reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Assassin's Creed Valhalla v testech: jak si vede AMD a NVIDIA?

11.11.2020, Jan Vítek, aktualita
Assassin's Creed Valhalla v testech: jak si vede AMD a NVIDIA?
Podzimní herní blockbustery už přicházejí, ale ještě s jejich pomocí neprobíhá očekávaný souboj grafických karet. Máme tu alespoň test, kde figurují nové GeForce, čili NVIDIA je zatím ve výhodě. Jak to vypadá?  
Assassin's Creed Valhalla sbírá zatím podobná hodnocení recenzentů jako Odyssey, ostatně je to hra podobného ražení, v níž vyměníme sandály a bronzový meč za kožešinové boty a řádnou sekyru a vydáme se dobývat Anglii. Hra je založena na enginu AnvilNext 2, který byl použit také pro Ghost Recon: Breakpoint, přičemž běží pod DirectX 12.
 
 
Co se týče nároků na paměť grafické karty, s nimi by tu neměl být ve vyšších rozlišeních žádný problém, ale to spíše kvůli tomu, že slabším kartám spíše dojde dech, než paměť. Ovšem v rozlišení 1600 x 900 si hra vezme či rezervuje téměř 5000 MB a výsledek je vidět na výkonu, zatímco v Ultra HD potřebuje necelých 6200 MB. 
 
 
Karta RX 5500 by jistě mohla být i rychlejší, nebýt její omezené 4GB paměti. Celkově pak Valhalla jistě patří mezi náročnější tituly. Kvalita byla sice nastavena na ultra, ale i tak jsou nároky vcelku krvavé, když pro hraní při 60 FPS na Full HD potřebujeme kartu kalibru RTX 2070 či GTX 1080 Ti. A ani z RTX 3080 nevymáčkneme přes 100 FPS.
 
 
Dalo se tak tušit, že na Ultra HD se zapotí i opravdový hi-end a zde ani RTX 3090 nedosáhla na průměrných 60 FPS. Závěrečná analýza FPS vycházející z průměrné snímkovací frekvence v herních testech na techPowerUp jen dokazuje, jak moc velké nároky Valhalla má. Největší propady pochopitelně zaznamenaly karty GTX 1060 a RX 5500XT se 3 a 4 GB paměti. 
 
Na druhou stranu, grafika je opravdu povedená a do jisté míry ospravedlňuje vysoké hardwarové nároky. Ostatně nehledě na konzole tu máme nové generace grafických karet, které posunují poměr výkonu a ceny o notný kus dál, takže je logické, že herní studia se toho budou snažit využít. 
 


reklama