reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
6.9.2022, Milan Šurkala, aktualita
Čínští výrobci akumulátorů předbíhají ty tradiční ve výrobě akumulátorů pro elektromobily. Společnosti BYD se nyní podařilo překonat firmu LG Energy, která si dosud držela druhou příčku. Dosáhla už více než 16% podílu.
mslawa (11) | 7.9.20227:57
Asi nějaká chybička. Tvrdíte že Panasonic na 4. místě s 2,9 GWh a přitom dle Vás 3. LG Energy má jen 4,4kWh a druhý BYD 6,4kWh.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4498) | 7.9.20228:25
Ano, je tam samozřejmě chyba, všude má být GWh. Díky
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 7.9.20226:43
Hm, takže jen první dvě Čínské firmy vyrábí 50% celosvětové produkce. A bude hůř. Pokud se ­"Západ­" nevzpamatuje, tak to tu Čína převálcuje komplet.
Odpovědět2  0
zzw30 (220) | 7.9.20227:24
Tak ono je to podobně se vším. Evropa jde skutečně do hajzlu, mě je to ale upřímně jedno.
Mám teď v plánu kupovat k solárům nějaké LiFePO4 a samozřejmě, že je budu kupovat čínské články EVE, případně CATL, uvidím, od koho zrovna bude mít distributor zásoby.
Je to jednoduché ­- ochota distributora, jasné dodací lhůty, mnohem nižší cena. U nás to někdy vypadá, že svou poptávkou prodejce otravuju. Kvalitativně jsou články dlouhodobě naprosto v pořádku, komunitně ověřený distributor za ně ručí, mimojiné i svým jménem. Články mají rovnou i proclené a leží v evropských skladech. Nějak nevidím, jakou přidanou hodnotu dostanu, když koupím dražší články od prodejce tady u nás, případně v německu ­(a stejně to budou dost možná taky čínské články­)

Samozřejmě soudruzi nevyhazují ale prodávají i články kvality ­"B­", ty jdou ale většinou noname prodejcům na tržiště typu AliExpress, kde si je koupí hejl jako ­"Áčka­", a přitom náboj ­(kapacita­) odpovídá 90% nominálu ­(­"vždyť je to skoro tolik, co deklarují!­"), vyšší vnitřní odpor ­(ten spousta lidí nezměří­), skryté výrobní vady ­(jako třeba otřepy na hranách separátoru, nečistota materiálu ­- to nelze u zkompletovaného článku zjistit­), ale hejl jenom změří napětí naprázdno a hodí prodejci 5 hvězdiček, jako by se nechumelilo.
Odpovědět1  0
pietrolbc (207) | 7.9.20229:00
z takoveho rozdilu se uz asi neda ­"vzpamatovat"
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 7.9.202210:56
V Šíně před 45 lety okopávali rýži dřevěnými motyčkami. Vzpamatovat se z toho dá, ale je to šílená fuška.
Odpovědět1  0
pietrolbc (207) | 7.9.202213:10
Vyvoj ted taky leti mnohem rychleji nez pred 45ti lety ;­)

navic jediny co pro dohnani ciny evropsky myslitele daji dohromady budou leda tak sankce a rozkradeny subvence ;)
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 7.9.202215:54
No jó, já zapoměl. Oni nejedou ­"demokracii­" a tuplem rozkradače státních subvencí popravují. MY, s naším vládním systémem opravdu nemáme šanci.
Odpovědět2  0
Buldik (68) | 7.9.202221:30
Západ už skončil, ten se zabývá sebemrskačstvím a vymýšlením ještě větších kravin, které musí trumfnout předchozí kraviny.

Tak či onak, protěžovaná elektromobilita je v praxi velice omezeně použitelná. Plnou nádrž do Mazdy dám za 5 minut i s vypitím kávy na benzínce a jedu dál. Aktuálně kroutím 983 km a domů mi zbývá tak 150­-160 km. Malý okružní výlet spojený s výměnou vadné série řídících jednotek požárních klapek a signalizace. Výměna na 15­-20 minut i s naháněním klíčníka a otestováním.

Opravdu si neumím představit tu baterii ­(80­-90 000 km ročně­), kterou bych musel s sebou vozit a nabíjet, respektive kolik času bych strávil nabíjením. Pro občasné ježdění okolo komína snad, ale jako soukromé­/pracovní auto, se kterým se jezdím podívat přímo na místo ­(stavby­), nebo na dovolenou, to opravdu ne. Práce je zkrátka tolik, že musím přímo sám ­- nasadit montérky a na střechu žebřík.

Západ už zkrátka skončil, dokud bude u moci sebemrskačská levice ... nic se nezmění.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 8.9.20226:30
Ovšem uvedený nájezd naprostá většina lidí nemá. ­(já nad elektromobily brblám, ale tohle přiznám, že naprosté většině stačí na běžný den do 30 km a tu a tam ně nějaký výlet, či na chalupu řádově 250 max­) Ale ti, co ho mají budou totálně v řiti. A cesta na dovolenou v elektromobilu je peklo. ­(čloneček to popisující, jak stáli co 200 km sice mluví o pohodě, ale v reálu je to šílenství­) A jak bude elektronesmyslů přibývat, bude to jen horší. Na dálnici si u benzínky postojíte frontu, nebo vezmete appku, pěkně si vyhlédnete nějaké městečko bokem, sjedete... Fuj, zdržení jako prase a nervy. A to nemluvě o například záchranných složnách. Ano, i těm OBVYKLE stačí malý nájezd a krátká akce a pak se vrací na základnu a čekají. Ale co, až se stane něco většího a bude nutný delší zásah? Třeba rozvoz zraněných z nějakého velkého neštěstí, nebo větší požár? Nechat lidi umřít z dovůdu, že elektromobilu došla baterka je podle mě trestní čin obecního ohrožení ve velkém rozsahu.
Odpovědět0  1
Buldik (68) | 8.9.202212:57
Potíž v Evropě ­(Západě­) je v tom, že magoři protlačují globálně. S mým nájezdem ­(kluci ­- technici najezdí cca 130­-140 000 km ročně­) je elektromobil neprůchodný, druhák i spalovací motor typu ­"kozí dech­" zkrátka nevydrží. Vidím to u pick­-up, koupit jim levnější Peugeot­/Citroen, tak nejpozději za dva roky bude potřeba nový motor, karosérie z ­"plechu­" uhnilá a všechno uvnitř bude vrzat, nebo se rovnou rozpadat. Proto jim pořizuji VW Caddy, kde plech je stále ještě plech a s dvoulitrovým motorem. To auto vydrží 5 let a 500 000 km, aniž by se rozpadlo. Nedovedu si představit, že by měli několikrát denně hledat nabíjecí stanici a poté nabíjet, což je prostě na dlouho a prostoj stojí peníze. Nemůže nic dělat, jen čekat. U pracovního auto naprosto neprůchodné a k naštvání.

No já ten nájezd mám, i když už ­"sedím a šéfuju­", jenže projektový plán je jedna věc a realita jiná. Výlet např.: do Ostravy podívat se, proč v místnosti pro rozvodné a řídící skříně stojí sloup, proč tam nejsou vodiče a kolik ­"změn­" se vyskytlo ­(v horším případě, co vyrobeného mi zničili­) a pak cestou vyzvednou ­"na rychlo­" potřebný materiál a přesunout se na jednání s investorem, nebo schůzku s projektanty v Praze.

