reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
21.12.2016, Jan Vítek, návod
V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
freferg (1) | 2.1.201715:54
Kliknul jsem na odkaz pro doporučené skříně a poslední článek tam je ze srpna 2014 ­- To je už docela dlouhá doba.
"https:­/­/www.svethardware.cz­/doporucene­-skrine­/"
Odpovědět0  0
ludek76 (2) | 28.12.201617:07
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, jestli taky testujete ty navrhované sestavy. Nejsem odborník, proto jsem dal na doporučení od Vás a pořídil si sestavu GAME. Počítač je ale mírně nestabilní. Čas od času systém přestane fungovat, cca 1 x denně. Mám Win 10 Pro. Zkoušel jsem nové instalace WIN, aktualizace ovladačů a i poslední BIOS desky. Nakonec pomohlo snížit násobič pamětí z 26,66 na 21,33 a počítač začal fungovat. Mám přesně ty komponenty, co uvádíte v sestavě GAMES. Můžete mi teda poradit, kde nastala chyba, nebo co dělám špatně. Pomůže zvednou mírně napájení, abych dosáhl na stabilní frekvenci 2666 MHZ a o kolik? Děkuji za odpověď. Luděk
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 29.12.201617:45
Zdravím, sestavy netestujeme. Daný procesor oficiálně podporuje paměti taktované na 2133 MHz a rychlejší paměti jsou tam dány za účelem možnosti přetaktování. Pro to by mělo fungovat prosté zapnutí profilů Intel XMP v BIOSu, které automaticky nastaví takt pamětí plus jejich časování tak, aby byly stabilní.
Odpovědět0  0
ludek76 (2) | 30.12.201613:39
Dobrý den, právě že když v BIOSu v Extreme Memory Profile ­(X.M.P­) přepnu z disabled na profile1 a zbytek nechám na auto, tak se systém chová nestabilně. Pomohlo až přepnutí v System Memory Multiplier z auto na 21,33 MHz. Luděk
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 30.12.201614:31
Tak můžete zkusit mírně zvýšit napětí na pamětech, ale i když nepůjde 2666 MHz, ale jen 2133 MHz, velký dopad na výkon to mít nebude. Tady už se holt pouštíte do nastavení nestandardních taktů a to už nemusí vždy vyjít.
Odpovědět0  0
M0RGAN (248) | 3.1.201712:51
Mám Gigabyte GA­-Z170X­-Gaming 5 a v ní 4x Corsair CMK32GX4M4A2400C14 ­(2400 MHz 8GB DDR4­) a Core i7 6700K. Rovněž je to na 2400 MHz nestabilní ­(je to XMP profile 1­), tak jsem to nechal na výchozích 2133 MHz, podporovaných procesorem a je klid.
Odpovědět0  0
sakul511 (93) | 26.12.201622:40
U sestavy office i u sestavy home by neškodilo zaktualizovat odstavec ­"co zvážit před i po nákupu­" jsou tam psány nesmysly, které nesouvisí s HW v sestavách
Odpovědět0  0
X-COM (73) | 23.10.201615:54
Top sestava: Z170, 1TB HDD...
Odpovědět1  0
631275 (287) | 24.10.201617:54
Možná bylo myšleno TOP ­"reálně využitelné na hry­"...
Odpovědět0  0
AlenaPulcova (1) | 4.10.20163:49
Co se tyka klavesnice, tak zas nejake vyrazne rozdily nepozoruji. Vami doporucovanou klavesnici ma kamarad, pujcila jsem si ji na den a oproti teto moji http:­/­/www.game­-hall.cz­/pc­-hry­-a­-prislusenstvi­/herni­-prislusenstvi­/klavesnice­/titanum­-tk105­-ranger­-herni­-klavesnice­-cerna.html jsem nejaky zasadni rozdil nepozorovalo. Jako jsem v tomto laik. Jen jsem si to musela zkusit jestli ja poznam rozdil.
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 25.10.201615:36
no u mna je klavesnica najstarsi hw. menil som ju po 10tich rokoch :P aj to len preto ze sa uz zadierali tlacitka....
Odpovědět1  0
sakul511 (93) | 23.9.201621:19
U sestavy game se mluví o alternativě RX 480 8G, ale pod ní je odkaz na RX470 včetně fota???
Odpovědět0  0
Donald64 (58) | 19.9.201615:28
Vyjádření k chybám:
Sestava GAME: Máte zde fotku Asus grafiky a odkaz máte na MSI, trochu nechápu pointu? Dále odkazujete na základní desku Z170­-K a popisek máte Z97­-K. Základka MSI je v jiné cenové kategorii, než konkurenční Asus a Gigabyte, proč jste nezvolil třeba verzi Tomahawk? Když už tu máte 2. alternativy základek, proč zde rovnou nedoplnit i třetí v podobě ASRock? A taková technická otázka, proč doporučujete skříň Fractal Design R4, když už se téměř nedá sehnat? Lze to snadno nahradit například ­"Fractal Design Define S­" nebo ­"Nanoxia Deep Silence 3­".
Sestava TOP: Zde máte chybu v odkazu na zdroj.

Vyjádření k výběru:
U sestavy Home osazujete pouze 120GB SSD. Nemyslíte, že je tato kapacita momentálně extrémně nevýhodná vzhledem k ceně 250GB verze? Navíc je to osazeno do herní sestavy, kde je velikou výhodou moci mít na SSD i nějaké větší hry. Kdybych měl zachovat cenu, raději osadím 8GB operační paměti, která dle mého názoru naprosto dostačuje v domácím počítači této cenové kategorie. Dále bych jednoznačně osadil zdroj Seasonic S12II­-520, který má 5 letou záruku a Japonské kondenzátory, oproti hůře osazenému SS­-500ET s 3 letou zárukou. Dle vašeho systému zaokrouhlování je dražší pouze o směšných 100Kč.
V sestavě Game osazujete Seasonic M12II­-620 F3. Dle mého názoru by naprosto dostačoval slabší zdroj. V této ceně navíc i s certifikací GOLD, semipasivním režimem a 10 letou zárukou Corsair RM550x.
Odpovědět4  0
Jan Vítek (3360) | 19.9.201615:52
Zdravím, chyby opraveny. Co se týče ostatního, vezmu to v úvahu.
Odpovědět0  0
Donald64 (58) | 19.9.201616:06
Dobře, ještě jsem si všiml v sestavě Game > Základní desky ASUS a MSI > popisek ­"4x DDR3­"
Jistě tam má být DDR4 u obou desek. Jinak je už snad vše OK :)
Odpovědět0  0
elho_cid (169) | 19.9.201617:24
Celkem bych souhlasil, až na tu paměť. Dneska už jsou hry, které potřebují víc než 8GB paměti. 8GB má současná generace konzolí a vývojáři her optimalizují pro tohle množství, ovšem s tím, že na PC přidají často textury s vyšším rozlišením...
Jo a AsRock bych nedoporučil ani nepříteli, mám s ním špatné zkušenosti.
Odpovědět0  0
The Edge (94) | 19.9.201617:27
Na textury v hrách sa nepoužíva RAM, ale pamäť GPU...
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 25.10.201615:48
to ano ale dnesne,nove hry je 8GB ram malo... hlavne letecke simulatory tam to vo vyssich detailoch precvici aj grafiku s 4GB ...RAM pod 7GB vtedy nejde a to som tam sam s par kusmy techniky nic extremne...:D
Odpovědět0  0
Martin_kukis (2) | 19.9.201613:32
DD,
Prosím upravte si popisek u desky pro GAME sestavu máte tam DDR3 a v položce paměť máte DDR4
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 19.9.201613:56
opraveno
Odpovědět0  0
snajprik (1556) | 19.9.201612:17
Dnes aby počitač pracoval bez čakania, potrebuje hociake SSD, 8GB RAM, a hodiake stvorjadro. Graficka zalezi ci dotycni chce hrat. Na dvojadra zabudnite, na pozadi počitaca pracuje viac ako 15 programov, ktore vam dvojjadro vytazia a bude vam to sekat, pri 4GB RAM u W7­-8­-10 64bit dojde pamat a zacne zapisovanie na disk, to spomali pracu radovo.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 24.8.20167:57
U Game a TOP sestavy bych osobně volil jiné kombinace:
Game: 200­-250GB SSD ­(system a programy­) + aspoň 1TB HDD ­(data ­(audio, video a spol.­), stačí 5400 rpm­) + 1TB SSHD ­(hry­)
TOP: 200­-250GB SSD ­(system a programy­) + aspoň 2TB HDD ­(data ­(audio, video a spol.­), stačí 5400 rpm­) + 512GB SSD ­(hry­)

Všeobecně u těchto sestav je 1TB HDD málo.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 24.8.201610:35
PS: u domácí sestavy bych už uvažoval na RX 470 4GB.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 24.8.201610:49
Na konci kapitoly vždy uvádím, že 1TB pevný disk je tam jako základ. Ono to obecně nelze doporučit. Někdo má doma NAS­/fileserver­/externí úložiště a pro něj může být velký disk naprosto zbytečný. Nebo prostě nemusí takovou kapacitu vůbec potřebovat. To je prostě individuální.

Co se týče RX 470, nemůžu do sestav dávat něco, co ještě není k dispozici. Dnes už se možná dá tahle karta přinejlepším v pár obchodech sehnat, ale když jsem článek dával dohromady, tak skladem nebyla nikde.
Odpovědět2  0
Cemada (1210) | 24.8.201611:55
OK :­-)
Odpovědět0  0
Wulfher (11) | 1.8.201614:45
Do herní sestavy bych vyměnil základní desku za MSI z170a gaming m5 ­- ­(2x M.2 slot, herní LAN Killer E2400­)
a SSD Samsung SM951 NVMe 256GB ­(o proti normálnímu SSD rychlejší cca 4x­).
Jinak do Home sestavy bych dal procesor AMD FX8370E ­- jde sehnat na Alze i s SSD AMD Radeon R3 240GB za 5600Kč včetně DPH. Takže za příplatek 600Kč máte až o 1GHz rychlejší CPU a 2x více místa na SSD.
Odpovědět2  0
DenisovoLP (2) | 29.7.201619:36
vytvořil jsem sestavu která se vyrovná těm nejnáročnějším hráčům... komponenty přidám na konec
ram 32 gb: 32 gb je zbytečný pc je ani nevyužije maximálně si prohloubíte kapsy
gtx 1080: je sice zatím nejlepší ale ten kdo bude hrát na max fps i ve 4K stačí gtx 1070
samsung ssd 950 pro: zbytečnost... stačí samsung 850 evo a ten pc bude pořád rychlej a výkonnej a za ty peníze máte 750GB
s procesorem ale souhlasím I7 6700K je super volba
skříň je zbytečně drahá
chladič bych nejraději vzal noctuu NH­-D15

slibované komponenty

skříň: Zalman Z9 NEO ­(varianty černá nebo bílá­)
zdroj: Corsair RM 650x ­(má semi­-pasiv chod takže se začne točit až když zapnete hru­)
základní deska: MSI Z170A Tomahawk AC ­(asi nejlepší z. deska s wifi­)
procesor: Intel Core i7 6700k
chladič: Noctua NH­-D15
grafika: Zotac GeForce GTX 1070 AMP, 8GB GDDR5
ram: Kingston HyperX Fury 16GB ­(2133 mhz postačí ale můžete si koupit i 2400 mhz­)
ssd1: Samsung SSD 850 EVO 250GB ­(rychlost čtení 540 MB­/s zápis 520 MB­/s­)
ssd2: Samsung SSD 850 EVO 500GB
hdd: Seagate Desktop HDD ­- 2TB ­(klasický plotnový harddisk se 7200 otáčkama na filmy a ostatní věci postačí­)
dvd mechanika: ASUS DRW­-24F1MT
tohle vše za zhruba 48 300,­-

Odpovědět0  2
DenisovoLP (2) | 29.7.201620:08
zapoměl jsem přidat windows 10 home 64 bit flash disk verze a grafický větráčky se začnou točit až při 50 stupních
Odpovědět0  2
komplikator (640) | 30.7.201615:59
Uff 1070 stačí na 4k? Mám 1080 a na FullHD v max. nastaveních některé hry neudrží minima 60FPS. Například teď hraji The Division a potýkám se s dropy na 40FPS a to už jsem vypl HTFS­(?­) stíny a nastavil jen PCSS.

Udržet 60FPS v minimu je docela problém, Jasně hra může běžet v 100+FPS v průmměru, ale k čemu to když to pak padá hluboko po 60.
Odpovědět0  0
denial (27) | 31.7.20160:58
> ram 32 gb: 32 gb je zbytečný pc je ani nevyužije maximálně si prohloubíte kapsy

mam 16 GB RAM uz roky a v poslednom case mi crashuju aplikacie.
dnes mi padol firefox, zatvoril sa tab v chrome pocas sledovania videa a crashlo mi call of duty pocas hrania.
dovod? MALO PAMATE

takze dobra rada: kupujte 32 GB RAM ­- v dalsom pocitaci menej mat nebudem.

a pozor: to mi momentalne nebezi ziadna virtualna masina.
Odpovědět1  5
The Edge (94) | 31.7.201610:02
Dôvod môže byť tak maximálne chybná pamäť, prípadne iná chyba, nejaký leak a pod.

Pri používaní prehliadača, alebo sledovaní videa naozaj nemôže byť 16 GB nijako málo, to je úplná somarina. Na to by bohate stačili aj 4 GB a to kľudne aj so 4K monitorom.
Odpovědět2  1
komplikator (640) | 31.7.201613:05
4GB je dnes vážně málo.
Odpovědět1  0
The Edge (94) | 31.7.201613:39
To súhlasím, ale určite by pri 4GB pamäte nemal crashovat browser...
Odpovědět2  0
Pavel Matějka (1578) | 30.8.201616:35
Klidně může, jsou lidi, že mají otevřených stovky záložek a spotřeba RAM je potom enormní.
Odpovědět0  0
The Edge (94) | 25.10.201616:05
Kľudne nech si otvára kto chce, čo chce. Ale keď mám 4GB RAM, tak asi nebudem otvárať 100 záložiek v prehliadači ­(čo je aj tak prakticky úplný nezmysel­) a potom sa sťažovať, že prehliadač padá.
Odpovědět0  0
peetter (42) | 2.8.20163:35
Pouzivam otevrenych 100+ zalozek v prohlizeci, virtualni pc, hafo dokumentu a dalsich aplikaci. Pri dalsim upgradu prechazim na 32GB, protoze 16 se pro me stava dost malo.
Odpovědět1  1
The Edge (94) | 2.8.20169:03
Celkom by ma zaujímalo aký zmysel má 100 záložiek otvorených naraz. To musí byť úžasne prehľadné :D
Odpovědět3  0
peetter (42) | 24.11.20162:41
The Edge, to ze si neco neumis predstavit, neznamena, ze to nejde. 100+ zalozek je jednoduche pouzivat napr. s pluginem TreeStyle Tab, ktery je prehledne seradi do vertikalniho panelu.
Jak tady psal kolega, ke studiu nejakeho tematu, nebo troubleshootingu nejakeho problemu je casto nutne otevrit stovky odkazu...
Odpovědět0  0
kirmakX6on (1) | 18.11.201618:58
prohlížeče padaj i při cca 50 otevřených záložkách, pokud počítač jede v tahu bez restartu několik dnů

smysl to má veliký. Pokud někdo nespokojí jen s populárními informacemi, pak ke zpracování skoro jakéhokoliv tématu je třeba minimálně 50 záložek. Co může být obsahem těchto záložek? Např. 10+ studií pro základní přehled přehled o tématu a v dalších 40+ záložkách googlení informací, které laik nechápe či jim nerozumí, resp. chce rozumět podrobněji. Při zpracování, ať už pro osobní potřebu nebo např. při psaní článku do wikiny nebo seminárky do školy, je třeba to mít vše najednou, protože člověku nestačí si informaci jednou přečíst, ale musí se k nim vracet. Už proto, že jsou to nové věci a většina lidí nemá fotografickou paměť, že. Zpracování většinou probíhá tak, že napřed musí člověk vše přečíst a pochopit a teprve pak si je schopen udělat v hlavě jasný obrázek a vytvoří si představu o finální podobě textu ­(ví jak začíst, jak text organizovat, jak skončit­). Teprve pak začne psát a dívat se pro podrobnosti. V této fázi klidně může mít otevřených 100+ záložek a přehlednost se řeší tak, že má několik oken prohlížeče. Teprve pak začne postupně zavírat. Celý tento proces může trvat u složitějších témat klidně týden i více, podle toho, kolik má člověk času a chuti. V době, co odpočívá, pak prohlížeč samozřejmě používá i k jiným účelům, např. zábavě. Pokud mu prohlížeč spadne, ztratí ve výsledku i hodiny, protože musí postupně vše nově dohledávat. Historie prohlížeče zde nepomůže, právě proto, že k najití nějaké informace je třeba projít třeba 10 i víc záložek, které pak člověk zavře, protože na nich nenašel, co hledal. Prohlížeče sice mají funkci ­"poslední otevřené­", ale ta při pádech často nefunguje. Může se namítnout ­"tak změň prohlížeč­", ale to je pak už přizpůsobování programového vybavení nedostatečné operační paměti.

nejen 4, ale i 6 GB je málo. Trochu mi přijde nešťastné to dělení na nehráče a hráče, spíš bych dělil na občasné a intenzivní uživatele pc.
-­-­-­-­-

Ještě bych zde podotkl, zcela bez souvislosti ...že někdy mi prijde, že krom podceňované paměti pro nehráče je podceňován význam procesoru. Konkrétně například v šachách pokud si dělám analýzy her, tak rychlost, do které počítač propočítá pozici do nějaké rozumné hloubky, je nejvíce ovlivněna procesorem. A zde je obrovský rozdíl čekat na ohodnocení tahu 30 sekund nebo 3 minuty, když má každá partie 30­-60 tahů ­(krát dva samozřejmě ­- i tahy protihráče­) a ideálně byste chtěli, aby vám počítač zanalyzoval a okomentoval každou partii.
Odpovědět2  0
Astrell (2) | 17.6.201613:40
Dlouhodobě s navrhovanými sestavami +­/­- souhlasím, ale v poslední době nemohu souhlasit s navrhovanými GK. Nejen že mi tu chybí více možností ­(přesněji více cenových hladin­) pro každou kategorii, ale především nemohu souhlasit s tím, že do ­"herního­" PC je nezbytná grafika za třetinu ceny celého PC, konkrétně za víc než 10 tisíc. Prakticky všechny současné hry se dají na FULL HD rozlišení ­(což dnes považuji za lepší standard­) plynule hrát s kartou za poloviční cenu. Sám mám v čistě herním PC stále GTX 660 ­(­"dokonce­" bez Ti­), a nemám problém prakticky s žádnou hrou ­(mimo Star Citizen, který je ale v alfě a zatím neoptimalizovaný­), včetně těch, o kterých je známo že jsou ­"náročné­". Ano, GTX 960 by byla asi lepší, ale proč platit o 30% víc za reálně cca 10% nárůst výkonu? A stojí +10% FPS vůbec za upgrade? Myslím že ne. Obecně panuje trend, že když nemá uživatel v každé hře alespoň 100FPS není to dost dobré. Proboha proč? Rovnou říkám, že se tu nebudu bavit o tom jestli je ­"spodní hranice­" 30FPS nebo třeba 60 ­- jak kdy a jak pro koho. Profi hráči a další ­"blázni­" budou ­(hlavně u stříleček atd­) vyžadovat minimálně 140FPS, a proč ne ­- ať si na to koupí ultra drahý HW, včetně speciálních monitorů atd. Ale pro BĚŽNÉHO hráče ­(tím nemyslím příležitostného hráče, ale prostě hráče co nepatří ke světové špičce v nějakém akčním titulu­) stačí 60 FPS na cokoliv, a u většiny ­"neakčních­" titulů je i těch 30 v pohodě, a všechno nad cca 45 už 95% lidí nedokáže vůbec rozpoznat. Pokud tedy má hráč na svém konkrétním rozlišení alespoň 45 FPS mluvíme o zcela plynulém herním zážitku. Všechno nad 60 je pak už jen honba za FPS, nemlivě o tom, že většina levnějších monitorů ­(což bude případ drtivé většiny čtenářů­) má stejně 60Hz ­(výjimečně 75­), takže stejně nevykreslí víc snímků ­(ano, můžeme se bavit o prokládání, střídavém vykreslování atd atd... ale to jsme opět u toho co ještě vůbec dokáže oko ­"průměrného­" hráče rozlišit, a jestli je to potřeba v ­"doporučené­" sestavě, nebo to je spíš otázka jen pár vyvolených a jejich ultimátních sestav­). Já na svém 27­" 60Hz VA monitoru od Benq ­(ano, dělám trochu reklamu, protože ten monitor si to zaslouží ­- za celkem nízkou cenu nabízí kvalitní obraz a šetří oči ­- rozdíl jsem pocítil okamžitě­) ve FULL HD rozlišení mám se svou GTX 660 ­(2GB­) v nejnovějších hrách průměrně 60 FPS, a i v těch nejnáročnějších ­(třeba Arma 3 je tím pověstná­) minimálně 45 stabilně. Samozřejmě na maximální nastavení. Tahle karta se už oficiálně neprodává, ale srovnatelná s ní ­(i když výrazně dražší­) je GTX 960, která se ještě sežene, nebo některý odpovídající model od AMD, ale v cenové hladině kolem cca 5­-6 tisíc. Opravdu stabilně vysokých FPS i v těch nejnáročnějších hrách se pak dá snadno dosáhnout s GTX 970, což je pořád karta o skoro 30% levnější než ta doporučená v tomto článku jako ­"standard­" pro herní PC. Osobně se domnívám, že GTX 980 je pro drtivou většinu hráčů spíš nesplnitelný sen než reálná volba. Já osobně bych za grafiku nedal víc než cca 6 tisíc ­(většinou dávám pod 5­) a nepřipadá mi, že bych měl málo FPS :­) Stačí si projít reálné testy ve hrách a hledat cenově dostupnou kartu co vám na vašem rozlišení poskytne u aktuálních her cca 50­-70 FPS. Tak jako tak budete pravděpodobně nejdéle do cca 3 let upgradovat, a za 3 roky se toho zase nestane tolik, aby vám vaše GK nestačila na stabilní hraní nejnovějších pecek. Co naopak rozhodně schvaluji je doporučený procesor. I5 6600k je jasná volba, a pokud chcete trochu ušetřit, počkejte si až zlevní i5 4960k, který je jen o maličko ­"horší­", a zatím si bohužel drží cenu, takže právě teď je 6600k za stejnou cenu samozřejmě lepší volbou. Sám mám sice i7, ale kdybych kupoval dnes, koupil bych si také i5 6600k :­) Musím také souhlasit s hlasy v diskusi, že 16GB RAM je dnes u herního PC standard, a při aktuálních cenách pamětí jasná volba. Není třeba nutně kupovat dražší DDR4, ani DDR3 s ultravysokými frekvencemi. Pohodlně stačí DDR3 ­- 1600MHz. Co bych naopak doporučil obecně je vodní chlazení, ovšem to má význam hlavně u GK, kde je trochu problém se zárukou ­(sundavat pasiv u karty v záruce je trochu risk, a karty s vodním blokem z výroby jsou prakticky nedostupné a velice ­(nepřiměřeně­) drahé­), které jsou v zátěži velmi hlučné a hodně topí, což jim samotným samozřejmě neprospívá a zvyšuje to teplotu v celé skříni. Tady bych viděl velký prostor pro výrobce karet ­- dodávat pro všechny karty cenově dostupné verze s vodním blokem ­(nemusí to nutně být celé chlazení, jak je dnes v módě. Já osobně bych preferoval blok s možností napojení na stávající okruh, už kvůli nižší ceně, a s ohledem na fakt, že mám dlouhodobě vlastní okruh, který nemám důvod měnit nebo upgradovat, a přidávat tedy další samostatný okruh jen pro GK mi přijde zbytečné­). Vodní chlazení podle mě dávno není výstřelek nebo výsada, ale pomalu se dostává do standardu, cenově je také mnohem dostupnější ­(levný set kompletního chlazení pro CPU stojí dnes stejně jako solidní vzduchový chladič­), a jeho nesporné výhody ­(a téměř žádné nevýhody­) z něj podle mě dělají jasnou volbu pro výkonnější sestavy, ale i tiché a přesto výkonné stanice, což by měl být i případ herního PC. Nikdo přece nestojí o to přeřvávat hlučný ventilátor a neslyšet jemné detaily zvuku, nebo třeba tiché kroky nepřítele v MP. Bohužel právě u GK je situace složitější kvůli záruce, takže nejde prostě koupit kartu bez chladiče ­(jak tomu je u CPU­) a osadit si ji podle vlastní volby. Proto by bylo fajn, kdyby výrobci nabízeli cenově srovnatelné alternativy osazené vodním blokem pro napojení na stávající okruh ­(a pro ty co nechtějí nebo nemají možnost i varianty s celým okruhem­). Samozřejmě měděným, protože kvalitní vodník a hliník nějak nejdou dohromady. Podle mě ani není nutný full cover blok, jak je obvyklé, protože paměti a napájení netopí zase tolik, a malý pomalý a tichý větráček by to v pohodě zvládl. Já osobně mám tahle upravenou už třetí kartu a jsem naprosto spokojen. Solidní měděný blok na GPU a malé pasivy přilepené kvalitní teplovodivou pastou na pamětech, případně i napájení, vše doplněno o tichý 12cm větrák připojený na původní napájení ventilátoru chladiče ­(ale můžete ho napojit i na desku nebo kamkoliv jinam­). Jsou tu i ventilátory s tepelným čidlem ­(a vůbec nemusí být drahé­), které se dá vhodně umístit na nejteplejší místo karty a ventilátor si pohlídá teplotu a přidá si, pokud by to bylo potřeba. Za málo peněz hodně muziky, PC není slyšet ani v plné zátěži, a teplota do 50°C na GK i CPU :­) Samozřejmě skříň je větraná čtveřicí pomalých 12 ­(14­) cm větráků, vzadu s tepelnými čidly umístěnými u CPU a RAM, a na radiátoru vodníka mám také 2x12cm větrák s tepelným čidlem ­(čidlo začíná otáčky zvyšovat od asi 32°C a při 38°C jede ventilátor ­"na maximum­", což je ovšem stále sotva slyšitelné, ale stačí to bohatě i na uchlazení i7 + GK­). A proč tu nezmínit i konkrétní typ, že :­) Jde o ventilátory Arctic F12 TC. Mohu vřele doporučit :­) Lidová cena a skvěle fungují při naprosto minimálním hluku. PS: na vzduchovém chladiči CPU jsem je tedy nezkoušel, protože prostě žádný nemám, ale asi by stačili i tam :­) Použil bych tedy asi dva ­- tlačný a sací proti sobě, a čidla zastrčil někam do středu žebrování na straně výdechu vzduchu.
To jsem se zase rozepsal :D No ale píšu někam jednou za rok nebo dva, tak snad mi to bude odpuštěno :)
Odpovědět6  0
The Edge (94) | 17.6.201616:19
S GPU pre profi hráčov ste úplne mimo. Všetky profi tituly sú hry pre masy, ktoré bežia bezproblémov na vysokých FPS aj na slabšom HW, väčšina profi hráčov nehrá ani na FULL HD a ich FPS sú oveľa viac ovplivňované procesorom než použitou GPU. Sám mám GTX770, ktorá je mimochodom ďaleko bližšie k spomínanej 960 než Vaša 660. Titul ako CS:GO či Dota mi ju nevyťaží ani na 50%.

Ďalej nesúhlasím, že takéto karty stačia na FULL HD hranie na maximálne detaily. Napr. taký Witcher III na mojej karte beží okolo 40FPS a to si ani nemôžem dovoliť dať všetko na max, čo na mojom 120Hz monitore výrazne zhoršuje zážitok z hry.
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 30.7.201616:08
Přesně tak, mám GTX1080 stabilní takty 1885MHz a extrémně se zapotí. Mám pravda Ultrawide monitor, tedy rozlišení 2560x1080 které je oproti FHD taxováno cca 20% ztrátou výkonu. Nicméně...

Rose of the Tomb Raider. pokud chci VXAO stíny, tzn musím použít DX11, hra na max. detailech s SMAA sice v benchmarku dělá něco jako 80FPS, ale ve hře reálně padá na cca 40­-45FPS, po vypnutí VXAO ­- tedy nastaveno jen HBAO+, jsou dropy méně časté ale stále na cca 45FPS... Až DX12 po posledním patchi tu hru uchodilo na 60FPS stabilně ­(hraju s VSync, takže 60FPS je minimum a zároveň maximum­)

Assassins Creed Syndicate také dropoval k 50FPS při max. nastavení jen s FXAA. Musel jsem dát pryč PCSS Ultra abych se dostal na 60FPS minima.,.. i když i tak tam jednou za uherák hra dropla pod 60FPS.

A aktuálně drtím Division, dokonce jsem to začal hrát na druhém ­- opravdu FHD monitoru. Max. nastavení vyjma SMAA. Bench v průměrech dává cca 78FPS ­(na tom 21:9 asi 65FPS, a na 2K 55­), ale jsou lokace ve spojení se světelnými podmínkami, kdy FPS klesají na 40.


Prostě dnešní hry na FHD, vysoké detaily a 60FPS minimum potřebují nutně GTX1080 a to ještě stále v některých titulech není dost
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 30.7.201616:13
tady je pro srandu Division na lehce OC GTX1080 ­(o chloupek víc než OC edice­) na 2560x1080, tedy 1.33xFHD v max nastaveních včetně SMAA... Hra vypadá v max. detailech naprosto úchvatně, jen ten frame rate žádná sláve. Ve FHD by šlo přičíst 20% FPS nahoru. Tzn. pořád poběží pod 50FPS... a to není žádná kritická scéna, kde by byly velké FPS dropy. ty přichází ve večerních­/nočních scénách při správné souhře světel

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=7fzx8H5KrpI
Odpovědět0  0
trhan (37) | 25.10.20169:18
určitě, ale nejde to paušalizovat. Taky spadám do kategorie občasný hráč ­(hraju WoT a Darkest Dungeon­) spokojeně si hraju na GPU rady HD 7700 .. asi bych užil i něco lepšího ale nechce se mi do toho vrážet prachy. V daný čas nákupu to byl slušný kup no bude to už 3rok? Při radách obecně se musí udělat řez a říci co stačí průměrnému občasnému pařanovi bez obav že něco nespustí. Typicky.. tatík jde koupit synkovi PC který se musí taky učit.
Odpovědět0  0
Barendol (3) | 23.5.201615:53
Nejvíc mně na tom zaráží grafické karty. Ani v alternativách, ani v co je dobré zvážit jsem nenašel zmínku o nových grafických kartách, co mají vyjít už tenhle měsíc.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 23.5.201615:59
Viz první kapitola, psáno tučně.
Odpovědět0  0
elho_cid (169) | 24.5.20168:37
Tentokrát se musím pana Vítka zastat, nemůže do těch sestav dát karty, které nejsou reálně na pultech. Správně radí vyčkat.
Odpovědět0  0
richchie (3) | 1.5.201613:28
Nevím podle čeho se skládá top,ale je to nějaké divné.Zdroj stačí bohatě typu seasonic x 520­-disky, na OS stačí 256GB samsung 950 Pro a další přídavný 24­/7 něco jako seagate sv35.Systém na domácí využití­-HOME,ale krabicová verze.Na chlazení fera 3­(pokud by se nezdál tak­-Spartan 3­) nebo nějaký scythe.Skříně­-každému se líbí něco jiného tak třeba něco od NZXT nebo nový coolermaster 5 pro.Atd..
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 23.3.20167:44
Chudák bráška. Kdyby měl koupit podle tohodle, tak si nezapaří svého oblíbeného Witchera :­-D Což tedy popírá hned první věta, kterou bych tímto opravil: ­"Herní PC může v podstatě sloužit jako Foto PC...­"
Jinak když už k Foto PC uvádíte i monitor a tiskárnu, tak by to taky chtělo aspoň nějaký externí ­(nebo interní­) disk jako zálohu a to už v základu. Pro fotografa není nic horšího než přijít o fotky :­-D
Odpovědět0  0
peetter (42) | 14.3.20162:43
Doporucovat MSE jako antivirove reseni a odepisovani ­"drahych­" antiviru mi prijde jako velice spatna prace IT redaktora. Viz:

Holly Stewart, senior program manager of the Microsoft Malware Protection Center, told Dennis Technology Labs that the company only pursues a “baseline strategy.” In other words, MSE isn­'t designed to be good, and is instead developed to head off only the most prevalent attacks. She also said that “the natural progression is that we will always be on the bottom of these ­[antivirus­] tests.” This is allegedly because Microsoft actively shares what it knows about security threats with third­-party partners.

A jakykoliv test srovnani antivirovych programu.

Nemuzete pocitat s tim, ze kazdy je dost zbehly nebo inteligentni na to, aby nekliknul na neco nevhodneho.
Odpovědět2  5
John60 (92) | 23.3.20168:06

"Nemuzete pocitat s tim, ze kazdy je dost zbehly nebo inteligentni na to, aby nekliknul na neco nevhodneho.­"

To ho ovšem žádný, byť sebelepší antivir nezachrání.
Odpovědět2  1
peetter (42) | 23.3.201623:49
To se tedy mylis. Antiviry maji proaktivni systemy, ktere dokazi pri kliknuti na nebezpeny link nacteni stranky zablokovat. Samozrejme neni nic 100%, ale furt lepsi nez dratem do oka.
Ze zkusenosti vim, ze je nejlepsi kombinace kvalitniho AV a Malwarebytes, to je asi nejvyssi ochrana, co dokaze clovek pro nezkuseneho uzivatele zajistit.
Odpovědět1  0
peetter (42) | 14.3.20162:31
Zajimalo by me, proc ma herni sestava jen 2x4GB pameti. V dnesni dobe a pri cenach pameti je 16GB jasna volba. Staci nechat pod hrou bezet par aplikaci a 8GB rozhodne na komfortni hrani stacit nebude. Naopak u TOP sestavy uz bych si dokazal predstavit 32GB.

Ja osobne mam 16GB v 12­" cestovnim notebooku, protoze 8GB uz mi nestacilo. Nedokazu si predstavit herni sestavu s tremi LCD, jak bezi na 8GB pameti.
Odpovědět2  0
hh71 (2) | 10.3.201614:08
Mohli by jste prosím doplnit do kategorie home kromě AMD i sestavu na platfomě Intel?
Odpovědět1  0
elho_cid (169) | 26.1.20169:51
Mě by zase zajímalo, na co je v kancelářské sestavě čtečka karet za 900Kč. Netvrdím, že se nemůže občas hodit přečíst paměťovou kartu, ale co je moc...
Odpovědět3  1
Jan Vítek (3360) | 26.1.201610:26
Opět, viz komentáře na konci kapitol.
Odpovědět1  1
elho_cid (169) | 26.1.201614:37
Pardon, ale ta čtečka je nesmysl komentář nekomentář. Ne kvůli tomu že tam je, ale kvůli té ceně. Domácí sestava má čtečku za 150Kč, proč má mít kancelář 6x dražší? Komentář, že čtečka je provětšinou zbytečná to nezlepší, naopak ještě zhorší.
Já se na tyhle sestavy chodím koukat spíš jako na odstrašující příklad, na to že nedávají valný smysl jsem si zvykl. Ale tohle je fakt výsměch. Působí to jako snaha prodat jinak neprodejné skladové zásoby inzerenta.
Odpovědět5  2
PetrKM (32) | 26.1.20162:53
Proc je u sestavy GAME a TOP pouzita deska Gigabyte GA­-Z170­-D3H a k tomu odemceny procesor i5­-6600K a i7­-6700K?? Nedava me to moc logiku.

Kdyz uz chci sestavu TOP tak cekam ze zakladni deska bude neco jako Gigabyte Z170X­-Gaming 5­/7 nebo MSI Z170A­-Gaming M5­/7 s USB 3.1, poradnou LAN a moznosti pretaktovani CPU kdyz uz teda doporucujete K procesor.

GTX 970??? Proc?? Kvuli tomu, ze to je ulet nvidie. Diky takovym doporucenim se GTX 970 stale prodava.

Dal sem nepochopil proc porad davate u GTX rady 900 tak vykonne zdroje. Dival sem se na vase recenze a u GTX 980TI je podle vas spotreba 380W na celou sestavu. Primo na strance MSI je doporuceny zdroj 400W, takze proc 650W??? Kdyz se divam na recenze tady a jinde, tak vsude se pise jak rada maxwell je usporna oproti AMD grafikam, ale at si vyberu GTX 980TI nebo R9 390X tak vsude se doprucuji stejne vykonne zdroje. Nechapu
Odpovědět2  2
Jan Vítek (3360) | 26.1.20167:36
Ona Gigabyte GA­­-Z170­­-D3H snad neumí taktovat? Je to dle mého názoru dobrá deska pro obě sestavy, vše navíc je luxus. GeForce GTX 970 sice má posledních 512 MB pomalých, ale v praxi je to zanedbatelný problém, který se projeví jen zřídka v některých hrách. Přesto nemáte rád GTX 970? Máte tam i Radeon s 8 GB paměti a výkonnější zdroje jsou tam právě kvůli Radeonům.
Odpovědět1  1
PetrKM (32) | 26.1.20169:15
Dobra, tak kazdy ma jiny nazor na desku. Ale je to jen subjektivni. Ja bych pouzil proste jiny zaklad aspon pro TOP.

GTX 970 je podle me karta na rok do te doby, nez prijde nova generace, ale vetsina lidi si kupuje grafiku na delsi dobu ­(podle me tak na 4 roky­) a tam ta grafika dostane poradne nafrak diky tem 0,5GB.

Mozna by bylo fajn pro priste, aby v sestave byly dva zdroje jeden pro grafiky NVIDIA a druhy pro AMD. Aspon by se podle toho poznalo jaky je opravdu rozdil ve spotrebe, kdyz se kvuli AMD davaji tak silne zdroje. Nevim co je na tom pravdy, ale nekde sem cetl, ze pokud je zdroj prilis silny a neni vyuzivam optimalne tak se kazi, ale jestli to je tak..... treba kdyz sestava si veme max. 350W, tak je problem met zdroj s 750 ­- 850W?
Odpovědět1  2
Cemada (1210) | 26.1.201611:41
Tohle by mě taky zajímalo, jestli např. menší jak 50% odběr vůči maximu zdroje má nějaké negativní účinky.
Ale zase na druhou stranu: sestava jede daleko častěji v režimech, kdy je spotřeba podstatně menší než při 100% zátěži. Takže si chroupne třeba jen cca 100W a zdroje by na tohle měly být stavěný.
Asi bych to viděl tak, že je lepší kupovat zdroje aspoň s 80+Gold. Jednat mají lepší účinnosti při různých % zátěže, druhak často i lepší záruky a člověk nemusí moc koukat na nějaké velké předimenzování. Takže když celá sestava veme v max.zátěži 350W, tak stačí 450W zdroj s 80+Gold a pohoda jazz.
Rád si ale přečtu vyjádření redakce nebo od zkušenějších uživatelů :­-­)
Odpovědět2  0
easyrider_svk (84) | 26.1.201613:51
pri mensom odbere je len ucinnost zdroja mensia. ale zas ako starnu suciastky, klesa vykon zdroja. do 2 rokov sa nejakych par wattov strati.
Odpovědět0  0
PetrKM (32) | 26.1.201615:46
Takze, kdyz si koupim zdroj EVGA SuperNOVA 750 G2 muzu byt bez obav.
Odpovědět0  1
easyrider_svk (84) | 27.1.20169:00
pane, s tym sa da zvarat :D:D pohoda a s obrovsku rezervou.
Odpovědět0  0
The Edge (94) | 6.5.201616:44
Pri menšom odbere ako 50% je možno menšia účinnosť, ale pri väčšom určite nie je väčšia, pretože 50% je práve najideálnejšia záťaž z pohladu efektivity. Presne o tom hovorí certifikácia 80+.
Odpovědět1  0
The Edge (94) | 6.5.201616:40
50% odber zdroja je ten najlepší možný z pohľadu efektívnej premeny energie. Takže nie, nemá to negatívny efekt, práve naopak...
Odpovědět1  0
Nitrometan (21) | 26.1.201616:56
S tou deskou souhlasím, většina uživatelů nedokáže ani pořádně využít cokoliv co je do 2k Kč, a na domácí taktování drahá deska také potřeba není.
Odpovědět0  1
PetrKM (32) | 26.1.201618:35
TOP podle me:

Základní deska MSI Z170A Gaming M7 5 900 Kč
Procesor i7­-6700K 10 500 Kč
Chladič Be quiet! Dark Rock 3 1 700 Kč
Operační paměť Kingston HyperX Predator DDR4 16GB 3 200 Kč
Grafická karta MSI GTX 980 Ti GAMING 6G 19 900 Kč
Zvuková karta na ZD 0 Kč
SSD Disk Samsung SSD 850 Pro ­- 256GB 3 800 Kč
Čtečka karet Externi USB 3.0 400 Kč
Pevný disk WD Black ­(FZEX­) ­- 2TB 3 900 Kč
Blu­-ray Podle me nikdo nepouziva 0 Kč
Skříň Fractal Design Define S 2 700 Kč
Zdroj EVGA SuperNOVA 750 G2 ­(plne modularni­) 3 300 Kč
OS Microsoft Windows 10 Pro 3 200 Kč
Celkem 58 500 Kč
Odpovědět1  1
Cemada (1210) | 26.1.201619:55
trošku jsi mě naladil a zkusil jsem jen tak ze srandy taky TOP sestavu na CZC. Ale narazil jsem na pár problémů, ne funkčních, ale vzhledových páč jsem bral MSI Z170A Krait. Bílou grafiku a aspoň šedé ramky jsem našel, ale s bílými větráky je to na štíru :­-D
Nicméně...proč jsi do své TOP sestavy dal zdroj od EVGA? Má jen 2letou záruku. Fortron, Fractal, Enermax...ti mají 5tiletou ­(koukal jsem na 80+ Platinum­).
Odpovědět0  0
PetrKM (32) | 26.1.201622:36
No ten zdroj ma celkem 10 let zaruku, ale musi si to po 2 letech pak kazdy sam poresit. Dal sem tam takovy zdroj, jelikoz ma plne odpojitelne kabyly i s 24 pinem. Mozna zbytecnost, ale podle me to k TOP sestave patri . Pokud bych mel volit 5 let zaruku tak bych to videl na CORSAIR RM750 nebo 750i. Jinak o zadnem full modolaru nevim. Takze mozna proto EVGA
Odpovědět0  1
Cemada (1210) | 27.1.20167:46
Aha. Takhle hluboce jsem to neštudoval, bral jem záruky u prodejce. 10 let od výrobce je moc příjemných :­-­) Díky za info.
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 28.1.201622:13
EVGA G2 zdroje jsou spickove akorat to tam trosku podelali s vetrakem kdyz uz spusti neni moc vhodny do tiche sestavy ....
Odpovědět0  0
PetrKM (32) | 26.1.201623:02
nejak me to tu blne a kdyz dam upravit obsah, neco dopisu a dam ulozit, tak se me to ulozi ale nejsou videt zmeny a zmizi uprava

Tak to napisu znova.

Fractal Design dela orifi cerno­-bile chladice.

Kdybych chtel uplne TOP sestavu, tak je moznost jeste X99

Deska
MSI X99A GAMING 7 7 900 Kč
Procesor
Intel Core i7­-5820K 11 400 Kč
Chladic
Noctua NH­-U12S 1 600 Kč

Cena je o 2 800 Kč vyssi oproti me puvodni sestave, takze 61 300 Kč a to je jeste 4 900 Kč pod cenou co dal autor clanku.
Odpovědět1  1
Cemada (1210) | 27.1.20167:53
Joo Noctua...asi nej chladiče. Měl jsem na AM2­/AM3 a paráda. Teď mám ale Prolimatech Genesis + 2 x 140mm fan a super. Jen se musí koukat kompatibilitu s RAM...něco má výrobce na webu, ale ne vše a když jsem mu napsal dotaz tak do dvou dní vřele podal potřebné info :­-­)

Si říkám, jestli by si TOP sestava nezasloužila vodníka?
Odpovědět0  0
PetrKM (32) | 27.1.201611:54
Mas pravdu. Nakonec tu TOP sestavu vylepsime k nepoznani :­-­)

Vodnik je vodnik

Corsair H110i GT na shopech neni podpora LGA 1151, ale na strankach vyrobce je

Cena kolem 3 200 Kč

Takze:
LGA 1151 cena s vodnikem je 61 700 Kč
LGA 2011­-3 cena s vodnikem je 64 500 Kč

Porad sem 1 700Kč pod autorovou TOP sestavou.

Odpovědět1  1
easyrider_svk (84) | 27.1.201612:43
este vodu na grafiku :­) a mozete vypnut radiatory..:D
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 27.1.201613:36
Tak vodu na GPU určitě...dokonce bych řekl, že tam je voda potřebnější než na CPU.
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 16.3.20169:30
tak som dal svoju masinu na vodu, cpu+gpu. kuaaa nechapem co som s tym tolko cakal. mam tam sadu­/skladacku nie uz predposkladane.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 27.1.201613:37
A nebylo by lepší akvárko a minerální olej? :­-DDD
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 27.1.201614:34
olej smrdi a je z toho vacsi bordel ako z destilovanej vody :D + chladi horsie ako voda.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 27.1.201614:53
No jo, ale zase by se v tom dalo rovnou fritovat :­-D
Odpovědět0  0
PetrKM (32) | 27.1.201615:08
A nebo to dat do lednicky :­-D

Podle me se ty sestvy daji udelat lepe a za nizsi penize. Chapu ze SSD 950 Pro je spicka, ale kdyz uz dam do sestavy SSD za 9 000, aby bylo super kvalitni, tak pak jaka klasicke HDD tam dam WD BLUE??? Proc???? Kdyz uz tak WD Black a nebo pokud se bude na ten disk porad zapisivat atd., tak trba RED. ALe proc ten nejlacinejsi HDD a jeste ke vsemu 1TB??

A jak uz sem psal pred tim, tak deska + zvukovka za 8 550 Kč me prijde horsi, nez treba deska GIGABYTE Z170X­-Gaming 7, ktera ma spickovou zvukovku a stoji jen 6 000. Usetrenych 2 500, za ktere mam na vodni chlazeni CPU.

Odpovědět0  1
Cemada (1210) | 27.1.201615:41
Je to o tom, kdo co jak upřednostňuje.

Někdo volí MB od GB, já bych radši ASUS­/MSI. Spokojím se s integrovanou zvukovkou, dnes jsou kvalitní, ale zase je fakt, ze ve výkonu ani kvalitě nemůžou nikdy dohnat samostatné zvuk.karty a kdo chce špičkový zvuk, sáhnout po nich musí. Jestli je ale TOP sestava mířená na hráče, tak ty stejně jedou většinou na hluchátka a tam samostatnou zvukovku nevyužijí ­(jen názor, třeba se pletu­).
SSD je fajn, ale dal bych max. 256GB systémové + 512GB na hry + 2­-3TB klasické HDD na fotky, filmy a jiná data...to by možná stačilo i z nějaké green edice.
A co taková záloha? Používám externí 3TB, USB3 a max. spokojenost...možná by to mohla být taky navrhnuta.
Fakt je, v TOP sestavě by ten vodník ­(CPU,GPU­) mohl být...když už je to sestava za 50+ tis.
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 27.1.201619:54
mam uz 4rok po sebe druhe sluchatka co maju­/mali zvukovku v usb koncovke. prve boli od creativu s x­-fi a virtualnym 5.1 hrali ako besne ale plast sa rozpadol , teraz mam od arctic­-u p531­-ky to iste akurat plnohodnotne 5.1 ma 3 ci 4 repraky v jednej musli, nedam na ne dopustit akurat zasa plast sa rozpadava. kupil by som obratom dalsie ale uz to nepredavaju lol. onboardu neverim, tam furt neco rusi:)
Odpovědět0  0
PetrKM (32) | 27.1.201620:32
Tak pokud nekomu nestaci onboard beru to.

Patris k tem 95% lidi co jsou hlusi jak poleno nebo patris k tem 4,999999999% co slysi dobre a nebo k tem co maji absolutni sluch. Ja partim k tem, kteri nepoznaji ton C od D, takze jestli mam zvukovku za 5 000 Kč, nebo za 1 Kč, tak nic nepoznam. Mam sluchaka Sennheiser Momentum On Ear a jedine co poznam je to, ze pokud si pustim MP3 a nebo FLAC tak je tam rozdil, ale v cem netusim. Takze podle me do TOP sestavy urcite zvukovka za 5 litru nepatri. Kdyby to bylo jako volitelne prislusenstvi, tak nemam problem, ale tak...

Proste podle me pokud budu mit sluchatka Bang & Olufsen nebo Bower & Wilkins, tak pochopim tu zvukovku, ale pokud je nekdo fajsmekr do hudby tak si radeji koupi AV receiver a dva sloupove reproduktory a tak posloucha hudbu. Pokud nekoho, ale bavi hudbou ze mixuje atd. tak si koupi TOP zvukarku, ale zase nepotrebuje 650W zdroj a GTX 980Ti atd. Proste ta TOP sestava je podle me brana jako mix nadprumernych veci s horsima vecma a autor asi pocital s tim, ze ten koho zaujme tato sestava sklada hudbu, rysuje v solidworksu, hraje hry ve 2K. Ale podle me si kazdy kupuje PC podle specializace a ne podle toho, ze dela vse na svete. Proto jsou ty sestavy rozdelene na kancl, home, game, top, foto. Jen je v tom trosku gulas
Odpovědět0  1
PetrKM (32) | 27.1.201620:41
Nikdy sem nemel 5.1 sluchatka, ale pokud mas sluchtaka za 1 200 Kč, tak si nedokazu predstavit jak to hraje. Aj obyc sluchatka v teto cene hraji otresne. A neverim tomu, ze zvukovka za 5 ­- 10 000 Kč tomu pomuze.
Odpovědět0  1
easyrider_svk (84) | 31.1.201610:15
no zas ten arctic bol za 55ecka. nechrasti nepuka dava bass­-y ze to oci vytlaci a neda sa tak vytocit aby v nich praskalo z vlastneho konstrukcneho prevedenia. puka a praska to jedine ked je to v audiostope. no obcas rezonuju pruzinky co pritlacaju musle :D.
Odpovědět0  0
The Edge (94) | 6.5.201616:38
Zdroj má najlepšiu efektivitu pri 50% záťaži...
Odpovědět0  0
Nitrometan (21) | 26.1.20161:49
sestava HOME, aneb jak si zadělat na průser: OEM zdroj pro AMD­/AMD sestavu, ­"všestranné­" tzn. i na hry je Vishera zatím nejhorší možný procesor ­(starší hry mají obrovský problém se poprat s tou architekturou a novější hry by benefitovali víc s novým API DX12­/Vulkan­) a ještě ke všemu napsat Visheru jako ­"osmijádrový­" procesor.

GTX970 4G, dobrá karta s 3.5GB VRAM, na to bacha ­(a jako takovou bych za mě nedpoporučil pro neznalého­).

6600K se mi zdá do herní mašiny jako zbytečné, už jen z důvodu slabého přetaktování, navíc i Intel bude benefitovat z DX12­/Vulkan.

Samsung SSD Pro verze je zbytečně drahá a čistě ­"herní­" mašina to nepotřebuje ani na OS a na hry už vůbec.

Nemám námitky na zbytek sestav, ty mi přijdou povedené !

Na konec dodám, že by bylo stejnak lepší si počkat 2 kvartály na nové grafické karty :)
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 26.1.20167:43
Co je špatného na kombinaci OEM zdroje Seasonic a sestavě s AMD? Vishera FX­-8000 jsou osmijádrové procesory, ať se vám to líbí, nebo ne. Koupi či nekoupi procesoru z řady K zmiňuju na konci kapitoly. Jinak osobně se klaním k využití pokud možno co nejkvalitnějších SSD, ale ten EVO u herní mašiny zvážím, když cenový rozdíl je znát.
Odpovědět2  0
Nitrometan (21) | 26.1.201616:52
Co se SSD týče: V herní sestavě už jste dal HDD 7200 RPM, a to na hry­/data bohatě dostačuje, za mě doporučuji menší variantu SSD čistě na OS.
Před nedávnem jsem měnil WD Black 500GB za Samsung SSD 850 EVO Basic 500GB a málokterá hra to dokáže využít. A 60GB na ­"zaprasený­" OS mi bohatě dostačuje ­(dnes už se to z důvodu poměru ceny ku kapacitě asi nevyplatí hehe­)

Co se OEM zdroje u AMD procesoru týče, co na tom není špatně ? Vzhledem k tomu jak se snažíte navrhnout co ­"nejkvalitnější­" SSD a přitom navrhnete pochybný zdroj, tam kde by se naopak hodil co nejefektivnější, mi tenhle krok přijde docela nelogický.
Ano, narážím na to že AMD­/AMD sestava žere v zátěži víc, méně kvalitní zdroj tak jen vytváří nežádoucí ztráty navíc.
Odpovědět0  0
odb (513) | 27.1.201620:31
Na tom zdroji nieje vobec nic zle. Tento zdroj vobec nieje pochybny a je uplne v pohode do Home zostavy. OEM Seasonic je najlepsia volba v pomere cena­/kvalita. OBsahuje kvalitne suciastky a 3 rocnu zaruku. Nema gold alebo platinum nalepku ale to je nepodstatne. Tento zdroj ma len o par percent horsiu ucinnost oproti gold zdroju, co vo vysledku bude znamenat spotrebu vyssiu o par watov.
Odpovědět1  0
Cemada (1210) | 26.1.20169:28
GTX970 má 4GB VRAM. Prostě tam fyzicky jsou. Průšvih je v tom, že je to rozdělený na 3,5GB ­(224bit­) a 0,5G ­(32bit­). Takže nejde jednoznačně říct, že GTX970 je 3,5GB karta.
Spíš je potřeba upozornit na toto netypické rozdělení a problémy s tím související.

Stejně tak ta Vishera. 4 dvoujádrové moduly, která mají společné některé prostředky.
Otázka je jednoduchá: jak je vlastně definované jedno jádro?
Dokud soudy v USA ­(kde běží na toto téma nějaký spor, jestli si dobře pamatuji­) nerozhodnou, tak Vishera bude 8jádrový procesor.
Odpovědět1  0
Nitrometan (21) | 26.1.201616:12
Jediný problém s touvisející s GTX970 4G je fakt, že jakmile překročíš 3.5GB VRAM degraduješ tím výkon. Takž pokud se tomu chceš vyhnout, má ta grafika defacto 3.5GB VRAM jako strop, nepolemizuju o tom, jestli tam fyzicky sou nebo ne ­(jakože ve výsledku je to jedno a to samé­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.