Byton K-Byte: elegantní koncept samořiditelného elektrovozu

Byton K-Byte: elegantní koncept samořiditelného elektrovozu
, , aktualita
V poslední době si pozornost ohledně samořiditelných aut a elektrického pohonu vysloužily především společnosti Tesla a Uber, ať už z pozitivního či negativního hlediska. Nyní se ale podíváme na něco jiného, koncept od firmy Byton.
reklama
Společnost Byton asi moc lidí znát nebude, neboť jde o nový kalifornský startup, který právě ukázal svůj druhý koncept vozu, který dostal název K-Byte. Obsahuje velkou lithium-iontovou baterii jako vozy Tesla, ovšem mnohem vyspělejší hardware pro autonomní řízení. Nicméně, jak už bylo řečeno, jde pouze o koncept. 
 
 
Byton K-Byte je pětidveřový sedan, který se snaží skrýt své prvky zajišťující autonomii vysoké úrovně. Navazuje na původní koncept Bytonu, který byl zpětně pojmenován jako M-Byte a v jeho případě šlo o crossover. K-Byte však využívá stejný rám, ale měl by daleko více odpovídat tomu, co Byton skutečně chce vyrábět. 
 
K-Byte počítá se 71kWh baterií s volitelným a spíše ještě teoretickým upgradem na kapacitu 95 kWh. To by rozhodně mělo jít, však Tesla Model S počítá se 75kWh i 100kWh baterií. Důležitý je tu také systém rychlého dobíjení, jenž má zvládnout baterii dostat na 80 procent kapacity během půl hodiny. 
 
Pohon zajistí dvojice 200kW elektromotorů, které mohou pohánět jednu či obě nápravy. Společnost ale neuvedla, s jakým dojezdem počítá, ale vzhledem k tomu, že K-Byte stejně ještě neexistuje, byly by to jen odhady založené na výpočtech. My můžeme využít údaje vozu M-Byte, kde se uvádí v případě zmíněných kapacit baterií dojezd 249 a 323 mil, čili 400 a 520 km. 
 
 
Byton se zde spojil se společností Aurora zabývající se autonomním řízením vozů, která dodává svá zařízení mimo jiné i automobilkám Volkswagen a Hyundai. K-Byte počítá s několika různě posázenými lidary, které budou svými laserovými tykadly podrobně mapovat okolí vozu. Jsou tak i v přední části vozu mezi blatníkem a dveřmi v podobě vystupujícího válečku a z provedení je zřejmé, že jde o zatahovací zařízení. To má ostatně něco do sebe, neboť vandalové a holubi jsou všude. 
 
Nahoře je pak do střechy zapuštěn tzv. LiBow, čili pruh s lidarem na obou koncích. Právě především tyto senzory mají zajistit orientaci vozu v prostoru s plným 360° rozhledem. Dle Bytonu má K-Byte dosáhnout čtvrté úrovně autonomie, po níž už následuje jen finální pátá. Vůz by si tak měl poradit v podstatě všude a jen ve výjimečných případech by měl být člověk připraven převzít řízení. 
 
Byton tak netroškaří, ale k reálnému produktu je ještě dlouhá cesta. Nicméně K-Byte má být představen na CES Asia a do konce roku 2020 chce mít společnost na silnicích celou flotu testovacích vozů. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
AOC uvedlo levné herní monitory V2H s FreeSync a IPS AOC uvedlo levné herní monitory V2H s FreeSync a IPS
Společnost AOC představila trojici nových levných herních monitorů 22V2H, 24V2H a 27V2H. Všechny tři mají IPS obrazovku a podporují také technologii AMD FreeSync. To vše za dosti nízkou cenu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tim Cook chce, aby Bloomberg stáhl kontroverzní článek Tim Cook chce, aby Bloomberg stáhl kontroverzní článek
Tim Cook vůbec není nadšený z kontroverzního článku serveru Bloomberg, který tvrdí, že čínští výrobci hardware vkládali do základních desek amerických serverů štěnice. Žádá, aby údajně nepravdivý článek stáhl.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Autonomní létající taxi Volocopter míří do Singapuru Autonomní létající taxi Volocopter míří do Singapuru
Startup Volocopter už před rokem provedl test svého autonomního létajících taxi v Dubaji a létá i Německu. Jednou z dalších zemí, kde proběhnou testovací lety tohoto 18rotorového "dronu" pro dvě osoby, bude Singapur.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel Core i9-9900K je tu, jak si vede? Intel Core i9-9900K je tu, jak si vede?
Dnes už konečně padlo informační embargo na nové procesory Intel, a tak se můžeme podívat na první nezávislé testy procesoru Core i9-9900K, o jehož testování firmou Principled Technologies se tak moc mluvilo. 
19.10.2018, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Crucial P1, nová rychlá SSD s QLC čipy Crucial P1, nová rychlá SSD s QLC čipy
Také společnost Crucial představila nová velmi rychlá SSD. Využívají M.2 2280 formátu a sběrnice PCIe s NVMe podporou. Může se chlubit rychlostí až 2000 MB/s díky vyrovnávacímu SLC bufferu.
19.10.2018, aktualita, Milan Šurkala1 komentář