Doom Eternal přinese nejen peklo na Zemi, ale Orion pro pohotovější streaming

Doom Eternal přinese nejen peklo na Zemi, ale Orion pro pohotovější streaming
, , aktualita
O tradičním streamingu her je možná předčasné mluvit, když dosud žádná taková služba ještě nefunguje, nicméně Orion od Bethesdy bude jiný. Tato služba bude představena společně s nástupem titulu Doom Eternal. 
K oblíbeným
reklama
Doom Eternal je novodobý Doom II, takže peklo se nám nasáčkuje přímo na matičku Zemi a my budeme ďáblíky tentokrát kosit i v troskách měst. Nám ale nyní nejde o samotnou hru, ale o streamovací službu Orion, která ji doprovodí na trh. Mluví se o tom, že Orion bude součástí her, což pomůže tomu, aby byl streaming celkově lepší. To si asi zaslouží vysvětlit, že?
 
 
Mezi obvykle streamovací služby můžeme zařadit třeba Microsoft xCloud či NVIDIA GeForce Now a vypadá to, že tou nejběžnější se stane Google Stadia. Koncept je jasný, náš počítač či jiné zařízení funguje v podstatě jako terminál či jen vstupně/výstupní zařízení, potřebná data putují přes internet a veškerý rendering a provoz hry obstarávají vzdálené servery. Orion však takto fungovat nemá.  
 
Běžný problém streamovacích služeb tkví v tom, že je třeba zajistit bezproblémový a pohotový tok dat mezi námi a serverem. To klade nároky jednak na celkovou propustnost (konkrétně download) a pak na co nejkratší zpoždění v obou směrech komunikace. Při brouzdání internetem jsou nám občasné krátké výpadky volné a streamované video zase využívá mezipaměť, která je dokáže vykrýt. Při streamování her je ale každý problém z přenosem ihned patrný a otravný.
 
 
Právě do toho přichází služba Orion jako doplněk streamovacích služeb a samotných her, přičemž dle Bethesdy může být integrován do jakéhokoliv enginu i streamovací technologie. Nicméně se zatím vůbec nedozvíme, o jaké technologie konkrétně jde a co dělají, jen že slouží k celkové optimalizaci streamování. 
 
Tato služba má mít dopad jak na zpoždění komunikace, tak na celkový objem přenášených dat a Bethesda dává příklad týkající se služby Google Stadia. Ta potřebuje pro hraní v 1080p propustnost 25 Mb/s, což může Orion srazit jen na 15 Mb/s a pro 4K platí snížení z 35 Mb/s na 21 Mb/s. 
 
Dle serveru Extremetech se technologie Orion týkají především back endu a kódování jednotlivých snímků, jež se zrychlí zhruba o třetinu, přičemž nároky na výkon klesnou o pětinu. Servery tak prostě a jednoduše budou moci připravovat stream rychleji, čímž se zvětší prostor pro zpoždění komunikace na cestě k uživateli. Streaming tak bude dostupnější pro více lidí, ale potřeba stabilního připojení samozřejmě zůstane, s tou nic neudělá sebelepší optimalizace. 
 
Bethesda plánuje, že Orion vyzkouší právě s Doom Eternal. Nechce k tomu ale využít žádnou existující streamovací službu třetí strany, ale vlastní prostředky a nabídnout chce 4K při 60 FPS. Doom Eternal pak přijde i pro Google Stadia, ale zda i s podporou Orionu, toť otázka.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Anthem se dostal do levné nabídky předplacené služby Origin Access Basic Anthem se dostal do levné nabídky předplacené služby Origin Access Basic
Titulu Anthem, který měl zachránit zbytek reputace studia Bioware, kdekdo ještě před vypuštěním na trh věštil neslavný konec. A ten nyní svým způsobem také přišel a zaslouženě dle toho, jaký zájem a ohlas hra vyvolala.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Aktualizované Windows 10 mají problémy se zvukem, jak je vyřešit? Aktualizované Windows 10 mají problémy se zvukem, jak je vyřešit?
O uběhlém víkendu se řešily problémy Windows 10 s nejnovějšími záplatami, které mnohým uživatelům rozvrtaly zvuk v systému. A jako obvykle se tyto potíže lišily případ od případu, ovšem týkají se konkrétní aktualizace: KB4515384.
Dnes, aktualita, Jan Vítek7 komentářů
Výkon karet v Borderlands 3 prozkoumán, jaké jsou nároky? Výkon karet v Borderlands 3 prozkoumán, jaké jsou nároky?
Nový titul Borderlands 3 bude asi ještě nějakou dobu probírán kvůli přístupu vydavatele k recenzentům i kvůli chybám, s nimiž se hráči od minulého pátku potýkají. My se nyní můžeme podívat alespoň na to, jak si vedou grafické karty.
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Stíny nad Borderlands 3: problémy napříč platformami a kontroverzní přístup 2K Games Stíny nad Borderlands 3: problémy napříč platformami a kontroverzní přístup 2K Games
Titul Borderlands 3 si už můžeme od konce minulého týdne vesele hrát, ovšem kromě toho, jak dobrá je samotná hra se probírají i její problémy s výkonem napříč platformami a bohužel i velice kontroverzní přístup 2K Games k recenzentům.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Přichází PC VR headset HTC Vive Cosmos, co nabídne a kdy bude? Přichází PC VR headset HTC Vive Cosmos, co nabídne a kdy bude?
PC systémy virtuální reality tvoří stále spíše jen okrajový trh a zatím nic nenapovídá tomu, že by se to mohlo brzy zlepšit. Tuto oblast je však zajímavé přinejmenším sledovat, respektive její vývoj a ten zajistí i nový HTC Vive Cosmos.
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře