Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.5.2023, Milan Šurkala, aktualita
Už za pár týdnů bude mít společnost Electrify America nového CEO. Bude jím Robert Barrosa, který odpověděl na výzvu ze sociálních sítí, že by měl absolvovat cestu napříč USA jen s pomocí vlastních nabíječek. To také udělal.
DanBlack (2) | 8.5.202310:23
Zastřešení je rozumný nápad, už jen ten pocit ­"běhám v mokru s vysokonapěťovým kabelem v ruce­"... :­-)
Odpovědět1  0
Choakinek (1584) | 7.5.202319:37
Jinými slovy pokud přejdete s dieselu na elektro a nebudete­-li chtít pouze popojíždět po městě s ­"nákupní taškou­", tak se vám dramaticky sníží jízdní komfort.

Nicméně MY máme tu MOC vám sešrotování dieselu nadiktovat a tak prostě máte smůlu ;­-­).
Odpovědět1  2
snajprik (1605) | 7.5.202322:10
Je to tak ked nam vladnu populisti bez štipky zdraveho uvažovania.
Japonci majú vyvinutý motor bez pohyblivých časti, ktory horenim vyraba elektricku energiu a jeho emisie su len 25­-50g, oproti dnešnim 100­-150g.
Keby sa ktomu pripočitala aj rekuperacia s brzdenia. Stale by sme palili palivo ale 4x ekologickejšie a hlavne učinejšie ako teraz, lebo momentalne auta maju učinosť len 20­-30%
Ale čo narobime ked dnes su pri moci magori bez rozumneho uvažovania...

Odpovědět2  2
x3m (156) | 10.5.20238:04
Populisti robia to co chcu ludia, tito robia pravy opak :)
Odpovědět0  0
vilcoo (91) | 7.5.202318:23
Ioniq 5 nemá maximálny nabíjací výkon 350kw, so 77kwh bateriou je rovnaký ako v ev6, a to tých spomenutých 235kw
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4831) | 7.5.202318:59
Díval jsem se ještě jednou na specifikace amerických verzí toho Hyundaie a asi budete mít pravdu. Hyundai v tomto dost mlží a hovoří sice o podpoře 350kW nabíječek ­(ale ne o podpoře 350kW nabíjení, což je rozdíl­), ale už neříká, jak rychle se na těch nabíječkách nabíjí. Většinou jsem našel údaje okolo 220­-230 kW. V článku to bylo upraveno.
Odpovědět3  0
snajprik (1605) | 7.5.202322:24
Ale aj tak je to jedno, lebo naše elektricke sieťe taketo zaťaženie nezvladnu. Napriklad v česku sa vyrobi elektrina cca 5000 MW a s toho bežia podniky domacnosti mesta. V čechach beha po cestach cca 3000 000 aut a 500 000 nakladiakoch, to znamena že elektricka sieť v Čechach aby potiahla auta a kamiony na elektrinu by musela biť 3x silnejšia. To by trebalo 6­-12 novych atomovich blokov.
Jedine riešenie su palivove članky v autach aby si vedeli elektrinu vyrobiť same.
Odpovědět1  5
vilcoo (91) | 8.5.20235:02
Začnite šetriť,,, od zajtra žiaden internet, potom žiadne Pc, mobil, maximálne jedna LED denne dve hodiny..
Odpovědět0  3
Milan Šurkala (4831) | 8.5.202311:49
"To by trebalo 6​­-12 novych atomovich blokov. Jedine riešenie su palivove članky v autach aby si vedeli elektrinu vyrobiť same.­"

A odkud si ty palivové články tu elektřinu asi vyrobí? Z vodíku. A jak se ten vodík vyrábí? Pokud to není z ropy ­(což nechceme­), tak obvykle z elektřiny ;­-­) Dokud ve výrobě vodíku nemáte fosilní paliva nebo elektřinu, je to docela problém.

Průměrný evropský elektromobil spotřebuje cca 17,6 kWh­/100 km, i se všemi ztrátami při přenosu a nabíjení jste na cca 24 kWh­/100km. Průměrný vůz s palivovým článkem spotřebuje cca 1,02 kg H2­/100km. Abyste vyrobil 1 kg vodíku, potřebujete 48­-55 kWh elektřiny a dalších 2­-4 kWh na stlačení, to máme 50­-59 kWh elektřiny na 1 kg, tedy cca 51­-60 kWh elektřiny na 100 km. Znovu připomínám, elektromobilu stačí 24.

Takže jestli na baterkovou elektromobilitu ­(včetně autobusů a trucků­) potřebujeme v ČR cca 5 reaktorů AP1000 ­(40 TWh ročně­), na to Vaše řešení s palivovými články bychom jich potřebovali asi 11 až 13 ­(zhruba 100 TWh­). Vodík může mít smysl jako ukládání přebytků OZE, kdy s tou energií nemáme co dělat, ale jako primární palivo je to obrovské mrhání energií.
Odpovědět2  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.