Možná že na to půjde Hyundai jinak a s vlastním návrhem se pustí do slučování funkcí a větší integrace a tak místo třeba 400 jednoduchých čipů na auto bude mít následně jen 40 složitějších čipů.
Odpovědět0 0
Dělat si vlastní tyhle staré čipy se neoplatí. Ty dělají na starých linkách, které jsou 10x zaplacené a ty čipy nikdo nechce.
To je jak stavět telegrafní sloupy. A než by ji rozjeli už budou nové procesy výroby a uvolní se současné linky.
Co by mělo smyls je aby EU se pustila do výroby vlastních moderních čipů. A za 10-15 let nebudeme tak závislí na Číně, Korei, Taiwanu.
Odpovědět0 1
Ně těch "čipech co je nikdo nechce" je postaven krom jiného celý automobilový průmysl. skoro 60 milionů aut ročně.. řádově biliony (tak k deseti) čipů.
Odpovědět1 0
Ako intel povedal oni nemaju problem tie čipi do aut vyrobiť, problem je cena a ta by bola 5x vyššia.
Odpovědět0 0
Dle škodovky je v "běžném autě" 400 čipů. V elektro "eko" bazmeku přes 1000. Fakt nechceš platit 5x tolik. A navíc je to naprosto zbytečné, oni nepotřebují výkon. (Zato by podle mě potřbovali pořádný reset mozku. Jestliže je v autě víc křemíku než v počítači, je někde chyba)
Odpovědět3 0
Navíc ty starší čipy jsou mnohem spolehlivější a robustnější, než dnešní high-end, to už jsme taky poznali, že auta narvaná elektronikou jsou nespolehlivá a často svolávaná kvůli chybám.
Odpovědět1 0
V tom vidím ten problém, že evropa je pomalá a byrokratická. Odhadujete to na 10-15 let, ale čína to má za rok hotové. Do výroby se měla EU pustit hned jak viděla že se blíží průšvih - začít stavět, investovat,..
Odpovědět1 0
čipy, které se "nechce" vyrábět, vyrábí například v Rožnově p. R. (teď ON Semiconductors). Ovšem předpokládám že taky nestíhají :)
Odpovědět1 0
Hyundai by to nemusel mať až také ťažké. Je možné, že sa dohodnú s SK Hynix (kedysi Hyundai Electronics}, ktorí do 2001 patrili do spoločného konglomerátu Hyundai. Predpokladám, že tam stále existujú personálne prepojenia.
Odpovědět5 0