reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.10.2021, Milan Šurkala, aktualita
Vleklá čipová krize se týká mnoha odvětví a zdaleka nejde jen o klasické počítače. Problém má i automobilový průmysl nebo výroba mobilních zařízení. Dokonce došlo i na Apple, který nedodá tolik iPhonů, kolik chtěl.
Quakes (24) | 15.10.202119:14
Možná že na to půjde Hyundai jinak a s vlastním návrhem se pustí do slučování funkcí a větší integrace a tak místo třeba 400 jednoduchých čipů na auto bude mít následně jen 40 složitějších čipů.
Odpovědět0  0
ensidia (107) | 15.10.20219:20
Dělat si vlastní tyhle staré čipy se neoplatí. Ty dělají na starých linkách, které jsou 10x zaplacené a ty čipy nikdo nechce.
To je jak stavět telegrafní sloupy. A než by ji rozjeli už budou nové procesy výroby a uvolní se současné linky.
Co by mělo smyls je aby EU se pustila do výroby vlastních moderních čipů. A za 10­-15 let nebudeme tak závislí na Číně, Korei, Taiwanu.
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 15.10.20219:55
Ně těch ­"čipech co je nikdo nechce­" je postaven krom jiného celý automobilový průmysl. skoro 60 milionů aut ročně.. řádově biliony ­(tak k deseti­) čipů.
Odpovědět1  0
snajprik (1557) | 15.10.202112:53
Ako intel povedal oni nemaju problem tie čipi do aut vyrobiť, problem je cena a ta by bola 5x vyššia.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 15.10.202113:35
Dle škodovky je v ­"běžném autě­" 400 čipů. V elektro ­"eko­" bazmeku přes 1000. Fakt nechceš platit 5x tolik. A navíc je to naprosto zbytečné, oni nepotřebují výkon. ­(Zato by podle mě potřbovali pořádný reset mozku. Jestliže je v autě víc křemíku než v počítači, je někde chyba)
Odpovědět3  0
doriel (497) | 15.10.202113:33
Navíc ty starší čipy jsou mnohem spolehlivější a robustnější, než dnešní high­-end, to už jsme taky poznali, že auta narvaná elektronikou jsou nespolehlivá a často svolávaná kvůli chybám.
Odpovědět1  0
doriel (497) | 15.10.202113:19
V tom vidím ten problém, že evropa je pomalá a byrokratická. Odhadujete to na 10­-15 let, ale čína to má za rok hotové. Do výroby se měla EU pustit hned jak viděla že se blíží průšvih ­- začít stavět, investovat,..
Odpovědět1  0
hor411 (153) | 15.10.20218:17
čipy, které se ­"nechce­" vyrábět, vyrábí například v Rožnově p. R. ­(teď ON Semiconductors­). Ovšem předpokládám že taky nestíhají :­)
Odpovědět1  0
artam (13) | 15.10.20217:52
Hyundai by to nemusel mať až také ťažké. Je možné, že sa dohodnú s SK Hynix ­(kedysi Hyundai Electronics}, ktorí do 2001 patrili do spoločného konglomerátu Hyundai. Predpokladám, že tam stále existujú personálne prepojenia.
Odpovědět5  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.