Asetek dostal patent na vodní blok pro GPU, budou problémy?

Asetek dostal patent na vodní blok pro GPU, budou problémy?
, , aktualita
Fakt, že nějaká firma si patentovala technologii, by sám o sobě nebyl nijak moc zajímavý, ovšem v tomto případě se objevuje řada otázek. Dle dostupných informací si totiž Asetek patentoval něco, co všichni už dávno používají.
K oblíbeným
reklama
Asetek tak dostal patent na zařízení určené k vodnímu chlazení grafických čipů (GPU). Přesně jde o US Patent 8274787, který se stal předmětem zájmu pro svůj vágní popis, jenž v podstatě zahrnuje kterýkoliv vodní blok pro chlazení grafických karet.





Shrnutí patentu je následující. Jde o sestavu částí určených pro chlazení elektroniky generující odpadní teplo. Skládá se z teplovodivého těla, které je určeno k napojení na komponentu generující teplo, a to tak, že má s ní přímý kontakt svým povrchem na jedné straně a na straně druhé je alespoň jeden mikrokanálek, skrz nějž proudí chladicí médium. Tento mikrokanálek poslouží k lepšímu přechodu tepla do chladicího média. Další část je určena k cirkulaci média a skládá se ze vstupu a výstupu.





Máme tu prostě a jednoduše trošku obšírně popsaný klasický vodní blok s jemným žebrovím ve své základně, který je nejčastěji vyráběn z mědi. Kryt tohoto bloku pak má obvykle na starosti přívod a odvod chladicího média.

Otázkou je, zda a jak to souvisí s tím, že Asetek je výrobcem vodního chlazení karet AMD Radeon R9 295X2. Je možné, že firma vycítila příležitost a doufá, že budoucí karty využijí vodní chlazení stále častěji. To jí můžeme klidně přát, ale z popisu jejího patentu to vypadá, že se snaží si přisvojit něco, co s úspěchem používá již mnoho let řada firem i jednotlivců, kteří si takové bloky vyrábějí sami.

Můžeme také připomenout, jak Asetek žaloval Cooler Master kvůli porušování patentů, což se týkalo integrovaných vodních chladičů pro procesory. Je tedy zřejmé, že pokud Asetek bude mít možnost, nejspíše nebude váhat s patentovým útokem na ostatní výrobce.

Zdroj: Hexus.net
reklama
Nejnovější články
NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci
NVIDIA už dlouho nabízí své Game Ready Driver, které vždy ve své nové verzi reagují na nabídku nejdůležitějších herních novinek. Nyní tu máme Creator Ready Driver a je jasné, že půjde o stejnou věc, jen ne pro hry, ale pro jiné aplikace. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře
Na GDC byl představen další model headsetu Oculus Rift, který dostal prosté označení S. Jde o přímého následovníka původního modelu Oculus Rift, který stále vyžaduje kabely, ale nabízí vyšší rozlišení a schopnost se sám orientovat v prostoru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre
Intel se také účastní GDC a je připraven se s námi podělit o své inovace v oblasti PC grafiky. Dozvíme se tak o Graphics Command Centre, které bude sloužit nastavení grafiky ve hrách či o komunitě The Odyssey nebo programu GameDev Boost.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů
Společnosti Deepcool se povedlo patentovat svou technologii, která má zabránit úniku chladicího média z uzavřených okruhů vodních chladičů, a tak už se odhodlala ji i blíže představit. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek