reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.9.2004, Zdeněk Kabát, článek
Po delší době se příznivci ATi konečně dočkali grafického rozhraní pro ovladače Catalyst. Software zvaný Catalyst Control Center integruje v příjemném a praktickém rozhraní funkce klasického ovládacího panelu a nabízí i různá vylepšení. Podíval jsem se tedy na tento "zázrak" podrobně.
Crisit | 11.8.201116:32
Prosim vas mam novu grafiku kartu a instalujem drivery ale vzdy mi od ATI vyhodi ze v instalaci baličku je chyba kvoli tomu ze sa nedoinstaluje CCC ... nefunguje mi to a stale nechce neviete mi pls poradit? Uz nvm co s tym... :O
Odpovědět0  0
pavelxxxxxxxxxxxxxxxxxx | 2.1.200719:01
Netušim. Mam tu samou kartu a zatim vždycky to jelo bez problémů hned po prvním zapojení. Možná že je výstup nastaven na špatnou normu. ­(má být na PAL)
Odpovědět0  0
pavlino | 2.1.200715:10
Máte nějakou zkušenost ­(popř. konf. SW­) s připojením na TV? Mám 9600 XT a po připojení S­-Video na klasickou TV ­(SCART­) mi obraz ­"běží­" nahoru, jak u starých TV kde se to dalo upravit kolečkem. :­-­) Když se na chvíli zastaví, je uprastřed široká světlá čára a vlnitý obraz. Příjde mi to jako špatná synchronizace, ale nevím jak ji nastavit. Dík.
Odpovědět0  0
SEHNAL | 16.2.200722:05
Připomina mi to přerušený vodič v kabelu ­-skuste měnit snimkovou frekvenci pokud obraz timto zastavite a začne se pohybovat naopak nedochází k synchronizaci.,
Odpovědět0  0
pavlino | 19.2.200718:00
Sorry, ale kde se mění snímková frekvence? Používám ATI CATALYST Control Center ver. 1.2.2180. Dík.
Odpovědět0  0
Mch81 | 26.2.200711:44
Zdravim, mam stejny problem s ATInou ­(CB obraz­), mam zkusenost, ze na nekterych TV, kde je specialni AV kanal, tak tam bezi barevne. Bohuzel jsem zatim nevyresil jak to rozchodit i nabeznych AV kanalech. Problem je v tom, ze nezalezi na tom jak stara je TV bezi mi to na 5 let stare TV a na rok stare to nebezi. Pokud mate navod jak to vyresit. Prosim dejte mi vedet. Diky
Odpovědět0  0
pavelxxxxxxxxxxxxxxxxxx | 26.2.200713:27
čb obraz může být způsobený špatným nastavením ­(TV S­-video a karta na composite nebo obráceně­) mam za to že ati to nastaví podle kabelu, ale pokud je to přes scart tak to nemusí poznat správně. Zkuste přepnout TV na s­-video­(nebo composite, pokud je na s­-video­), často je to nutný udělat ručně. Pokud TV s­-video neumí, budete asi muset sehnat kabel kde není propojen barevný kanál. ­(nebo koupit kabel composite­-­->scart a propojit to přes redukci která je přibalená ke kartě­) Potom by to jít mělo.
Odpovědět0  0
Mch81 | 26.2.200714:08
No nevim, zda to je spravne reseni, zkousel jsem pripojit PC k promitacce, ktera automaticky prohledava vsechny kanaly. Pripojil jsem redukci s­-video ­-> cinch a pote do zarizeni, ale porad stejny vysledek.
Odpovědět0  0
Mch81 | 26.2.200714:11
Jeste dodam, hned na to jsem pripojil PC s kartou Nvidia ­(jen redukce byla jina, protoze Nvidia ma trochu jine s­-video­), ale vysledek byl perfektni. Mam ty problem vazne jen s ATInami, prece to uz musel nekdo vyresit.
Odpovědět0  0
pavelxxxxxxxxxxxxxxxxxx | 16.2.200722:58
Nemáš nastavený výstup na NTSC nebo PAL 60?
Odpovědět0  0
pavlino | 19.2.200717:56
Mám nastaveno dle regionu ­"Česká republika­" myslím že PAL­/D.
Odpovědět0  0
Petr Koukola | 31.10.200619:26
Mám problém, mám ati x1600, používám catalyst control center ale nejde mi na televizi barevný obraz,zadal jsem i Pal D ale stejně nic, jede to jenom černobíle nevíte někdo kde je zakopán pes, za každou radu budu vděčný, dík.
