Asetek dostal patent na vodní blok pro GPU, budou problémy?

Asetek dostal patent na vodní blok pro GPU, budou problémy?
, , aktualita
Fakt, že nějaká firma si patentovala technologii, by sám o sobě nebyl nijak moc zajímavý, ovšem v tomto případě se objevuje řada otázek. Dle dostupných informací si totiž Asetek patentoval něco, co všichni už dávno používají.
K oblíbeným
reklama
Asetek tak dostal patent na zařízení určené k vodnímu chlazení grafických čipů (GPU). Přesně jde o US Patent 8274787, který se stal předmětem zájmu pro svůj vágní popis, jenž v podstatě zahrnuje kterýkoliv vodní blok pro chlazení grafických karet.





Shrnutí patentu je následující. Jde o sestavu částí určených pro chlazení elektroniky generující odpadní teplo. Skládá se z teplovodivého těla, které je určeno k napojení na komponentu generující teplo, a to tak, že má s ní přímý kontakt svým povrchem na jedné straně a na straně druhé je alespoň jeden mikrokanálek, skrz nějž proudí chladicí médium. Tento mikrokanálek poslouží k lepšímu přechodu tepla do chladicího média. Další část je určena k cirkulaci média a skládá se ze vstupu a výstupu.





Máme tu prostě a jednoduše trošku obšírně popsaný klasický vodní blok s jemným žebrovím ve své základně, který je nejčastěji vyráběn z mědi. Kryt tohoto bloku pak má obvykle na starosti přívod a odvod chladicího média.

Otázkou je, zda a jak to souvisí s tím, že Asetek je výrobcem vodního chlazení karet AMD Radeon R9 295X2. Je možné, že firma vycítila příležitost a doufá, že budoucí karty využijí vodní chlazení stále častěji. To jí můžeme klidně přát, ale z popisu jejího patentu to vypadá, že se snaží si přisvojit něco, co s úspěchem používá již mnoho let řada firem i jednotlivců, kteří si takové bloky vyrábějí sami.

Můžeme také připomenout, jak Asetek žaloval Cooler Master kvůli porušování patentů, což se týkalo integrovaných vodních chladičů pro procesory. Je tedy zřejmé, že pokud Asetek bude mít možnost, nejspíše nebude váhat s patentovým útokem na ostatní výrobce.

Zdroj: Hexus.net
reklama
Nejnovější články
John Carmack omezí Oculus, chce vyvíjet AI srovnatelnou s člověkem John Carmack omezí Oculus, chce vyvíjet AI srovnatelnou s člověkem
John Carmack, muž, který stojí za legendárními hrami Doom a Quake, se v posledních letech soustředil na vývoj virtuální reality pro Oculus. Toho chce ale nechat, hodlá totiž vyvinout obecnou AI se schopnostmi učení srovnatelnou s člověkem.
15.11.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Age of Empires IV: Mongolové útočí na Angličany Age of Empires IV: Mongolové útočí na Angličany
Microsoft ohlásil vývoj titulu Age of Empires IV už před více než dvěma roky, ale dosud toho bylo k vidění jen velice málo. Nyní se ale můžeme mrknout na video, které ukazuje především to, jak bude vypadat prostředí této hry. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek7 komentářů
AMD představuje procesor Ryzen 5 3500, ale ne pro volný prodej AMD představuje procesor Ryzen 5 3500, ale ne pro volný prodej
Recenzemi nového procesoru Ryzen 9 3950X je zastíněna zpráva o tom, že AMD vypustilo do světa model Ryzen 5 3500, o který by ale jistě mělo zájem daleko více zákazníků. Samostatně si jej ale nekoupíme. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Curiosity na Marsu detekoval nevysvětlené nárůsty koncentrace kyslíku Curiosity na Marsu detekoval nevysvětlené nárůsty koncentrace kyslíku
Už dlouho se mluví o metanu na Marsu jako o plynu, který by mohl být tvořen životem, ale stejně tak dobře i geologickými procesy. Nyní jde ale o měnící se koncentraci kyslíku, která zaměstnává hlavy v NASA. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek
Xboxové novinky: xCloud, Halo: Reach, Wasteland 3 a další Xboxové novinky: xCloud, Halo: Reach, Wasteland 3 a další
Microsoft na události X019 představil řadu novinek, na něž se nyní podíváme. Jsou tu hry od Obsidian a Rare, novinky pro Project xCloud, Halo: Reach, multiplayerové hry od Obsidian i Ninja Theory a také Wasteland 3. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek