Nejnovější komentáře
Re: ... | od: Tech-boy.lukas  13.11.201817:05
krabice byla vyhozená,tak kouknul jsem do faktůry a s­/n tam není,alza.cz, nakonec mi podpora asus poradila že pomocí jejich softu můžu bios ponížit a k ceně toho hlodavce předchozí mi za cca 1k vydržel 7let,tzv. bych řekl že je levnější jak co cca2­-3 roky kupovat za 500kč a mám poctivé zařízení,je pravda že k té myši jsem si recenze nenašel,odešla mi ta moje tak jsem bezhlavě koupil,chyba,omyl je tam s­/n ale zvlášť
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: TDP | od: wrah666  13.11.201816:49
Intel to má vztažené k základní frekvenci a tuším že i k ­"běžné­" maximální zátěži, čili ne 100%.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
"...někdo (čti Rusové)..." | od: demig  13.11.201816:49
Made my day
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: TDP | od: jozkopower  13.11.201816:28
V linku sú ukážky správnej hodnoty TDP uvádzanej Intelom procesoru i9­-7960X, čiže 16 jadro­/32 vlákno, nie pri základnej frekvencii, ale TurboBoost 3.0 all core 3.6GHz :
1. snímok prevod videa H.264 do H.265,
2. snímok benchmark R15 multi core
Ako vidíš, spotreba sa zhoduje s udávaným TDP.
3. snímok R15 s pretaktovaním o 400MHz, spotreba len 217W
Tak prosím napíš svoj názor, uvítam i názor p.Víteka:
https:­/­/www.zonerama.com­/jozko1­/Album­/4796140
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Mě se líbí | od: David13  13.11.201816:19
Tak nejdřív mě ten zákon hodně naštval, ale pak jsem si uvědomil, že to je super proti imigrační zákon, až v EU nepůjde Youtube, tak sem nikdo nepoleze.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: TDP | od: Milan Šurkala  13.11.201815:46
To ti nikdo nebere, jde ale o to, že TDP by neměla uvádět spotřebu v základním režimu, ale při maximální zátěži ­(pro potřeba dimenzování chlazení­). Jde o to, že spotřeba u aut a TDP mají uvádět rozličné věci. To, že uvádí podobné věci, je špatně, když jsou určené k něčemu jinému. Navíc, jak už jsem říkal, je rozdíl, pokud se procesor přetaktuje sám na oficiální hodnoty, nebo to udělá uživatel nad rámec specifikací.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: TDP | od: Cemada  13.11.201815:27
Hlavně jde o to, že nikde není stanoveno pak se TDP počítá, z jakých měří se má vycházet atd. Prostě metodika stanovená mezinárodní normou ­(ideálně­).
Přitom u CPU by to vcelku šlo. Stačí pár aplikací, kalibrovaný chladič, klimatizovaná místnost.
A mohli by uvádět např. typické TDP a maximální TDP.

Jenže to by se Intelu teď nehodilo do krámu :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hnus | od: Cemada  13.11.201815:18
Ano, Intel potřebuje tučnou pokutu jako sůl ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: TDP | od: jozkopower  13.11.201815:14
Lenže spotreba u aut sa udáva v typickej situácii, teda po rovine, výrobca ti neudá priemerku napríklad vstúpaní.
Stejné je to u procesorov, spotreba sa udáva pri typických aplikáciách, ak pustím Prime, AVX atd. spotreba stúpne.
Ak tomu neveríš, mrkni do linku, 9900K v hrách alebo v 2D aplikácii nedosahuje TDP ani po OC :
https:­/­/www.tomshardware.com­/reviews­/intel­-core­-i9­-9900k­-9th­-gen­-cpu,5847­-11.html
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: hnus | od: tombominos  13.11.201815:06
Nejaky priklad toho, jak je AMD ve lhani ve predu co se tyce CPU by nebyl?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: TDP | od: tombominos  13.11.201814:58
Intel to ma hlavne vztazene jen k base frekvenci CPU, ktera je daleko nizsi nez boost.
Je taky otazka, jeslti pri vyuzivani specialnich instrukcnich sad, jako napr. AVX2, TDP vztazeno aspon k te baseline a nebo ani to ne..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
hnus | od: kra.l  13.11.201814:47
Intel koukám dohání se lhaním AMD. Jen kecy grafy na oblbování lidí nějakou omáčku k tomu přidají a rázem je z 200W TDP 90.
Nicméně každého zajímá reálná spotřeba už jen k vůli spotřebě, ale i pro potřebu volby chladiče.
AMD s tím začalo před pár lety a Intel se zpožděním ještě můžou začít lhát s velikostí jako u AMD kde 14Nm je bez mezery a u Intelu to bylo 14Nm jen vzdálenost mezi dalšími.
Chce to tučnou pokutu, okrádají každého z nás a všichni si to necháte líbit !!!
Fakt nevím kam tohle spěje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: TDP | od: Milan Šurkala  13.11.201814:39
No pozor, je ale rozdíl jestli jde o overclocking na frekvenci stanovenou výrobcem nebo o turbo­/boost, v podstatě oficiální frekvenci. Je jasné, že pokud se dostanu nad to, co uvádí výrobce, musím očekávat vyšší spotřebu. Pokud je ale TDP uváděno na základní frekvenci, je to prostě špatně, protože ten procesor v praxi běží na vyšších frekvencích, ačkoli uživatel vůbec na nic nešahal a žádné přetaktování neaktivoval.

Když to vezmeme opět na auta, je rozdíl, zda se bavíme o továrním přetaktování ­(např. overboost, chvilkové zvýšení plnícího tlaku z třebas 240 Nm na 270 Nm­) a zda mluvíme o tom, že si to řidič čipne třeba na 400 Nm. Je jasné, že když do toho zasahoval a provozuje to nad rámec oficiálních specifikací, bude se to chovat jinak. To je ale úplně jiné téma.

Pokud si kupuji procesor, tak mě zajímá, na kolik mám dimenzovat chladič, když to pojede naplno na oficiálních frekvencích a ne, když se to bude loudat. Protože tam může mít výrobce klidně 5krát žravější procesor a bude mu stačit ho jen brutálně podtaktovat, aby mi vyplivnul stejné TDP, které mi ve výsledku vlastně nic neřekne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: TDP | od: jozkopower  13.11.201814:36
AMD udáva TDP ako maximálny prúd pri danej fabrickej voltáži, Intel ako typický prúd pri danej voltáži, výsledok je samozrejme vo watoch.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
apple | od: Andir  13.11.201814:30
je sranda jak apple nechce pomoci při odsouzení takových lidí, pomalu jako by je i bránil, takové zločince teroristy a podobně :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: TDP | od: Cemada  13.11.201814:20
Jestli se nepletu, tak AMD to má jinak. U jejich CPU není TDP nikdy překročeno ­(pokud uživatel neprovede OC­).
Tedy aspoň na mém R7 1700 to tak je. V základním nastavení BIOSu ­(tedy bez OC­) jsem se přes deklarovaných 65W nedostal. Po OC klidně i 140W když jsem šel na krev :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: TDP | od: jozkopower  13.11.201814:18
Ano Milan, netvrdím, že porovnanie spotreby auta s procesorom je ideálny prípad, je to len príklad na to, aby sme sa nedivili, že vyšší výkon potrebuje zvýšený prísun vstupnej energie. Aby zostal zachovaný TDP, musí doska rešpektovať hodnoty voltáže podľa špecifikácii výrobcu, ktoré sú na stiahnutie k dispozícii. Bežne dosky podporujú auto OC, teda ak mi doska ocne CPU na vyššiu frekvenciu, napere tam vyššie Vcore, potom prekročí TDP, to je normálny stav.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: TDP | od: zivan  13.11.201813:08
Ale ­(automaticky zapnute­) Turbo preci neni nejake uzivatelske pretaktovani.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: TDP | od: Milan Šurkala  13.11.201813:07
Neřekl bych, že je to až tak podobné. U automobilů jsou předepsány metodiky, jak to měřit, tedy při určitých rychlostech a zátěži. Tady by výrobce procesoru mohl snížit základní takt a hned by mohl mít lepší číslo, aniž by se spotřeba procesoru ve skutečnosti zlepšila. Pokud by to mělo být tak jako u aut, musela by se TDP měřit při určitém taktu pro všechny stejně, např. při 2 GHz. Pak by to bylo podobné. U aut si výrobce nemůže říci, že mimoměstský cyklus nebude měřit při předepsaných 90­-130 km­/h, ale při 60­-80 km­/h.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: TDP | od: jozkopower  13.11.201813:05
snajprik, kto ťa núti zvyšovať Vcore u 9900K tak, aby prúd dosiahol 300A ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)