Autonomní hybridní vozy Chevrolet Volt začnou zkušebně jezdit v roce 2016
4.10.2015, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Chevrolet hodlá v příštím roce spustit testovací provoz chytrých autonomních vozidel založených na nové generaci hybridního vozu Chevrolet Volt. Zkušební provoz bude probíhat v kampusu jeho technického centra.
Po nákladním voze Mercedes-Benz Actros, který byl úspěšně otestován v reálném provozu na německých dálnicích a trucku Freightliner, který totéž provedl v USA, tu máme další projekt autonomně řízených vozidel. Tentokrát jej má na svědomí General Motors a konkrétně automobilka Chevrolet. V nově zrekonstruovaném kampusu jeho Warren Technical Center se totiž budou od příštího roku prohánět autonomně řízená hybridní vozidla Chevrolet Volt.
Flotila těchto vozidel bude zajišťovat dopravu v rámci celého kampusu. V aplikaci na smartphonu si jen objednáte vozidlo, zadáte destinaci a během chvíle vás jedno z aut vyzvedne, zaveze na místo, kde také samo zaparkuje. Vozy Volt, které budou v prodeji, veškerou touto technologií vybaveny nebudou, přesto ale budou obsahovat a využívat mnoho z těchto prvků. Jmenovitě to bude např. sledování mrtvého úhlu, signalizace červené na semaforu, asistent pro udržení jízdy v daném pruhu, upozornění na překážku s funkcí automatického brzdění, nebude chybět ani asistent pro samostatné zaparkování vozidla.
Autonomní řízení na dálnicích Super Cruise (něco podobného jako v případě zmiňovaného nákladního Mercedesu) by nicméně měla v reálných produktech spatřit světlo světa již příští rok v Cadillacu CTS modelového ročníku 2017 (ten se by se měl objevit patrně v létě 2016).
Zdroj: autoblog.com, bbc.com
Flotila těchto vozidel bude zajišťovat dopravu v rámci celého kampusu. V aplikaci na smartphonu si jen objednáte vozidlo, zadáte destinaci a během chvíle vás jedno z aut vyzvedne, zaveze na místo, kde také samo zaparkuje. Vozy Volt, které budou v prodeji, veškerou touto technologií vybaveny nebudou, přesto ale budou obsahovat a využívat mnoho z těchto prvků. Jmenovitě to bude např. sledování mrtvého úhlu, signalizace červené na semaforu, asistent pro udržení jízdy v daném pruhu, upozornění na překážku s funkcí automatického brzdění, nebude chybět ani asistent pro samostatné zaparkování vozidla.
Autonomní řízení na dálnicích Super Cruise (něco podobného jako v případě zmiňovaného nákladního Mercedesu) by nicméně měla v reálných produktech spatřit světlo světa již příští rok v Cadillacu CTS modelového ročníku 2017 (ten se by se měl objevit patrně v létě 2016).
Zdroj: autoblog.com, bbc.com