www.svethardware.cz
>
>
>
>

Computex 2006 skrze hledáček Světa hardware

Computex 2006 skrze hledáček Světa hardware
, , článek
Od konání letošního Computexu v Taipei na Taiwanu uběhl sice už skoro měsíc, nicméně když jsem přemýšlel, jaký článek dnes zveřejníme s přihlédnutím k tomu, že se jedná o jednodenní pauzu mezi dvěma dny ve znamení státního svátku a víkendem, rozhodl jsem se právě pro toto ohlédnutí zpět, přestože už nejde o aktuální téma. Některé obrázky myslím stojí přesto za shlédnutí (doporučuji Thermalright).
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Computex 2006 skrze hledáček Světa hardware
  2. Základní desky
  3. Chlazení a skříně
  4. Ostatní
reklama
V samotném úvodu bych se rád omluvil, že jsem tuto fotoreportáž z Computexu nevydal v době, kdy bylo toto téma aktuální (tedy krátce po skončení výstavy), nicméně bohužel jsem se ke zpracování v té době nedostal a posléze to už nebylo na samostatný článek zajímavé. Jak ale v perexu zmiňuji, tak pro dnešní den je toto téma myslím ideální (koneckonců by mě zajímalo, kolik jedinců má dnes standardní pracovní den a kolik si vzalo dovolenou (5 dní volna v kuse je celkem lukrativní nabídka :-)).

Pokusím se také o okomentování rozdílů například vůči CeBITu pořádanému v německém Hannoveru (srovnávat s naším Invexem je už poněkud mimo). Na hardwarové novinky to příliš bohaté podle mého vkusu nebylo, ale zajímavosti se i přesto bezesporu našly.

Stejně jako v případě minulé fotoreportáže z CeBITu věnuji první kapitolu tamějšímu prostředí a výstavišti. A protože je Taipei o poznání zajímavější místo (tedy aspoň myslím že pro většinu z nás) než výstaviště v německém Hannoveru a Computex se tak nepořádá hned za rohem, jak by se dalo o CeBITu v tomto případě říci, obsahuje tato první kapitola zajímavé snímky z Taipei z pohledu někoho, kdo tam byl prvně a na koho tedy tamější prostředí vážně zapůsobilo. Navíc také z toho titulu, že v Taipei vlastně ani žádné výstaviště, v jehož rámci by se Computex pořádal, není - jsou zde pouze uprostřed města 4 samostatně stojící pavilony (jejichž velikost je ovšem větší, než které jsou na výstavišti v Hannoveru, natož u nás v Brně). To je asi největší rozdíl oproti CeBITu (případně oproti Invexu). Naštěstí jsou všechny 4 pavilony blízko u sebe (jsou rozmístěné kolem budovy Taipei 101) a je možné pro pohyb mezi nimi využít i nadzemních průchodu, které je spojují (což se hodí buď v případě deště, anebo pro eliminaci čekání na přechodech).

Další rozdíl je v samotném pořádání výstavy. Ta probíhala od 5.6. do 10.6.2006. Avšak na některých propagačních materiálech/letácích/plakátech bylo možné vidět rozmezí 5.6. - 9.6. a to z toho důvodu, že pouze pátý den byl přístupný pro veřejnost a to navíc pouze jen do 16.00 (předchozí dny byly do 18.00), a proto jej pořadatelé ani tolik neavizovali a někteří, kdo jeli na Computex kvůli obchodním schůzkám, tak v poslední den konání výstavy měli už na programu odjezd.

Teď už se ale pojďme podívat, co zajímavého se mi podařilo zvěčnit (přestože jsem tam byl po celou dobu konání výstavy, tak bylo času málo - důkladné procházení stánků je neskutečný žrout času, proto zde mnoho výrobců ani nenaleznete).



Ceníky HW počítačových komponent v podání "tržnic" v Taipei.
Opravdu poněkud jiné kafe, než na co jsme zde zvyklí.




Standardní ulice - po straně série volně otevřených HW obchodů, které jsou plné High-end zboží a úplných novinek v hojných počtech. Za zachycené reklamní plachty prý provozovatelé obchodů od výrobců relativně dost inkasují. Z výrobců základních desek je na Taiwanu nejoblíbenější Gigabyte, pak Asus a dále MSI.



Žádné prázdné pulty s tím, že je vše na objednávku. Kdepak. Chcete si koupit nejnovější model základní desky nebo grafické karty? Stačí mít potřebný obnos, zastavit se ve správné ulici, zboží si na místě koupit a hurá domů zkoušet, jak Váš miláček s novým železem poběží. Žádné čekání na to, kdy se konečně u prodejce změní status "nedostupné", "na cestě", apod. (na což se u nás leckdy čeká dny až týdny), nebo celodenní čekání na přepravní službu doufajíc, že Vám balík dorazí ve stejném stavu, jak jej odesílatel poslal. Dostupnost novinek tamějším obyvatelům můžeme jedině závidět a ani do budoucna se toto logicky nijak nezmění (zkrátka bydlet hned u zdroje má v tomto směru své výhody).


Místama se doslova procházíte mezi vystaveným zbožím a nikdo evidentně
kupodivu nic nekrade, v Taipei nic nenormálního, u nás bohužel utopie :-(






Odpolední pauza - a když bude někdo chtít něco koupit? Tak prodavače vzbudí.


Následuje série obrázků, které už nejsou HW charakteru. První den jsem měl díky časovému posunu natolik rozházený, že ani nemělo smysl na Computex vyrazit, a tak jsem se vypravil na prozkoumávací cestu pěkně po svých s fotoaparátem v ruce (respektive v brašně). Cestou jsem se snažil zachytit tamější atmosféru. Doufám tedy, že se mi to aspoň trochu povedlo a následující snímky Vás zaujmou.





Parky uprostřed města jsou čisté a udržované, nikde žádné stopy po vandalství.



Ulice kousek od hotelu - pohled napravo...



...a pohled nalevo. Taipei 101 nevypadala tak daleko, ale trvalo mi pár hodin k ní dojít :-)









Gigabyte Barbie telefon - inu koneckonců proč ne.



Nejvyšší budova na světě (508m) - Taipei 101



















Fotografie bohužel nedokáže zachytit to "kouzlo" tamějšího prostředí, škoda. Co mě ale neustále fascinovalo bylo to, že byl večer (v podstatě už v noci) při procházení městem klid a člověk tak měl pocit bezpečí i v různých na první pohled nebezpečně vypadajících uličkách. Když si představím osamoceného turistu v noci uprostřed nějakého našeho většího města ve špatně osvětlené uličce s foťákem v ruce - no nevím, moc "šancí" bych mu nedával.









Konec průzkumu - následující den je už na programu Computex.



Jeden ze vchodů do budovy Taipei 101

I zde měli mimochodem někteří významní výrobci pronajaté prostory pro pořádání obchodních setkání, což samozřejmě dokreslovaly i v takovýchto prostorách vystavované produkty. Stějně tomu tak bylo i v případě budovy Grant Hyatt Hotel.








Poblíž Taipei 101 bylo možné spatřit mimo obrovských billboardů s motivem
Computexu také sérii několika reklamních "balónů" ve tvarech log daných firem.





K čemu všemu není možné základní desky použít.






...a pár pasivů tomu nasadilo korunu.



Útočiště Foxconnu ve tvaru nakřáplé skořápky? Dravec, který se právě vylíhnul?







...a máme to tady, výstavní "šílenství" a lov snímků začíná.
reklama
Nejnovější články
Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps
Viceprezident Googlu Phil Harrison se více rozpovídal o novém projektu streamování her Google Stadia. Mnozí si dělají obavy o nutné internetové připojení. Dle Harrisona by si hráči měli vystačit s 30Mbps připojením.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac
Microsoft nevyvíjí software pouze pro svou vlastní platformu, ale i pro ty konkurenční. Jeho antivir Windows Defender ATP tak přišel o slůvko Windows v názvu a nyní je k dispozici i pro systém Apple macOS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících
Boj o první místo v počtu sledujících na YouTube se stal naprostou zvráceností. Fanoušci youtubera PewDiePie hackují tiskárny i chytré televize. Nyní jeden z nich udělal ransomware, který odemkne data tehdy, když PewDiePie získá 100 milionů sledujících.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář