Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.11.2024, Milan Šurkala, aktualita
Sociální sítě mohou dětem přinášet spoustu psychické nepohody. To je také důvodem, proč Austrálie jako jedna z prvních zemí zakázala sociální sítě pro mladistvé. Hranice, kdy mohou děti na sítě, byla stanovena na 16 let.
axicom (14) | 1.12.202412:11
Proč má stát suplovat neschopnost rodičů?
Odpovědět2  3
JUWARE (495) | 1.12.20241:33
To jako Austrálie nahrazuje autoritu rodičů? Nemělo by to snad být v jejich režii a zodpovědnosti? Snad rodiče mají odpovědnost za nezletilé a ne stát. Ti by měli rozhodovat k jakému obsahu budou a k jakému nebudou mít přístup. Navíc plošně říci sociální sítě je dost ošemetné, protože jak definujeme sociální síť? Že tam mohou komunikovat s ostatními lidmi? Sdílet své příspěvky? Nebo čím přesně specifikujeme sociální sítě? Protože tímto způsobem by jim měli zakázat z preventivních důvodů rovnou celý internet, sebrat jim telefony a chodit ven mezi lidi. Je to celé špatně.
PS: Errata ­- ­"...aby australské děti měly...­" Pakliže se jedná o děti, píšeme tvrdé y.
Odpovědět0  1
maraou (531) | 1.12.202418:29
Socialni site v podobe jake jsou dnes nejsou nijak svobodnym mediem. Kdyz vas blizky kamarad publikuje nejakou zpravu, tak se k vam nemusi ani dostat. Zato vam budou podsouvat prispevky aby vas nastvali a udrzeli u konzumace reklamy.

Navic zahranicni subjekty cilene tvaruji informace ktere k vam pusti a nepusti cimz formuji to co si mate myslet. Krom toho ze si vas profiluji a vi o vas opravdu hodne.


O dopaminove zavislosti cele jedne generace teenageru a cilene degegnerace jejich schopnosti se rozhodovat neni treba mluvit, na to jsou jiz dnes rozsahle studie. Nebo se staci zeptat ucitelu ve skole.

Z tohoto pohledu je to zcela pochopitelny zajem statu, aby si nenechal vygumovat mladez.

Alkohol je taky statem regulovany a tohle je v mnoha ohledech mnohem dostupnejsi a srovnatelne rizikove.
Odpovědět9  0
DrkT (114) | 2.12.20249:18
Taky je ­"mnoha studiemi­" a hlavně praxí doloženo, že podobné zákazy jsou k ničemu..
Odpovědět1  1
maraou (531) | 2.12.202410:06
Minimalne da stat jasne najevo nejaka pravidla. Rodice to pak muzou pouzit jako voditko pri vychove.

Soucasne to bude mit vliv na prodanou reklamu pro danny vekovy segment a to se taky pocita.
Nikdo si nedela iluze o 100% neprustrelnosti, ale treba ubudou ucitelky, ktere nuti deti zakladat ucty na komercnich sockach, aby mohli snadno distribuovat domaci ukoly.
Odpovědět2  2
JUWARE (495) | 3.12.20241:02
Ne. Absolutně nesouhlasím. Děti nemá vychovávat stát, ale jejich rodiče. Ti za ně zodpovídají a je mají poslouchat. Stát není nějaké dogma, které musí striktně všichni následovat. Když já jako rodič řeknu, že moje dítě bude moci být na sociální síti od rána do večera, tak je to jen a jen moje věc a nikdo mi do toho nemá co kecat, protože je to moje dítě. Když mu to zakážu, tak je to opět jen a jen mé právo. Je to mé dítě a ne státu. Stejně tak i má zodpovědnost, co z něho vyroste.
Odpovědět1  2
maraou (531) | 3.12.20247:40
A je teda dobře že stát zakazuje mladistvíˇ alkohol, cigarety a podobně?
Odpovědět2  1
SatanS (212) | 30.11.202421:53
australie nemela k fasismu nikdy moc daleko.
Odpovědět1  5
Choakinek (1686) | 1.12.202410:23
Což my musíme vědět dobře, neboť EU už dávno fašistická je.
Odpovědět6  3
maraou (531) | 3.12.202410:32
Kefalín , čo je to také ­"fašistická­"?
Odpovědět1  1
DrkT (114) | 3.12.202414:14
Tahle definice mi přijde celkem přijatelná:
Fašismus je politická ideologie, jejímiž typickými rysy jsou zejména autoritářský a vůdcovský princip, vypjatý nacionalismus, militarismus, sociální darwinismus, kult modernity, mládí a síly jakož i silná ekonomická role státu chápaného korporativisticky, v němž soukromé vlastnictví musí sloužit kolektivnímu prospěchu.
Odpovědět0  0
maraou (531) | 3.12.202415:24
Krásný příklad vyprázdněnosti termínů... nebo spíš hlav lidí, kteří je s oblibou používají.

