reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od asip80 (2)
takže ICE akceleruje lépe, ale výkon tam nemá a je hrozný problém, že ho nemá instatně dostupný. Spring akceleruje pomaleji a přitom má instatně dostupný maximální výkon. Hmmm zajímavé :D Ne ani ten Spring nemá okamžitě maximální krouťák ani výkon ..vy fabulujete s tím, že i Springu nemá řidič problém s jízdou s pedálem na podlaze a u ICEV tak v případě potřeby neučiní :D Pokud se tak nezachová u ICEV, tak pochybuji, že bude ­"drtit­" BEV :­)

Ano ­"neřidičů­" je poměrně dost, což je dost velký problém, ale tací se zrovna obvykle nepouští do situací, kde je ten výkon třeba.


Dobře když například potřebují předjet a vůz se doslova dusí, tak si nepodřádí a raději bude předjíždět stylem kamioňáka?

"Cože? Má lepší akceleraci, protože má menší výkon? ­"

zkuste si to znovu přečíst ;­)

Odpovědět0  0
Nesetkám se s autem v protisměru, nesetkám se s předjíždějícím kamionem i přes zákaz, nesetkám se s traktorem na dálnici, nesetkám se s bandou cyklistů jedoucí ve čtyřstupu atd. atd. atd. atd. ;­)

Teorie by vám šla o tom žádná. :D

Odpovědět0  0
par :­)­)­)­)­)
"No vidíte, a spousta lidí se mě tu v diskuzích snaží přesvědčit, že právě něco takového je snem každého městského řidiče."
Odpovědět0  0
U nas v mensim meste ma delku kilometru.
Kdyz pojedou vedle sebe, tak jak budete predjizdet?
To je takovy problem sjet z obchvatu pred zacatkem silnice pro motorova vozidla?
Odpovědět0  0
To uz neskutecne okecavate :­) takze ridic springu asi furt drti pedal na podlahu a vyuziva plny vykonnostni potencial, takze realny dojezd bude v takovem pripade cca max 50­-70 km :­)

Kolik ridicu­/automatu nepodradi, kdyz vuz ­"netahne­"? To fakt myslite vazne? To je presne ten duvod proc ma lepsi akceleraci jak spring, protoze vyuziva mensiho vykonu vc. prodlev pri razeni :­)­)
Odpovědět0  0
"obvykle nemá délku kilometrů­" ;­)

Resim oboji ;­) mestsky provoz 70 v jednom proudu a 80 ve dvou s napojenim na 110 ..
Odpovědět0  0
Normalni ridic jezdi podle potreby = klidne na to slapne, nebo podradi ­(podradi i automat­) a cim vice dostupnych kW, tak tim mensi potreba drtit pedal az na podlahu ;­)

Jen idiot by jedzil dlouhodbe na nizsi prevodovy stupen, aby mohl tocit motor na 3,5 tis. rpm, kdyz k udrzeni te same rychlosti staci preradit ;­)
Odpovědět0  0
kolik lidí dáva za vzor ideálního BEV CityEl? :D
Odpovědět0  0
dokážete si představit městský obchvat, kde se běžně jezdí i 100+ km­/h na ­"80­", aby oba pruhy zasekala podobná vozítka s maximem 45 km­/h? :D To bude opravdu super :D

v našem 90 tisícovém městě jsem namátkou vybral dva úseky ­"70­"(1 pruh­) cca 2,5 km a ­"80­"(2 pruhy­) cca 4 km navazuje na ­"110­" ;­) takže ano má délku kilometrů..

Odpovědět0  0
Kolik lidí tvrdilo, že se má začít s nevýkonným, malými a pomalými vozy s tragickým dojezdem?

" Většina lidí se bude pohybovat někde kolem 2000 rpm a tam má litr asi 18 kW. ­"

Ty dnešní litry mají přes 80 kW ­(není řeč o starých 40+ kW atmosférách­). Jakou má Spring dynamiku od 90­-140 km­/h? I to Citygo dá např. stovku citelně dřív než Spring

Odpovědět0  0
2. reálně i hodně přes limit :­)
- na dvouproudé pravidelně
- na jednoproudové stačí jedna brza a desítky aut se musí přizpůsobit :­)

Ano nejen ve městech bývá problém předjet díky hustotě provozu v obou směrech
Odpovědět1  0
1. takže u přehlcené infrastruktury to ještě zhoršíme a zpomalíme :D
2. v našem městě je na jednoproudu i 70 a dvou 80 :­) Takže až 45 km­/h = super brzda i ve městech
Odpovědět1  0
Taky zalezi na uhlu pobledu. Co si kdo predstavuje pod pojmem maly elekromobil ;­) Urcite maji na mysli pomaly pidi vuz s tragickym dojezdem? Kdyz mi nekdo nabidne treba elektricky vuz o velikosti Fiat Panda­(kdyz jsme u toho Fiatu­) s taznym za 350 tisic s aspon 30 kWh baterii, tak hned instantne kupuji jako doplnkovy vuz.
Odpovědět1  0
Takovy ­"lepsi­" Tuk­-tuk na 4 kolech :­)­) tragický výkon i dojezd..

4 kolky maji jinou prostupnost terenem a delaji se i takove, ktere mohou i na dalnici ;­)
Odpovědět0  0
"Jestli někomu pocit, že zachraňuje planetu, za to stojí, tak je to jeho věc, ne Vaše. ­"
- takže jde jen o pocit :­) Pokud je elektromobilita podporovaná, tak proč by nedobrovolný podporovatel nemohl vyjádřit názor? Obzvlášť v momentě, kdy se mu uměle prodražuje i opozaďuje pro něj ­"pocitově­" lepší způsob dopravy mj. na úkor elektromobility.


"To bezpochyby platí pro menší kategorie vozidel­"

Co taková Staria s až 2,5 tunovým tažným? Bezpochyby malý vůz. Btw těch ­"levných­" SUV­/Crossoverů apod. je na trhu dost.

"zadarmo­"
- vtipné :D

btw kdy jsou obvykle největší přebytky? Dle mého je to v momentě, kdy jsou lidé mimo domácnost obvykle vč. vozu, který by se měl v ten moment nabít :­) Jasně jsou lidé, kteří sedí většinu roku doma, nebo pracují na HO apod. Potřebují takový vůz a kolik tedy přebytků nakonec využijí? Tohle je super pro jedince, co cestují­/pracují atd. v noci a přes den spí :D Kdo najzdí málo, tak v podstatě užitek minimální a kdo zase jezdí nadprůměrně ­(hádám, že hlavně přes den­), tak to taky nevyužije.

Komponenty FVE taky podléhají zubu času a mají obvykle docela velkou spotřebu pro vlastní provoz, i když se nic nespotřebovává.



