Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.10.2017, Milan Šurkala, aktualita
Máme zde další technologii baterií, která má významně posunout dnešní stav a vylepšit ukládání elektřiny v elektromobilech, mobilních i jiných zařízeních. Využity byly anody s titanem a můžeme se těšit i na superrychlé nabíjení.
Matematik (15) | 4.10.201712:57
Staci se mrknou na webovky http:­/­/www.scib.jp­/en­/index.htm
Ty baterie uz se nejen vyrabi ale dokonce se daji koupit ;­-)
Odpovědět0  0
Cemada (1223) | 4.10.201714:30
No jo, fakt.
Ale do mobilu to nenarvu :­-D :­-D :­-D
Odpovědět0  0
Pate1973 (260) | 4.10.201712:46
Je to i tím že i kdyby nakrásně najednou byly k dispozici baterie s několikanásobně velkou kapacitou výrobce ji tam nedá.pouzije ji ale dá ji menší tak že navýšení o řekněme 20% bude ok a za dva roky zase 15% a tak dál tomu se říká obchodní strategie
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1166) | 4.10.201712:36
Ještě tak vědět kolikrát je vyšší kapacita na hmotnost, to by prodloužilo dobu letu dronů. Větší kapacita na objem jim nepomůže.
Odpovědět1  0
tfoltynek (46) | 4.10.20178:45
Podle toho grafu se kapacita zvedne z nejakych 240 na 350 a to není zas tolik. Dělá to teda zhruba 45%, ale lepší než nic.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5066) | 4.10.20179:25
To bude totiž tím, že ten graf nic neříká o kapacitě :­-­) Ten říká, kolik energie se nabije při daném času nabíjení.
Odpovědět0  0
Destabilizator (45) | 4.10.20177:33
A nabijeci proud zustal stejny? Pac uz takhle je to masivni kabel k vyfuku ve Chvaleticich...
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1166) | 4.10.201712:38
Elektráren a tepláren je po česku dost, takže stačí dojet k nějaké z nich :­-D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 4.10.201720:33
Vyšší kapacita plus možnost nabití za 6 minut, stejná voltáž. Jasně že se zvedne hodnota v ampérech. A to tak že hodně. Ostatně, pokud se opravdu začnou množit elektromobily, tak nabíjení bude znamenat dost velké zásahy do distribuční sítě. Protože pokud si osobní auto na ­"benzínce­" řekne při nabíjení o 500 kW, náklaďák o 1­-2 MW a kamion ještě o víc, tak nestačí dráty, nestačí trafačky, ostatně nestačí ani současné elektrárny.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5066) | 4.10.201721:14
Jen tak pro zajímavost, jen přebytky toho, co ČR vyrobí, by stačily na nabití více než 6 milionů elektromobilů, což je více, než je současný počet osobních aut v ČR. A když si vezmeš, jak rychle se u nás inovuje vozový park, tak i kdyby se ode dneška prodávaly jen a pouze elektromobily, plné elektromobility ­(řekněme přes 95 %­) bychom dosáhli asi tak v roce 2045. A jistě uznáš, že výhradně elektromobily se ještě dlouho prodávat nebudou, takže na vyřešení problémů s distribuční sítí máme asi tak 50 let. A i tak, nárůst výroby elektřiny, která by byla potřeba, není ani polovina toho, co dnes vyrobíme. Osobní auta by z větší části pokrylo rozšíření Temelína.

Co se týče ­"benzínek­", neřekl bych, že se to bude všecko naprudko sosat ze sítě. Budou tam muset být baterie pro ukládání energie podobně, jak je to u solárních Superchargerů Tesly.
Odpovědět1  0
ozana (101) | 5.10.201713:05
Žádný dnešní elektromobil nedokáže ­"přijímat­" ani 120kW.
Odpovědět0  0
superman25 (5) | 4.10.20170:18
No co na to rict sem s tim. Dvojnasobna kapacita baterii by stacila oproti tomu co je ted by to byl velky prinos.
Odpovědět5  0
Cemada (1223) | 4.10.201711:54
O tom žádná. Bylo by to fajn...
Ale když si vemu kolik bylo článků o nových technologií pro baterie za posledních řekněme 5 let, tak stále kde nic, tu nic. Prostě technologie jsou, ale z nějakého důvodu nejsou ve výrobě.
Odpovědět0  0
Destabilizator (45) | 4.10.201711:59
Jestli ono to nebude drahy :D
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5066) | 4.10.201712:14
Tak některé z nich se do výroby dostaly, většinou ale ty, které přinášely zlepšení již existující technologie v řádech desítek procent a nikoli násobků. Ono se také obvykle neuvádí, co přesně stojí za vylepšením, takže se obvykle dozvíš jen něco ve stylu o 30% větší dojezd a podobně. Ty SCiB baterie se používají už dnes ­(měla je např. Honda Fit EV nebo Mitsubishi i­-MiEV­), nevidím tedy důvod, proč by se v další generaci neměly používat i nadále.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.