www.svethardware.cz
>
>
>
>
>
>

Ashes of the Singularity: R9 390X v DirectX 12 dohání GTX 980

Ashes of the Singularity: R9 390X v DirectX 12 dohání GTX 980
, , aktualita
Windows 10 a jejich DirectX 12 byly velmi očekávané, ale pod tímto novým API slibujícím podstatně vyšší výkony efektivnějším využitím hardwaru jsme si mohli zatím vyzkoušet leda dema. Nyní ale přichází Ashes of the Singularity.
K oblíbeným
reklama
Ashes of the Singularity od Stardock by nebyl tak zajímavý titul, kdyby ovšem nešlo o první hru na trhu, která nabízí kompatibilitu s DirectX 11 i DirectX 12. Může tak dobře posloužit pro testování grafických karet pod těmito API a hledání rozdílů mezi nimi a jak to vypadá, v případě této hry se z podstatně vyššího výkonu mohou těšit Radeony na rozdíl od GeForce. To ale neznamená, že by na tom grafické karty firmy NVIDIA byly nějak špatně, protože z výsledků můžeme vyčíst, že testovaný Radeon R9 390X se na GeForce GTX 980 v DirectX 12 jen dotahuje, čili v DirectX 11 je značně pomalejší, zatímco GeForce z výkonu moc neztratí.





Test přinesl server PC Perspective, dle jehož výsledků si Radeon R9 390X díky DirectX 12 polepšil přinejmenším o 30 procent. Naopak GeForce GTX 980 v řadě testů, a to především se silnějšími procesory, v DirectX 12 naopak mírně ztrácí, takže konkurenční Radeon se dokáže ve srovnání dostat na první pozici, což platí hlavně ve vyšších rozlišeních.







Na základě jednoho herního titulu ale nelze celkově posuzovat výkon těchto karet v DirectX 11 a 12. Je třeba si počkat i na jiné tituly založené na odlišných herních enginech. Tento využívá Nitrous Engine od Oxide Games, který byl navržen především právě pro low-level API jako Mantle, Vulkan a právě DirectX 12. Jisté tedy je, že mnohé grafické karty firmy NVIDIA nepředvádí na DirectX 12 a enginu Nitrous dobré výsledky. Však pokles framerate oproti DirectX 11 ukázal také test serveru WCCFtech, kde netrápili GeForce GTX 980, ale starší GTX 780 Ti a výkonnou GTX TITAN X. Překvapením ale byly výsledky karty GeForce GTX 770, která na DirectX 12 měla o 35,6 FPS více. Situace tedy není tak jednoznačná a vypadá to, že s DirectX 12 bude ještě velká legrace.

Zdroj: PC Perspective
reklama
Nejnovější články
Intel má firmě VLSI zaplatit 2,2 miliardy dolarů za porušení patentů Intel má firmě VLSI zaplatit 2,2 miliardy dolarů za porušení patentů
A výsledná částka může být ještě mnohem vyšší, neboť VLSI žaluje firmu Intel ve více státech, přičemž ten se pochopitelně brání a chystá se odvolat. O co konkrétně v tomto případu ovšem jde a které patenty měly být porušeny?
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Evropská družice si našla Perseverance na povrchu Marsu, kde přesně přistál? Evropská družice si našla Perseverance na povrchu Marsu, kde přesně přistál?
Dobře víme, že rover NASA Perseverance se trefil na předem určené místo přistání v kráteru Jezeru, ovšem kde to přesně je? Na to se můžeme nyní podívat i díky tomu, že si rover i další části sestupového zařízení našla družice TGO. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AOC představilo tři pracovní monitory řady P2 AOC představilo tři pracovní monitory řady P2
AOC uvádí na trh tři nové monitory řady P2. Bude obsahovat dva nové 31,5" modely U32P2 a Q32P2, kde ten první nabídne UHD 4K rozlišení, druhý zas 75Hz frekvenci. Rozlišením 4K bude disponovat i 28%" verze U28P2A.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
TSMC chce ještě letos odstartovat výrobu 3nm procesem TSMC chce ještě letos odstartovat výrobu 3nm procesem
Můžeme už bez obalu konstatovat, že Intel jako někdejší vedoucí firma na poli vývoje výrobních procesů může aktuálně jen smutně koukat na tempo, které nasadila především společnost TSMC. 
Včera, aktualita, Jan Vítek7 komentářů
Sony plánuje odemknout své PS5 pro snadné rozšíření úložné kapacity Sony plánuje odemknout své PS5 pro snadné rozšíření úložné kapacity
Nové herní konzole od Sony a Microsoftu sice přišly na trh se slušně výkonnými SSD, ovšem pokud jde o jejich kapacitu, není to nijak slavné a těžko lze s ohledem na pořizovací ceny požadovat něco lepšího. Jaké je řešení? 
Včera, aktualita, Jan Vítek