reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.11.2018, Milan Šurkala, aktualita
Všichni víme, že systémy umělé inteligence a softwary pro rozpoznávání objektů nikdy nefungují na 100 %. V Číně se nyní povedl nepříjemný přehmat, systém si totiž spletl ženu z reklamy na autobusu se skutečnou osobou.
Andir (747) | 26.11.20188:47
Čína ta jde do pr**** už pořádně rychle to už je jen velké vězení kde se člověk jen špatně vysmrká a už za to má trestné body a jeho děti nebudou moct na školu, jak za rusáků.
Odpovědět1  0
mch81 (421) | 25.11.20180:20
Fotit chodce, který je na přechodu s červenou je ale v podstatě nesmysl, on tam mohl vstoupit ještě když byla zelená a v zákoně asi není ani specifikováno, za jak dlouho to musí přejít. To by ten systém musel zaznamenávat celou historii od doby, co padne červená, jestli tam někdo nový nevstoupil...
Odpovědět0  0
m2fizy (48) | 25.11.201817:33
No pokial si dobre pamatam ­(a to si urcite dobre pamatam­) ... tak ked sme na VS riesili semafory ­(napr. pri simulacii­) tak tam vzdy ostavala ­"tzv.­" rezerva ... a teda doba kedy na ­"oboch­" semaforoch svieti cervena ... a teda napr. aj pre chodcou aj pre auta.

tzn. ze ked ­"autu­" resp. ­"chodcovi­" na semafore c.1 zasvieti cervena ... autu­/chodcovi v okamziku zasvietenia cervenej na semafore 1 nezasvieti zelena na semafore c.2 ... semafor c.2 bude mat cca ­(netusim presne kolko bude tento casovy horizont ­(interval­) ... zalezi na optimalizovani, prestojoch, velkosti a type krizovatky­) 1­-2­-3­-5­-viac ? sekund taktiez cervenu a teda v popisanom okamihu bude aj semafor c.1 aj semafor c.2 svietit na cerveno, az nasledne po prejdeni tohto ­"casoveho useku­" naskoci na semafor c.2 zelena farba.

Toto je z dovodu, aby sa zabranilo stretom na ­"krizovatke­" kedze sme si vedomi, ze ­"prejdenie­" krizovatkou taktiez zaberie urcity casovy horizont ­(a ten samozrejme musi byt zaratany do ­"cervernej­" na semafore c.2­).

Ono by sa to logicky dalo vyriesit ­"oranzovou­" kedy ma clovek­/motorista ­"cas na pripravu­" aby v okamihu zelenej ­"ihned­" mohol vyrazit ... zial ako vsetci vieme ... oranzova pre mnohych znamena to iste ako zelena ... takze pre to sa to rovno ­"zaratava uz do cervenej­".

Cely vyskum je nasledne len o tom ­"optimalizovani­" a zkracovani ­"prestojov­" ... takze asi tolko.
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (4496) | 25.11.201817:41
Jo, tyto optimalizace mohou být někdy dost ­"veselé­". Třeba u nás na kruhovém objezdu se semafory je to tak seštelované, že není až tak velký problém se potkat auty z obou směrů v jednom místě.
Odpovědět0  0
m2fizy (48) | 25.11.201817:45
tak potom nemozeme hovorit o optimalizacii ... je to proste ­"odflaknute­" resp. ­"fuserina­".

V nasom pripade sme na VS ... robili dostatocne obsiahle vyskumy ... dokonca nasa fakulta robila ­"semafory­" pre cele Francuzsko ... ako ­"zakazku­" ... a nemozem povedat ze by to bolo zrovna odflaknute ...

... alebo nieco blizsie ako priklad ... cela Zilina pouziva ­"nase­" algoritmy a optimalizacie ... a opat nemyslim ze by to bolo spravene zle ... najvacsi problem bola krizovatka na ­"kosickej­" ... kde sa stretava 4 prudovka z mesta­/ do mesta s 4 prudovym zjazdov­/vyjazdom na dialnicu + hned na krizovatke je hypertesco a cerpacia stanica ... a o krizovatku dalej cca 200 metrov je stanica HMD ... takze ­"masaker­" ... ale ako hovorim pri slusnej a podstivej optimalizacii ... ­"no problemo"
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 25.11.201821:59
Vtipné je to, že AI pěkně pečlivě zaznamená stejné ­"optimalizované­" údaje, které pošlou do křižovatky auta proti sobě. A prakticky neexistuje způsob jak dokázat, že jste měl na semaforu zelenou. A druhá věc, kamera ukazuje zkreslený úhel pohledu. Ne moc, rozdíl je tak metr či dva v závislosti na místě, odkud to snímá. Jenže rozdíl metr či dva je třeba v případě viníka nehody dost podstatný. Například, jestli stál na semaforu, nebo koukal metr do křižovatky. A co horšího, ­"viník­" je policejně zaznamenán, tuidíž policie dodala ­"důkazy­". A je na něm, aby je vyvrátil.
Odpovědět0  1
PHiLiPZ (77) | 26.11.20184:56
Existuje sposob a v nasej korupciou pretkanej krajine asi jediny, ako dokazat pravdu ­- dashcam.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 26.11.201810:08
Než jej půjčíte policii, stáhněte si záznam a mějte minimálně jednu kopii mimo bydliště či práci. Někdy se záhadně ztrácí.
Odpovědět0  1
m2fizy (48) | 25.11.201817:41
+ este existuje varianta s ­"inteligentnym­" semaforom ... kedy sam dokaze vyhodnotit situaciu ... a v pripade ­"vacsej­" kolony relevantne upravit algoritmus ­"prepinania­".

resp. ­"stlacaci­" semafor ktory zas svieti iba v pripade potreby ­(resp. ked ho niekto fyzicky stlaci)
Odpovědět1  1
janmace (46) | 29.11.201820:13
"Inteligentní­" semafory jsou výborné. Výsledkem je většinou delší doba čekání pro všechny účastníky ve všech směrech.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 24.11.201816:22
No, že bychom v EU v instalaci Velkého Bratra za Čínou nějak extra zaostávali, to si nemyslím. Jsme jistě pozadu, ale jistě ne o moc.
Odpovědět5  4
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.