reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

CryEngine 5.3 brzy přidá podporu Vulkanu

14.9.2016, Jan Vítek, aktualita
CryEngine 5.3 brzy přidá podporu Vulkanu
Není ani velké překvapení, že si API Vulkan s velkým potenciálem začali více všímat vývojáři herních enginů. Brzy jej přidá mezi podporovaná API také Crytek do svého CryEngine ve verzi 5.3.
Se zprávou přišel server Overclock3D, dle nějž bude oblíbený herní engine CryEngine obohacen o podporu Vulkanu. To je pro hráče velice dobrá zpráva, však se stačí podívat na to, co přinesla podpora Vulkanu do hry Doom. Abychom však byli spravedliví, je třeba poznamenat, že id Software je společnost, která tradičně staví své hry kolem API OpenGL, jehož je Vulkan přímý nástupce a je otázka, jak z podpory tohoto API budou těžit jiné enginy, které se zaměřují především na DirectX. Nicméně je tu i jiná výhoda, a sice to, že Vulkan je multiplatformní API, které může pracovat na různých systémech a není vyhrazeno pouze hardwaru x86, zatímco moderní DirectX 12 je pouze a jen pro Windows 10.



Vulkan tak bude podporovat nový CryEngine ve verzi 5.3, která je chystána na polovinu letošního listopadu, přičemž to bude zahrnovat také podporu mobilních GPU, jaká najdeme třeba v telefonech či tabletech. Pak se na konec února příštího roku chystá také verze CryEngine 5.4 a ta už přinese především podporu Multi GPU pro DirectX 12.



Je ale otázka, kdy se setkáme se samotnými hrami, jež budou na enginech v těchto verzích postaveny. Vývojáři se jistě kvůli tomu nezblázní a nezačnou předělávat své tituly, které jsou založeny na starších verzích. Zpráva zmiňuje třeba hru Star Citizen, ovšem ta je založena na CryEngine 3, který byl modifikován k nepoznání. V jejím případě sice není vyloučena podpora Vulkanu, ale rozhodně to není pro vývojáře priorita. Ti mají aktuálně na starosti mnohem důležitější věci, jako třeba samotnou hru.

Mimochodem asi před měsícem samotný Google ohlásil, že si vybral Vulkan jako výchozí API pro 3D grafiku pro systém Android, takže podpora Vulkanu ze strany Cryteku je logický krok. Můžeme také doufat, že právě Crytek tím rozhoupe i ostatní vývojáře známých enginů, aby učinili to samé, a to především v případě Unreal Engine a Unity. Z takové zprávy by mohla být nadšena především společnost Valve, která vidí microsoftí platformu UWP modifikovanou pro distribuci her jako velkou hrozbu. Její SteamOS a vývoj Steam Machines byla reakce na tuto hrozbu, ovšem SteamOS jako linuxový systém je bez podpory vulkanu ze strany herních enginů odsouzen živořit na okraji zájmu. Pokud by se ale Vulkan stal tak běžné API jako DirectX, mohlo by to mnoho uživatelů přimět k opuštění platformy Windows.

Zdroj: Overclock3D
reklama