reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.1.2022, Milan Šurkala, aktualita
Čínské společnosti už nějakou dobu hodně investují do technologií akumulátorů a jejich tržní podíl dosahuje velmi vysokých čísel. Z 10 největších výrobců baterií pro EV mají téměř polovinu celého trhu.
phv (34) | 2.1.202216:38
Němci si vypnou jaderné elektrárny, EU stanoví jadernou energii jako čistou.
Němci své vypnuté jaderné elektrárny nahrazují dovozem břidlocového plynu přes půl zeměkoule, spouštěným již odepsaných tepelných elektráren na uhlí a nákupem energie na evropských trzích vyrobených z jádra.
A jako třešnička na dortu je, německý průmysl založený na automitive neumí vyrobit konkurenceschopné EV auto a klasický německý VW Passat je vytlačován elektrickou Dacií Sandero.
To je skvělá budoucnost Čtvrté říše přenesená na celou Evropu.


Odpovědět7  0
wrah666 (6205) | 3.1.20221:17
Oni s tou konkurenceschopností měli dost problém už za války. německý tank byl precizní. Vše hladké, nátěr, optika, sedačky, vysílačka.. Ruský tank byl nedodělek. Věř nepravidelná, prostě vylitá do díry v zemi, nenatřený, místo optiky díra a tudy koukej.. Jenže jich za stejnou cenu a práci vyrobili 10. A jeden z nich ten Německý bez debaty dostal.

Ps: plus německý vyžadoval poměrně prémiový benzín. Ruský jel na cokoliv, od nafty, přes petrolej až po samohonku. A nastartoval i při ­-30C. A takhle to bylo s víc věcmi: Amík potřčboval na kulomet čtvrtinu kovu a asi desetinu pracovního času. Ano, ­"papírově­" byl horší, než ten německý, ale na frontě do prostě dostalo daleko víc maníků.

Obávám se, že elektromobil ukazuje přesně tohle: Němci se snaží o precizní řešení. Jenže než k němu dojdou, bude mít Čína první generaci elektromobilů už ­"dojetou­" a recyklovanou. ­(nebo je možná někde nahází do moře, oni mají takovou mentalitu)
Odpovědět1  1
M0RGAN (248) | 3.1.20224:43
Přesto mi něco říká, že ruským ani čínským autem nejezdíte a ani byste jezdit nechtěl :­-­)
Ta ošklivá EU totiž po automobilkách, které tady chtějí prodávat, vynucuje dodržování standardů.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 3.1.20226:09
Jsou dvě možnosti. Buď auto, čili přibližovadlo, kam položím zadek. Pak jde o to, jestli spolehlivě jede. Nebo mám miliony a pak jde o detaily a dílenské zpracování.

PS: nejrozumněji ro řeší Maročané. Zásadně starší Mercedesy. Pěkné je to, spolehlivé, pohodlné a levné. Ale znovu bych se do té vlny, když táhnou z Evropy ­"domů­" na dovolenou dostat nechtěl. Bylo to něco šíleného.
Odpovědět0  0
snajprik (1541) | 3.1.20226:49
Ruskym či činskym autom nemaš šancu jazdiť. Vezmi si taky UVAZ v Rusku ich vyrabaju za 7000€ terenne 10 miesne autičko čo nezastavi nič, cla v EU mu zvyšia cenu na 25 000€ za tu cenu už to nieje take happi :­(
Čina už vyraba elektro auta druhej generacie s uhlikovimi bateriami čo nabiješ za par minut vačšou vydržou, ale tiež cla sankcie. Aby sa do EU neoplatilo ani jedno.
Odpovědět1  0
asip80 (1163) | 3.1.20227:56
"čo nabiješ za par minut vačšou­"
a teď tu o karkulce :D

Jo a proto je mnoho produktů z Číny a to i Tesly :D
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 3.1.20228:11
Ano, že že člověka EU při koupi třeba toho UAZ neskutenčně okrade je druhá věc. Myslím, že za původní cenu by se prodával, jak housky na pultě. Akorát by ubylo zákazníků místním předraženým krámům, takže je to fujky fuj.
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4377) | 3.1.20228:26
Tak čínské NIO se už do Evropy dere. Začíná sice v Norsku ­(to v EU není, ale v Evropě ano­), ale brzy zahájí prodej i v Německu. NIO ES8 ­(5metrové 6­/7místné SUV se 75kWh akumulátorem­) tam začíná na 619 tisíc NOK, 1,54 mil. Kč včetně všech daní.
Odpovědět1  0
DarkRichelieu (1228) | 3.1.20228:12
Čínská auta a zvláště elektro auta nejsou nějaké šunty s tržnice, ale jsou na velmi vysoké úrovni a evropské automobilky se jich bojí jak čert kříže. Problém s elektromobily je ten, že nepotřebujete americké nebo evropské know how na benzinový nebo naftový motor atp. Tyhle ty věci drželi Čínu na uzdě, ale s elektroauty to padá a naopak Evropa nestíhá krok. Další problém je ten, že Evropské a americké automobilky prodávají značnou část svých aut na Čínském trhu a prodeje padají na úkor těch Čínských značek a ty se cpou víc do Evropy za mnohem menší peníze. Evropa zaspala a bude hůř.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.