Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.9.2024, Milan Šurkala, aktualita
Americká společnost Beam Global uvedla zajímavý koncept pouličních lamp a nabíječek BeamSpot. Ty využívají stávající infrastruktury lamp, ke kterým přidávají věci nutné pro nabíjení elektromobilů.
Jardadoma (1557) | 30.9.202412:35
Jako busines plán je to pro výrobce super.
Odpovědět1  0
JiVy (618) | 30.9.20249:52
Představuji si to na sídlišti.
Kdo a jak to bude čistit?
V případě vichru, nedej bože v kombinaci s mrznoucím deštěm, kdo bude platit poničené automobily kolem?
Odpovědět1  0
DarkRichelieu (1240) | 30.9.20247:50
Velké, drahé a nepřátelská infrastruktura pro památkáře :)
Odpovědět3  0
Tech-boy.lukas (1525) | 30.9.202411:11
Nápad jak pumpnout stát o prachy dobrý. Jinak jako technické řešení příklad toho jak to v žádném případě nedělat taky dobrý.
Odpovědět4  0
gepard2 (118) | 30.9.202418:45
Myslím, že řešení, jak to dělat, by byly panely a větrníky na střechách paneláků. Tam dole je stín a bezvětří. Jen nevím, kdo by vlastnil baterie. Možná toto mít celé v režii bytového společenství a v tom paneláku i baterku a každý panelák by pak v noci prodával nasyslenou elektřinu. Zatížení distribuční sítě? Minimální. Z paneláků by to vedlo přímo na parkoviště, k přípojce. Možná to takto může být jako vize do budoucna, až ty baterky trochu zlevní.
Odpovědět0  0
vaclav2211 (406) | 30.9.202420:03
Uz vidim ako sa hrnu bytove spolocenstva do tohto, koli 4­-5, ktori maju EV, si vziat uver a tak zatazit 90% dalsich najomnikov, ktorim to bude na dve veci.....
Odpovědět2  0
Bespi (171) | 30.9.202421:53
V tomhle problem neni. Tech lidi s elektro by bylo casem vic, casem vsichni nebo vetsina. Navic by neslo o jeden panelak, ale o sit panelaku a dalsich budov po okoli. Realne by to slouzilo vsem i tem co nemaji zadne auto.

Hacky toho reseni jsou jinde.
Odpovědět0  0
gepard2 (118) | 30.9.202421:53
Jen úvaha: 5 elektromobilů na parkovišti ­(každého bytového domu­) = 5x 70 kWh baterie = 350 kWh. Běžně bude elektromobil chtít dobít tak půlku, tedy 175 kWh. Když by byla jedna kWh za 6 Kč, pak je to 6x 175 = 1.050 Kč za noc. To je za měsíc 30x 1000 Kč = 31.500 Kč měsíčně. Za rok to je 378.000 Kč zisk před zdaněním, ­-15% = 283.500 Kč čistého zisku do každého bytového domu. Baterie 175 kWh může vyjít na nějakých 1.200.000 Kč. 100 panelů 550 Wp stojí 300.000, dalších 300.000 Kč větrník, celkem = 1.800.000 Kč náklady. To se vrátí za 5 let. A pak už jen rýžuješ.
Odpovědět0  0
Simik (361) | 1.10.20247:24
Má to pár háčků:
Jak velkou plochu střechy má ten panelák a jak tam budou panely rozmístěné a orientované?
Kde ­(rovnoběžka­) ten panelák stojí?
Jak velký bude ten větrník a k čemu a jak bude ukotvený?
Náklady na FVE nejsou jen panely, tady je navíc potřeba infrastruktura nabíječek.
Jak se změní návratnost s cenou el?
Údržba, servis.
Odpovědět2  0
Tech-boy.lukas (1525) | 1.10.20248:15
Úvaha, informace vhodná pro marketingový leták. Akumulátory vydrží věčně nebude třeba je měnit nikdy, i když mají nějaký počet cyklů. Panelům nikdy neklesne účinnost ani když budou v zimě komplet zasněžené, budou vyrábět stále stejně. Nebude třeba žádný servis je to nekazové. Po pěti letech jen rýžuješ. ­"stop marketingových keců"
Odpovědět1  1
detrhomer (36) | 1.10.202412:22
Miluju tyhle demagogické kecy :D
100 panelů vyžaduje plochu 2000m2, to jako na který barák myslíte že umístíte?
Já bydlím v domě o 72 bytových jednotkách a střechu máme 780m2 z toho použitelná je cca 700m2.
Kde jsou náklady na práci, měniče, kabeláž kouřové hlásiče, projektovou dokumentaci, povolení a údržbu.
Náklady na pravidelné revizní prohlídky u takto velkých celků předpokládám by měli být automaticky.
Tudíž cena bude minimálně dvojnásobná a to se vyplatí kvůli 5 EV :D
Pak nikde nikdo nezmiňuje náklady na likvidaci dosloužilých baterií a panelů, to budou po letech další náklady.
Odpovědět0  0
gepard2 (118) | 1.10.202417:46
Náklady na likvidaci jsou zahrnuty v ceně nového výrobku. Když např. kupuju novou pračku, tu starou si odvezou a víc mě nezajímá.
Tak na ten panelák narvu co se vleze. 700 m2 má k dispozici střecha, podobnou velikost bude mít i jižní stěna. Takže celkem 1400 m2. Holt to nepokryje 5 aut, ale jenom 3 na jeden panelák. Něco ale taky dodá ten větrník.
Časem budou náklady nižší, hlavně na baterie. Za poslední 2 roky to šlo trochu dolů, střídače taky ze 70.000 ­(před třema rokama­) na 50.000 nyní ­(3­-fáze, 10­-15 kW­). Jestli bude cena dvojnásobná, bude návratnost 10 let. S dotací méně, třeba 8 let.
Alternativou je totiž pálit uhlí a čekat na termojadernou fúzi. Možná se za příštích 30 let stihnou další dva bloky jaderky. Takže FVE a VTE je nyní prostě nezbytnost, jelikož naši papaláši na jaderky 30 let prděli.
Odpovědět0  0
hl.hl (296) | 2.10.202420:44
Jo a svítit na to budeš baterkou a foukat do větrníků?
Odpovědět0  0
gepard2 (118) | 3.10.202416:29
Proč bych to dělal? Myslíš, že ve městě slunce nesvítí a vítr nefouká? Přes den nabiju baterky, v noci to z těch baterek přeliju do aut. Větrník je jen takový bonus navíc.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.