DeepDribble: AI se naučila driblovat v basketbalu

DeepDribble: AI se naučila driblovat v basketbalu
, , aktualita
Vědci z Carnegie Mellon University a DeepMotion Inc. vyvinuli systém umělé inteligence, který se na základě motion capture dat naučil driblovat stejně jako skuteční hráči basketbalu. Michael Jordan to ale ještě není.
K oblíbeným
reklama
Umělou inteligenci se nyní vědci snaží učit i driblovat. Společnost DeepMotion Inc. vyvíjející tzv. "smart avatary" a výzkumníci z Carnegie Mellon University dali hlavy dohromady a vyvinuli DeepDribble. Pomocí systému umělé inteligence se snažili naučit animované postavy co nejreálněji driblovat. Takové postavy pak mohou být použity v různých počítačových nebo jiných hrách, přičemž budou vykazovat velmi realistické chování. Tím to zdaleka nekončí, možná se dočkáme i robotů hrajících basketbal. Využila se k tomu tradiční motion capture metoda záznamu reálných basketbalistů, kteří předváděli standardní driblování, driblování mezi nohama nebo přesouvání míče za zády.
 
DeepMotion hráči basketbalu
 
Systém měl za úkol se je naučit a také později zvládnout hladké přechody mezi jednotlivými režimy, jak to dělají i skuteční hráči. Vědci zaznamenávali pohyb lidí, ale nikoli míče, jehož záznam je dle společnosti DeepMotion velmi těžké věrně zachytit. Pro výsledné animace tak byl pohyb míče odhadován na základě pohybů ruky. Systém se učil ve dvou fázích, nejprve pohyb postavy a poté se učil detailní práci rukou.
 
 
Svou práci umí vědci i zpeněžit. K dispozici je cloudová služba DeepMotion Neuron (zatím v Pre-Launch verzi), kde si lze zakupovat různé pohyby pro své vlastní animované postavy. Prozatím jsou podporovány jen dvounohé postavy, ale časem by se mělo dostat i na čtyřnohé. Proces je jednoduchý. Nahrajete svou postavičku, tu naroubujete na fyzikální model postavy poskytovaný společností DeepMotion a následně si vyberete všechna chování, která se má postavička naučit. Vedle již poskytnutých dat můžete uploadovat i svá vlastní data pro pohyby.
 
Následně necháte AI systém naučit se chování podle zvolených pohybů a nastavíte další parametry ovlivňující výsledek. Dále už si jen stáhnete výsledek pro engine Unity nebo Unreal. Platíte za každé chování, nicméně jednou zakoupené chování můžete využít pro více postaviček i více projektů. Malý poplatek je i za trénování výsledné postavičky.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps
Viceprezident Googlu Phil Harrison se více rozpovídal o novém projektu streamování her Google Stadia. Mnozí si dělají obavy o nutné internetové připojení. Dle Harrisona by si hráči měli vystačit s 30Mbps připojením.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac
Microsoft nevyvíjí software pouze pro svou vlastní platformu, ale i pro ty konkurenční. Jeho antivir Windows Defender ATP tak přišel o slůvko Windows v názvu a nyní je k dispozici i pro systém Apple macOS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících
Boj o první místo v počtu sledujících na YouTube se stal naprostou zvráceností. Fanoušci youtubera PewDiePie hackují tiskárny i chytré televize. Nyní jeden z nich udělal ransomware, který odemkne data tehdy, když PewDiePie získá 100 milionů sledujících.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář