Doom Eternal přinese nejen peklo na Zemi, ale Orion pro pohotovější streaming

Doom Eternal přinese nejen peklo na Zemi, ale Orion pro pohotovější streaming
, , aktualita
O tradičním streamingu her je možná předčasné mluvit, když dosud žádná taková služba ještě nefunguje, nicméně Orion od Bethesdy bude jiný. Tato služba bude představena společně s nástupem titulu Doom Eternal. 
K oblíbeným
reklama
Doom Eternal je novodobý Doom II, takže peklo se nám nasáčkuje přímo na matičku Zemi a my budeme ďáblíky tentokrát kosit i v troskách měst. Nám ale nyní nejde o samotnou hru, ale o streamovací službu Orion, která ji doprovodí na trh. Mluví se o tom, že Orion bude součástí her, což pomůže tomu, aby byl streaming celkově lepší. To si asi zaslouží vysvětlit, že?
 
 
Mezi obvykle streamovací služby můžeme zařadit třeba Microsoft xCloud či NVIDIA GeForce Now a vypadá to, že tou nejběžnější se stane Google Stadia. Koncept je jasný, náš počítač či jiné zařízení funguje v podstatě jako terminál či jen vstupně/výstupní zařízení, potřebná data putují přes internet a veškerý rendering a provoz hry obstarávají vzdálené servery. Orion však takto fungovat nemá.  
 
Běžný problém streamovacích služeb tkví v tom, že je třeba zajistit bezproblémový a pohotový tok dat mezi námi a serverem. To klade nároky jednak na celkovou propustnost (konkrétně download) a pak na co nejkratší zpoždění v obou směrech komunikace. Při brouzdání internetem jsou nám občasné krátké výpadky volné a streamované video zase využívá mezipaměť, která je dokáže vykrýt. Při streamování her je ale každý problém z přenosem ihned patrný a otravný.
 
 
Právě do toho přichází služba Orion jako doplněk streamovacích služeb a samotných her, přičemž dle Bethesdy může být integrován do jakéhokoliv enginu i streamovací technologie. Nicméně se zatím vůbec nedozvíme, o jaké technologie konkrétně jde a co dělají, jen že slouží k celkové optimalizaci streamování. 
 
Tato služba má mít dopad jak na zpoždění komunikace, tak na celkový objem přenášených dat a Bethesda dává příklad týkající se služby Google Stadia. Ta potřebuje pro hraní v 1080p propustnost 25 Mb/s, což může Orion srazit jen na 15 Mb/s a pro 4K platí snížení z 35 Mb/s na 21 Mb/s. 
 
Dle serveru Extremetech se technologie Orion týkají především back endu a kódování jednotlivých snímků, jež se zrychlí zhruba o třetinu, přičemž nároky na výkon klesnou o pětinu. Servery tak prostě a jednoduše budou moci připravovat stream rychleji, čímž se zvětší prostor pro zpoždění komunikace na cestě k uživateli. Streaming tak bude dostupnější pro více lidí, ale potřeba stabilního připojení samozřejmě zůstane, s tou nic neudělá sebelepší optimalizace. 
 
Bethesda plánuje, že Orion vyzkouší právě s Doom Eternal. Nechce k tomu ale využít žádnou existující streamovací službu třetí strany, ale vlastní prostředky a nabídnout chce 4K při 60 FPS. Doom Eternal pak přijde i pro Google Stadia, ale zda i s podporou Orionu, toť otázka.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Prodeje herních PC a notebooků šly meziročně dolů o 6,2 % Prodeje herních PC a notebooků šly meziročně dolů o 6,2 %
Herní počítače byly po začátku PC krize ostrůvkem naděje, který neustále klesající prodeje neohrožovaly. Není divu, že se běžně dostupný hardware už zcela běžně označuje za herní, nicméně aktuální krize celého polovodičového průmyslu ovlivnila i herní PC.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GeForce RTX 2000 SUPER budou představeny v úterý GeForce RTX 2000 SUPER budou představeny v úterý
V úterý se dle VideoCardz konečně dozvíme, co si NVIDIA připravila v rámci nové řady GeForce RTX 2000 SUPER, nebo jak se tyto karty budou nakonec jmenovat. Na tom ani tak nezáleží, jako spíše na jejich specifikacích a cenách.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
3DMark dostal benchmark testující PCI Express 3DMark dostal benchmark testující PCI Express
Benchmarkovací software 3DMark už patří pod společnost UL, která pokračuje s jeho vývojem a nyní přišel čas také na PCI Express feature test. Ten tak přichází v pravý čas, aby si lidé mohli ověřit, co jim přinese PCI Express 4.0. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Falcon Heavy se ukázal v první noční misi: havárie i první úspěch Falcon Heavy se ukázal v první noční misi: havárie i první úspěch
Raketa Falcon Heavy byla už potřetí a opět úspěšně vypuštěna do vesmíru, ovšem nyní to byl pro ni první noční start. Falcon Heavy letěl včera v rámci mise STP-2 a zákazníkem bylo US Air Force. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Robot Astrobee od NASA se sám poprvé proletěl ve vesmíru Robot Astrobee od NASA se sám poprvé proletěl ve vesmíru
Robot jménem Bumble, který je jedním z Astrobee od NASA, měl nedávno první možnost se sám proletět vesmírem a vypořádat se se stavem beztíže. Test robota proběhl na palubě Mezinárodní vesmírné stanice. 
Dnes, aktualita, Kateřina Hoferková