Doom Eternal: jaký hardware si máme připravit?

Doom Eternal: jaký hardware si máme připravit?
, , aktualita
Doom Eternal nám stejně jako Doom II přinese peklo až na Zemi, ale doufejme, že nebude vyžadovat i pekelně rychlou sestavu. Nyní se už můžeme podívat na to, co tvůrci považují za minimální a doporučenou konfiguraci. 
K oblíbeným
reklama
Doom Eternal přijde pro PC, PS4, Xbox One a Stadia už příští týden v pátek, čili 20. března. Založen bude na opět nové verzi enginu idTech, a to s pořadovým číslem 7, která umožní, aby běžel až při snímkovací frekvenci 1000 FPS. To samozřejmě spíše teoreticky, neboť v praxi toho těžko někdo dosáhne, a to jak s ohledem na výkon sestavy, tak vzhledem k možnostem monitorů. 
 
 
Většina hráčů bude stejně ráda, když Doom Eternal rozběhá alespoň na plynulých 60 snímků za sekundu, přičemž jako minimální konfiguraci Bethesda bere takovou, která hru rozběhá na Full HD právě při 60 FPS, ovšem na nízké detaily. Doporučená je pak taková, která zvládne rozlišení 1440p při rovněž 60 FPS, ale už na vysoké detaily.
 
V každém případě pak budeme potřebovat 50 GB volného prostoru, 64bitový procesor i operační systém Windows 7 či Windows 10. Je zajímavé, že v Bethesdě už jaksi neberou v potaz existenci osmiček, ale to lze vzhledem k jejich neoblíbenosti pochopit. 
 
Minimální konfigurace:
  • Intel Core i5 @ 3,3 GHz, AMD Ryzen 3 @ 3,1 GHz či lepší
  • 8 GB RAM
  • NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB), GTX 1060 (6GB), GTX 1650 (4GB) nebo AMD Radeon R9 290 (4GB)/RX 470 (4GB)
 
Doporučená konfigurace:
  • Intel Core i7-6700K, AMD Ryzen 7 1800X nebo lepší
  • 16 GB RAM
  • NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (8GB) nebo AMD Radeon RX Vega 56 (8GB)
Můžeme si počkat na testy, ale vypadá to na rozumné nároky, i když majitelé 6GB verzí GeForce GTX 1060 by asi očekávali, že Doom Eternal rozhýbou v rozlišení Full HD na vyšší než minimální detaily. Ovšem záleží i na tom, jak vůbec bude tato hra na minimálních detailech vypadat. Můžeme ale očekávat, že nový Doom jako obvykle nabídne mnoho nastavení ohledně kvality grafiky. Osobně by mě ale zajímala jedna věc, a sice kde bychom asi tak mohli sehnat grafiku RTX 2060 s 8 GB paměti. 
 
Prozatím se také nemluví o ray tracingu, který Doom Eternal má podporovat. Jenomže tato podpora dorazí někdy později a z vyjádření tvůrců bylo zřejmé, že nepatří mezi nejvyšší priority. Takže se zatím ani nedozvíme, co si máme připravit, pokud budeme chtít ray tracing zapnout a co od něj vůbec můžeme očekávat. Nicméně obvykle se ladí tak, aby bylo alespoň trošku možné jej provozovat i na RTX 2060. Někdy později mimochodem také dorazí verze hry pro Nintendo Switch. 
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Amazon se soustředí na nezbytné zboží a dodávky hardwaru váznou Amazon se soustředí na nezbytné zboží a dodávky hardwaru váznou
Amazon už dříve avizoval, že přinejmenším do 5. dubna bude při naskladňování a odesílání zboží upřednostňovat to, co lidé v dnešní době nezbytně potřebují a do toho patří třeba i toaletní papír. Hardware má menší prioritu, což trápí nejen výrobce.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
K posádce Crew Dragon pro misi NASA na ISS se připojí i astronautka Shannon Walkerová K posádce Crew Dragon pro misi NASA na ISS se připojí i astronautka Shannon Walkerová
Společnost SpaceX by již tento rok měla létat s astronauty na palubě své kosmické lodi Crew Dragon k ISS. Kromě květnové mise Demo-2 je na tento rok naplánovaná i mise dalších astronautů k ISS, k nim by se měla připojit i Shannon Walkerová. 
Dnes, aktualita, Kateřina Hoferková
InWin C200: pracovní počítačová skříň jak ze starých časů InWin C200: pracovní počítačová skříň jak ze starých časů
Společnost InWin tentokrát neukázala žádnou okázalou specialitku, ale naopak skříň, která by měla být především praktická. C200 je totiž určena pro "tvůrce obsahu", takže lze mluvit o skříni pro pracovní stanice. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Micron brzy začne s výrobou 128vrstvých 3D NAND s architekturou RG Micron brzy začne s výrobou 128vrstvých 3D NAND s architekturou RG
Americký Micron se chystá už v tomto čtvrtletí spustit výrobu pamětí 3D NAND skládajících se ze 128 vrstev a využívajících jistou RG Architecture. Na trh pak tyto paměti začnou proudit během příštího kvartálu. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Gamescom 2020 se uskuteční v původním termínu, i když možná jen online Gamescom 2020 se uskuteční v původním termínu, i když možná jen online
Organizátoři ujistili fanoušky, že největší herní veletrh v Evropě se uskuteční v původním srpnovém termínu. Otázkou zůstává, v jaké podobě. Menší štěstí měla herní akce QuakeCon 2020, která byla zrušena.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik