Zastřešení je rozumný nápad, už jen ten pocit "běhám v mokru s vysokonapěťovým kabelem v ruce"... :-)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Jinými slovy pokud přejdete s dieselu na elektro a nebudete-li chtít pouze popojíždět po městě s "nákupní taškou", tak se vám dramaticky sníží jízdní komfort.
Nicméně MY máme tu MOC vám sešrotování dieselu nadiktovat a tak prostě máte smůlu ;-).
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(2)
Je to tak ked nam vladnu populisti bez štipky zdraveho uvažovania.
Japonci majú vyvinutý motor bez pohyblivých časti, ktory horenim vyraba elektricku energiu a jeho emisie su len 25-50g, oproti dnešnim 100-150g.
Keby sa ktomu pripočitala aj rekuperacia s brzdenia. Stale by sme palili palivo ale 4x ekologickejšie a hlavne učinejšie ako teraz, lebo momentalne auta maju učinosť len 20-30%
Ale čo narobime ked dnes su pri moci magori bez rozumneho uvažovania...
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(2)
Populisti robia to co chcu ludia, tito robia pravy opak :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Ioniq 5 nemá maximálny nabíjací výkon 350kw, so 77kwh bateriou je rovnaký ako v ev6, a to tých spomenutých 235kw
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Díval jsem se ještě jednou na specifikace amerických verzí toho Hyundaie a asi budete mít pravdu. Hyundai v tomto dost mlží a hovoří sice o podpoře 350kW nabíječek (ale ne o podpoře 350kW nabíjení, což je rozdíl), ale už neříká, jak rychle se na těch nabíječkách nabíjí. Většinou jsem našel údaje okolo 220-230 kW. V článku to bylo upraveno.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(0)
Ale aj tak je to jedno, lebo naše elektricke sieťe taketo zaťaženie nezvladnu. Napriklad v česku sa vyrobi elektrina cca 5000 MW a s toho bežia podniky domacnosti mesta. V čechach beha po cestach cca 3000 000 aut a 500 000 nakladiakoch, to znamena že elektricka sieť v Čechach aby potiahla auta a kamiony na elektrinu by musela biť 3x silnejšia. To by trebalo 6-12 novych atomovich blokov.
Jedine riešenie su palivove članky v autach aby si vedeli elektrinu vyrobiť same.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(5)
Začnite šetriť,,, od zajtra žiaden internet, potom žiadne Pc, mobil, maximálne jedna LED denne dve hodiny..
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(3)
"To by trebalo 6-12 novych atomovich blokov. Jedine riešenie su palivove članky v autach aby si vedeli elektrinu vyrobiť same."
A odkud si ty palivové články tu elektřinu asi vyrobí? Z vodíku. A jak se ten vodík vyrábí? Pokud to není z ropy (což nechceme), tak obvykle z elektřiny ;-) Dokud ve výrobě vodíku nemáte fosilní paliva nebo elektřinu, je to docela problém.
Průměrný evropský elektromobil spotřebuje cca 17,6 kWh/100 km, i se všemi ztrátami při přenosu a nabíjení jste na cca 24 kWh/100km. Průměrný vůz s palivovým článkem spotřebuje cca 1,02 kg H2/100km. Abyste vyrobil 1 kg vodíku, potřebujete 48-55 kWh elektřiny a dalších 2-4 kWh na stlačení, to máme 50-59 kWh elektřiny na 1 kg, tedy cca 51-60 kWh elektřiny na 100 km. Znovu připomínám, elektromobilu stačí 24.
Takže jestli na baterkovou elektromobilitu (včetně autobusů a trucků) potřebujeme v ČR cca 5 reaktorů AP1000 (40 TWh ročně), na to Vaše řešení s palivovými články bychom jich potřebovali asi 11 až 13 (zhruba 100 TWh). Vodík může mít smysl jako ukládání přebytků OZE, kdy s tou energií nemáme co dělat, ale jako primární palivo je to obrovské mrhání energií.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(1)