Dell oznamuje předběžné výsledky prvního čtvrtletí finančního roku 2008
4.6.2007, Jan Vítek, aktualita

Společnost Dell oznámila své předběžné výsledky za první čtvrtletí finančního roku 2008, kdy její tržby dosáhly 14,6 miliard USD, provozní příjem činil 947 milionů USD a zisk na akcii pak 0,34 USD. Pozitivně se na maržích projevil příznivý...
Společnost Dell oznámila své předběžné výsledky za první čtvrtletí finančního roku 2008, kdy její tržby dosáhly 14,6 miliard USD, provozní příjem činil 947 milionů USD a zisk na akcii pak 0,34 USD. Pozitivně se na maržích projevil příznivý pokles cen komponent a také lepší skladba produktů a bohatší konfigurace řešení přinesly vyšší průměrné prodejní ceny a růst tržeb. Dell navíc vynaložil 46 miliónů USD na vyšetřování jeho účetnictví a finančního reportingu.

„Našim strategickým záměrem je zjednodušit informační technologie dodávané našim zákazníkům snížením nákladů a odstraněním jejich komplikovanosti,“ prohlásil prezident a předseda představenstva společnosti Michael Dell. „Žádná jiná společnost není v tak výhodné pozici, která nám umožňuje podporovat naše zákazníky v používání jednodušších a chytřejších technologických řešení a objevování jejich hodnoty.“
Firma se dále snaží o zvýšení konkurenceschopnosti, kvůli čemuž již učinila za půlroční období pět kroků. Jednak bylo restrukturalizováno vedení společnosti a zprůhlednil se transformační proces. Dále firma investovala do systémů technické podpory Dell Support Center a DellConnect. Firma také posílila základy pro obnovení růstu v zavedených i rozvojových regionech s pomocí produktů šitých na míru specifickým požadavkům zákazníků, sjednotila oblast služeb na základě strategie vestavěné schopnosti podpory a nakonec také začala rozsáhle kontrolovat náklady napříč všemi procesy a organizacemi. Součástí toho byla i redukce pracovní síly o přibližně 10%. Společnost si tedy věří a my uvidíme, jak se zmíněné kroky projeví na jejím ozdravení.
Zdroj: Dell

„Našim strategickým záměrem je zjednodušit informační technologie dodávané našim zákazníkům snížením nákladů a odstraněním jejich komplikovanosti,“ prohlásil prezident a předseda představenstva společnosti Michael Dell. „Žádná jiná společnost není v tak výhodné pozici, která nám umožňuje podporovat naše zákazníky v používání jednodušších a chytřejších technologických řešení a objevování jejich hodnoty.“
Firma se dále snaží o zvýšení konkurenceschopnosti, kvůli čemuž již učinila za půlroční období pět kroků. Jednak bylo restrukturalizováno vedení společnosti a zprůhlednil se transformační proces. Dále firma investovala do systémů technické podpory Dell Support Center a DellConnect. Firma také posílila základy pro obnovení růstu v zavedených i rozvojových regionech s pomocí produktů šitých na míru specifickým požadavkům zákazníků, sjednotila oblast služeb na základě strategie vestavěné schopnosti podpory a nakonec také začala rozsáhle kontrolovat náklady napříč všemi procesy a organizacemi. Součástí toho byla i redukce pracovní síly o přibližně 10%. Společnost si tedy věří a my uvidíme, jak se zmíněné kroky projeví na jejím ozdravení.
Zdroj: Dell