Odpovědět0  0
"Když se to používá k nesprávným účelům, tak není divu, že to ne vždy moc dobře nefunguje.­"

Jaký je tedy ten správný účel? zábava? Psaní pohádek?

Problém je v tom, že jakmile nemáte přehled v dané oblasti a nebo nemáte aspoň všeobecné hlubší znalosti, tak vám s téměř 100% pravděpodobností nasype plno chyb, které člověk nemusí odhalit, protože..... věří

Snad pokaždé jsem musel AI opravovat­/doučovat a jednou jsem se dokonce zeptal na dopad ohledně jiných uživatelů pokládajích stejný dotaz­/úkol­/zadání a jestli jim odpoví taky špatně. Poté co mi odpověděla, že se z chyb učí a další uživatel dostane správnou odpověď, tak jsem pod jinou identitou šel na jiné zařízení a tam jsem opět dostal chybnou odpověď, i když na svém zařízení jsem dostával správnou odpověď ....či podle toho co jsem chtěl číst, což je taky nebezpečné, protože AI může někomu vytvořit ­"informační­" bublinu a klidně dohnat někoho k extrémním činům a to jen na základě toho, že ji tak někdo ­"vytrénoval­" ...
Odpovědět1  0
Efektivita recyklace u jednotlivých ­"prvků­" by nebyla?
Odpovědět0  0
Tak co si budeme nalhávat hodně řidičů prostě nepatří za volant, protože prostě neumí a ani kolikrát neví. Pokud bychom chtěli korektnější statistiku, tak by bylo asi vhodnější to rozdělit na vozy s­/bez moderních asistentů a podle věkových skupin.­(zajisté něco podobného bude vypracované, ale asi ne ICEV vs BEV­)

Další bod k zamyšlení >> IMHO předpokládám, že řidiči Tesel v betě budou převážně dobře situovaní lidé středního věku a bude tam velmi málo mladých nebo starých jedinců, kde se dá očekávat jistá zkušenost i vyblázněnost a zároveň lepší schopnosti než důchodce vč. toho, že vozy budou obvykle více udržované. ­(lepší technický stav, obutí atd.­) a to nejspodstatnější v betě je obvykle výběr lepších řidičů dle předem nadefinovaných parametrů + ­"tester­" je obvykle více ve střehu už z principu..

Sice přesně nevím, kolik jsem za ty roky nalítal, ale k dvou milionům km se asi už blížím a na mém kontě je přesně 0 nehod vážných i drobných a minimálně desítkám velmi vážných nehod jsem zabránil a to i s auty které si o různých asistentech i dobrém obutí či technickém stavu mohli nechat jen zdát. Takže o čem to vypovídá?

Taky jsem viděl video Tesly, která sice zabránila srážce, ale dle mého vytvořila velmi nebezpečnou situaci, která vyústila v nehodu, kdy Tesla pozdě zareagovala na stojící vozy v jejím pruhu a na poslední chvíli začala prudce brzdit a provedla úhybný manévr, ale řidič za Teslou to napálil do překážky. Taky málokdy Tesla uzná, že za to může ­"autopilot­", protože ho v krizi prostě vypne.
Ač je v podstatě fyziologicky nemožné, aby se člověk neustále plně soustředil při nečinnosti, tak je to hodně alibistické, ať jsou podmínky užití jakékoliv.
Tím chci jen říct, že statistika je někdy fajn věc, ale ne vždy odráží realitu a ostatní ­"proměnné­" ;­)

p.s. nebezpečné­/zmatečné ­"chování­" asistentů jsem nejen viděl, ale zažil na vlastní kůži, což se vracíme na začátek mého postu :­)

Odpovědět6  0
Vyšší uživatelský komfort, evoluce + každý má jiné nároky, méně cyklů a v poslední řadě zase ty prokleté průměry ;­) atd. atd.
Kdybyste každý den jezdil třeba 50 km na kole, tak chtěl byste dětskou velikost bez přehazovačky?

Opravdu chcete vyzdvihovat ještě rychlejší nabíjení při větším počtu BEV? No tak :D Jak rychlé by mělo být standardem?

Běžte se projet a uvidíte současnou realitu ve špičkách, kdy jsou veřejné rychlé nabíječky narvané k prasknutí a lidé jezdí po okolí obsazovat ­"pomalé­" padesátky a to je těch BEV málo:­)

Ne nemá pořád je o několik metráků těžší i ta s nejkratším dojezdem a to porovnáváme velký podíl celkem lehkého hliníku vs. ocel ;­)

Nejsem si úplně jistý, že při větší koncetraci energie nebude potřeba lepší­(těžší­) konstrukce packu a chlazení a že bude tak výrazný úbytek váhy

Bezdrát je sice fajn, ale předpokládám, že jde o stacionární variantu, takže v podstatě zase nic neřešící

Mám větší vůz jak TM3 bez kapky odlehčených materiálů s robustním odhlučněním s 2.0 nafťákem + AISIN automatem a váží 1,6 tuny­(provozní hmotnost­), ale obvykle jezdím + žena­/děti­/náklad a sám jsem celkem těžky = + 150­-200 kg ;­)
S MPV to srovnávat nebudu a­) je těžší b­) je o hodně větší c­) stále o půl tuny lehčí jak TMX
Kdyby ty vozy někdo vyrobil z odlehčených materiálů, tak to taky bude vypadat jinak ;­)

Pokud má některé srovnatelné auto podobnou hmotnost, tak to má svůj důvod, ale běžné to není..

Prostě srovnatelné BEV nemůže být už z principu lehčí ­(pokud to nebude nějaký vykleštěnec­)
Odpovědět0  0
faktem je, že pokud budeme chtít zachovat aspoň stávající úroveň dojezdu a zároveň se nadále spoléhat pouze na baterie, tak se vysoké hmotnosti nezbaví nikdy. ;­)
Odpovědět2  0
dodnes lidé používají ­"hloupé­" telefony a­) vyhovuje jim to b­) nikdo jim to nezakazuje c­) jsou méně omezující d­) jsou i ekologičtější

Tak nevidím jediný důvod je zakazovat a to samé platí i o ICEV.

Před 14 lety tu byl např. ­"levný­" Leaf atd. atd. a stále tu jsou BEV za 2­-3+ miliony, které jsou v něčem horší jak ­"levné­" ICEV..

Takže podpora neekologického konzumu na dluh je dle vás ok a máme za ni být rádi? :­) Smutné je, že z dané výhody dosáhnou obvykle ti bohatší, kteří jsou obvykle největší ekologickou zátěží.

Rozhodně zaímavý pohled na věc a jasný důkaz funkční lobby a propagandy okolo elektromobility, kdy lidé tleskají systému ­"my se tam prodotujeme, ať to stojí, co to stojí"
Odpovědět0  0
klučina na to jde sice chytře, ale očividně straní BEV, i když se snaží nestranit, až na to neustálé asi, možná, vyberu atd., prostě něco má dobře ozdrojované a něco si cucá z prstu. Nejdříve řekne, že je to naprosto nepodstatné navýšení a v zápětí řekne, že palivům hodně emisí nezapočítal. No prostě je z jeho projevu citít, že má ty BEV raději ;­)

Sice je to naprostá marginálie, ale pro BEV se zázemí nestaví a žádný BEVkař se nebyl vychcat na pumpě, že ho to tak dráždí?
Taky jezdím kolem BEV nabíječek a displeje ve dne v noci. Taky musíte započítat rezervovaný příkon = pálíte to uhlí, i když nic ­"nespotřebovávate­" atd. atd. atd.

Ty jeho průměry :D většina řidičů má velmi podprůměrné nájezdy. Zrovna nedávno kolega v dědictví přišel k Felicii na tachometru pár desítek tisíc. Sám jsem měl auto, které toho moc nenajezdilo a po 26 letech šlo do šrotu, protože odešla elektroinstalace. Mimo jiné to auto přežilo BMW, Mazdu, Ford Galaxy,..

Taky zapomněl započítat náklady na servis, pojištění atd. atd. a to už taková sranda není, takže hezký obal, který by šel docela snadno rozcupovat, ale to by bylo pomalu na ­"diplomku­" ;­)



Odpovědět2  0
Nebudeme si nic nalhávat >> ani u EV se nezapočítávají veškeré externatlity a solidní studie to zmiňují pod čarou ..prostě je zatím nedostatek dat ;­)

Takže spálit ropný produkt v elektrárně a následně tu elektřinu dostat do BEV, tak je daleko efektivnější? O kolik desítek procent je to tedy efektivnější postup?

Co všechno se má započíst čerpadlu, aby to nebylo zanedbatelné v poměru k přenesené energii?
Odpovědět2  1
Nevím jak statistiky, ale BEVkaři rádi do celkové spotřeby započítávají i ohřev párku na benzínce :D

hypoteticky má čerpadlo s průtokem 100 l­/min příkon 750 W + nějaká režije na případnou elektroniku.
Takže kolik spotřebuje Wh na natankovaní 100 litrů paliva?

Rozhodně je spotřeba stojanu tak zanedbatelná, že nestojí v podstatě ani za zmínku.
Odpovědět0  0
Kdyby to byla pravda, tak se nedostanu se spotrebou pod 10l­/100km at v zime nebo v lete ;­) fakticky mohou byt u BEV ty rozdily doslova brutalni i pri ­"normalni­" normovane jizde a nedej boze, kdyz se zacne projevovat degradace :­)
Odpovědět0  1
když vám zákážu někoho bodnout nožem, tak v jakém případě porušíte zákaz snadněji?
a­) když vám nechám nůž v ruce
b­) když vám nůž odeberu

Odpovědět0  0
fakticky ICEV plní státní kasu a dotace část peněz vrací, aby se snižil dopad vysokého zdanění, emisních povolenek atd. ­(ano dotace je i nižší zdanění nafty­) a díky tomu máš levnější mj, i jídlo = prospěch z dotací mají všichni oobčané

Na druhé straně tu máme dotovanou elektromobilitu, kdy na dluh dotujeme neekologický konzum obykle bohatším lidem, kteří jsou větší ekologickou zátěží. ;­)

Inspirace je taková, že ty vyspělejší upadají a ti zaostalejší rostou a nabírají enormí tempo růstu a to jen díky tomu, že sami sebe ničíme zevnitř bez vnějších vlivů ...
Odpovědět0  0
úplně jednoduše >>- zákaz např. vlastního telefonu a nemožnost jakkoliv přeposílat data mimo daný systém
Odpovědět4  0
Auto které ujede velkou vzálenost koupím i za 300 tisíc, ale nebude to BEV ;­)

Auto s pořádným tažným koupím pod milion, ale opět to nebude BEV. Asi nemusím pokračovat ;­) Navíc z textu jasně vyznělo, které parametry řeším.
Navíc jako bývalý vlastník X5 mohu s čistým svědomím říct, že to není žádná extra sláva. Je to rychlé OK. Je to pohodlné? No za tu cenu žádná sláva­(ve předu OK v zádu bída­) ..toliko k ­"prémiové­" třídě..

Ještě větší bludy o spotřebě píšou elektromobilisté a pak se znich vysouká, že s lehkou nohou pomalu a za dobrého počasí. Takže je to možné ANO, ale realita pokulhává, i když ICEV je obvykle blíže realitě. Navíc ani ICEV se nevyjíždí do nuly a u BEV je obvyklejší jezdit v určitém rozmezí, takže realita ještě horší..

Můj vůz má papírový průměr 7,4 l­/100 km. Sám jezdím za 7,2 l­/100 km a to jezdím hodně rychle. Žena jezdí za 5,4 l­/100 km a taky to není nějaký louda, ale jezdí více předpisově. Nedávno jsem ho půjčil příbuznému a s podválem jel za 6,6 l­/100 km. Takže na papíře horší jak realita.

Jsme zase u toho, že auto za 300­-400 tisíc nabídne velký dojezd a tažné ;­)

"Pro Vámi nastavené parametry podobný elektromobil jistě neexistuje.­"
exituje podobné BEV, ale o ty dva miliony dražší ;­)

Je plno BEV, které mají akcelaraci naprosto běžnou. Např. Enyaq a nebo naprosto šílenou Spring. Ještě nedávno šlo koupit ICEV s akcelerací podobnou jako má Ioniq 6 v Power variantě pod 900 tisíc. Takže jaképak vytržené parametry, ale politický tlak je neúnosný a nová generace už stojí za *** :­)

Navíc jsme se už tom jednou bavili, že taková akcelerace je subjektivně nepotřebná a že tak vysoký výkon stejně na ty kola nepustí v plném rozsahu..



Odpovědět0  0
"U EV tuto možnost máte. ­"
taky ne vždy a navíc raději zaparkuji blíže ke vchodu a pak i to cvrknutí pár litrů při každé návštěvě vyjde časově lépe ;­)

Kdyby to bylo něco ­"must have­", tak vznikne klidně mobilní doplňování paliva aut, ale toho jsme se zbavili xx generací zpět ;­)

Víme kolik energie se nepostřebuje z OZE a nebo díky OZE? Kolik energie se musí investovat na udržení rezervy a kompenzaci?

