reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.12.2017, Jan Vítek, Milan Šurkala, návod
V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
sroobik (602) | 31.12.20179:51
ako v tom ­"pro narocne TOP­" ste si naozaj mohli uz v roku 2017­/18 odpustit 1TB disk a dat tam minimalne 4ku.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 3.1.20187:34
Zrovna tohle je komponenta, kterou si každý může zvolit dle sebe podle toho kolik má dat a co od HDD potřebuje. Někomu stačí 1TB, jiný bude potřebovat 4TB a ještě v RAIDu atd. Takže to 1TB tam bude prostě jako ­"minimum­" tedy aby tam byl nějaký HDD na data.
Odpovědět0  0
sroobik (602) | 3.1.201816:39
ano, na to tam je ta ­"domaca zostava home­" o 2 kategorie nizsie...
Odpovědět0  0
jirihr (10) | 29.12.20171:49
Proc utracet za predrazene Windows 10, kdyz muzete mit zcela legalne Windows 7 za cca 1200,­- a ty pakbezplatne upgradovat ­(nebo lepe neupgradeovat:­-­)­). Staci jen zagooglit...
Odpovědět0  0
snajprik (1557) | 28.12.20179:42
Tak rozhadzovať peniaze s 0% prinosom. Zdroj, CPU ma max 65W GTX1060 120W + zvyšok, pri max. zaťaži ta zostava neprekroči 200W a 99% svojho času pobeži na cca 50 W. Zbytočne 520W zdroj.
Windows uplne OE stači za 1500Kč kašľať na 3000Kč home.
Ram za 15 rokov som v domacom využiti neprekročil 5GB RAM, bežne 2­-3GB a neviem o tom žeby sa niečo malo zmeniť v buducich 2 rokoch, tak načo 16+6= 23GB RAM ? Hlavne teraz ked RAM su tak šialene predražene.
A ta pesnička, že myslieť na upgrade do buducnosti, o dva roky tu budu nove RAM nove SSD, CPU GPU na 7nm... Ani u intelu ani u AMD už nebude nič kompatibilne.
Odpovědět0  1
Dzambor (37) | 31.12.201713:20
To, že máš počítač z doby kamennej je tvoj problém. Čo sa týka RAM je 16GB už pomaly priemer a 8GB minimum. Len pri bežnom prehliadaní internetu mám zabraté 5GB zo 16GB RAM. A to nehovorím o iných aplikáciach. Stačí začať pracovať a k 10tim GB sa to šplhá ako nič. Sám uvažujem o upgrade na 32GB, pretože relatívne často sa dostávam na hranicu týchto 16GB.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 31.12.201713:27
až bude stát jeden 16GB modul dva litry tak si koupím klidně čtyři.
Odpovědět0  0
sroobik (602) | 3.1.201816:57
takto.. i7 4790, 16GB, 1060_6GB, SSD+HDD idle 53W, load CPU 100% 131W, load GPU 100% 185W, load CPU+GPU 100% 245W => slusny 400W zdroj by bol akurat. Lenze mam 525W enermax modu 82+ kupovany niekedy 2008.. za tu dobu tam uz par komponentov bolo. Najviac asi mal 1055T+R9 280, si uz nepamatam kolko, samozrejme som to aj skusal taktovat, no ked pri prime95 ukazovala len cpu zataz 320W, tak som to rychlo vratil na default ;­) Suma sumarum 520W zdroj je uplne koser.
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 27.11.201720:35
to autor: Zdravim, zase si jednou rypnu do navrhovaneho OS. Mate tam uvedeno Windows 10 prenosna licence za cca 2000 Kc. V odkaze na heureku je cena od 1690 Kc. Za tuto cenu je vsak jen od jednoho prodejce, pak je druhy o cca 10% drazsi ­(asi kupije od toho prvniho­) a pak vsichni ostatni zacinajici na 2800 Kc.

Nerikam, ze to je nejake smecko, ale pokud to takto nabizite do sestav, tak by stalo o tom udelat treba clanek. Predstavoval bych si to tak, ze oslovite tuto firmu at okomentuje tuto cenu a pripadne dotaz na puvod techto licenci, kde je nakupuje.
A pak oslovit MS co si o tomto prodejci a jeho zbozi mysli.

