reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Best Buy za poplatek vyčistí PC od předinstalovaného SW, výrobci změní strategii

1.9.2008, Pavel Boček, aktualita
Best Buy za poplatek vyčistí PC od předinstalovaného SW, výrobci změní strategii
Jak informoval server The New York Times, jeden z největší prodejců elektroniky na webu, Best Buy, se rozhodl pro zákazníky zřídit službu, která jim u nových počítačů za příplatek odstraní předinstalované programy. Softwarové společnosti...
Jak informoval server The New York Times, jeden z největší prodejců elektroniky na webu, Best Buy, se rozhodl pro zákazníky zřídit službu, která jim u nových počítačů za příplatek odstraní předinstalované programy. Softwarové společnosti totiž výrobcům jako Hewlett-Packard platí stovky milionů amerických dolarů ročně za to, že na své počítače předinstalují demoverze různých programů. Tyto programy však mnohdy počítač jen zpomalují a po určité době vyžadují zakoupení platné licence. Bez toho jen zabírají místo či v horším případě znepříjemňují práci požadavky na zakoupení licencí.



Best Buy se tedy rozhodlo po neustálých žádostech uživatelů o odstranění těchto programů pro zřízení placené služny, která za třicet dolarů PC vyčistí. Zájem o službu prý přitom nyní neustále roste. Podobné služby již nabízí řada dalších serverů a když ne přímo takovou službu, tak alespoň manuály na odstranění software. Uživatelům se stále více přestává líbit chování výrobců počítačů, jelikož tito nedělají to, co chtějí zákazníci, ale to, co chtějí sami. Například HP však počínaje příštím rokem má změnit svou strategii (údajně to však nemá nic společného s krokem Best Buy a dalších). Spustí totiž doménu, kde si lidé budou moci sami stáhnout co budou chtít. Výnosy z webu pak budou rozděleny mezi HP, prodejce PC a výrobce programů, zatímco bude upuštěno od předinstalování SW na sestavy. Všichni by tak měli být spokojeni.

Zdroj: The New York Times
reklama