65­-70% v celém řetězci? K tomu jste se dopracoval jak? Lze něco vyrábět beze ztrát, když už pokládáte hloupé dotazy?
Odpovědět0  0
Proč by mělo pomalou když má za 2 minuty plnou na dalších 1000 km? :­)

Zrovna u nás např. Albert, Globus vlastní pumpa a ostatní ji mají max. pár minut vzdálenou. Nikdy jsem neměl potřebu tam zastavit a cvrknout tam pár kapek­/litrů a jet dál :D Prostě daný koncept je tak komfortní i rychlý, že to není potřeba..

Kvůli BEV stejně musíte pálit víc uhlí a zároveň vyrábět více jaloviny kvůli OZE. Plno energie se jen kvůli rezervě i kompenzování promhrá. Pořád se u BEV oháníte možným vývojem, ale v tomto případě s ním nepočítáte? :­)
Odpovědět0  0
:­) pěkně si to ohýbáte. Jak jste přišel na to, že mi elektormobilita nevoní? Mercedes jste si tam nacpal sám, aby to lépe zapadlo do vašeho konstruktu, i když to z kontextu ani nevyznělo, že řeším prémiovou třídu. ;­) Navíc jsme si, už v minulosti bavili o tom, že evropské značky a obvzlášť v prémiovém segmentu mají specifickou cenotvorbu a i mimo prémiový segment vychází hůř jak neevropská konkurence..

Reakci na tu Dacii jste se raději vyhnul úplně. Objektivitu u vás asi nenajdu.

Dnes za cca mega koupím opravdu velké spalovací auto, které ujede +­-1000 km s 2,5 tunovým tažným. Najděte mi elektro alternativu ­- předem děkuji. Blízko je např. ID Buzz v základu za cca 1,5 M, ale k dosažení stejných podobných parametrů by musel mít baterii cca 2,5x větší, 2,5x lepší tažné, o cca 30+ % vyšší rychlost, aspoň 2x větší jmenovitý výkon, o cca 10% větší rozměry :­)
Odpovědět0  0
Co když se kvůli přetížení zrovna váš vůz nedostane na řadu a nebo se nabije jen trochu? Takže s velkou pravděpodobností bude nutné najít alternativní řešení ­(možná i to taxi­). :­)

Btw už se mi hodněkrát za život stalo, že elektřina nešla hodiny a někdy i dny a to nebyla žádná velká pohroma, ale za celý život jsem nezažil, že by byla celá pumpa­(všechny stojany­) mimo provoz a nebo v horším případě, že by přestali fungovat v blízkém okolí všechny naráz a to už jsem viděl i nabořený stojan, když ho přejela dodávka, ale ostatní stojany normálně fungovaly.


Vy si to pořád idealizujete, že vše bude růžovoučké a všechno přesně nalinkované podle nějakých teorií, ale praxe bohužel takhle růžová vždy není..
Odpovědět0  0
Protože ICEV s podobnými­/lepšími parametry vyjde i přes pokřivené tržní mechanizmy kolem milionu..

Dacia ujede +­- 1000 km na jedno doplnění energie + zvládne bržděný i nebržděný přívěs + maximální rychlost 175 km­/h, které BEV to dá za rozumnou cenu?



Odpovědět0  0
Což povede k tomu, že plno nabíječek jednoduše zanikne a zredukuje se to na naprosté minum u dálnic.

I přes dotace je při současných cenách potřeba, aby byla nabíječka vytížená většinu dne. Jak toho chcete dosáhnout, když většina bude nabíjet ­"levně­" doma? Zdražíte? Tak o to více lidí bude nabíjet doma a hledat cesty jak se veřejným nabíječkám vyhnout.

Mám takové tušení, že to dopadne podobně jak s ČT­/ČRo .. bude to doplácet buď Stát a nebo si to zaplatí občané formou dalších poplatků
Odpovědět0  0
"Právě proto je ten průměr významný­"

není :­) Vždycky jsou nějaká období, která se hrubě vymykají průměru. Prázdniny, dovolené, víkendy atd. Prostě jsou momenty, kdy najednou zvedne zadek mnohem větší procento lidí, ale v průměru to nevypadá tak blbě ;­)

Kdyby to bylo jak si mnozí myslí, tak by energetici s klidnou hlavou mohli říct, že síť utáhne klidně 10 milionů BEV :­)
Odpovědět4  0
"Rychlonabíjení je spíše doplňková věc. ­"
pravidelné doplňování paliv je i teď spíše výjimkou, ale dálnice narvané k prasknutí. Tady bych se na nějaké současné chování elektromobilistů nespoléhal. Prvně je to jen malý zlomek uživatelů, který si to koupil dobrovolně a někdy i jako doplněk ke svému spalováku. Za druhé opravdu hodně jezdí drtivá menšina řidičů a to jsou ti, kteří plní ty dálnice a budou potřebovat veřejné nabíjení.

Mj. se musí počítat se špičkami a taky jsme tranzitní Stát.

" bude potřeba výrazně méně zdrojů elektřiny­"
tady bych si dovolil mírně pochybovat, protože např. e­-paliva i vodík se dá vyrábět nepřetžitě a např. i z přebytků a dlouhodobě skladovat. S elektřinou tohle nejde, takže aby to bylo potřeba výrazně méně elektřiny, tak se nabíjení musí tvrdě regulovat, což je stějně v plánu..

Problém recyklace spočívá v tom, že zrovna ty problematické prvky o které nám jde nejvíce, tak neumíme recyklovat tak efektivně jako ostatní komponenty baterie

Odpovědět0  0
"Vyloženě low​­-endové ceny jsou ale stále ještě pár let daleko.­"

pár let? Co si mám představit pod pojmem pár let?

Za dva roky tu bude BEV s dojezdem 600 km za 300­-400 tisíc a to co dnes vyjde na 2­-3 miliony bude stát do milionu?
Odpovědět0  0
Optimistický odhad je až jeden milion a to pouze v případě pomalého nabíjení ­(obvykle doma­), které bude tvrdě regulované. S rychlonabíjením zlomek odhadovaného počtu.

Podotýkám, že se jedná o odhad, který realisticky počítá spíše s 400­-600 tisíci BEV, ale se stejnou podmínkou jako výše.

Taky nesmíme zapomenout, že stávající zdroje dosluhují, spotřeba bude růst i bez BEV. Uhelky se budou vypínat a nové elektrárny jsou v nedohlednu.

Ty uhlovodíky mají na rozdíl od elektřiny pár drobných výhod. A­) jsou snadno skladovatelné B­) v případě potřeby se dá jedorázově přesouvat xx MWh a nikdo si toho ani pořádně nevšimne, což s elektřinou nehrozí.

pane chytrá hlavo ;­)
Odpovědět2  0
mrkněte na MCS https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Megawatt_Charging_System

..sice je to ­"možné­", ale v podstatě nesmysl :D
Odpovědět0  0
" ponuka vacsie moznosti ako konvencne spalovacie motory.­"
- v něčem ano, ale jinak vůbec, protože baterie :D
Odpovědět0  0
Je to smutné, že i po tolika letech je i u drahých zařízení standardem 1 GBASE­- a ještě s omezením. Když už chtějí segmentovat trh kvůli ziskům, tak aspoň 2,5­/5 GBASE­- mohl být i u levnějších zařízení.

No očividně jsou levnější cesty jak si doma natáhnout rychlejší síť jen to nebude AiO :­)

Sám sice Netgear Nighthawk R7000, protože ve své době toho uměla hodně s celkem slušnou spotřebou, ale to co předvádějí lídři na trhu, tak to je spíš k pláči :­)
Odpovědět1  0
Jaký bude mít dopad mj. resuspenze prachových částic a polétavá rez?

Chápal bych to ještě v rámci komunitní energie jako součást protihlukové zábrany u kolejí v zástavbě, ale takhle pochybuji o poměru investovaného usílí a co z toho získáme :­)
Odpovědět6  0
Samozrejme to nebylo mysleno doslovne, kdyz to pak sam nasledne ­"poprel­", ale to vam zajiste doslo ;­)
Odpovědět3  0
Skoro kazde auto je pohodlne pro cestujici ve predu, ale v zadu uz je to horsi a BEV je to kolikrat zhorsene kvuli baterii v podlaze
- rozvor znaci pouze od stredu do stredu a nezohlednuje velikost kol a jak moc zasahuje ­"blatnik­" do kabiny a na ukor ceho ..u meho vozu si pri 192 cm sednu v pohode sam za sebe a nemam kolena u ­"stropu­"
- litry taky nejsou vsespasne ... prvne metodiky se lisi a za druhe maly vstup ci prudsi sklod zadi dela s vyuzitelnosti velke divy ;­)
Odpovědět2  0
Kdyz jsem si po ceste udelal piknik na louce, tak zadna nabijecka ani zasuvka tam nebyla a kdyz jsem parkoval u restaurace a pak zi zajel do McDonalds, tak taky bez moznosti nabit :­) ....pane tlachal

Zkuste zjistit kolik stoji letenka pro 4­-5 clennou rodinu + cesty z­/na letiste atd. ... pak jsou i taci, kteri vozi vybavu ci jezdi s obytnakem :)
Odpovědět2  0
Jak ktera rodina a jak kdy :­) vylet se stanem apod. horko trzko a kocarek se tam sotva nacpe :­)
Odpovědět1  0
Takže když kouknu na jeden film měsíčně, který jde jinde skouknout za 20­-50 korun a nebo není ani v nabídce, tak je jednoznačně výhodnější? :D
Odpovědět0  0
z kamer se dá poznat skoro cokoliv, ale než nastoupí schopná AI, tak jediné řešení pro mnoho scénářu je pouze neivazivní hloubkové měření objektů v reálném čase na velkou vzdálenost :D celkem vtipné :D
Odpovědět0  0
kombinaci dron + chemické zbraně a pokud možno i nedávno přidané ­(jinak toho vyběhne opravdu hodně snad na všechny zúčatněné i nezúčastněné v daném konfliktu­) :­)
Odpovědět1  2
je toho plný internet stačí googlit :­)

Obhajoba je stylem, že rusáci taky používají chemické zbraně a že za tu agresi, kterou tam páchají, tak jsou kroky ukrajinských vojáků omluvitelné
Odpovědět1  2
zajímavé je, že to ­"Musk­" utnul až poté, kdy se provalilo páchání válečných zločinu pomocí starlinku, ale do těď nikdo nějakou selekci nasazení neřešil ..

btw když jdete ­"darovat­" z dobré vůle krev, tak taky nedarujete rovnou 2­-3 litry ;­)
Odpovědět0  4
takže zákazník citlivý na cenu bude bazírovat na automatu i plné výbavě? :D ale no tak ;­)

Prostě a jednoduše lze hybrid nebo BEV koupit tak levně jako ICEV? ANO ­- NE

Navíc hybrid je náchylnější na poruchy, takže výpočet TOC jen na základě spotřeby, která se liží uživatel od uživatele, tak to už je trochu zavádějící ..
Odpovědět0  0
vandalismus, krádeže, zlomyslnost atd. jsou izolované do jednoho slotu? Divné ;­)

Dobrá svět je tedy skoro dokonalý a máme jen jedno troubu, který škodí jen když parkuje v blízkosti nabíječky, která je obsazenná, tak ano škodit může z 2 až 5 parkovacích míst :­)
Odpovědět0  0
Vy jste to nepochopil. Co je na kusu drátu­/asfaltu­/betonu hi­-tech? Sám uznáte, že je to rozhodně jednodušší jak čipy, displeje, kompozitní nanotechnlogie atd. atd, což ­"lopatou­" neuplácáte.

Mrkněte na stav pozemních komunikací, což je dost vypovídající ukazatel o udržitelnosti ..

Bavíme se např. o veřejných nabíječkách, takže chcete tvrdit, že všichni se budeme skládat na provoz či výstavbu veřejných nabíječek i potom, co se utnou dotace? ČT platíte, i když na ni nekoukáte, ale za distribuci platíte jen v případě, že máte nějakou spotřebu :­)
Odpovědět2  1
vícerp důvodů proč nebudete ráno zapojen a nebo vám někdo ukradne kabel >> opotřebení, ztráta, nechal doma, na prodej, vandalství, zlomyslnost atd. ;­) těch možností je nepřeberně ..

Proč tolik metrů, když stačí jen vedlejší slot.. a klidně i na tom chodníku

dnes lidi např. kradou věci z aut i za pár korun a dokonce palivo, takže jsem zvědav jakým směrem se bude vyvíjet kriminalita :­)
Odpovědět0  0
tak BEV mají konektory různě ze předu či z boku, takže v tom nevidím žádný větší problém, aby se někdo přicucnul, když zrovna všichni spí a i kdyby to udělal manželka či kámoš parkující vedle, tak v obou případech budou ráno oči pro pláč ;­)

- takže nenabité vozidlo a ještě nevyspalý ­(když vás notifikace probudí­) ..případně reálně hrozí i fyzický konflikt, takže ještě cesta na pohotovost :D

Vám to možná přijde absurdní, ale už jsem podobných situací viděl, kdy se lidé zhádali na benzínce nebo v obchodě či o parkovací místo dokonce bez nabíječky, protože tam byl nějaký ­"arogant­" :D a teď lidem nacpete další problém až k bytu a to se u některých zajisté projeví animálnost :D >> 1: nezajímá, že jste tu byl dřív, já mám procent 2. to je mi u prdele já ráno jedu do Německa 1. jeď si vlakem debile, já jedu do práce 2. ti dám facku že uvidíš, jeď si busem socko....... Tohle jednou natočí Troška :D
Odpovědět2  0
Takže k tomu ­"železu­", hliníku, plastům potřebujeme ještě vyrobit ty baterie a více složitějších čipů = nad běžný rámec získat pár stovek miliard tun surovin ­(a teď si představte kolik je potřeba zpracovat horniny na 1 kg ;­) a to stále neřeším chybějící potřebnou infrastrukturu a její případnou údržbu

Zkuste se zamyslet nad tím, že nejsme schopni dobudovat ani udržovat stávající značně primitivní infrastrukturu a i tak se zadlužujeme, aby to nezkolabovalo a teď do toho hodně vidle elektromobilitou, kde se infrastruktura ani ­"neuživí­", protože většina bude nabíjet doma.

