reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.5.2023, Milan Šurkala, aktualita
Čínská automobilka si brousí drápky a útočí už i na evropský trh. Jedním z modelů, které se tu mají už brzy dovážet, je elegantní sedan Seal. Ten nyní v Číně zlevnil až o 11 %. Kolik by mohla být jeho evropská cena?
cechuldo (29) | 11.5.20239:34
Niektorí stále majú predsudky. Čina sa za tridsať rokov posunula ako nikto na svete. Zo začiatku kopírovali ako Japonci, potom prešli na zdokonaľovanie, ďalší krokom bol vlastný vývoj. Kde sa posunulo Česko a Slovensko?
Cena auta je rovnaká peugeotu 208.
Odpovědět2  0
skejpa (122) | 11.5.202310:00
Zname zpracovani cinskych aut. Vidim tam nabijeni max 150kw. Stale nemaji na Kia­/Hyundai­/Tesla a podle me ani na VW. Nejde o predsudky. Proste zatim maji slabsi auta. A proto musi mit nizsi cenu.
Odpovědět0  3
Milan Šurkala (4497) | 11.5.202310:16
Čína není jen BYD. Podívejte třeba na NIO, to už staví a provozuje 500kW nabíječky ­(Tesla, nepočítáme­-li ty pro Semi, končí na 350 kW­). A čínských automobilek, které mají nabíječky 400 kW+, je více ­(XPeng 480­/400kW už v provozu, Geely představil 600kW, Li Auto před pár týdny s blíže neurčenou rychlostí, ale vypadá to někde mezi 400­-500kW­). Kvalitou ještě na výši nejsou, technologicky ale udávají krok. Každopádně výrazné slevy Tesly jim v Evropě poslední dobou docela uškodily, to je pravda.
Odpovědět3  0
skejpa (122) | 11.5.202319:24
Tady se ale bavime o aute, o kterem je clanek. Ja nerozporuji jine technikalie. Ja rikam, ze tohle auto je nad milion neprodejne.
Odpovědět0  0
madpavel (355) | 11.5.202310:19
Pokud bych chtěl elektro auto, jako že zatím nechci, dokud to nebude mít reálný dojezd 600km v zimě a na dálnici, tak u auta z Číny bych se bál kvality ­/ životnosti, záruky a servisu.
Odpovědět0  0
vilcoo (88) | 11.5.202318:57
Cesko a Slovensko sa posunulo k pindaniu ako to nejde a nič sa s tým nedá spraviť.. také klasické tapakovo
Odpovědět2  2
skejpa (122) | 11.5.20239:23
Jestli to nebude o parnik levnejsi nez Tesla, tak tu neprodaj nic. Je tonporad neproverena Cina. Ostatne ta technika taky na Teslu nema.
Odpovědět0  1
thegrid (255) | 11.5.20238:58
Z jakého důvodu jsou ty ceny tak přemrštěné? Jsou to jina auta? Musi splnovat vyssi standarty? Nebo v Číně neplatí daň? Nebo se dat plati jak v cine tak navic v evrope? Nebo tolik stoji dovoz?
Odpovědět3  0
Milan Šurkala (4497) | 11.5.202310:07
Auta by měla být víceméně stejná, něco udělá zdejší vyšší DPH a 10% clo, něco stojí také samotný dovoz, ale i tak jsou ty rozdíly překvapivě velké ­(Tesla vyváží v Číně vyrobené vozy do jiných států a nejsem si vědom toho, že by tam byly nějak vysoké ceny­).
Odpovědět1  0
kp0 (46) | 11.5.202311:21
Náklady na homologaci vybudování sítě dealerů a servisních středisek, taky to není zadarmo. A proč by to měly rozpouštět do čínských cen, je to záležitost ­"jiné­" firmy nebo pobočky.
A vlastní auto, začněme od předu, jiné světlomety pro každý kontinent, pokud to neumí zabezpečit sw je třeba vyměnit HW :­) atd. a na konci zjistíte, že do Evropy se nevyplatí vyvážet nebo za cenu která je proti původní astronomická... co jsme chtěli to máme.
Odpovědět4  0
nephilim (46) | 11.5.202314:29
Nemalou část ceny bude nejspíš tvořit zcela logická úvaha typu, proč bychom měli prodávat výrazně levněji než se v Evropě prodává konkurence, když i s malým rozdílem cen prodáme? Stejně tak není klíčové pouhé bleskové ovládnutí obchodního prostoru, ale také schopnost si jej udržet. Což je v intencích toho co zmiňujete ohledně zastoupení, servisů apod.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.