"Jdete-li se projít do města, již s sebou nemusíte tahat peněženku, bohatě Vám totiž stačí telefon."
Už jste slyšel o platební kartě?
btw, lepší než sebou tahat telefon...
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
Když telefon nepotřebuješ protože jsi zrovna vylezl z jeskyně, tak je samozřejmě jednoduší mít sebou jen tu malou kartičku nebo dokonce jen hodinky
Ale pokud jseš člověk který je pořád online ať už ze závislosti na soc.sítích nebo kvůli práci, nebo volnému čas když jdeš někam ven a chceš si procházkou po městě přitom vyfotit nějaké památky, atd atd .......
..... tak ten telefon potřebuješ u sebe pořád
"moderní člověk" prostě už ven bez telefonu nejde,
z tohoto důvodu je pak logicky zbytečné sebou tahat peněženku nebo i platební kartu
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(4) nízká(2)
Já když se kdu projít, tak se kdu projít a nepotřebuju, aby mě někdo otravoval přes telefon. A ano, sociální sítě nepoužívám, takže to je mi putna.
Památky znám z paměti, nemám potřebu je denně fotit, stejně se na to nikdy nikdo nepodívá, protože to denně vidí taky. Lidi furt něco fotí, většinou sebe, nebo běžné věci v životě, jako třeba guláš s knedlíkem, přitom to nikoho nezajímá.
Platební karta se fakt netahá, váží asi zlomek gramu a o proti telefonu zabere minimum místa. Navíc se na rozdíl od telefonu nevybije- není nad to, když u pokladny člověk zjistí, že má vybitý telefon, kterým měl v plánu platit.
Nakonec se stejně často stává, že člověk platící mobilem sebou stejně táhne peněženku plnou vizitek a všeljakých členských kartiček. To pak hlava nebere.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(1)
Co máte proti procházce s poslechem hudby, podcastu nebo audio knihy? A vida, máme sebou telefon...😉
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
To so sebou nenosis nic?
Obcianka, vodicak a podobe veci? Nejaky cash v pripade nudze, vypadku?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Spousta lidí to tak skutečně dělá. Ještě více to bude tam, kde už legislativa umožňuje doklady ve Walletu, u nás bohužel zvládá jedině covid pass :)
V každém případě, když si jde někdo zaběhat, do fitka nebo někam nakoupit, tak stačí bohatě ty hodinky. Zavolám si taxi/uber které mě odveze kam potřebuji, zaplatím kde potřebuji, nač sebou tahat doklady, platební karty nebo klíče od auta/bytu/hotelu když to vše funguje z telefonu?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Jsem asi podivín, zvlášť na tomto webu, ale já si spíš zapomenu ten mobil, než peněženku. A ano, opravdu se mi to stalo a ne jednou. Například jednou mi takhle kolega z kanceláře poslal číslo zákazníka, kterému mám zavolat. No jo, jenže mobil se vyhříval doma v nabíječce. Ale peněženku včetně platebních karet jsem měl LOL Nakonec se to vyřešilo hovorem přes Skype ze služebního počítače, ale takový já hot jsem. A chci věřit, že nejsem jediný podobný exot.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Hodinky zapomínáte taky? Já je třeba sundávám více či méně jen do sprchy nebo když se nabíjí. A hodinky = telefon = wallet. Osobně spíše zapomenu peněženku než mobil, protože obvykle odcházím se sluchátky na uších a nebo po nastoupení do auta očekávám že se připojí a bude mi z něj hrát můzuika nebo bude fungovat navigace. VA když ani jedno, tak minimálně uprostřed palubky uvidím jak se stále snaží ten telefon připojit a zřejmě mi to rychle dojde.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Hodinky jsem měl na ruce naposledy tak před dvaceti lety, abych pravdu řekl. A já tedy do práce jezdím vlakem, takže absenci mobilu si často uvědomím až ve chvíli, kdy se chci podívat, ze kterého nástupiště ten vlak dneska jede ;-) Nebo ve chvíli, kdy se chci podívat, kolik je hodin LOL Ale to už často jsem na půl cesty na nádraží. Ale pravda je, že moje matka mi často říkala, že já si jednou zapomenu i hlavu. No, skoro měla pravdu hehehe
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
A čo bráni obchodníkom, alebo hocikomu inému, aby ten poplatok zaplatil zákazník?
Keď niečo kúpi za 100,- . Tak zaplatí 100+0,5. Dôležité je aby napísal zákazníkovi na bloček, že 0,5 platí zákazník Applu. Asi by si veľa ľudí rozmyslelo ako bude platiť.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
Nevím, jak je tomu jinde v Evropě či ve světě, ale v Česku tomu už nějaký ten rok brání zákon, který říká, že obchodníci nesmějí navyšovat cenu při platbě kartou. A navyšovat cenu jen při platbě přes Apple Pay by bylo ještě složitější, zákon-nezákon a to jak technologicky (na terminálu musí být finální cena ještě před přiložením zařízení či karty), tak i morálně (strhnout zákazníkovi víc, než bylo na terminálu, jen proto, že platil přes Apple Pay).
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(4) nízká(0)
JJ navyšovat cenu při platbě kartou nemohou, ale co můžou je dát slevu při platbě v hotovosti/převodem na účet.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
To je to samý - dvojí ceny.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Ten poplatek ale vždy platí zákazník, respektive všichni zákazníci, protože takové poplatky logicky musí být započítány do výsledných cen za zboží/služby.
Pokud obchodník při cenotvorbě nezahrne nějaký náklad, tedy například poplatek za platbu kartou nebo odvoz hotovosti, je to jeho hloupost.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(0)
To čo navrhuješ nemôže. Čo ale Peno11 a Eskymak nedodali, že je možné uviesť na doklade ten poplatok. Niečo podobné, kde sa píše, koľko z celkovej ceny je recyklačný poplatok, alebo tie poplatky v cene pamäťových médií autorským zväzom.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Možná na Slovensku, v Česku ale nikoliv. Takový poplatek by byl u nás pořád nezákonný, minimálně tedy při platbě v Kč českou kartou. Při platbě zahraniční kartou může obchodník použít tzv. DCC, ale i u něj musí mít zákazník vždy možnost ho odmítnout.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
On asi myslel zobrazení výše poplatku, ne navýšení platby o tento poplatek. Ale výši poplatku nemusí v době transakce obchodník znát, třeba proto že některé transakce jsou v paušálu, nebo se úroveň poplatku mění s množstvám transakcí.
Pro mě je Apple Pay super, zvláště na webech, které ho podporují. Otisk prstu a voila, vše provedeno, včetně zadání adresy atd..
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Já pochopil, jak to myslel, nebojte se. A v době placení už zákazník MUSÍ znát konečnou cenu a v tu chvíli ji už musí znát i obchodník. Pokud ne, pak je něco špatně a já bych si jako zákazník dvakrát rozmyslel jestli takovou transakci nestornovat a nejít o dům dál, ať už virtuálně (při platbě na internetu), nebo doslova ;-)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)