DeepDribble: AI se naučila driblovat v basketbalu

DeepDribble: AI se naučila driblovat v basketbalu
, , aktualita
Vědci z Carnegie Mellon University a DeepMotion Inc. vyvinuli systém umělé inteligence, který se na základě motion capture dat naučil driblovat stejně jako skuteční hráči basketbalu. Michael Jordan to ale ještě není.
reklama
Umělou inteligenci se nyní vědci snaží učit i driblovat. Společnost DeepMotion Inc. vyvíjející tzv. "smart avatary" a výzkumníci z Carnegie Mellon University dali hlavy dohromady a vyvinuli DeepDribble. Pomocí systému umělé inteligence se snažili naučit animované postavy co nejreálněji driblovat. Takové postavy pak mohou být použity v různých počítačových nebo jiných hrách, přičemž budou vykazovat velmi realistické chování. Tím to zdaleka nekončí, možná se dočkáme i robotů hrajících basketbal. Využila se k tomu tradiční motion capture metoda záznamu reálných basketbalistů, kteří předváděli standardní driblování, driblování mezi nohama nebo přesouvání míče za zády.
 
DeepMotion hráči basketbalu
 
Systém měl za úkol se je naučit a také později zvládnout hladké přechody mezi jednotlivými režimy, jak to dělají i skuteční hráči. Vědci zaznamenávali pohyb lidí, ale nikoli míče, jehož záznam je dle společnosti DeepMotion velmi těžké věrně zachytit. Pro výsledné animace tak byl pohyb míče odhadován na základě pohybů ruky. Systém se učil ve dvou fázích, nejprve pohyb postavy a poté se učil detailní práci rukou.
 
 
Svou práci umí vědci i zpeněžit. K dispozici je cloudová služba DeepMotion Neuron (zatím v Pre-Launch verzi), kde si lze zakupovat různé pohyby pro své vlastní animované postavy. Prozatím jsou podporovány jen dvounohé postavy, ale časem by se mělo dostat i na čtyřnohé. Proces je jednoduchý. Nahrajete svou postavičku, tu naroubujete na fyzikální model postavy poskytovaný společností DeepMotion a následně si vyberete všechna chování, která se má postavička naučit. Vedle již poskytnutých dat můžete uploadovat i svá vlastní data pro pohyby.
 
Následně necháte AI systém naučit se chování podle zvolených pohybů a nastavíte další parametry ovlivňující výsledek. Dále už si jen stáhnete výsledek pro engine Unity nebo Unreal. Platíte za každé chování, nicméně jednou zakoupené chování můžete využít pro více postaviček i více projektů. Malý poplatek je i za trénování výsledné postavičky.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
AOC uvedlo levné herní monitory V2H s FreeSync a IPS AOC uvedlo levné herní monitory V2H s FreeSync a IPS
Společnost AOC představila trojici nových levných herních monitorů 22V2H, 24V2H a 27V2H. Všechny tři mají IPS obrazovku a podporují také technologii AMD FreeSync. To vše za dosti nízkou cenu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tim Cook chce, aby Bloomberg stáhl kontroverzní článek Tim Cook chce, aby Bloomberg stáhl kontroverzní článek
Tim Cook vůbec není nadšený z kontroverzního článku serveru Bloomberg, který tvrdí, že čínští výrobci hardware vkládali do základních desek amerických serverů štěnice. Žádá, aby údajně nepravdivý článek stáhl.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Autonomní létající taxi Volocopter míří do Singapuru Autonomní létající taxi Volocopter míří do Singapuru
Startup Volocopter už před rokem provedl test svého autonomního létajících taxi v Dubaji a létá i Německu. Jednou z dalších zemí, kde proběhnou testovací lety tohoto 18rotorového "dronu" pro dvě osoby, bude Singapur.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel Core i9-9900K je tu, jak si vede? Intel Core i9-9900K je tu, jak si vede?
Dnes už konečně padlo informační embargo na nové procesory Intel, a tak se můžeme podívat na první nezávislé testy procesoru Core i9-9900K, o jehož testování firmou Principled Technologies se tak moc mluvilo. 
19.10.2018, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Crucial P1, nová rychlá SSD s QLC čipy Crucial P1, nová rychlá SSD s QLC čipy
Také společnost Crucial představila nová velmi rychlá SSD. Využívají M.2 2280 formátu a sběrnice PCIe s NVMe podporou. Může se chlubit rychlostí až 2000 MB/s díky vyrovnávacímu SLC bufferu.
19.10.2018, aktualita, Milan Šurkala1 komentář