Jaké máte řešení? Budeme si infrastrukturu platit jako ČT a ČRO? :D

Odpovědět5  2
záleží na mnoha faktorech a ano dojezd může klesnou i o více než 50%

Osobní zkušenost se starší TM3SR ­- 24 °C, náročný kopcovitý terén, 4x chlapi a dojezd klesl o 62% ve srovnání s udávanou původní hodnotou nového vozu.
Samozřejmě dojezd bude klesat v takovém případě i u ICEV. To samé platí pokud pojedu rychle, nebo zapřáhnu něco na tažné atd. Nějaké rozdíly tam přeci jen jsou.
- u ICEV obvykle vyrážím s 200+ kWh pohybové energie a mráz mi nesnižuje využitelnost obsahu nádrže, nepotřebuje temperovat atd. a odpadní teplo používám k vytápěné interiéru. BEV má na tohle všechno tu jednu baterii s nízkou kapacitou.
- ICEV dotankuji do dvou minut na 100% a odjíždím, což u BEV nehrozí, takže ve výsledku u ICEV zvýšená spotřeba způsobená vyšší zátěží není takový problém ;­)
Odpovědět3  0
+ paušál a jsme na 16,7 €

btw všiml jste si velkého rozdílu ve zdanění provozu ICEV vs. BEV a už teď je to na podobné úrovni. Je vám doufám jasné, že parazitoidní stav okolo elektromobility jednou skončí a Státy si sáhnou i do kapes elektromobilistů ;­)
Odpovědět2  0
Jen pro zajímavost o jaké zázračné modely vozů se jedná? :)
Odpovědět2  0
jen nechápeš psaný text ;­)

Pro EU jsou špatné a pro RF by bylo lepší kdyby sankce nebyly, ale nevidím tam ani zmínku o tom, že by byly pro RF dobré ;­) Pro RF by to bylo dobré max v dlouhodobém horizontu­(při správném vedení­), což by mělo za následek ještě větší soběstačnost a odbyt na velkých trzích, ale nemají ani jedno­(dobré vedení ani čas­)..
Odpovědět1  2
To je kouzlo dotaci. Hodne to deformuje vnimani realneho stavu. Mimochodem bodobne to vnimal i Musk a to jeste celkem nedavno. ;­)

Btw co si mam predstavit pod pojmem ­"temer bez dluhu­"?
Odpovědět4  4
tak on je rozdíl, když odejde ­"mezičlánek­" a nebo jen posilovač. V prvním případě neuděláte nic a v druhém smíte takový vůz táhnout :­)
Odpovědět1  0
Sice je to vzhledem ke kapacite i vyuziti vozu bezpredmetne, ale 30 minutovy vykon je skoro polovicni a jmenovity tragicky. Tady to nekdo popisuje jako by BEV nemelo motor, ktery taky dosahuje maxima pri nejakych otackach ;­)

Btw ve mestech se bezne legalne jezdi i tech 70­-80 km­/h ...realne samozrejme vic ;­)

Pro kontext se vybrala rozmerove vyrazne vetsi i tezsi auta :­)­)­) a vsechna ocividne akceleruji lepe, i kdyz musi radit a jsou mj. dobre pouzitelna i na dalnici..
Odpovědět3  1
jenže takový mizerná BEV­(nejen Leaf­) se stále prodávají a hodně jich je v provozu a co teprve PHEV provozovaná výhradně elektrickém režimu, tak to je taky mňamka .. jasně mít robustní 100+ kWh baterii je super, ale cena­/váha je taky doslova super, ale zase to není tak jednoduché ucyklovat ..
;­)
Odpovědět1  0
cca 3­/4 z paliv jde myslím zpět do infrastruktury.. problém je spíš ta neefektivita oprav i výstavby nových úseků..
(pěněz je na to zatím dost, ale dělá se to špatně­)

Nedávno u nás předělali asi 5 km úsek, který tam byl cca 20 let s minimální údržbou a teď nový povrch, který by měl být prý bezpečnější­(tím to začali okecávat, když lidé nadávali, že je starý povrch ok, tak proč dělají celou novou silnici­), tak to teď pro změnu záplatují průběžně celý ro a už nová narozdíl od původní ­"drnčela­" ­(sám jsem si celou dobu říkal, že to ještě není finální vrstva a ona byla :D :D ­)
Odpovědět1  0
Pokud vůz potřebujete­/chcete a politici vám uměle omezují i zdražují ICEV a na druhé straně dotují elektromobilitu, tak se to dá považovat za nucení.
Odpovědět0  0
zase vedle páprdo :D

Je vidět, že už vám hlava neslouží v tomto požehnaném věku :D
Odpovědět0  0
Vsechno tomu nasvedcuje.
- zapskly troll
- neurvaly
- porad mrmla
- spatna pamet
- Zazil 70­' leta

Typicky duchodce
Odpovědět0  0
takže je ti tak 70 let :D takže netáhlo v důchodu :D
Odpovědět0  0
A co ukladani prebytku ;­)
Odpovědět0  0
Kádrovat teda umíš. Zajimávé, že ti nevadí ty hovna, které píše hobitt.

Fakt to takhle nefunguvolo a navíc na banánech koukám stojí asi celý svět ;­)

Btw vnímáš vůbec poslední roky nebo aspoň poslední týdny? Mám pocit, že přes banány nevidíš realitu kolem sebe.
Odpovědět0  0
tak při rozdílu ceny stovek tisíc až milionů se dá do ICEV dodělat skoro cokoliv ;­)
Pokud budeme chtít nějak významně vylepšit BEV tak to a­) bude skoro nemožné b­) nepěkně drahé

Systémy na dálkové ovládání jsou dnes celkem levné, Infotainmenty i ve špičkové kvalitě se dají koupit max za pár desítek tisíc a pořád nejsme na ceně BEV ;­)

Budeme chtít vylepšit např. dojezd z 500 na 1000 km? Kde to vyjde levněji u ICEV nebo u BEV?
Odpovědět1  0
na tom videu je jasně vidět, že teplota v interiéru vozu byla ­-24 °C. Jestli to bylo způsobené ­"bezpečnostním temperováním baterie a nebo kvůli teplu které sálá dům, tak to netuším ;­)

Samozřejmě i ICEV se pro podobné zimy dala doplnit zimními packety vč. elektrického předehřevu na 230 V nebo nezávislého topení na palivo

To že lidé škrabou s nastartovaným, tak není proto, že jsou masochisté, ale z jednoduchého důvodu >> obvykle si nemohou dovolit lepší vůz ;­)

Odpovědět0  0
nezávislé topení lze dnes dodělat za pár tisíc i do Favorita a u dražších vozů s lepší výbavou je to standard :­) Navíc v severských zemích bývá standardem i packet s elektrickým předehřevem na 230 V, což jde taky dokoupit za pár korun a dodělat do čehokoliv
Odpovědět0  0
každý vůz to bude mít jinak za každého počasí, ale ano samotná ochrana baterie před mrazem může mít velkou spotřebu a topení není nic nestandardního, ale jen je to více vidět, protože BEV má obvykle menší kapacitu uložené energie. Třeba můj spalovák má z hruba 200+ kWh pohybové a cca 700+ kWh tepelné energie ... zatímco BEV mají obvykle něco mezi 50­-100 kWh na vše jak pohyb tak vytápění :­)
Odpovědět0  0
Jak se chová jakýkoliv vhodný ­"pevný­" pro provoz v autě při ­-30 °C? Zatím co jsem viděl nasazeného ve vozidlech byla docela hrůza, tak se jen ptám ;­)
Odpovědět1  1
Tak dobře jak se bude chovat nepředehřátý klasický článek vs tento SSB v rozmězí ­-20 ­- 30 °C?
Odpovědět1  1
- pokud budu vědět, že auto má limit, tak se dle toho upraví náklad a nebo se vědomě pojede přes limit s možným rizikem pokuty = prostě menší flexibilita i méně příležitostí získat kontrakty

- i těch 7% nevypadá zle, když jde o pár zakázek, ale v těch objemech v jakých se přepravuje to už je ohromně vysoké číšlo, více spotřebované energie, více opotřebovaných pneumatik, více opetřobované silnice atd. a tady nejde jen o tu teoretickou tunu ­(stále neznáme parametry Tesly­), ale reálně to může být klidně víc např. když budou dva díly, které vytíží ICEV na 100­-103%, tak BEV převeze logicky jen jeden ;­)
Odpovědět1  1
stálost zakázek se dá definovat jen v případě, že jezdíte výhradně pro jednoho zákazníka a vždy převážíte stejný náklad po stejné trase v ostatních případech je rozptyl velký a proto je nutná flexibilita a i výběr samotného vozu podle budoucího nasazení je docela alchymie

Nevíme nic konkrétního o Tesle, takže do té doby jen spekulace ..vzhledem k úspornému desingu a použití moderních materiálů tipuji, že váha pohonného ústrojí bude díky baterii vyšší o cca 3­-5 tun

Takže sice je u nás velmi vysoký limit na jizdí soupravu až cca 48 t, tak dokud Tesla nezveřejní přesné specifikace, tak se můžeme jen dohadovat, ale už teď je jasné, že celková flexibilita bude s ICEV lepší

Uvědomte si, že jen v rámci ČR se např. přepraví řádově několiset milionů tun stavebního materiálu s kterým se opakovaně manipuluje .. ta teoretická ­"blbá­" tuna a půl je v globálu ohromný masakr obzlášť u velkých děl >> už vám dochází souvislosti, že na pár tunách to nevypadá tak blbě­(však kamion sem kamion tam nic není­) , ale v globálu je to prostě hrozná síla..
Odpovědět0  1
takže to číslo nemáte, ale snažíte se vytvořit dojem, že to není problém ...

koupíte si flotilu kamionů a teď vám přijde zakázka třeba na 20 t, tak uděláte pápá, i když 90% jezdíte zakázky mezi 5­-15 t.

Prostě vám to snižuje flexibilitu + v zemích se váhové limity liší, ale při přeshraničním tranzitu v EU jsou prostě natvrdo dané a u zbytku se musí žádat o výjimku ... prostě odmítnete zakázku a doporučíte zákazníkovi konkurenci ;­)
Odpovědět0  1
Někdo má nasmlouvanou takovou kapacitu, že je to ­"problém­" neustále a upravují se kvůli tomu na míru výrobní i logistické procesy, které jsou platné globálně až na pár anomálií.

Samozřejmě se to liší podle zakázek a konfiguraci kamionu atd. >> nelze v tomto bodu generalizovat. Co je nevyvratitelné, že BEV je prostě těžší a ten limit nejde nijak okecat. Budete dělat na živnostňák a pokud budete chtít jezdit legálně, tak to pravděpodobně skončí odmítnutím mnoha zakázek.

Takže Tesla je skoupá, ale vy máte hned jasno, protože bylo nějaké prohlášení ;­) Zajímavé ..

Ano je to problém, protože s tím mají kluci problém i v současnosti, když v závislosti na konfiguraci kamionu se váhy poměrně liší a musí pak jezdit s rizikem, že zaplatí pokutu, poruší smlouvu a nebo prostě nevezmou zakázku, takže i ta ­"blbá­" tuna ­(nevíme jaká je ovšem realita­) může dělat paseku. A asi není

btw nevozí se jen kapaliny či sypký materiál, takže to není o tom, že trochu ubereme a je to v cajku. Další problém máte 1x řidiče 1x vůz a zbyde vám tam zvhlý kubík či jedna paleta, která se nevešla do limitu, což se děje i teď, ale hádám, že to bude častější problém ..

Představte si kolikrát by se muselo ujet víc km třeba při výstavbě silnic, i kdyby to byla teoreticky jen ta tuna rozdíl.

takže dokud tu Teslu neuvidím na váze, tak ani papírovým parametrům neuvěřím­(i můj vůz je reálně těžší­) a policistům jsou šumák, protože ty zajímá maximum vč. řidiče ;­)

Odpovědět1  1
nákladní vozy jsou někdy přetěžované o desítky, stovky až tisíce kilogramů a docela potom šlapou ­(mobilní váhy, stahování přepravců na váhy poblíž komunikace atd.­) ;­) + je tu natvrdo nastevené váhové maximum

Pak tu jsou samozřejmě i váhová omezení např. mostů a i s tím se musí při plánování počítat. Pak je jedno o kolik to uveze, když to vozí ­"mrtvou­" váhu, i když se pro tyto vozidla zákonem zvedl váhový limit, aby se aspoň trochu vykompenzovala váha baterie..

