Proč se tu řeší jen hry? Mít 144MB cache je na AI luxus! Rozdíl v rychlosti tréninku podle mě bude markantní.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Ted hodně záleží na ceně jakou jim nahodí,upřímně sám čekám na 7800X3D verzi u těch čipletovích verzí se dost bojím jak s nimi bude spolupracovat windows a přiřazovat hry těm správným jádrům s 3D pamětí no snad se jim to povede a vše bude pracovat ke spokojenosti všech. Jak je to vlastně s 12ti jádrem to každý čip má 6 jader čili to bude 6jádro s vrstvenou pamětí ? nebude to slabší oproti čistému 8 jádru ?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
cache jen na jednom čipletu ??
myslel jsem že po představení Intelovské architektury big.LITTLE nás nic horšího potkat nemůže, asi jsem se mýlil
procesory s cache na obou čipech jsou moc drahé ??
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(4)
Je to vysvětleno v článku. S cache nedosáhnete tak vysokých taktů, takže tu máte jedno CCD s nižšími takty a velkou pamětí a pak jedno CCD, které je bez tak velké paměti, ale běží na vyšších frekvencích. Ne každá aplikace dokáže těžit z větší cache, ale může těžit z vyšších taktů.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(0)
Vypadá to, že omezení vyplývající z využití 3D V-Cache částečně zůstávají. Chiplet disponující 96MB L3 bude dosahovat omezeně vysokých taktů (5,1GHz?), chiplet se standardními 32MB L3 cache má strop na 5,7GHz (u 7950X3D). AMD se dosud vyhýbalo architektuře big.LITTLE a tak nám přineslo architekturu bigger.FAST. Uvidíme jak se s tím schedulery poperou. Velká L3 cache je snad na prvním chipletu takže na něj asi primárně spadnou obslužná vlákna aplikací automaticky. Otázkou bude úspěšnost využití jader z druhého (rychlého) chipletu pro frekvenčně hladová vlákna.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(6) nízká(1)
Samozrejme, že na takúto kombináciu už musí byť scheduler pripravený a navyše jadrá musia byť pre scheduler aj označené, aby vedel, ktorému čo prideliť. No bude to zaujímavé ako to vyriešia a aký to bude mať reálne výkon...očakávania sú veľké.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
No a jestli ho zase upraví jen ve Win11 a na Win10 se vykašlou, tak mě to nasere...
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(6) nízká(0)
a ako na to ma byt scheduler pripraveny? to ci aplikacii vyhovuje vacsia frekvencia alebo viac cache zavisi cisto od aplikacie, ani vsetky hry nedokazu tazit z v-cache a niektorym bude lepsia vyssia frekvencia. Scheduler nema ako vediet, kam ma nejaku aplikaciu hodit, jedine ze bude mat natvrdo zoznam aplikacii, ale ani tak tam urcite nebudu vsetky.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
AMD by MOŽNÁ udělalo dobře, kdyby šlo cestou Intelu. Nepoužívat windows scheduler, sepsat si vlastní.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(4)
No neviem ako to teraz funguje, ale stačí zaviesť značenie "marking" (napríklad: Frequency, Cache, Effeciency) pre aplikácie/programy/utility a scheduler si to prečíta a podľa toho bude prioritne priraďovať jadrá, ktoré budú mať rovnaké značky. Ideálne aby značku pre software pridelil rovno ten kto ho vydáva, prípadne ho bolo možné manuálne upraviť v prípade staršieho software-u. Na toto by nebolo treba ani hardwarový scheduler.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
On by v zásadě ani neměl být problém si "neoznačenou" aplikaci otestovat. Přehodit přes pár jader a koukat, jak to tam běží. Stejně to normálně jádra střídá.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(4)