Odpovědět0  0
Amateur | 17.10.200511:25
Mám Saphire Radeon 9600 Pro, nainstaloval sem Catalyst....... agrafárna mi přestala fungovat, dokonce mi nefungují ani ovladače které sem dostal při koupi grafiky. Mám Win XP a tyhle ovladače mi fungovali jen v 98... Prosím poraďte mi jakou verzi Catalystu si mám pořídit.

Díky by Amateur
Odpovědět0  0
Slade | 17.1.200510:58
Mám problém s nejnovějšími ovladači pro grafiku a to ten, že se mi po nainstalování ­(původní jsem odebral­) a po restartu v momentě kdy se má načíst modré okno ­"Vítá vás WINXP­" restaruje komp nebo zčerná obrazovka a počítač se po delší době retartuje hodí mi nabídku nouzového režimu, načež se mi zobarzí hláška v nouzovém režimu, že bylo PC restrováno po závažné chybě s odkazem na ATI2DVAG.DLL, ovladače odeberu, restartuju, nainstaluju původní a vše se bohužel opakuje. Nakonec mi nezbylo nic jiného, než odebrat systém a znovu nainstalovat Windows. Pak jsem nainstaloval nejnovější catalysty a vše se chovalo korektně, ovšem jen do té doby, než jsme potřeboval za několik měsíců přeindtalovat i ovladče k základní desce a vše začalo znovu. Nerad bych však zase přeinstalovával celé windows a na novou grafiku nebo základní desku jaksi zatím nejsou peníze. Může mi prosím někdo poradit, v čem je problém? Díky
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 21.9.200419:09
nevi proc by mi ta utilitka padat kvuli tuningu systemu...mam vsechno postelovany na maximum a utilitka jaks taks slape...stejne jako bez oc. a s cerstve nainstalovanejma W2K....
Odpovědět0  0
piters (23) | 21.9.200419:28
neni tuning jako tuning..pokud si nainstalis vsechny mozne sracky a nevis ani co to dela tak se potom tezko hleda co vadi necemu co nechce jet...nic vic tim mysleno nebylo
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 21.9.200419:45
S tim v kazdem pripade souhlasim, jenze takovouhle pitomost udela leda idiot...
Odpovědět0  0
Matheas (2) | 26.9.200616:44
jak idiot, když někdo pracuje s počítačem pouze na základní uživatelské úrovni a s instalacema nemá moc skušenosti tak se to může stát hned.
Odpovědět0  0
noone | 14.9.200420:01
Proč používáš omega drivery? používej oficiální, neoficiálním nemůžeš věřit. U trojkových ovladačů jsem taky měl overdrive, až čtyřkový ověřujou přítomnost čipu. Trojkový sice měly panel overdrive, ale bez toho čipu to samozřejmě nic nedělalo. U omega driverů to mohlo bejt jinak, nepoužívam je ani nevim proč bych měl ohrožovat stabilitu, kvalitu nebo rychlost nějakou náhražkou.
Odpovědět0  0
piters (23) | 14.9.200422:05
souhlasim, zadne vetsi vykony s alternativnimi drivery jsem take nikdy nezaznamenal.Na tuning si stahnu 3 utilitky a mamvse v kontrol panelu.Jen to nesmim davat zakaznikum..potom si s tim moc hraji...
Odpovědět0  0
Morpheus1 | 14.9.200410:13
Nevim jak Vam, ale me ten control panel nejede po nainstalovani ve win200 profi service pack4, nemuze to najit nejakou knihovnu a proste nenajede, tot vse :­-(
Odpovědět0  0
CalebCox | 14.9.200410:31
Mas nainstalovany NET Framework, popr. veskery jeho aktualizace?
Odpovědět0  0
noone | 13.9.200418:08
Jseš si jistej, že ho opravdu podporuje? ­(zkontroluj jestli je na něm ten čip, někde na webu určitě najdeš kde ho máš hledat)
Odpovědět0  0
blackgray (7) | 13.9.200420:21
Určitě. U dřívějších catalystů jsem overdrive měl. Dokonce i když jsem používal Omega drivery. U verze 4.8 ­(opět Omega­) už jsem to neměl a teď mám ATI drivery 4.9 s CCC a opět to tam nemám.
Odpovědět0  0
noone | 14.9.200420:03
Proč používáš omega drivery? používej oficiální, neoficiálním nemůžeš věřit. U trojkových ovladačů jsem taky měl overdrive, až čtyřkový ověřujou přítomnost čipu. Trojkový sice měly panel overdrive, ale bez toho čipu to samozřejmě nic nedělalo. U omega driverů to mohlo bejt jinak, nepoužívam je. Nevim proč bych měl ohrožovat stabilitu, kvalitu nebo rychlost nějakou náhražkou.
Odpovědět0  0
blackgray (7) | 12.9.200421:42
Mám 9600XT Fireblade a ten overdrive podporuje, ale v CCC ho nikde nemůžu najít. Čím to?
Odpovědět0  0
piters (23) | 10.9.200415:31
a potom vam i tato utilita pojede na prvni zduch...bez laborovani
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 21.9.200418:46
sorry, ale takovou blbost jsem uz dlouho neslysel....nez neco reknes tak si to nejdriv promysli....
Odpovědět0  0
piters (23) | 21.9.200419:00
spis nechapu co jsi timto myslel ty
Odpovědět0  0
Berry | 9.9.20049:27
Jaky pouzivate soft na nastaveni stejne obnovovaci frekvence ve hrach jako je ve winech? To je teda fakt pruda, koupil jsem Radeona 9800 Pro a to nastaveni refresh rate ja fakt na nic oproti Nvidii. A to jsem mel starou FX 5600...
Odpovědět0  0
noone | 9.9.200418:49
jo, to je pravda, v control center to neni. Jinak bez něj je to v možnostech obrazovky ­"obnovit podle­" Tam vybereš frekvenci, je to rovnou pro všechny hry najednou. Podle základního nastavení se při OpenGl řídí podle nastavení z hry a to je prakticky vždycky 60Hz. Jde to změnit v nastavení nebo konfiguračních souborech hry. Ale to ­"obnovit podle­" je rychlejší, ale zase je to nutný nastavit po každý instalaci ovladačů.
Odpovědět0  0
noone | 10.9.200419:03
Tak se omlouvam, v control center to je, jen nesmí bejt člověk slepej. Stačí v display manageru kliknout pravým tlačítkem na obrazovku ­-> device properties
Odpovědět0  0
Bobbik | 6.9.200414:30
Naistaloval jsem verzi 4.8 pro R9600Pro,ale zadna zmena se neprojevila,nastaveni zustava stejne jako u starsich verzi Catalystu,zadne CCC se mi neojevilo,jen nova ikona­-jineho vzhedu,nez ta puvodni, v systray.Musi se to CCC nejak zapnout? prolezl sem veskere nastaveni a nic sem nenasel
Odpovědět0  0
CalebCox | 6.9.200415:09
Co takhle skusit kliknout na tu ikonku ;­-­) Treba to bude fungovat.

Jinak samozrejme musis mit instalnutej NetFramework....
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 6.9.200415:40
Jestli jsem to dobře pochopil, tak jste nainstaloval jenom Catalyst 4.8. CCC ale není standardní součástí ovladačů, viz odkazy na konci tohoto článku.
Odpovědět0  0
flukes | 6.9.20048:53
Ja uz CCC odinstaloval, dokonce i 3DMark03 se vratil na svoji puvodni hodnotu 10500b, myslim ze pustili do sveta neco co poradne nechodi.
Odpovědět0  0
Pointman | 5.9.200413:19
Je to fakt posun v pred ,to centrum vyzera fakt dobre ­(mam ho nainstlovane­) no tie poziadavky na pamet by mohli byt trosku mensie ,cely ovladac by mohol reagovat sviznejsie hlavne co sa tyka presunu v polozkach ,chcelo by to este dopilovat ... ; )
Odpovědět0  0
d00mgiv3r | 5.9.20040:06
Nak se mě to nechce spustit :­/ proste to zapnu...jen zahrabe disk a to je vse...nic se nepusti..mam r9800pro@XT a vubec nic..
PS:cat4.8 tam mam
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 5.9.20040:27
Microsoft .NET Framework 1.1 máte?
Odpovědět0  0
d00mgiv3r | 5.9.200410:43
Jj ten tam mam...uz jsem to tak napul vyresil...je FW..kdyz ho pozastavim tak se me CCC rozbehne ale pokud FW bezi tak ani tuk...Nevita jakou polozku mam povolit ve FW aby to slo?Thx
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 5.9.200415:42
CCC potřebuje kvůli základu na .NET Framework připojení na localhost ­(127.0.0.1­) a podle mého pozorování se spojuje přes porty 3010­-3030. Když tyto porty na této adrese ve firewallu povolíte, mělo by všechno šlapat v pořádku.
Odpovědět0  0
Kernel@ | 4.9.200417:33
Vyžaduje to Win XP SP2?Z članku to nei moc jasné.Kamoš skoušel anglickej SP na česky XP a je to proi běh PC nemožná kombinace.Českej SP2 eště neni­(zdroj DC++­),to znamena že to facha jen na anglickejch XP?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 4.9.200417:49
Naopak je v článku řečeno, že kombinace s SP2 dělá zatím docela problémy. CCC chodí určitě na Windows 2000­/XP, nižší systémy jsem nezkoušel.
Odpovědět0  0
noone | 4.9.200417:52
jak jsi přišel na to, že to vyžaduje SP2? Obzvlášť, když ve článku je ještě upozornění, že by to se SP2 nemuselo chodit korektně.
Odpovědět0  0
LL | 9.9.200411:12
Na Win XP s nainstalovaným SP2 to vůbec nechodí. Zkoušel jsem to na 2 PC, oba osazene Radeon 9600XT a jeden je AMD s nForce2, druhý P4 2.6 HT s I865. Vždy to nahlásí chybu. Požadovaný SW je nainstalován.
Odpovědět0  0
peo | 4.9.20040:53
Těšil sem se na to. Nainstaloval, a teď budu odinstalovávat... Proč? Pomalý spouštění, celý to je líný ­(AMD XP 3000+, 1GB RAM, RAIDový pole­), je to nestabilní a snaží se to bez vašeho souhlasu připojovat na net. Když to zakážete ­(třeba ve firewallu­) tak se nespustí vůbec. Jediná možnost je natvrdo odpojit sít. Takže ať na tom chlapci ještě makaj...
Odpovědět0  0
noone | 4.9.200412:23
neni to tim, jak se snaží připojit na localhost?
Odpovědět0  0
gekko | 7.9.200412:25
Ano, připojuje se z tvého počítače na tvůj počítač. Kdyby ses lépe podíval do hlášky z firewallu, všiml by sis toho. Zřejmě je to dáno použitím .NET
Jinak souhlas. Na P4 3GHz, 1GB RAM a Radeon X800 a čistá instalace WinXP SP1 byl celý panel lenivý a během cca 25 minut zkoušení se 2x kousnul :­-­(
Doufám, že vývojáři z ATi na tom ještě máknou a vychytaj chybky, protože preview je fajn a práce s profily mi dlouho chyběla.
Odpovědět0  0
Lachty | 3.9.200419:23
No super, mame zase novou zkratku. CCC vypada dobre :­-)
Odpovědět0  0
Snuf | 3.9.200423:10
Jo to jo, jenom pridat ­"P­" :­-­)­)­)­)­))
Odpovědět0  0
CalebCox | 3.9.200413:52
Tak tohle je paradicka, hlavne se mi libi ten okamzity 3D prewiev nastaveni. Navic CCC ma moznost zasuvnych modulu, takze casem se urcite objevi utility, treba jako ATi tool, ktery budou primo integrovany v CCC. Jako tresnicku na dortu beru moznost skinovatelnosti.
Odpovědět0  0
ljelinek | 3.9.200410:28
Jedinou vadou je případná nestabilita s SP2? A co ty desítky MB ­- to jako nic?
Odpovědět0  0
ShAcKaL (79) | 3.9.200411:23
To snand nei nevyhoda ne? To se stahne jen jednou a je to ... navic polovinu z toho dela ten framework.
Pak se uz budou stahovat jen nove verze.
Klasicke katalysty maji taky pres 20 mb, a tady to bude to same... nebo spis min, az zprovozni rozdilove aktualizace.
Odpovědět0  0
Snuf | 3.9.200423:09
m­-mili b­-bitu ? ROFL
Odpovědět0  0
frankieSK | 3.9.20049:37
Je to pekne,dnes to vyskusam,ale kedze mam na kompe aj Linux,konkretne MDK 10,zaujimalo by ma,kedy nieco stvoria aj tam,pretoze uz cely tyzden sa snazim rozbehat 3D akceleraciu s kartou Sapphire 9600XT,na doske s chipsetom Nforce2 a furt nula bodov... :­-­((
Odpovědět0  0
Millisx | 3.9.20049:15
Chápu to dobře, že to zabírá 40MB RAM pouze když to nastavuju, pak to nastavím, zavřu a program jde z paměti.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 3.9.20049:24
Ano, dost místa v paměti totiž zabírá to preview 3D scény. Po vypnutí klesnou požadavky na minimum.
Odpovědět0  0
Ripper | 5.9.200419:42
je to porad ve swapu.a minimum si predstavuju jinak. a pri nastavovani 3d sceny to zezere i 250mb pameti...
Odpovědět0  0
danno (335) | 3.9.20047:58
Hlavne by ma zaujimalo, ci uz v tieto ovladace konecne umoznuju nastavit pre kazde rozlisenie obnovavciu frekvenciu separatne, aby som uz nemusel pouzivat specialne utillity.
Odpovědět0  0
pavelxxxxxxxxxxxxxxxxxx | 16.2.200722:59
K čemu to má být dobré, že se tak blbě ptam?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.