Sice už mají někdy moderní vozy zabudované kontrolní váhy, ale pořád se přetěžuje a nástup těžkých trucků na baterie by znamenal překopání mnoho smluv, kde opravdu řeší pomalu každý kilogram a vzhledem k velké různorodosti dostupné techniky to bývá často problém a jízda se staženou prdelí


Kdyby to bylo takové terno, tak dodáte konkrétní technické specifikace se vším všudy stejně jako je mohu vyčíst u ostatních výrobců ;­)
Odpovědět1  0
ono se kalkuluje, když je elektromobilita dotovaná a ICEV naopak hrubě zatížena daňemi >> tyhle parazitní výhody jednou pominou, takže teď je cena podobná a až se to začne pořádně danit, tak bude vyšší i provozní cena ..

taky nesmíme zapomenout, že spalovák toho uveze víc a na cestách bývají i váhová omezení a jestli kvůli tomu na jednu cestu přepravím o xx tun nákladu méně, tak kde je pak celá výhoda, když budu muset vypravit více elektro kamionů na stejný přepravovaný objem ­(více cest, více hodin, více energie, více aut = ekonomicky výhodnější)
Odpovědět0  0
i to se stává, když se vozy točí, ale dotankujete za pár minut a vozidlo je znovu akce schopné a jako bonus máte větší porci energie v základu a tím pádem lehčí vozidlo a více prostoru pro další vybavení­/kapaliny apod.

Odpovědět0  0
jako fakt?

domácnost pár kW příkon a ještě jen občas

paliva přesun i uskladňování desítek GWh v krátkém čase a nikdo si toho ani nevšimne. Kdo zkusí to samé s elektřinou, tak pochopí rozdíl ;­)

Ano plno elektráren pálí i tu ­"naftu­", uhlí, biomasu, plyn atd. ;­)
Odpovědět0  0
opoět lžete TM3 nemá trvalý výkon 65 kW
Odpovědět0  0
o tom co se jak prodává, ale není řeč ;­) ..jsou lidé, kteří si iracionálně nevybírají podle poměru vlastnosti­/cena, ale jen pro ten pocit a to se Tesle prostě povedlo

Tvrdím někde, že má Tesla nesmyslně vysokou cenu? Tvrdím, že jsou lepší i levnější vozy a to je dost podstatný rozdíl..

Navíc kdo ví, co by se dělo nebýt politického tlaku + dotací a to hlavně v momentě co se nasytí trh..

Leica není ultra omezený, ale vsází prostě na značku a její hlavní byznys je úplně někde jinde .. :­)
Odpovědět0  0
Zase ten papírový drak ;­) Pokud je Ioniq 5 větší i těžší s lepším tažným atd., tak mi logicky nabízí víc než jen to, co je napsané na papíře ;­) a opakuji Ioniq 5 je větší a to i efektivně

Takže výrazně menší vůz s horším tažným i rychlonabíjením je srovnatelný vůz :­) V TM3 se citím jak sardinka a je nekomfotní .. Ioniq 5 je prostě lepší

tak BMW, Mercedes, Audi atd. má v cenotvorbě svou vlastní cestu a to tom tu celou dobu píšu, ale taky oproti Tesle nabídne obvykle lepší komfortnější vůz..

Místo honění papírových parametrů si zkuste udělat delší trip po našich okrskách a pochopíte rozdíly mezi vozy, protože ty z papíru opravdu nevyčtete ;­)
Odpovědět0  0
- opět nepochopil srovnávat lze vše a když bude levnější vůz lepší jak dražší, tak mohu s čistým svědomím říct, že je lepší i levnější
Na trhu je mnoho značek jak BEV tak ICEV, ale vy si nějakým záhadným způvobem vyzobáváte značky­/modely u kterých je cenotvorba trochu utržená ze řetezu i ICEV vs ICEV ...protože značka a běžně se to zmiňuje mezi lidmi i při odborných recenzích

:­) Takže např. LK Octavia není konkurencí pro TM3? Co chcete srovnávat daná Octavie až 1,8 tuny tažné, prostornější, tichá, rychlejší jak TM3


co třeba takový Ioniq 5 vs. TM3? Větší, lepší tažné, dojezd podobný, podpora 350 kW ... mohu o Tesle v tomto ohledu tvrdit, že je drahá?
Odpovědět0  0
Tak Laurin & Klement­(i RS­) asi bude celkem dobrý vůz ;­)

TM3 je docela malá a drahá ­(opravdu to moc nesouvisí­) a není v combi provedení ;­) Ovečka je prostornější dobrý tichý vůz

Se stejnou zvrácenou logikou mohu postavit Octavii Laurin & Klement­(či RS­) proti BEV, které taky ujede 800+ km .. ups

Vy si vybíráte pár modelů, které vám zapadají do vašeho konstruktu a když někdo vyrukuje alternativou, která ten konstrukt rozbíjí, tak je to najednou zvrácená logika :D


Pokud najdete vůz za 300 tisíc, který bude obdobně prostorný s podobným jízdním komfortem a užitnými vlastnostmi, tak jej klidně můžete dát na jednu rovinu a o Octavii tvtrdit, že je neskutečně drahá
Odpovědět0  0
tak s ­"nekvalitou­" softwarové části­(konkrétně děravost apod.­) se nepotýká HW jen u telefonů ­(to je známé­), ale šmírování jim nebylo dokázané .. ano někdy v minulosti se na trh dostala malá várka telefonů s SW určeným pro Čínský trh a tam se něco neptatřičného našlo, ale to je dané zákonem.

i USA má několik zákonů řešící spolupráci a zadní vrátka, takže bych si nedělal iluze ­(btw Čína měla ještě donedávna mírnější zákony jak USA, ale pak srovnali krok ­)
Odpovědět2  1
určitě?
trestní zákoník >> zbraň = ­" cokoli, čím je možno učinit útok proti tělu důraznějším."
Odpovědět0  0
určitě nafta? Dle mého výpočet mohl cirka proběhnout stylem 36% účinnost a 10,7 kWh­/l nafty..

i Tesla má dostatek odpadního tepla, ale topí se i jinak­(odporové topení­)
Odpovědět0  0
"Takový elektrická Hummer má baterie o kapacitě 212,7 kWh, což odpovídá zhruba 55litrové nádrži.­" konec věty ;­)
Sice je závěr manipulativní, ale v podstatě správný, protože od začátku řeší šílený nepoměr Wh­/kg palivo vs baterie..
Odpovědět0  0
Od kdy litr nafty obsahuje cca 3,8 kWh energie?
Odpovědět0  0
Ježiš další rozumbrada, co nevi a ani u toho nebyl, ale dela zavery.btw Fantomove brzdeni ci jine zasahy do rizeni jsou znamym problemem..
Odpovědět4  0
ta představa, že kondom bude při sexu promítat reklamu třeba na antikoncepci nebo anitmykotika :D
Odpovědět2  1