastně máš pravdu, ten DOOM 1, na PC 386 SX 33 MHz, a 4 MB RAMky, bez matematického Kooprocesoru šel, ale byla to sekačka jako prase! Prostě na Pentiu 100 MHz a 16 MB RAMky, u nás ve škole to v tý době fachalo přeci jenom nějak líp, teda přesně řečeno úplně v pohodě!
Odpovědět0  0
Ladik320 | 5.6.20061:23
Co, to plácáš, já jsem hrál DOOMa 1, na počítači s procesorem PC 386 SX 33 MHz a 4 MB RAMky, a spustit šel a ten procesor myslím Koopocesor neměl, to si myslím, že by to pak musel být procesor PC 386 DX 33 MHz, nebo ne, ale ne myslím že jsem tam Kooprocesor neměl a chtěl jsem ho, ale nikdy jsem si ho nekoupil, i když v tý době by se už dal sehnat za pakatel, no pak jsem se dočkal až v PC 486 DX2 80 MHz, kde byl integrován už přímo v procesoru!
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 5.6.200613:25
Ja som svojho casu hral Dooma na pocitaci s procesorom od vtedy este malo znamej AMD :­) bola to 386DX 40MHz so 4MB RAM a nejakou VGA grafikou. Cela hra sa dala hrat normalne aj ked na 486ke to islo samosebou rychlejsie. btw 386DX nemal koprocesor, ten sa musel dokupit ­(s oznacenim 387DX­). Oznacenie DX a SX u procesora 386 znamenalo asi tolko, ze 386SX bola vnutorne 32bitova ale vonkajsia zbernica bola 16bit, kdezto u 386DX bol procesor interne aj externe 32bitovy. U 486ky SX a DX znamenalo rozdiel medzi tym ci procesor ma alebo nema koprocesor ­(on ho mal vlastne aj 486SX ale tam bol fyzicky deaktivovany ­- marketingovy tah, spociatku islo o nepodarky s nefunkcnym koprocesorom a neskor islo cisto len o umelo vytvoreny high­-end­). Podobne tahy funguju aj dnes.
Odpovědět0  0
Anunnaki_Nibiru | 5.6.200618:06
Naprosty souhlas, jsem rad ze si to nekdo jeste pamatuje. Jinak prave procesorem 386DX­/40MHz se dostal AMD do vedeni ­(pomer­/cena vykon­) a je ve vedeni jeste i dnes, uvidime zda AMD nakonec podlehne Intelu prichodem CONROE, kdoho vy, zatim vse jsou jen spekulace. Mozna ze se dockame prekvapeni, ze vykonnostne bude rovnej nebo pomalejsi jak AMD ... ovsem pravdepodobnost je to dosti mala. Btw AMD mnelo nejvykonnejsi 286 20MHz, 386?X 40MHz, 486?X 40MHz, 486?X2 80Mhz, 486?X4 120MHz, pak K5 a K6 ...porad byl lepsi v pomeru cena­/vykon, trvalo to snad 7 let nez konecne vetsina lidi uznala prvenstvy AMD,....takze uvidime...btw konkurence je dobra vec.
Odpovědět0  0
snajprik | 4.6.200617:12
Tak konečne sa pohli ľady :­) u CPU a možno urobia aj procesor viac jadrový u ktorého bude každé jadro určené na niečo iné a výkon vzrastie 10x pri spotrebe 10W a nie o 5%­-20% ako teraz, treba poďakovať intelu za conroe že ceny idú dole, výkon hore a aj vývoj ide rýchlejšie do predu :­)
Odpovědět0  0
Ladik248 | 5.6.20061:28
Snajpříku, ty máš skvělý nápady, že nejdeš do AMDéčka, to by byly skvělý procesory!
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 5.6.200614:08
Chlape ma to chybu, ty soucastky se musej navzajem dohodnout a bude jich tam hodne, Vysledek co ti vznikde je dnesni procesor s nizsi spotrebou a strasne malim vykonem. Protoze 9 z 10 jader se bude vecne flakat. Dnesni SW neni napsanej na vic jader.
A muzu potvrdit, ze napsat neco banalniho jako MultiThread je casto radove slozitejsi­(a ladeni chyb je strasnej hnus­).
Odpovědět0  0
pepe(SK) | 4.6.20063:32
Ma to byt odpoved na Conroe???­-uvidime.V kazdom pripade fandim lepsiemu procesoru je jedno odkial.
Odpovědět0  0
aless (18) | 4.6.20060:16
Tak to vidime, že v pondělí vyskočí akcie AMD o 5% :)
Odpovědět0  0
xtobol01 (10) | 4.6.20061:51
a intel se zase podiva pod 18:)
Odpovědět0  0
cxl | 5.6.200613:46
...no me se spis zda, ze AMD vari z vody. Nejakou tu dobu se ty jejich akcie jeste udrzej, ale moc dlouho uz ne...

Zadna z technologii, ktere v posledni dobe tak halasne oznamuji, nema sebemensi praktickou vyhodu. 4 jadra na hry? Proc? Torrenza? No mozna tak za dva roky se nejaky ten koprocesor objevi, k nicemu nebude a zase to zhasne...

Je zjevne, ze AMD investovalo znacne cas a penize do K9 a ten vyvoj zkrachoval. Ted musi mlzit...
Odpovědět0  0
snajprik | 5.6.200615:47
nejako bolo nejako bude kto vie ako to vlastne vyzerá s AMD je dobre že sa na čele striedajú AMD a Intel lebo pri monopole by to asi lepšie nebolo osobne sa stotožňujem s cenovou politikou Intelu :­) ­( dvojjadrový CPU za 3k­) nerád by som kupoval
2 jadrové CPU za 15k račej za 3k :­) však vieme ako bolo keď bol monopol Intel ­( P3 800MHz za 30k :­( ­) alebo keď bolo AMD 4 roky najvýkonnejšie ­( AMD FX 30k­) a teraz conroe za 7k s ešte lepším výkonom, nech sa len striedajú a ceny nech idú pekne dole :­)
Odpovědět0  0
cxl | 5.6.200616:24
Ale samozrejme, o tom neni pochyb.

Jenom komentuji soucasny stav a silenej marketingovej tanec AMD...

Nakonec, jestli jim to pomuze nejak prekodrcat pres hubena Conroe leta, proc ne...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.