reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.6.2022, Milan Šurkala, aktualita
Autonomní řízení se dostává do stále většího množství dopravních prostředků. Společnost Avikus patřící pod HD Hyundai úspěšně otestovala svůj autonomní tanker převážející LNG přes polovinu světa.
Buldik (68) | 8.6.20228:25
Budoucí základna somálských pirátů ... ale třeba bude T­-800 ve standardu.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 7.6.202214:31
Paráda. Do doby, než nějakého vtipného hackera napadne, že se bude trochu bavit. Nebo než začnou komerčně zneužívat lodi bez posádky piráti.
Odpovědět3  2
dontcallmeandre (29) | 7.6.202217:48
Nehrozí, že by tam nebyla posádka vůbec, na té lodi je hormada práce i tak, údržba atp. Ale už toto hodně pomůže,počítač není líný dělat fakt mirkoúpravy kurzu, a ta úspora paliva je fakt značná.
Odpovědět5  0
Jardadoma (1502) | 7.6.202214:16
Buď jsem to přehlédl nebo se to schovalo, ale je elektrický a neznečištuje ovzduší?
Odpovědět2  3
dontcallmeandre (29) | 7.6.202217:50
Spíš ne, ale nové lodě jsou na tom celkem fajn, bylo hůř a halvně ty staré zgerby pořád plují. A i když se tím straší, tak ty emise na tunokiloetr jsou realtivně malé. U lodí není takový problém CO2, jako spíš nekvalitní palivo, a to je problém spíš pro kyselost oceánů. Kadžopádně, nahrazení zaoceánské lodní dopravy čímkoliv jiným by byl oještě horší.
Odpovědět2  1
wrah666 (6205) | 7.6.202219:36
Ono je není potřeba nahradit, ale většinu zrušit. Jako sorry, ale podívejte se, co se v kontejnerech vozí. Půlka z toho by vůbec nemusela existovat a 9­/10 toho zbytku by se dalo naprosto v pohodě vyrobit i tady a nevozit to přes půl planety. Ono by to ostatně bylo dobré i pro ekonomiku.
Odpovědět5  2
potrus (39) | 8.6.20228:57
Pro ekonomiku jo, pro peněženku spodní třídy ne. Kdy sis naposled koupil obyčejné bavlněné tričko za 1000,­-? Cca tolik by totiž stálo, kdyby ho levně nevyrobily dětské ručičky někde v indonésii a ty obrovské lodě nedopravili sem.
Já se toho nezastávám a být to na mě, zruším to taky. Ale já nejsem průměrný občan ­- dělám v IT s IT platem, takže bych si dražší věci mohl dovolit. Bohužel to často není možné, protože není na výběr mezi výrobkem z asie a z EU. Je to tak, že trh už jednou rozhodl, výroba všeho se přesunula a demence ­(nejen­) nových generací toužících po každé kravině to jen podporuje, takže se vozí kraviny.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 8.6.202210:28
Proč by proboha mělo stát litr? V Bangladéši stojí od výrobce 50 kaček. Ano, fajn. Ano, u nás je cena práce vyšší. jenže také ten člověk udělá podstatně víc kusů, když to nešije v dílně ve slumu. A odpadá cena dopravy sem. Supa sumárum, jestlliže prodává čong trika z bangladéše za 200, tak by česká odbobné ­(ne­) kvality měla být za nějakých 250. Což je poměrně malé navýšení. A hlavně, tady nejde o to chtít, nebo nechtít. Pokud nemáme pochcípat, tak je prostě nutné dovoz věcí z druhé strany planety omezit. Minimálně do doby, než bychom měli k dispozici nějaký opravdu zcela obnovitelný a ­"levný­" ­(i z hlediska škodlivin­) zdroj energie.
Odpovědět0  0
potrus (39) | 8.6.202211:12
Nemyslím to jako urážku, ale myslet si že když to z číny stojí 200 tak tady to bude za 250 je naivní. Cena dopravy se v tom množství co se to vozí do celkové ceny promítne minimálně. Pro věc vyrobenou v EU si připočti celý zásobovací řetězec který bude výrazně dražší díky platům skladníků, přepravců, obchodníků, skladů ... Pak to musíš někde vyrobit ­- opět roční cena fabriky bude jinde než cena v asii. Platy jsou i díky různým pojištěním až několikanásobné.
Nevidím do toho, ale když bys pohledal, určitě by se někde dalo vyštrachat porovnání cenových nákladů životního cyklu výrobku vyrobeného v EU a Asii.
Mě stačilo když jsem kdysi dávno četl článek porovnávající džíny. Budu to psát dost orientačně, ale ceny tam +­- takové byly: cena do 1000,­- džíny z asie s obrovskou pravděpodobností vyráběné dětmi a jinou levnou pracovní silou. Za cca 2000,­- džíny vyrobené v asii normální pracovní silou v celkem lidských podmínkách. Za cc 3000­-5000,­- džíny vyrobené v EU­/USA za použití materiálů dovezených z asie. Až za cenu cca 6000+ se dalo spolehnout že kompletní výrobní řetězec byl v EU­/USA podle platných legislativ.
Kolik znáš lidí co mají džíny za 6 litrů? Osobně ani nevím kde bych si takové mohl jít koupit, když nepočítám Lewisky.
Odpovědět0  0
Eskymak (1056) | 8.6.202211:31
Však ať to tričko stojí klidně 1000Kč, když vydrží 10x tolik, co třičko za 100kč, a že dříve jedno tričko měl člověk roky. Dneska to tričko za 100kč jednou vyperete a už se hodí tak maximálně na domácí nošení. Po dalším vyprání je z toho špatný hadr na okna.

Lidi kupují tuny hadrů, protože je to levné, a pak to kolikrát vyhazují ještě s vysačkami.

Stejně je to s obuví, ale lidem nevadí, že ty levné boty se po týdnu nošení rozpadnou, protože jich mají plné skříně a žádné neměli víc než dvakrát. Alespoň mají důvod jít nakupovat a lovit nějaké další skvělé ­"dealy­".
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 8.6.202211:41
Přesně. Bohužel znám dost lidí, co tohle sice vědí, ale i tak ty kčusky od čonga za 300 musí koupit. A musí, protožře na přiměčeně slušné boty za alespoń 2000 prostě nemají. A to je prosímpěkně ČR vlastně velmi bohatá zem.
Odpovědět0  0
Eskymak (1056) | 8.6.202217:26
Chudí lidé budou vždy, ale tím to není. Oni prostě dávají přednost velkému množství lacného šuntu, než pár kvalitním kouskům, které logicky za cenu šuntu nepořídíte, ale časem ze zaplatí. Však se podívejte lidem co nákupních vozíků, co kupují. Lidé si stěžují, že ovoce, zelenina a maso je drahé, a místo toho se cpou párky, bomb´óny a všeljakými dalšími nesmysly. Na cigarety a chlast mají lidé také stále, často i ti nejchudší.

Ono to opravdu není tak špatné, ba máme se nejlépe v historii. Bohužel, lidé jsou prostě hloupí a nepoučitelní.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 8.6.202217:33
Ano, uznávám, že obrovská spousta ­"chudých­" prochlastá či prokouří takové peníze, že by mohli nosit boty z krokodýlí kůže. ­(nebo kožit z hranostaje­) Ale je spousta i zodpovědncýh chudých, kteří poctivě makají a prostě víc nevydělají. A na slušné oblečení prostě nemají, jelikož by za denu jedněch slušných bot, nebo dvou triček rodina pomalu měsíc nežrala. ­(o důchodcích nemluvě. Po okradení demokraty běhá spousta staříků na poštu po tom, co poslední den nebo dva nejedli NIC, protože už jim na jídlo nezbylo.
Odpovědět0  0
eMKejx (86) | 13.6.202210:20
tiez nechapem ked otacam niektore pomocky do kuchyne a vidim tam made in pcr a pod. a pritom sme to tak 20­-30r dozadu vyrabali u nas ci u vas a predtym este v CSFR
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.