Prekvapeni, druhy nejvetsi vyrobce gpu na Ai tvrdi, ze bez ai to uz nepujde. Je to marketingova blbost, ale asi nevyhnutelne
Odpovědět2 0
Když by to bylo tak, že si vývojáři řeknou “fajn, jede to nativně ve 4K na RTX 4090 v průměru ve 100fps. Ostatní si zapnou DLSS/FSR.”
Problém ale je, že to ani na té RTX 4090 kolikrát nejede na 60fps a i s nejdražší kartou se tomu DLSS nevyhnete.
Pamatujete na tech. prezentaci nanite a lumen, která jela plynule údajně na HW PS5?
Já se ptám co se proboha stalo, když UE5 titul Wukong ve 4K na high quality(ne nejvyšší “cinematic”) bez dlss dává RTX 4090 v kombinaci s 7800x3d sotva nějakých 65fps a všechna ostatní high end gpu kolem 50fps?
Tento hw má několikanásobně vyšší výkon než samotné PS5.
No jediné možné vysvětlení je, že tenkrát prezentace nejela na PS5, ale na nadupaném PC s RTX 3090 a že technologie nanite a lumen nejsou o nic méně náročné než klasický RT.
Odpovědět1 0
Je to normální že i nejvyšší grafiky nezvládají požadavky nejnovějších her které jsou vymazlené. Prostě požadavky na výkon rostou násobně. I obyč DX stíny, základní kostrbaté nestojí "žádný" výkon, chceš je mít měkkčí, nekostrbaté, požadavek na výkon vyroste 16-32 násobně. Posun ve vizuálu ale 16-32x lepší není.
Odpovědět0 1
Může být zajímavý v lékárenství. Vytvořím jeden snímek kostí a dalších 30 snímku mi to dopočte dle snímku z minulosti nějaký nádor.
Odpovědět0 4
Ano, pokud někde potřebujeme halucinace, tak u lékařství 🤦🏼♂️😆
Odpovědět2 0
Když by to bylo tak, že si vývojáři řeknou “fajn, jede to nativně ve 4K na RTX 4090 v průměru ve 100fps. Ostatní si zapnou DLSS/FSR.”
Problém ale je, že to ani na té RTX 4090 kolikrát nejede na 60fps a i s nejdražší kartou se tomu DLSS nevyhnete.
Pamatujete na tech. prezentaci nanite a lumen, která jela plynule údajně na HW PS5?
Já se ptám co se proboha stalo, když UE5 titul Wukong ve 4K na high quality(ne nejvyšší “cinematic”) bez dlss dává RTX 4090 v kombinaci s 7800x3d sotva nějakých 65fps a všechna ostatní high end gpu kolem 50fps?
Tento hw má několikanásobně vyšší výkon než samotné PS5.
No jediné možné vysvětlení je, že tenkrát prezentace nejela na PS5, ale na nadupaném PC s RTX 3090 a že technologie nanite a lumen nejsou o nic méně náročné než klasický RT.
Odpovědět0 0
Podívejte se na herní tituly 10 let zpátky, ta grafika je na podobné, často i lepší úrovni než dnešni a ještě jeden plynuleji. Problém je v tom, že se využívají pomocné metody jako dlss, pak se na to plácne motion Blur aby se zakryly artefakty, ale vlastně je to naprosto odfláklé a neoptimalizované.
Odpovědět5 4
A nebo to je prostě jen náročné na výkon. To tě nenapadlo?
Odpovědět0 1
Tak pro Jensena je to samozřejmě vykalkulovaný tah. Ono se mu náramě hodí cpát AI všude, když vlastní největší společnost na výrobu AI akcelerátorů. To bych se hodně divil, kdyby řekl něco jiného.
Odpovědět12 2
Samo, tenhle kozenkovy tajtrlik uz nezna nic jineho nez svitici dolarky v ocich. Pro $ vsechno.
Odpovědět1 4
Jensen se už bez AI ani nevyčurá :-D
Odpovědět0 0
Výkon PC her to zvyšuje. Problém je ten, že už to není zvyšování jako spíš optimalizační technologie pro vývojáře, jak si zkrátit čas vývoje.
To jak dnes běží ty hry s DLSS běželi ve 2020 v nativním rozlišení.
Odpovědět9 2
Aneb další ospravedlnění nesmyslnejch HW nároků který neodpovídaj tomu jak to vypadá. Chci zpátky hry z let 2003-2009.
Odpovědět5 4