reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Blizzard poodhalil zákulisí vývoje Diabla IV včetně screenshotů

27.6.2020, Milan Šurkala, aktualita
Blizzard poodhalil zákulisí vývoje Diabla IV včetně screenshotů
Spousta hráčů netrpělivě čeká na další herní počin od Blizzardu, nové Diablo IV. Tvůrci hry nyní na svém blogu prezentovali poznatky ze svého posledního playtestu a podělili se i o několik obrázků ze hry.
Diablo IV od Blizzardu je určitě jednou z nejvíce očekávaných her. Navzdory pandemii vývoj nadále pokračuje a tvůrci dokončili jednu z oblastí hry nazvanou Dry Steppes. Kompletní je celá část zde se odehrávající kampaně, zdejší objekty, budovy, "dungeony", dokonce i doprovodná videa (animace). Celý tým pak doma sedl ke hře a tvůrci ji společně intenzivně hráli po dva dny, aby měli dostatek dat k analýze a diskuzi. Takhle mohli z vlastního pohledu při reálném hraní jedné části hry poznat, co je dobré, a na čem naopak zapracovat. To, že je jedna část kompletní, bohužel neznamená, že by ve stejném nebo podobném stavu byly i ty další. Na hře je ještě hodně práce.
 
Diablo IV pre-alpha
 
Pokud jde o konverzace, tak v Diablu IV se autoři hry snaží zachovat vyprávění typické pro Diablo, nicméně např. při rozhovorech s NPC dojde k mírnému přiblížení kamery (viz výše). Má to být dost na to, aby byl dán důraz na rozhovor, ale současně dost málo na to, aby stále viděl na své okolí a nevypadl z typického pohledu Diabla. Některé velmi důležité pasáže budou v podobě herních animací. Zatímco dosud byla pro Diablo typická zejména herní videa před jednotlivými akty, která vyprávěla příběh, nyní přijdou na řadu i generované animace, kde hráč uvidí svou postavu s aktuálním vybavením. Uvidí ji i ve stejném rozlišení a nastavení detailů, takže takové animace budou vypadat podstatně více jako součást hry.
 
Diablo IV pre-alpha
 
Ve hře bude možné plnit nejen zadané úlohy, ale hráč má mít pochopitelně i velkou svobodu v objevování celého světa. To má zvýšit hratelnost hry a chuť si ji zahrát i několikrát, což bylo pro předchozí Diabla typické (mnoho lidí ji projelo za každou postavu a někdy i několikrát). Tvůrci si pochvalovali tzv. kempy. Jde o lokace, které byly obsazeny nepřáteli, ale později byly dobyty zpět, přičemž pak slouží jako bezpečná místa s dalšími NPC a waypointy. Každý z těchto kempů má svůj vlastní příběh.
 
Diablo IV pre-alpha
 
Pokud jde o multiplayer, autoři říkají, že se snaží nastavit správný poměr hráčů. Pokud se totiž na mapě ukazovalo až příliš mnoho jiných hráčů (mimo vlastní skupinu), hra ztrácela kouzlo a působila méně jako Diablo. Proto se s jinými hráči, kteří nepatří ke skupině, častěji setkáte spíše ve městech, ale v otevřeném prostoru jich bude méně. Hráč klidně může hrát sám, u velkých bojů se připojit ke skupině, získat odměnu a dál pokračovat opět sám.
 
Tvůrci chtějí podotknout, že hra stále není hotová, není ani ve verzích alpha nebo beta. Také screenshoty záměrně nemají plnou grafiku a všechny detaily, protože jak říkají sami tvůrci, je jednodušší zahodit špatné myšlenky teď, než vyhazovat něco kompletního, co se později neosvědčí. S dalšími detaily o vývoji se ozvou opět za čtvrt roku. Na stránkách Blizzardu najdete i další obrázky ze hry a ve větším rozlišení.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama