www.svethardware.cz
>
>
>

Cyberpunk 2077 přijde s DLSS 2.0, co všechno bude vykreslovat ray tracing?

Cyberpunk 2077 přijde s DLSS 2.0, co všechno bude vykreslovat ray tracing?
, , aktualita
Už nějaký ten pátek víme, že hra Cyberpunk 2077 bude podporovat technologie NVIDIA spojené s kartami generace Turing. Právě NVIDIA nám ale nyní sděluje podrobnosti o tom, jak to bude s DLSS a ray tracingem.
K oblíbeným
reklama
Dozvídáme se tak především to, že Cyberpunk 2077 bude mít podporu DLSS 2.0 (Deep Learning Super Sampling), čili nové verze technologie, která primárně pomůže zvýšit výkon ztracený využitím ray tracingu. Hra jako tato je přitom vzhledem ke svému modernímu městskému prostředí přímo ideální pro využití ray tracingu pro realizaci odrazů, ovšem to rozhodně nebude představovat vše. 

 
Vydání hry Cyberpunk 2077 bylo bohužel nedávno opět odloženo, a to na 19. listopad tohoto roku, ale dobrá zpráva je, že DLSS 2.0 a ray tracing by tato hra měla podporovat ihned, jak přijde na trh. A v případě ray tracingu toho nebude zrovna málo, což může vzbuzovat obavy, jak se s tím vypořádají slabší sestavy založené třeba na GeForce RTX 2060. Dosud totiž hry využívaly ray tracing například jen pro odrazy, stíny, nebo pouze pro globální osvícení. 
 
 
Cyberpunk 2077 ale využije ray tracing pro ambient occlusion (zastínění okolím), dynamické osvětlení, odrazy i stíny. Ambient occlusion a přímé ray tracované stíny se tak budou podílet na stejné grafické stránce, aby byly stíny ve scénách přirozené a nemusely se využívat klasické stínové mapy. Počítá se zde také se směrovými stíny od slunce i měsíce a také se simulací rozptylu světla v atmosféře a mracích. 
 
 
Dynamické osvětlení pomocí ray tracingu bude využívat celé nebe jako plošný zdroj světla a stejným způsobem budou využity například i billboardy ve hře či jiné zářící povrchy. Jde tak o rozdíl v tom, že už nepůjde o bodové zdroje světla jako v rasterizaci. 
 
A nakonec tu máme dobře známé odrazy, které v Cyberpunku 2077 samozřejmě nemohou chybět, když bude plný neónů, skla, kovu, kaluží v nočních ulicích, apod. To vše pak umožní vytvořit odpovídající atmosféru pro Night City. 
 
 
Podívat se také můžeme na nový trailer, který ukazuje verzi s ray tracingem a na konec můžeme zmínit ještě jednu novinku z dílny firmy NVIDIA, a sice seznam dalších her pro GeForce NOW.
  • Danger Scavenger (nové na platformě Steam – 22. června)
  • Stranger Things 3: The Game (Epic Games Store – zdarma od 25. června)
  • Disco Elysium (Epic)
  • Farming Simulator 19 (Epic)
  • Just Cause 4 Reloaded (Epic)
  • Idle Big Devil
  • Spintires
  • SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION (Epic)
  • Snake Pass
  • Surviving The Aftermath (Epic Games Store)
  • Tale of Wuxia: The Pre-Sequel
  • Tunshi Kongming Legends
  • Warhammer Underworlds Online


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Samsung uvádí Odyssey Neo G9: herní hi-end LCD s Mini LED Samsung uvádí Odyssey Neo G9: herní hi-end LCD s Mini LED
Společnost Samsung si připravila monitorovou novinku v podobě Odyssey Neo G9, která na svém značně prohnutém 49" panelu nabídne rozlišení 5120 x 1440 s vysokou obnovovací frekvencí a podsvícením pomocí Mini LED. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel už ulovil firmu Qualcomm na svůj proces 20A Intel už ulovil firmu Qualcomm na svůj proces 20A
Intel včera v noci už odhalil své plány na vývoj moderních výrobních procesů s tím, že se o své výrobní kapacity hodlá v rámci Intel Foundry podělit i s jinými firmami. Huawei to asi nebude, ale máme tu konkrétního zájemce o proces 20A. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
AMD Navi 31 se rýsuje: 15360 jader a už bez Compute Unit? AMD Navi 31 se rýsuje: 15360 jader a už bez Compute Unit?
AMD Navi 31 je očekávaný nejlepší čip generace Navi 3, která se utká zřejmě s NVIDIA Ada Lovelace a mimo hru také stále není z našeho pohledu ani Hopper. Server 3DCenter nyní nabízí přehled fám z různých zdrojů, které se nedávno objevily. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel ukázal design budoucích CPU Alder/Meteor Lake a Sapphire/Granite Rapids Intel ukázal design budoucích CPU Alder/Meteor Lake a Sapphire/Granite Rapids
Nakonec se v dnešním novinkovém seriálu o technologiích Intelu podíváme na to, jak budou vypadat chystané procesory Alder Lake i Meteor Lake a pak serverové Sapphire Rapids a Granite Rapids. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel a inovace v pouzdření: EMIB, Foveros Omni a Direct Intel a inovace v pouzdření: EMIB, Foveros Omni a Direct
Intel nám toho včera naservíroval mnoho, takže pokračujeme v krasojízdě a tentokrát půjde především o inovace v pouzdření čipů. To je nedílným předpokladem pro zajištění dalšího výrazného pokroku a nám tu půjde o technologie Foveros.
Dnes, aktualita, Jan Vítek