ASROCK aneb jak to vypadá s ASUSem v low-endu

Podle pana Shih je nejlepší taktikou rovnoměrné soustředění na OEM i plnohodnotný trh. Až bude pozice na trhu upevněna velkými dodávkami, Asustek získá větší prostor k vyjednávání se svými dodavateli, což by mohlo přispět k vyšším ziskům. Ke všem těmto snahám o založení low-endové značky vedla společnost špatná situace především v prodejnosti jejích produktů. Oproti minulému roku se ale hrubé zisky snížily všem, navzájem soupeřícím, výrobcům základních desek.
V první polovině roku 2001 zaznamenaly zisky všech výrobců nárůst v průměru o 20% a high-endový Asustek dokonce 23%. V prvním čtvrtletí letošního roku byla ale situace opačná a výdělky mnoha společností klesly pod 20% nebo hůře pod 15%. Na trhu také není v poslední době dostatečná poptávka po produktech v oblasti počítačů.
Ani v grafickém trhu si společnost příliš nepomůže. Celkový výhled na obchody není příliš dobrý a to hlavně proto, že vedoucí návrhářská společnost pro grafické čipy, nVidia, se dostala k bližší spolupráci s Asustekem poměrně pozdě. Tato strategie společnosti nVidia je pravděpodobně snahou k upevnění pozice na trhu, protože dodávky herní konzole Xbox od Microsoftu (vybavené grafickým čipem od nVidia) klesají.
Zdroj: DigiTimes