Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
22.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Čína má rozsáhlou síť železnic s rychlovlaky, což by měly v budoucnu rozšířit i ještě mnohem rychlejší systémy s přepravou rychlostmi až okolo 1000 km/h. Nyní byl otestován další systém, tentokrát s kapslí životní velikosti ve vakuovém tunelu.
Jardadoma (1288) | 22.1.202318:43
Pokud to bude jezdit v průhledném tubusu a budou tam nějaké nouzové Exity, tak asi jo. Jinak bych do toho nevlezl.
Ale je asi víc lidí, co nemají problémy s klaustrofobií, než těch, co mají.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Eskymak (848) | 22.1.202319:56
Nepochybně je více lidí, co klaustrofobií netrpí, stejně jako je více lidí netrpících strachem z létaní. Jinak by nemohlo rozumně existovat metro ani letadla...

Tubusy určitě prohlédné nebudou, to by to muselo být celé ze skla a z toho se staví docela blbě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
PHiLiPZ (67) | 22.1.202320:39
Ak to bude vo vakuovom tuneli tak by som asi radsej nevystupoval. Aspon to ale nebude horiet.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Eskymak (848) | 23.1.202319:57
Tak většina požárů dopravních prostředků, ať už jde o vlaky nebo třeba letadla, hoří uvnitř. Nejvíce obětí má pak na svědomí kouř.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
wrah666 (6148) | 24.1.20231:21
Tady má být ­(pokud jsem to správně pochopil­) uvnitř akorát pár sedaček, obrazovky a systém podpory života. Bez podpory života ve vakuu už to asi bude fuk.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
wrah666 (6148) | 22.1.202321:51
Co je ti platný průhledný tubus v bezokénkové kapsli? Má to mít pseudookna v podobvě obrazovek. Tuším, že jem četl cosi o tom, že cestující bude oblažen výhledem s mírnou dávkou reklam... Mě by spíš zajímalo, jestli když je to ­"v plném měřítku­", tak to zahrnovalo i vakuum a nějaký life support v kapsli atd. Nebo jen kapsle velikosti 1:1.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
honza1616 (3333) | 23.1.202316:14
Já myslím že tam žádnou nouzové exity nebudou, kam by jsi chtěl vystupovat??
pokud by došlo k poruše a vlak by zastavil uprostřed třeba toho 60km tubusu, musele by se nejdříve natlakovat,
ehmm...kolik hodin by to asi trvalo, takové vyrovnání tlaku v tak dlouhé trubce?? 🤔

Pokud dojde k poruše budeš mít jen 2 možnosti, svépomocí dojet do nejbližší stanice, nebo počkat na servisní vozidlo které tě tam odtlačí nebo odtáhne .

A tunely budou muset být bezúdržbové, nějak si nedokážu představit jak by tam probíhal servis na zařízení, viděli jste jak to dělají Japonci?
V noci mají asi 5 hodin na to aby prošli svůj vyhrazeny úsek tratě a zkontrolovali koleje, trolejové vedení a signalizací ....a to dělají každou noc na tratích pro rychlovlaky.
Nevím jak to dělají Číňani, ale natlakování a pak odčerpání vzduchu i kdyby jen 1x za týden je nereálné
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
wrah666 (6148) | 23.1.202316:31
Klid. Pokud vypadne napájení, tak to v plné rychlosti ťukne o stěnu a cestující to rozbrousí na pastu. A totéž, pokud rupne trubka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Simik (326) | 24.1.202317:23
"kolik hodin by to asi trvalo, takové vyrovnání tlaku v tak dlouhé trubce??­"

1 hodinu, při rychlosti proudění vzduchu 30km­/h z každé strany. 2 h při poloviční atd...

P.S. Proč by tam nemohly být servisní vstupy­(=nouzové výstupy­) a nouzové natlakování­(=odtlakování po servisu­/údržbě­) na několika místech, třeba po 10km?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.