ATI IMAGEON 2300 - Konečně kvalitní 3D grafika pro mobilní přístroje?
9.1.2004, Petr Hájek, článek

Společnost ATI Technologies Inc. představila svoji poslední novinku - grafický akcelerátor ATI IMAGEON 2300, čip poslední generace určený primárně pro podporu zpracování multimediálních dat a obsahující dostatek výkonu i pro dekódování MPEG4 v reálném čase. Koprocesor se rovněž pyšní první implementací standardu OpenGL ES 1.0 do oblasti handheldů.
Podporované funkce u 2D (Alpha blending, Gourard shading, ...) i 3D (Bilinear filtering, Trilinear filtering, Dithering, Texture combine & mip-map) napovídají, že u ATI opravdu umí a když se toho dodatečně chopí nějaký schopný tým, uvidíme skutečně nevídané. Bude jen otázkou času, než si vývojáři zvyknou brát při návrhu hry ohled i na solidní výkon mobilních grafických koprocesorů a zaplaví trh řadou akcelerovaných titulů. Přitom nemusí jít zákonitě o 3D hry, ale klidně i 2D věci obohacené nejrůznějšími efekty, které by jinak byly pro procesor přespřílišnou zátěží.
ATI IMAGEON 2300 zkrátka pouze dává návrhářům širší pole působnosti a to se cení. Mimochodem, vzhledem k akcelerátorem maximálně podporovanému rozlišení 240 x 320 to vypadá, že i na VGA (480 x 640) displejích se akcelerované aplikace spustí pouze v tomto nižším rozlišení.
Firma ATI bude tento typ akcelerátoru nabízet ve dvou modifikacích - jako ATI IMAGEON 2300 a ATI IMAGEON 2320 lišící se navíc rozšířeným 2 MB frame bufferem.

Níže jsou nejzajímavější vlastnosti akcelerátoru ATI IMAGEON 2300, kompletní výpis pak hledejte zde.
ATI IMAGEON 2300 zkrátka pouze dává návrhářům širší pole působnosti a to se cení. Mimochodem, vzhledem k akcelerátorem maximálně podporovanému rozlišení 240 x 320 to vypadá, že i na VGA (480 x 640) displejích se akcelerované aplikace spustí pouze v tomto nižším rozlišení.
Firma ATI bude tento typ akcelerátoru nabízet ve dvou modifikacích - jako ATI IMAGEON 2300 a ATI IMAGEON 2320 lišící se navíc rozšířeným 2 MB frame bufferem.

Níže jsou nejzajímavější vlastnosti akcelerátoru ATI IMAGEON 2300, kompletní výpis pak hledejte zde.
- Rozšířená podpora 2D/3D grafiky
- Nízkospotřebový MPEG 4 dekodér podporující až realtimeových 30 fps
- Záznam videa, umí spolupracovat s 1,3 a 2 Mpix digitálními fotoaparáty
- Kodek pro (de)kompresi JPEG obrázků
- Výstup na dva displeje
- OpenGL ES API 1.0
- 23bitová adresová sběrnice a 16bitová datová sběrnice
- 384 kB vestavěné SDRAM (max. 2 MB)
- Podpora displejů - 8 bitové ČB, dále barevné 12/15/16/18bitové STN i 12/15/16/18bitové TFT
- Rozlišení při 16bitových barvách max. 240 x 320
- Scaling 2:1 a 4:1
- Interní SD/MMC ovladač
- Napájení 1,5/1,8/2,5/3/3,3 V
- Spotřeba pod 10 µW ve standby módu, pod 1 mW při refresh displeje a kolem 20 mW při práci
- BGA, COF, COB, Flip-Chip, atd. balení
- Podpora operačních systémů Microsoft Pocket PC, Pocket PC Phone Edition, SmartPhone, Windows CE, Symbian, Nucleus, atd.
Zdroj: Digit-Life