reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

DeepDribble: AI se naučila driblovat v basketbalu

9.8.2018, Milan Šurkala, aktualita
DeepDribble: AI se naučila driblovat v basketbalu
Vědci z Carnegie Mellon University a DeepMotion Inc. vyvinuli systém umělé inteligence, který se na základě motion capture dat naučil driblovat stejně jako skuteční hráči basketbalu. Michael Jordan to ale ještě není.
Umělou inteligenci se nyní vědci snaží učit i driblovat. Společnost DeepMotion Inc. vyvíjející tzv. "smart avatary" a výzkumníci z Carnegie Mellon University dali hlavy dohromady a vyvinuli DeepDribble. Pomocí systému umělé inteligence se snažili naučit animované postavy co nejreálněji driblovat. Takové postavy pak mohou být použity v různých počítačových nebo jiných hrách, přičemž budou vykazovat velmi realistické chování. Tím to zdaleka nekončí, možná se dočkáme i robotů hrajících basketbal. Využila se k tomu tradiční motion capture metoda záznamu reálných basketbalistů, kteří předváděli standardní driblování, driblování mezi nohama nebo přesouvání míče za zády.
 
DeepMotion hráči basketbalu
 
Systém měl za úkol se je naučit a také později zvládnout hladké přechody mezi jednotlivými režimy, jak to dělají i skuteční hráči. Vědci zaznamenávali pohyb lidí, ale nikoli míče, jehož záznam je dle společnosti DeepMotion velmi těžké věrně zachytit. Pro výsledné animace tak byl pohyb míče odhadován na základě pohybů ruky. Systém se učil ve dvou fázích, nejprve pohyb postavy a poté se učil detailní práci rukou.
 
 
Svou práci umí vědci i zpeněžit. K dispozici je cloudová služba DeepMotion Neuron (zatím v Pre-Launch verzi), kde si lze zakupovat různé pohyby pro své vlastní animované postavy. Prozatím jsou podporovány jen dvounohé postavy, ale časem by se mělo dostat i na čtyřnohé. Proces je jednoduchý. Nahrajete svou postavičku, tu naroubujete na fyzikální model postavy poskytovaný společností DeepMotion a následně si vyberete všechna chování, která se má postavička naučit. Vedle již poskytnutých dat můžete uploadovat i svá vlastní data pro pohyby.
 
Následně necháte AI systém naučit se chování podle zvolených pohybů a nastavíte další parametry ovlivňující výsledek. Dále už si jen stáhnete výsledek pro engine Unity nebo Unreal. Platíte za každé chování, nicméně jednou zakoupené chování můžete využít pro více postaviček i více projektů. Malý poplatek je i za trénování výsledné postavičky.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama