Diamond FireGL1 pro profesionály

FireGL1 je 256-bitová grafická karta s 256-bitovým přístupem k paměti (současné herní karty jsou pouze 128-bitové), jejím srdcem je IBM Graphics Rasterizer (což je první 256-bitový grafický čip). Mezi její nejzajímavější vlastnosti patří multi-threated ovladače s podporou SSE (Katmai) instrukcí (tedy podporou Pentium III).
FireGL1 zvládne 4 miliony polygonů za sekundu, optimalizována je pro nejlepší 3D grafické aplikace (Mechanical CAD, Mechanical Engineering Analysis, Digital Content Creation, animace, vizualizace). Ideální použití najde na NT pracovních stanicích ve 2D i 3D aplikacích. Podporované rozhraní je samozřejmě OpenGL (v profesionální oblasti jen těžko najdeme jiné), díky multi-threated ovladačům dokáže využít i dvou procesorů.
Specifikace FireGL1 jsou následující:
- 4 miliony polygonů za sekundu
- 15 milionů vektorů (antialias) za sekundu
- 45 milionů pixelů za sekundu s trilineární filtrací
- Viewperf CDRS rychlost 116+ na jednoprocesorovém počítači, 165+ na dual
- Viewperf ProCDRS rychlost 19+ (190+ CDRS) s podporou SSE na Pentium III
- 351 HE 99 WinMarks, 176 BG 99 WinMarks
- IBM 256-bitový Graphics Rasterizer, 256-bitové paměťové rozhraní
- 32 MB SGRAM paměti
- Podpora OpenGL 1.2
- 1920x1200 rozlišení v pravých barvách (32 bitů)
- 250MHz / 30-bit Palette DAC
- AGP 2x i PCI (33/66MHz) verze
Zajímavou vlastností FireGL1 je podpora dvou procesorů. Pokud jsou k dispozici dva procesory, je první procesor použit pro výpočet geometrie scény (transformací) a druhý se stará o nasvětlení (lighting). FireGL1 se tedy nevyznačuje silnou geometrickou jednotkou, ale spíše spoléhá na využití dvou procesorů, se kterými se lze často setkat na výkonných pracovních stanicích. K zahození není ani podpora SSE instrukcí Pentium III procesorů, která zvyšuje výkon FireGL1 o 5-60% v závislosti na druhu vykonávané činnosti.
Podle Fast Graphics