reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.7.2022, Milan Šurkala, aktualita
BMW se na předplatným na funkce auta už jednou spálilo. Její podporu Apple CarPlay za roční poplatek tehdy zákazníci odmítli. Nyní to zkouší znovu a výčet možností se výrazně rozšiřuje. Za předplatné lze mít i vyhřívání sedaček nebo volantu.
FabledWarrior (177) | 17.7.202210:30
Já tedy nevím, jestli někdo z vás nějaký vůz BMW vlastní nebo ne, ale pokud chcete koupit ojeté BMW, dost často musíte udělat spoustu ústupků v tom, jakou výbavu by mělo vaše ­"nové­" auto mít. Když už najdete fakt super kousek, tak zjistíte, že to nemá tohle a támhlento... a pro drtivou většinu uživatelů je dodělání nějaké výbavy do BMW neřešitelný problém a ani autorizovaný servis s doděláváním výbavy nepomůže.

Tohle mi přijde jako fajn věc pro toho, kdo najde auto ve slušném stavu, ale nevyhovuje mu výbava, tak si ji prostě doplatí a jede... Nový majitel ojetého auta je spokojen, protože má tu výbavu co chtěl a BMW je spokojeno, protože se mu přinejmenším zaplatila část ceny té výbavy, kterou to auto je vybaveno přesto, že za ni nikdo nezaplatil a spíše v tom lepším případě je spokojeno, protože první majitel 2 roky púlatil nějaké předplatné a poté mu dal druhý majitel další peníze případně zaplatil plnou aktivaci.... Je to jen byznys, nicméně mi přijde fér, že člověk může zaplatit trvalý přístup k funkci a je to... případně ji využít jen když potřebuje...
Odpovědět1  0
maraou (460) | 14.7.20227:20
Vyhruvane sedacky za priplatek v premiovem BMW?! Vzdyt to je standard v kdejakem korejci!
Odpovědět3  1
pietrolbc (207) | 14.7.20229:37
U BMW je za příplatek snad vše ... holt cílovka jako u nakouslého jablka ­- za brand jsou prostě ochotní platit ;)
Odpovědět2  0
Buldik (68) | 14.7.202212:15
Evropské auta jsou skvělé, ale mají tu nepříjemnou vlastnost, že zaplatíš za každou hloupost nesmyslné ceny, přičemž tu ­"nadstandardní výbavu najdeš v základní výbavě Japonských i Korejských aut. Tak to bylo, je a bude. Na druhou stranu musíš vzít v úvahu životnost a pravdou je, že třeba plechy z Mazdy nevydrží tolik, co plechy VW a to je potřeba si uvědomit i ve vztahu k solení silnic, obzvláště pokud člověk jezdí. Něco za něco, rozdíl mezi Hyundai a VW po 250 000 km je obrovský ­(tedy 2­-3 roky staré auto­). Z Korejce ­(Hyundai Santa Fe­) přesedlávám na Japonce, konkrétně Mazdu CX­-5 G194 RevoTop, hezky pěkně s 2.5 litrovým motorem ­(poslední normální motorizace­) a docela se těším na svezení, prý snad na konci července. Při srovnatelné výbavě bych u VW musel připlatit 397 tisíc. Třeba sada zimních kol je u Mazdy za 22, se slevou za 18, kdežto u VW za 37. Přeplácí se za nesmysly.

Další věcí jsou všemožné povinné asistenční systémy, které umí nepříjemně překvapit. Stačil igelitový pytlík a auto přešlo na automatické nouzové brždění, což se těžko vysvětluje za mnou jedoucímu kamionu. Stalo se to v Rakousku, kde po odstupech jdou hodně tvrdě, přesto neměl šanci zastavit. Nové auto na odpis, poležení si v Salcburku, dva měsíce problémů s krkem a už 4. měsíce na dodání nového auta. Dementní systémy, nařízené úřadem centrální demence, které zasahují do řízení.




Odpovědět0  0
wendak (449) | 14.7.202214:10
Bacha Mazda šetří na laku ­- je sice pěkný, ale asi 1­/3­-1­/2 tloušťky laku u jiných výrobců.
¨­(pobrek od kolegy, co koupil CX3)
Odpovědět0  0
Buldik (68) | 14.7.202220:59
To mě nepřekvapuje, už jsem to také slyšel. Vlastně šetří všichni. Mě třeba v Hyundai přímo varovali před životností nástřiku podvozku. Hned mi to odstrojili a nastříkali přímo u nich dvouvrstvým nástřikem, protože sůl tomu dává nafrak hodně rychle a ty slaboučké zakrytované plechy prostě nevydrží. S mým nájezdem to půjde hodně rychle. Nenutili mě k tomu, ale doporučovali a při ceně toho auto se to vsáklo. Nakonec mi vydržela sotva pár měsíců, ale vylezl jsem z toho vcelku, takže dobré.

Odpovědět0  0
madpavel (355) | 14.7.202211:19
Nějak jste to nepochopil... každý výrobce aut má za jednorázový příplatek nějakou výbavu, kterou pak máte napořád, ale tady se mluví o předplatném, které platíte každý měsíc či dle toho jak potřebujete, za aktivaci nějaké funkce. Chtělo by to lépe číst...
Takže v tom BMW budete platit každý měsíc nebo si předplatíte třeba rok, aby jste měl ty vyhřívané sedačky, po roce Vám vyhřívání vypnou, pokud nezaplatíte znovu.
Odpovědět2  1
Milan Šurkala (4498) | 14.7.202211:27
Nebo si to i u BMW zaplatíte jednorázově a máte to napořád bez vypnutí. Volba je na Vás. Někomu může vyhovovat jeden způsob, někomu druhý. Horší bude, když bude jen jeden.
Odpovědět1  0
maraou (460) | 15.7.20228:36
Já jsem to pochopil. Ale mějme hyundai i30... když to koupíte s nějakým rozumným motorem jako je 1.5 T­-GDI, pak je vyhřívaná sedačka v základu. V autě za 550 tis.
V BMW, které ­(nejlevnější­) startuje nejméně na dvounásobku připlatíte i za ­"Dobrý den­" u dealera.

Nota bene platba je sice za vyhřívaná sedadla 450 měsíčně, ale dá se to pronajmout třeba jen od listopadu do března?
Protože spousta produktů se sice platí měsíčně, ale ve skutečnosti nejde udělat kratší pronájem, než 1 rok... např. ADOBE.
Odpovědět0  0
pietrolbc (207) | 18.7.20228:40
Opravdu by to chtělo lépe číst ;­) zmiňují se tam i platby za trvalou aktivaci ;)
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 14.7.20222:37
Přijde mi, že toto by mělo být trestné. Úmyslný podvod na majitele, nemajitele.
Odpovědět1  1
pietrolbc (207) | 14.7.20229:36
Jaký podvod? Nelenil jsem a otevřel konfigurátor na jejich stránkách ... Předplatné jsem nenašel ale za to ty příplatkové položky ano a pokud ta cena v článku odpovídá reálné nabídce na i4 tak je to dokonce zlevněný :D např. ten jízdní asistent je cca o 3 tisíce levnější ­(při platbě na vždy­) než ve standardním konfigurátoru ;­) a stejně tak je to i u těch sedaček ­(cca 1500 dolů­) ;)
Odpovědět0  0
i83427 (66) | 13.7.202214:03
kdyby to auto bylo celé v rámci předplatného, neřeknu ani popel, ale zaplatit třeba 2m za auto a pak ještě platit měsíční feečko abych ho vůbec mohl používat, to už je přes čáru. Funkce infotainmentu bych ještě za drobnej paušál pochopil, ale platit za to, že půjde zapnout klimatizace, výhřev sedačky nebo stažení okna, to je na hlavu.
Odpovědět4  0
Milan Šurkala (4498) | 13.7.202215:08
Jak jsem psal v článku, v rámci operativního leasingu ­(předplatné na auto­) to dává smysl. Jenže ono to může dávat smysl i jindy. Třeba si koupíte auto, víte, že jezdíte především kolem komína, ale v létě jedete na dlouhou dovolenou. Místo jednorázové platby 22 tisíc Kč si třeba jen na měsíc zaplatíte jízdní asistenty pro jízdu na dálnici za tisícovku. Tohle je hodně o konkrétních případech užití. Pro někoho to smysl mít může, pro jiného to může být naprostá blbost. Nezapomínejme, že takto se platí NADstandardní funkce. Tedy ne, že půjde zapnout klimatizace, ale třeba to, že ta klimatizace bude mít nějaký nadstandardní režim.
Odpovědět1  0
Budman (251) | 13.7.202215:52
V principu s Vámi souhlasím, ale hrozně bych byl opatrný na tzv. salámovou metodu, teď nám sice takhle nabízejí nadstandardní funkce, ale pokud se to rozšíří, tak bych se vůbec nedivil, kdyby to postupně postupovalo níže a níže
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4498) | 13.7.202216:25
Tak ono především všechno směřuje k pronájmu aut ­(operační leasing, sdílení aut,...­), takže to v budoucnu bude svým způsobem v podstatě jedno.
Odpovědět0  0
Budman (251) | 13.7.202219:26
To jsou právě věci, ke kterým nás tlačí výrobci a ekofašisti, ale to by si zákazníci neměli nechat vnutit, protože je to pro ně téměř vždy nevýhodné ­(bavím se o lidech, kteří auto opravdu využívají, ne o těch, kteří ho vytáhnout jen v sobotu na výlet)
Odpovědět1  0
i83427 (66) | 14.7.20227:34
Přesně. Proto píšu o klimatizaci a stahování okna za poplatek. S jídlem roste chuť a za chvíli těch balíčků předplatného bude víc a za pár let třeba to auto bez aktivního základního předplatného ani nenastartuje. Vyloučit to nelze. Hezkým příkladem je firma adobe, kde bez předplatného neuděláte ani čáru.

Jako car sharing asi budoucnost je a smysl dává. Když vidim, jak 3­/4 aut tady v praze na jižáku 360 dní z roku jen zabírá místo, protože někdo, kdo má potřebu někam jet jednou za měsíc, musí mít auto, tak to nevidim jinak. Nakonec do car sharingu budeme donuceni z prosteho duvodu, že levna auta se spalovacim motorem jiz nebude mozne koupit a ta na elektriku budou stat nekolik milionu, na coz vetsina lidi proste nebude mit prachy
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4498) | 14.7.20228:34
"Proto píšu o klimatizaci a stahování okna za poplatek. S jídlem roste chuť a za chvíli těch balíčků předplatného bude víc­"

Tak to ale záleží na tom, jak dobře se to nastaví ne? Třeba NIO si můžete koupit tak, že zaplatíte jednorázově auto bez baterky a tu si pronajímáte za předplatné. Jenže také ta jednorázová platba za auto je adekvátně nižší, takže nic dvakrát neplatíte.

"Hezkým příkladem je firma adobe, kde bez předplatného neuděláte ani čáru. ­"

Tak zrovna Adobe je příkladem firmy, kde je to předplatné nastaveno velmi dobře. Uvážíme­-li, kolik stál např. Photoshop jednorázově, a kolik stojí předplatné, tak je to dost výhodná nabídka. Máte neustále aktuální aplikaci a dovolím si tvrdit, že většina platících zákazníků by kupovala novou jednorázovou verzi dříve, než by to přeplatila na předplatném.

BTW. Photoshop Elements a Premiere Elements jsou bez předplatného, k dispozici je i několik aplikací, které jsou zdarma ­(potřebujete jen Adobe ID­). A pokud přispíváte do jejich fotobanky, můžete mít Photoshop ­(nebo některou z jiných aplikací jako Premiere Pro, Illustrator, InDesign...­) úplně zdarma a jste­-li velmi dobrý, pak dokonce úplně všechny aplikace Adobe zdarma.

"ta na elektriku budou stat nekolik milionu­"

To věříte v tak brutální inflaci?
Odpovědět1  0
pietrolbc (207) | 14.7.20229:40
Dle článku je možné ty HW věci zaplatit na vždy jedním poplatkem což je vlastně to co dělali do teď ;­) Kdo neměl nikdy otevřený BMW konfigurátor nebo nedal řeč s prodejcem ­(mimo prodejnu a doslech kolegů­) tak si nedokáže představit za jaké absurdity jsou tam příplatky ;)
Odpovědět0  0
madpavel (355) | 13.7.202213:30
Ani bych se jim na to nevysral... platit jim za to dvakrát, ale očividně je tady market pro individua, co jim to zaplatí.
Odpovědět5  1
axicom (12) | 13.7.202212:30
Šance pro hackery :­-­)
Odpovědět5  0
pietrolbc (207) | 13.7.202212:17
Tak hlavně že tam dali možnost navždy ... jen je otázka zda je oproti dnešním ceníkům napálená nebo ne ... je důležité si tady uvědomit ­(taky jsem se po přečtení nadpisu smál­) že nezpoplatňují něco nového páč jsou to stejně všechno příplatkový položky ... jen si teda trochu říkají o hack po stylu tesly :D
Odpovědět1  0
Jardadoma (1504) | 13.7.202212:11
Tohle trochu připomíná Neználka. Když se ubytoval v nejlevnějším hotelu a pak zjistil, že se za všechno připlácí. Chceš se umejt? Zaplať! Chceš si rozsvítit? Zaplať. Pustit televizi, dostat ručník? Akkorát, že tady to asi nebudou nejlevnější auta. O to je to horší.
Odpovědět2  0
DarkRichelieu (1230) | 13.7.202211:55
Tak asi bude stačit počkat až to nějaká skupina hackerů vysvětlí BMW a zpřístupní všechno hned a napořád.
Odpovědět2  0
odb (513) | 13.7.202212:11
Ako pri mojom osciloskore. Vyrobca vyraba len jeden typ­(HW konfiguraciu­) a vysledne 4 typy vyraba obmedzenim na urovni SW.
Pri takejto elektronike este pochopim, ze sa im neoplati vyrabat viacero roznych druhov, lebo logistika navyse ich vyjde viacej ako tie menej vykonne suciastky do lacnejsich modelov.

Tu si neviem predstavit aby ta logistika bola drahsia ako tie kompoenty. Asi si veria, ze vecsina ludi si to kupi­/predplati a tak na tom neprerobia.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4498) | 13.7.202212:29
"Tu si neviem predstavit aby ta logistika bola drahsia ako tie kompoenty. ­"

Jenže kdyby to ve výsledku bylo dražší, tak by to ti výrobci asi nedělali. Navíc je to něco, co se v podstatě dělá už desítky let. I auta v 90. letech měla součástky, které byly ­"vypnuté­" nebo ­"nedodělané­", kdy na to bylo vše připraveno, jen chyběla třeba ta nejdražší součástka.
Odpovědět0  0
Budman (251) | 13.7.202212:48
Všimněte si, že většina těch služeb je spíš softwarových, protože ten hardware už tam stejně je kvůli jiným funkcím, takže v tomhle ohledu je pro ně rozhodně přínos to takhle nabízet, protože vlastně mají šanci nachytat na pozdější doplnění i u věcí, které si někdo nekoupí už v základu.
Vysloveně hardwarové věci tam vidím v tom vyhřívání volantu a sedaček, ale tam si myslím, že se jim to vyplatí taky, protože integrace nějakých odporových topných těles je otázka pár euro, což se v ceně celé sedačky nebo multifunkčního volantu ztratí, ale na druhou stranu jim to ušetří zbytečnou logistiku s více druhy volantů a sedaček ­(a zvláště u těch sedaček, kde se to kombinuje ještě s potahy, to už mlže být zajímavý úspora­) ­- z pohledu výrobce to chápu, ale z pohledu zákazníka to beru jen za předpokladu, že mám možnost si tuhle výbavu nakonfigurovat i rovnou z výroby a je tam vždy i možnost trvalé aktivace
Odpovědět1  0
ensidia (107) | 13.7.202211:41
No celou dobu jak jsem to četl, jsem se usmíval od ucha k uchu. Na tuhle hru snad nemůže nikdo přistoupit.
A co bude příště? ABS, rádio a zásuvka? A pak už do toho říznou úplně. Světla, nastavení sedaček a sklopení zrcátek? :D A pak už bez zaplacení ani nenastartujete vlastní koupené auto ne? :D
Odpovědět7  0
vaclav2211 (356) | 13.7.202212:05
Keby sa dala predplatit sluzba, nepustit svokru do auta, tak by som okamzite predplatil :P
Odpovědět4  0
chaostheory (86) | 13.7.202216:12
"Na tuhle hru snad nemůže nikdo přistoupit.­"
Chodí mezi námi jedinci, kteří s radostí dají 700 za hadřík nebo 20k za kolečka k PC, protože jim to dává pocit statusu.
Ani vteřinku nepochybuj, že tohle si svoji cílovku ochotně předkloněných taky najde :)
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.