31.8.2017, Milan Šurkala, aktualita

Čína chce vyvinout vlastní systém rychlovlaků konkurujících Hyperloopu Elona Muska. Nový systém bude podobný tomu od zmíněného vizionáře, ale ve své třetí generaci má být 4-5× rychlejší než dnešní běžná dopravní letadla. 

reklama
A betonove lode | od: mrmysak (26)  1.9.201713:40
Myslite ten nemecky Maglev v SHG jel jsem s nim z letiste a je pravda e to utika :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
jaj | od: spoock (10)  1.9.201712:04
takže 4k nám pomalu proniká i do vlakové dopravy, hezké
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pěkně | od: wrah666 (2278)  1.9.201710:47
A není co řešit. Na rozdíl od ostatních, Čína v pohodě nacpe do vývoje miliardy. A postaví to, bez ohledu na protesty ekologistických vyděračů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Pěkně | od: Aros (546)  4.9.201713:16
No, ono by to mělo být i ekologické... Spíš je problém v tom, že nemají problém 1­) prohlásit něco tak nejistého v začátcích vývoje a spoléhat, že to nevolníci s nasazením vlastních životů ­"nějak dodělají­" 2­) Postavit něco takového i se známými bezpečnostními problémy a bez důkladného testování.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
číňania vždy pobavia | od: zolo_sk (516)  31.8.201719:15
Už sú tak zmagorení z IT, že ďalšia generácia bude mať rýchlosť 8000 km­/h. :­-­)­))
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: číňania vždy pobavia | od: Aros (546)  5.9.201712:39
Jasně, přesněji 8192 km­/h
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
. | od: snajprik (808)  31.8.201711:45
Ono to nieje zly napad urobiť sieť potrubi s ktorych by sa vysaval vzduch. Pri poruche by sa dostal vzduch do potrubia a tym by automaticky spomalil vlak.
Na tom principe by sa dali posielať aj vesmirne lode na obežnu drahu, len konec tunela by bol skoro vertikalny.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: . | od: ZipX (107)  31.8.201711:57
len kôli gravitacii nemozes staviat takyto tunel na zemi, pokial chces posielat vesmirne lode na obeznu drahu.. lepsie by to bolo postavit vo vesmire a nasledne spustit na zem, alebo este lepsie staviat vesmirne lode na mesiaci :D a napr pouzit AI na ich ovladanie
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: . | od: snajprik (808)  31.8.201714:17
Myslel som to tak, že na zemi by sa kapsula s raketou rozbehla na cca 4 machy a na konci by smeroval tunel vertikalne, obluk cca 1km tymto by ušetrili cca 50% paliva.
Ale tiež by nebolo od veci niečo take ako cern postaviť na obežnej drahe a urychlovať družice v antigravitačnom poli a strielať ich do vesmiru :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: . | od: wrah666 (2278)  1.9.201715:05
Mám dojem, že mnohem jednodušší je vzít to jako Virgin. Naložit na obří letadlo a raketu vypusis sice jen v rychlosit těsně pod 1mach, ale z výšky 20 km.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: . | od: kuban (66)  1.9.201716:07
jedná se o tragické nepochopení orbitální mechaniky
rakety se nevypouští kolmo od země ­(pouze při startu z odpalovací rampy kvůli strukturální pevnosti + aerodynamice rakety a kvůli rychlejšímu překonání hustějších vrstev atmosféry, ihned po odlepení z rampy raketa čím dál více mění směr na horizontální­)
důležité je dosažení rychlosti cca 28.000,­- km­/h ­(24 Mach­) rovnoběžně se zemí ­(říká se tomu orbitální dráha­)
pokud by došlo k vypuštění vertikálně nahoru rychlostí menší než přibližně 40.500 km­/h ­(34 Mach­), raketa by zase spadla hezky zpátky na zem

(mimochodem existence antigravitačního pole je velice zajímavé sci­-fi ;­)

k tématu ­- zajímalo by mě vyřešení otázky rázových vln při překonání 1M v těsném tunelu a s tím související zabezpečení při narušení ­"vakua­" ­(z technických důvodů nízkého tlaku odpovídajícího výšce max. cca 30km­) ­- náraz vlaku do prudce expandujícího vzduchu by mohl nejenom efektivně ­(+efektně­) zpomalit vlak na 0 km­/h během několika sekund, ale i účelně rozložit na velmi malé díly pro rychlejší odstranění z tunelu z důvodu rekonstrukce trati
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.