Zpět na článek

Diskuze: Caustic Graphics: raytracing konečně v reálu?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

puma87
puma87
Level Level
22. 11. 2009 02:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a kdy bude tak odhadem vypuštěna do prodeje?jestli jsem to pochopil tak tohle je něco stejneho jako byla dřive physix karta?že ulehčí praci cpu a gpu a tím zvýší rychlost hry nebo grafickeho programu nebo to je jen určene na učitej program?

kohut
kohut
Level Level
28. 7. 2009 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spina je vlastne len zmena farby povrchu (napriklad z cervenej na hnedu) a mozno trochu zvlnenie (ked je fakt hruba spina). pre samotny algoritmus raytracingu to nie je ziadna zmena oproti povodnej farbe a povodnemu tvaru povrchu.

bigless
bigless
Level Level
17. 7. 2009 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je na teoretické úrovni možné použít v jedné scéně jak rasterizaci tak raytracing? Když nad tím logicky uvažuji nějaké API jako je například použitý OpenGL může obsahovat oba přístupy ne? A v případě že je v počítači HW akcelerátor raytracingu a obyč 3D grafika, je možné takto práci rozdělit? Myslím, že taková varianta by byla v současné době nejvýhodnější..otázkou je zdali je realizovatelná..

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 7. 2009 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bigless Je to možné právě proto, že CausticGL běží samostatně, nicméně nevím, jak by se s tím poprali vývojáři.

kohut
kohut
Level Level
28. 7. 2009 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bigless mozne to je, napriklad takym sposobom, ze niektore povrchy v 3D scene sa oznacia ako raytracovane, niektore ako rasterizovane. bohuzial tam vznikne nezanedbatelny overhead spojeny s kombinaciou tychto 2 pristupov pri vypocte viditelnosti a vzajomneho prekryvania tychto 2 skupin povrchov. kazdopadne je to zaujimava myslienka, ktore by v umoznovala nieco take ako beh toho isteho enginu na pocitaci s raytrace akceleratorom a bez neho, s tym, ze na jednom by bol kvalitnejsi graficky vystup.

mech13
mech13
Level Level
17. 7. 2009 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no nevim, taky je moznost ze se nekomu RT nebude hodit do kramu, tak je proste koupi a da k ledu... jako to ostatne nVidia predvedla s hromadou slibnych technologii 3DFX

bigless
bigless
Level Level
17. 7. 2009 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mech13 No tato situace nastane stoprocentně..žádnej grafickej gigant nechce dělat mílové kroky s technologiemi...s marketingového i ekonomického hlediska je to výhledově samozřejmě méně efektivní..
Proto doufám, že situace odkoupení těmito giganty nenastane. Do hry by se měla vložit nějaká ambiciozní firma, která by útočila na nejvyšší pozice..nikoli ta která tam už je..
Myslím, že i u AMD by ta šance byla vyšší než u nvidie...vezmem li v potaz, že se AMD stále marně snaží o nějaký technologický knockout který by jim dopřál alespon na chvíli klid a jedničku na trhu..

czhunter
czhunter
Level Level
17. 7. 2009 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednou už tu článek u raytracingu byl, můžeš si ho vyhledat.
To co zmiňuješ je jeden z problémů raytracingu. Ve všech demech se používá co nejvíc naleštěných povrchů (lak auta, voda, sklo), protože nikdo nechce prozradit, že počítání difúzních (matných) povrchů raytracingem je mnohem náročnější než rasterizací a stejně to nevypadá líp.

kohut
kohut
Level Level
28. 7. 2009 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czhunter difuzne povrchy lepsie vyzerat ani nebudu, kedze raytracing tak ci onak pocita aj lokalny osvetlovaci model. a od toho, ktory model sa pouzije (phong, goraud, blinn...) sa odvija aj narocnost a kvalita vystupu.

a myslim, ze nikto sa netaji tym, ze pocitanie raytracingu je omnoho narocnejsie ako bezne lokalne osvetlovacie techniky.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 7. 2009 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U RT emituje paprsky jakoby kamera sceny, nena to moc spolecneho se slunecnimi paprsky. Zablacene auto je samozrejme mozne stejne jako u rasterizace. Svoboda je zcela stejna ... ale to je spíše otázka na nějakého profíka.

BeatBoZZ
BeatBoZZ
Level Level
17. 7. 2009 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Viděli jsme, že grafické karty dokáží akcelerovat raytracing, ale díky tomu, že jsou navržena specificky pro pasterizaci, ..." jako že grafikama se upravuje mliko? Tak proc ne, pro pasterizaci je potreba zahrat mliko(aj. potraviny) na nejakou teplotu a to grafiky povetsinou zvladaj, ale ze by to bylo efektivni pasterizovat grafikama?
Dobre je to preklep ;), ale peknej.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 7. 2009 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BeatBoZZ Díky za upozornění, psal jsem to ve Wordu ten text a automatické opravy občas zahaprujou:D

loslhotos
loslhotos
Level Level
17. 7. 2009 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Jo, to je u podobných článků obvyklá chyba... :D

bigless
bigless
Level Level
17. 7. 2009 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Jj..už to tu bylo..

Reklama
Reklama