reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.10.2005, Zdeněk Kabát, článek
ATi dnes vstoupilo do další etapy své historie a představilo řadu grafických čipů nové generace Radeon X1000, které jsou postaveny na moderní architektuře a pokryjí celé cenové spektrum. Podíváme se detailně na uspořádání 3D pipeline a všechny novinky.
droopy | 9.10.20051:22
Ja by som sa tiez priklonil k nazvu kruhova zbernica, mozno este okruhova zbernica. ­"Prstencova­" sa mi velmi nepozdava.
Odpovědět0  0
MuadDib (85) | 20.10.20059:12
Áno, ­"prstencová­" by bol tak trochu nezmysel z jazykovedného hľadiska. ­"Prstencová­" značí skôr niečo ako ­"kružnicová­", čo je istý rozdiel oproti ­"kruhová­" ­(a mohlo by to mať teda aj logiku­), avšak v bežnej reči sa ­"kružnicová­" ­(resp. ­"prstencová­") skôr používa na zdôraznenie ohraničenia, vonkajšej časti ­(prstencové zatmenie slnka­). Tu však o nič takéto nejde. Preto by sa mal zrejme požívať termín ­"kruhová­", vzhľadom na to, že tu nejde o nijaké osobitné označenie nejakého ohraničenia, ale myslí sa tým všeobecne akási vlastnosť kruhu ako Jordanovej krivky ­- jednoduchej, po častiach hladkej, uzavretej.
Toto podopierajú aj zaužívané slovné pojmy ako ­"kruhový objazd­", resp. slovné zvraty ako ­"chodím stále v kruhu­".

Ale pozor, nie som jazykovedec, takže to berte s rezervou...
Odpovědět0  0
zool | 8.10.200511:35
Tie grafy od ati sú poriadne prehnané. Testy na anandtech a xbitlabs ukazujú niečo úplne iné. V OpenGL totálny smejd ako vždy, a v direct 3d je rýchlejší x1800xt len s AA.­( no nie že by nejak záležalo na 3­-4 fps­). Na to čo slubovali už hádam rok poriadne sklamanie. A x1600 je potom už poriadny prepadák, 12 pipelines a 4 textúrovacie jednotky. Dosť blbá kombinácia, hlavne keď hry začínajú využívať detailnejšie textúry z dôvodu 256­-512 MB pamätí.A este ktomu
tá cena, fujj hnus.
Odpovědět0  0
dsaassaadss | 7.10.200522:41
pro xbox udelaji Xenos a pro pc nejakou zasranou plecku r520 :­(­(­(­( hlavne vytahnout z lidi penize
seru na ne ! koncim s pc a kupuju playstaion 3
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 7.10.200510:19
Velmi povedený článek, který popisuje technologii ­"nového­/nových­" jádra­/jader ATI grafiských karet. Ačkoliv si už několik let držím nVidii ­(v současnosti od 1­/2005 GF6600GT­), rád si prostuduju i nové technologie konkurence nVidie.

Jen ať se perou. Vždyť na tom vyděláme jenom mi koncoví uživatelé. Je sice pravda, že vždy čekám na nejvýkonější novou kartu v MAIN­-Streamu až bude k dodání u nás ve skladech. Ale HIGH­-end jsem si ještě nepořídil i když jsem o ni několikrát uvažoval, ale vždy to vyhrálo něco jiného DDR­/CPU­/HDD.

Ještě jednou děkuji za skvěle propracovaný článek.

K topologii kruhové sběrnice. Myslím, že je jedno co se použije. Zasvěcený člověk ví o čem je řeč, ale spíš se přikláním k češtině a souhl. s příspěvkem od ­"huiii­".
Odpovědět0  0
huiii | 6.10.200521:26
Docela se pouziva termin kruhova topologie sbernice, takze pokud cesky, tak asi kruhova sbernice.
Odpovědět0  0
MuadDib (85) | 20.10.20058:54
Ano, je vhodné používat uvedený český překlad, jelikož pozdější zavádění pojmu by bylo obtížnější. Příklad ­- síťová topologie ­"token ring­" ­- tohle už nezmění nikdo...
Odpovědět0  0
DRC | 6.10.200515:17
Zvracim taky když někdo zvrací tak tu nezvracejte:­) a nečtěte to.já si počakm až ty karty budou ověřeny hráčema a na UT2007
Odpovědět0  0
tono1 | 5.10.200520:50
dík za dobrý článek, už se těším na recenzi reálnýho vzorku. fakt si myslím že takovéhle úvody do technologie jsou super, speciálně když tu často vycházejí dřív než na ­"světových­" sajtech
Odpovědět0  0
MicS1 | 5.10.200522:06
Souhlas, taky se mi clanek libil. Jen tak dal.
Odpovědět0  0
Gaul | 5.10.200522:21
Naprosty souhlas :­)­) Clanek super...
Odpovědět0  0
dodoCC (38) | 6.10.20057:59
Dobry clanok. Z diskusii je vidiet, ze niektori ho pochopili ako test vykonu a nie ako recenziu o technologii, ale netreba sa ich prispevkami nechat odradit.
Odpovědět0  0
kanjec (61) | 5.10.200518:50
Tohle je opravdu spatne, pockal bych, az nejaky ten kousek zabloudi do sh a potom bych udelal vlastni zavery, preci jenom, marketingova akce je hodne videt! Jinak tedy zadna bomba, cekal jsem neco o hodne vetsiho, nez toto
Odpovědět0  0
paja666 (128) | 6.10.200514:02
To vis, ze neco lepsiho a vykonnejsiho existuje, ale bohuzel vzhledem ke smlouvam to nelze vypustit pro PC. Jiste uz tusis, ze jde o Xenos pro XBOX 360. Ja vim, ze je to pro nas PCckare neprijemne, ale na necem je treba vydelat a myslim, ze na smlouve na dodavky pro XBOX ATI jiste vydela. A take se neni cemu divit, ze M$ si smluvne osetril moznost, aby nahodou v dobe vydani XBOXu 360 nebylo PC se srovnatene vykonnou grafikou, protoze konzole musi ­"vydrzet­" nekolik let, kdezto PC se muze upgradovat prubezne. Je to asi divne napsany, ale vis jiste jak to myslim :­-)
Odpovědět0  0
Devilek (24) | 5.10.200517:34
Koho napadlo dat sem nejake grafy, ktere spachala ATI doma ve Wordu???...ty vysledky jsou naprosta zhovadilost a chvastavost kanadskeho vyrobce!! Myslel jsem ze tyhle testy autor na konci strha a narkne ATI z balamuteni..a ejhle ono nikde..!!! To same bylo s nVidii...ta vydala nejake info ze crossfire je na nic a SLI nic neprekona..ATI reagovala necim podobnym..tohle je hruza..o to vetsi ze to sem autor vubec dal!!!! fuj zklamani!! a jeste jednou fuj
Odpovědět0  0
Orgic (47) | 5.10.200518:37
ano plivu taky! :­)­)­) tady to plodi naky silny vasne, stejne si hi­-end karty koupi 1 ze sta lidi tak klid:­))
Odpovědět0  0
dodoCC (38) | 6.10.20057:55
Naco tie vasne ? Autor predsa jasne upozornil, ze ide o reklamne plagaty. Samozrejme si treba pockat na realne testy. Aspon uvidime, kto sa vie viac chvastat, ci nVidia alebo ATI.
Odpovědět0  0
paja666 (128) | 6.10.200513:54
Bez zvracet jinam, evidentne nechapes podstatu informacniho clanku o nove technologii. Pokud te takove clanky nuti ke zvraceni, doporucuju ti je necist, usetris tim sve zazivani a ostatni nebudou ty tve ­"zvratky­" muset cist :­-)
Odpovědět0  0
Maly Toldi | 5.10.200517:33
X1600 ­(RV530­) nie je odvodene od X1800 ­( R520 ­) ale od R580.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 5.10.200522:17
Ano, máte pravdu... Už jsem to opravil.
Odpovědět0  0
oKo | 5.10.200517:05
Bude některá z těchto karet k dispozici taky v provedení All­-In­-Wonder?
Odpovědět0  0
emsid (45) | 5.10.200516:06
ale vykon moc revolucni neni... alespon ze v tom 3D Marku05 ma alespon 9000bodu :­)
Odpovědět0  0
ptipi | 5.10.200517:08
Na Guru3D jsou první testy­(které ani nejsou označované za fake...i když ty tzv ­"fake­" testy z hardwareanalysis nejsou od skutečných výsledků moc daleko­). Radeon X1800XL se maximálně vyrovná Geforce 7800 GT.
Odpovědět0  0
Válek pct (4) | 5.10.200517:41
Vyrovná vyrovná, když se mrkněš na hexus.net, najdeš tam srovnání 1800XT a 7800GTX. A to už vypadá o poznání jinak, navíc si myslím že s dalšími ovladači to bude zase o kousek lepší. No uvidíme, nicméně to bude ještě hodně zajímavé.
Odpovědět0  0
el2000 | 5.10.200518:01
To zrejme prebrali od ATI.1800XT testoval iba hexus ?
Odpovědět0  0
Orgic (47) | 5.10.200518:34
Na to ze Ati mela o pul roku vic casu by mela byt aspon o 30% lepsi nez 7800GTX, ted se Ati dotahla ale nVidia pretaktuje GTX a zase ujede...:)
Odpovědět0  0
Válek pct (4) | 5.10.200518:50
Nezapomeň na R580 a ovladače. Ale jen ať se mláti mezi sebou hlava nehlava, alespoň to pro nás bude zajímavější. :­-)
Odpovědět0  0
afafqf | 5.10.200521:54
Otázka kterým směrem. I NV bude dolaďovat drivery.
Odpovědět0  0
Bohumil Stejskal | 5.10.200515:44
Má někdo ponětí kdy bude kterákoliv z těchto karet k objednání­/dostání v ČR ?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.