"vůdcovský princip­"? jako kterého 27 vudcu , 27 premieru, 27 členů EK?

"vypjatý nacionalismus­"? Jako ten Maďarský, nebo Slovenský?

"militarismus­"? Po 30 letech rezignace na zbrojení?

"sociální darwinismus­"? jako v multikulti politice EU a bohaté podpoře menšin a slabých chcete hledat principy přirozeného výběru?

"kult modernity, mládí a síly­"? A to vidíte kde?

"silná ekonomická role státu­"? ­(asi myšlen ekonomický vliv EK­) Však nemusíme dodržovat Evropská nařízení, pokud nestojíme o Evropské dotace.
V roce 2023 obdržela ČR z rozpočtu EU 116,7 miliardy Kč a odvedla 66,8 miliardy Kč

"soukromé vlastnictví musí sloužit kolektivnímu prospěchu­" to tak jediné možná.


Odpovědět0  0
DrkT (114) | 3.12.202417:41
No a proč mi to píšete, já nic o tom že eu je fašistická nepsal, jen co to je. Ostatně je to stejné jako když někdo označuje příznivce ruska za komunisty či jejich sympatizanty, prostě jen nesmyslná zjednodušující rétorika...
Odpovědět0  0
maraou (531) | 3.12.202418:17
Však já taky nepsal, že to vy jste ta prázdná hlava. Nicméně pár takových tady evidentně je.
Odpovědět0  0
Choakinek (1686) | 30.11.20241:52
Tyto firmy díky tištění peněz nabobtnaly ­(pro redukci IT bubliny se od roku 2000 neudělalo nic­), nyní si to od nich vlády vyberou a zároveň jim hrozí nejspíš významné splasknutí.
Odpovědět2  1
detrhomer (44) | 29.11.202418:00
Už dnes je spousta aplikací pro starší, třeba takový tellonym je od 17 oficiálně a koukněte se kolik tam je staších 17ti a mladších :D
Pokud to nemají jak navázat a ověřit pomocí úředního dokumentu tak je to nereálné.
Odpovědět5  1
DrkT (114) | 30.11.202412:50
I pokud by to měli jak ověřit tak to půjde vždy obejít. Pro tu společnost to podle mne bude ve výsledku znamenat jediné, nevyplatí se jim v austrálii provozovat svou síť, protože platit pokuty za něco co jsem nezavinil a co se nedá uhlídat a zvyšovat náklady ­(a odrazovat zákazníky­) neustálým ověřováním každého z dané země je prostě blbost...
Pro teenagery pak může obsadit místo na trhu nějaká externí společnost které je australské právo ukradené.
Odpovědět0  0
sroobik (643) | 29.11.202416:41
:­) paci sa mi ako si nejaky uradnik od stola vymysli totalnu p..nu a povie, ­"takto to bude zariad to ako chces!­" Som zvedavy, ako to teda zariadia, ked nemaju pytat­/ukladat doklad totoznosti. Ako budu overovat vek registrujuceho sa uzivatela a ako zabrania, aby sa zaregistroval otec pod svojim preukazom a pisal si tam syn­/dcera. Proste vsetko zle!.
Odpovědět2  4
honza1616 (3741) | 29.11.202419:46
Tak s tím prokázáním se přes doklad totožnosti to asi nebude tak horké.
Je plno různých forem ID, od občanky, přes kartu pro vstup do školy, MHD..... a právě většina těch ID má i svoji digitální verzi.

U nás by to mohla být klidně eObčanka, každý kdo ji má tak ví že v nastavení aplikace je možnost kontrolovat cizí doklady
a je tam řada parametrů které mohu jednotlivě zapínat­/vypínat,
https:­/­/i.ibb.co­/M693TT8­/20241129­-194750.jpg
například ukaž jen foto a věk 18+­(splněno­-ano­/ne­).


To že ověřování identity přes internet funguje, ví každý kdo má například nejčastěji používanou bankovní identitu,
na tomto principu mohou sociální sítě vyžadovat napojení na jednu z identifikačních autorit k prokázání věku, což mimo jiné bude mít i další přínosný vedlejší efekt,
povede to i k ověření totožnosti a tak k minimalizaci registrací fake účtů
Odpovědět8  2
Pavel Matějka (1692) | 30.11.20247:31
1­) Zaměňujete eObčanku a eDoklady
2­) Ukážu doklad, případně fotku ­- no a co? Vždyť nemusí být moje.
Odpovědět2  1
jjh (17) | 30.11.202418:46
hm. takže registraci udělá kámoš, kterému je již 17, účet bude používat někdo mladší 16 let, ale popotahována za to bude soc.síť ?
Odpovědět3  0
Derryk (239) | 1.12.202416:49
Ne, popotahován bude ten, který poskytl účet osobě mladší 16 let. Tedy ten 17 letý. Socka doloží jeho prokázání přiměřené zletilosti.
Odpovědět3  2
DrkT (114) | 1.12.202418:47
No v austrálii právě ne.
Odpovědět1  0
pietrolbc (212) | 2.12.20249:23
Staci si clanek alespon precist a chapat psane slovo ;­) neni tam napsano ze bude zakazane chtit ID ale : ­"Současně zákon nepožaduje to, aby se věk prokazoval nějakým průkazem totožnosti­" což v překladu znamená že to socka sit chtit muze ... a nejde o chybu prekladu, v originale je to tak take napsane ...

a to ­­"takto to bude zariad to ako chces!­­" ... no vydelavaji ty spolecnosti na uzemi australie velmi slusne penize ? vydelavaji! tak at se zaridi ... ostatne pokud nebudou chtit klidne to tam muzou vypnout ... az trh ­/ praxe ukaze kdo mel pravdu jako treba v kanade kde chteli na silu ­"brat penize bohatym a rozdavat chudym­" a nakonec ty lokalni media zabrecela ze vsech nejvic :D
Odpovědět0  0
DrkT (114) | 2.12.20249:34
Hmm to je logika jak noha. Dovolil sisi vydělávat peníze tak ti to osolíme a hodíme na tebe naše povinnosti ...
Odpovědět0  0
pietrolbc (212) | 2.12.20249:45
ano je to logicke ze kdyz chces regulovat vysoce vydelecny a doposud v podstate neregulovany business tak hodis odpovednost na druhou stranu ... podle tve logiky by treba stat resil deformacni zony vozidel, nebo spis neresil a jezdime do ted 30tkou protoze proc by meli nest odpovednost za bezpecnost aut vyrobci ze jo ?
Odpovědět1  0
x3m (161) | 4.12.20248:12
Inak toto je tiez celkom zaujimavy problem. Medzinarodny dosah lokalnych firiem, a.k.a. internet nepozna hranice. Ja mam spolocnost zalozenu v USA, preco sa mam riadit australskym zakonom?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.