Pokaždé mě pobaví reakce prodejce­/servisu ­"vždyť je to úplně nové a byl jste tu nedávno­" a pak se podívají na kilometry. Mám jí necelé dva měsíce ­(Mazda CX­­-5 G194 RevoTop­) a už má najeto 31 562 km. Práce je tolik, že prostě musím jezdit a hádám, že začínají litovat toho smluvního prodlouženého servisu a záruky.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4498) | 8.9.202213:53
Tak pro Vás je jasné, že při takovém nájezdu je baterkový EV nesmysl ­(určitě dnes při dnešním stavu technologií­). Ale to také neznamená, že problém nemá řešení. Ve Vašem případě budete kandidátem spíše pro vodíkové auto. Nicméně kdo ví, kam se ty technologie dostanou za delší dobu.
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 8.9.202214:10
Delší dobu nemáme, magoři zakazují prodej normálních aut už za 12 let, takže autopmobilky už jejich vývoj utínají. A potřebné ­"lepší­" technologie zatím nebyly ani vynalezeny. Nejsou ani jako zprávy z výzkumu a to sám rád připomínáte, kolik let trvá, než se to následně dostane do stavu použitelného pro výrobu a k lidem.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4498) | 8.9.202214:32
" Nejsou ani jako zprávy z výzkumu a to sám rád připomínáte, kolik let trvá, než se to následně dostane do stavu použitelného pro výrobu a k lidem. ­"

No trvá, ale tím vysvětluju to, proč akumulátory, které byly v roce 2010 proof­-of­-concept, nejsou dnes ještě ve výrobě. Mnoho z nich je teď ve fázi, kdy se zajišťuje to, jak je velkosériově vyrábět. Takže mi moc není jasné, jak ­"nejsou zprávy z výzkumu­", když jsou prototypy prvních generací už automobilkami otestované, dokončuje se vývoj pro nasazení do EV a současně se už pro ně staví továrny. Nabírá to zpoždění proti původním plánům, to asi nikoho vůbec nepřekvapuje, ale myslím si, že kolem roku 2025­-2026 zažije elektromobilita poměrně významnou vzpruhu. To pochopitelně neznamená, že to nebude bez problémů ­(třeba teď vidíme, že horka a vysoké používání klimatizací dokážou elektromobilům pěkně zatopit, viz Čínu nebo Kalifornii­) a že bych souhlasil s tak brzkým zákazem ICE, kterými v roce 2035 přijde být docela přitažený za vlasy.
Odpovědět0  1
Buldik (68) | 8.9.202219:02
Jenže sebemrskači a magoři u kormidel nerozlišují, naopak vyhlašují jedinou správnou cestu, prodej ekologických odpustků a jejich agresivita a debilita neustále narůstá. Není to tak dávno, co jsem viděl nějaké ­"aktivisty­" vypouštějící kola. Udělat mi to u auta, přerazím mu hnáty a botou na krku bude to kolo foukat ústy. Mám s touto havětí a odpadem své vlastní zkušenosti.

Západ totiž o ničem jiném není, jezdím hodně pracovně do SRN a Rakouska a nelze si nevšimnout, co se tam děje.


Aktivista = zbytečná a neschopná existence, tedy odpad.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 8.9.202214:00
To je přesně to, co ­"zelení­" nechápou. Když něco jde ­"lokálně­" nebo ­(v tomto případě ­"většinou­") Tak to v žádném případě nedokazuje, že to jde Vždycky. Jako jo. Na světě je tuším asi miliarda aut. POKUD ­(pokud, to je podstatné slovo­) se vyřeší baterie a napájení, není důvod, proč by z toho řekněme 900 milionů nemohlo jezdit na elektřinu. Možná 950 milionů. Ale je prostě nemálo oblastí, kde je elektroauto bu´d velmi problematické, nebo přímo životu nebezpečné. Zbytek se musí pohánět jinak. ­(Jasně, dokud nebudeme jak ti před Falloutem a nebudeme to pohánět mikrofúzními články. I když, takové auto by sice bylo dobře mobilní, ale také defakto malá jaderná bomba na kolečnách, což TAKY přináší dost rizika. Ostatně, ona prostě jakákoliv koncentrovaná energie nadělá paseku, když se uvolní nevhodným způsobem. A je jedno, v jaké formě byla. Ale ani tohle ekofanatik nechápe. Nebo spíš, nechce chápat.)
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.