Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Autonomní Tesla Model S s řidičem vzadu, řidiči riskují v reálném provozu

11.11.2015, Milan Šurkala, aktualita
Autonomní Tesla Model S s řidičem vzadu, řidiči riskují v reálném provozu
Autonomní vozidla dneška ještě zdaleka nejsou schopná všeho. Výrobci i legislativa vyžadují, aby byl řidič na svém místě a v případě potřeby byl připraven zasáhnout. Někteří přesto zkoušejí sedět vzadu a nechávají auto se samo řídit.
Dnes ještě pořád nenastala doba, kdy by auta byla schopna se samostatně řídit za všech okolností, řídící software zdaleka není schopen nahradit člověka. Většinou k tomu vyžadují dostatečně kvalitní silnici s dobře viditelným značením, dobré počasí a další příznivé podmínky. Pokud už legislativa některých států autonomní řízení umožňuje, je nutné být stále na místě řidiče a být připraven v případě nenadálých okolností převzít kontrolu zpět od autopilota. Takto byly prováděny testy např. s nákladními auty od Freightlineru, Mercedesu a podobně to vyžaduje i Tesla Model S, který má od poloviny října také funkci autonomního řízení.


video již bylo z YouTube odstraněno



Někteří lidé si ale pravidla vykládají po svém a zkoušejí, co vše je možné. V Holandsku se našel řidič, který vjel na silnici, zapnul autopilota a přesunul se dozadu. Na místě řidiče tak nikdo nebyl, přičemž auto jelo rychlostí 83 km/h v normálním provozu. V případě nenadálé situace by tak nemohl reagovat, a neboť podle všeho neměl bezpečnostní pás, mohl by to také pří případné kolizi nepěkně odskákat (nemluvě o ostatních). Otázkou je, kolik lidí to takto už zkoušelo.



Připomeňme, že např. autonomní auta od Googlu do května 2015 bourala už 11krát, vždy šlo ale o nepozornost okolí. Jde tedy vidět, že ani automatická auta nedokáží zabránit případným nehodám (u aut Google šlo nicméně většinou o náraz jiného auta dozadu). Někteří (na druhém videu) alespoň zkouší tyto kousky na uzavřených silnicích při nejmenších možných rychlostech. Nicméně i tak je s podivem, že Tesla při zavedení softwaru s autonomními funkcemi zapomněla na detekci řidiče na sedadle (podobně jako se to dělá s airbagy). Elon Musk z Tesla Motors se už na adresu některých videosekvencí vyjádřil, že se na tuto problematiku zaměří a zpříšní podmínky, za kterých může být autopilot spuštěn.

Zdroj: YouTube, topgear.com, motorauthority.com