Ale uz jen to, ze KW9­-00234 je u vsech prodejcu instalacka na USB a tady pod stejnym oznacenim jen licence je pro me varujici.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 28.11.20179:20
Ceny upravím
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 28.11.201716:11
A je to pro Vas zajimave tema na pripadny clanek?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 29.11.201716:11
Nemyslím si, že bychom se v jeho rámci někam dobrali, stejně jako třeba při pátrání po původu levných herních kódů.
Odpovědět1  0
Mikulda (1) | 27.10.201710:02
Přijde mi zvláštní doporučovat 1600X + chladič, když 1600 jde bez problému nataktovat na 4.0GHz a uchladí ji v pohodě velmi dobrý chladič z balení. A ušetříte cca 2500kč.
Odpovědět2  1
ensidia (107) | 27.11.20178:25
Kdyby tam dali vyzkoušenou tomahawk desku + 1600 tak už rozdíl od intelu bude 6­-7 tisíc při stejném výkonu.
Odpovědět0  0
satto66 (10) | 24.9.201713:16
Zdravím všechny,
mám dotaz proč jste zde nezařadily výše uvedené chladiče Silentium PC Fera 2­/3 HE1224,které za 650kč s daní poskytnou super teploty za nízké náklady?
Dovolil jsem si ukázat svoje sestavy kde je používám a kde jsem je i vyměnil ve starších sestavách.
Mám je v sestavě soc 1156 cpu 750 2,65@4,0Ghz a 1155 cpu 2500k SB.3,3@4,5Ghz teploty OCCT po 30 min nepřekračují 75°C a další 2 soc 1150 G3258 na 0,8ghz­-4,5ghz včetně šetřících funkcí 72°C.Jsou v 4 až 5 o průměru 120 a max 1350ot­/min ventilátorových skříní s regulací všech o průměru 120 a max. 1350ot­/min 2* Coler master 500 2*Zalman 1.Společnost tvoří grafiky MSI 760­/660 a SSD disky Samsung EVO850­/250BGb a Kingston Fury 250Gb
Přes rozhraní USB 3.0 jsou všechny PC připojeny box 2 a 3 terbajt disky a zapínám je pouze při nasávání dat.
Optiku používám pouze 1* LG DVD externí protože tato technika proti USB je mrtvá. Vše napájí zdroje Seatsonic 500Watt .všechy s účiností nad 82%.Jsou velmi kvalitní a mají vysokou životnost.
Jako Ram používám Hyper X od Kingstonu 2*4gb a 1*2*8gb
Co se týče zakl. desek tak ve všech případech používám kvalitní střední třídu Asus­/ Gamer pro97 Gigabyte­/Ud5 a MSI­/GD65. Všechny mají dostatečně 8 fazí napájení pro hladký chod, nízké teploty ,vysoké přetaktování a životnost.
A použití?
Rychlé 2 jádra na hru Word of tank­/
a čtyř jádra na na více jádrové aplikace.
V součastné době je podle mě stavit výhodný výkonný Pc AMD Ryzen 1700 ­/ale i slabší ryzeny­/ protože 65 watt a 8 jader+16 vláken nemá za cenu 8500Kč konkurenci.je dobrý při přetaktu , jak na hry, tak přímo vynikající na více jádrové aplikace s malou spotřebou.
Odpovědět1  1
Sonic1 (3) | 15.9.201717:07

Scythe SCMG­-5000 Mugen 5 podporuje AM4? Vsak ani na stranke vyrobcu nemaju kompatibilitu.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 18.9.201712:11
Taky koukám, že neuvádí, ale dříve to tak muselo být, jinak bych to tam nedával. Možná informační šum, neboť Scythe k verzi 5000 nabízí přinejmenším montážní kit pro AM4 zdarma a nyní nabízí revizi B označovanou jako 5100. Změním to na ni, díky za upozornění.
Odpovědět0  0
Martinxxx22 (6) | 27.7.201710:49
Dobrý den, doporučili byste mi prosím vhodný upgrade? Aktuálně mám socket 1150 a Celeron G1820 2.7GHz. Na počítači mi běží hodně programů naráz, je to pracovní stroj. Celeron zoufale nestíná. Preferoval bych tedy asi více jader, než velký výkon na jádro. Hry mě nezajímají. Co jsem se díval, buď můžu za cca 4600,­- koupit Core i5 4460 do socketu 1150 a nebo za stejnou cenu novou desku AM3+ a k tomu FX­-8350. Ten FX má sice menší výkon na jádro, ale zase 2x více jader a celkově o něco vyšší výkon a vyšší spotřebu ­(počítač běží nonstop, takže to hraje taky roli­). Čekám ještě na to, za jakou cenu bude Ryzen 3 a jaký bude mít výkon, ale výše jsou zhruba 2 varianty, které mi připadají cenově ideální. Nenapadla by někoho ještě lepší varianta? :­-­) Ta cena kolem 5 tisíc mi vyhovuje. Dal bych víc v případě, že by to bylo fakt znatelně výhodnější. Jde mi o poměr cena­/výkon a zároveň, abych to oproti svému Celeronu výrazně pocítil. Já vím, další, co chce hodně za málo... :­-­) Předem děkuju za tip.
Odpovědět0  0
elho_cid (169) | 31.7.201717:22
1150 i AM3+ jsou mrtvé záležitosti, takže v obou případech asi konečné řešení. Hodně záleží na druhu zátěže, asi nebude problém si najít dobové testy a z nich vyčíst výkon v různých typech úloh.
U přechodu na i5 bych asi čekal méně problémů. S výměnou desky by mohly mít problém třeba windows ­(kvůli licenci­).
Odpovědět0  0
satto66 (10) | 24.9.201714:06
Amd AM3+ určitě mrtví je, ale ne tak 1150 , viz můj příspěvek zde, se mimo nový procesor da sehnat dobrá náhrada za celeron, třeba i5 nebo i 7 z druhé ruky. Ještě by mě zajímalo na jakém prkně provozujete celerona?
Odpovědět0  0
satto66 (10) | 24.9.201714:23
Takže zde je srovnání http:­/­/cpu.userbenchmark.com­/Compare­/Intel­-Pentium­-G3258­-vs­-Intel­-Celeron­-G1820­/2434vs1992 velmi levné náhrady a v případě že máš desku určenou pro přetakt ,tak by se ti výkon téměř vzrostl o 70­-100 % takže tak asi.No a stálo by tě to cpu od 1500­-1800kč pokud nemáš základovku která má možnost taktovat odemčené CPU, tak jedině i5­/i7 a ne k verze. Když mně napíšeš jakou máš desku tak ti poradím.
Odpovědět0  0
sroobik (602) | 3.1.201819:08
jednoznacne chod do tej i5, zostava doska, zostava windows, a bude to vykonnejsie na lubovolnu operaciu ako fx8350. 180€ nieje tak strasne za 3nasobne zvysenie vykonu...
Odpovědět0  0
peetter (42) | 26.6.20170:01
Porad nechapu, jak muze clovek, ktery pracuje s pocitaci, prohlasit, ze kvalitni antivirus neni potreba a MS security essentials je dostatecny. V dobe ransomwaru a po tom, co zamestnanci MS sami prohlasuji, ze jejich AV stoji zaprd.

Mozna hornich 5% uzivatelu je dost inteligentnich, aby neklili na podezrely odkaz. Nicmene i expert klikne ve spechu automaticky na odkaz co vypada v pohode, ale ve skutecnosti neni.

Pro BFU bych doporucil kombinaci kvalitniho Antiviru + Antimalware.

Odpovědět1  6
mmmjack (13) | 26.9.20170:33
A který antivir konkrétně zabrání ransomware? Když jsem volal na podporu Esetu, tak říkali, že proti tomu obrana není... Ať obnovim data ze zálohy a ty zasifrovane za půl roku rozsifruji uvolněným klíčem. Takže asi tak k řadě mít antivir... Nejlepší antivir je vlastní mozek. Ale samozřejmě i ten chybuje, zároveň placený antivir neznamena 100% záruku bezpečí.
Odpovědět3  0
peetter (42) | 14.11.201720:54
Samozrejme, ze po tom co ransomware zasifruje pocitac uz ochrana zadna neni. Jak uz tu nekdo psal, AV nikoho nezachrani ve 100% pripadu, nicmene vyrazne snizuje rizika napr. aktivni ochranou proti kliknuti na nebezpecny odkaz, nebo rychlym updatem definic atd.

To, ze muj prispevek mel tolik minusu mi potvrzuje moje dlouholete zkusenosti. To, ze nekdo rika, ze rozumi pocitacum, hned neznamena, ze je to pravda.
Odpovědět0  0
kutil05 (785) | 2.11.201715:51
Ještě důležitější je kvalitní firewall, ale to už nikdo nepíše, nejlépe Internet Security řešení ­- tedy vše v jednom. Aby se nám to nehádalo, že. To co je ve widlích není firawall, ale jen taková náhražka nouzová... Antimalware pochopitelně součástí toho balíku.
Odpovědět1  0
karelku (2) | 19.6.201714:47
U fotosestavy bych měl nějaký poznámky.
1­) Běžný foto SW mají mizernou optimalizaci na vícejdárové procesory. Raw konvertory jako Lightroom nebo Capture one využijí více jader hlavně při importu nebo hromadném exportu. Jinak se spíš ocení jednojádrový výkon. Ideálka na Ryzenech je R5 1600X kvůli XFR 4,1 GHz, ty R5 1600 ani R7 1700 bych nevolil. ....1600X mám asi měsíc a nedostatku výkonu na foto se netřeba bát, 24 mpixelové 14 bit rawy z Nikonů i nekomprimovaný obří rawy z Fuji X­-trans v Lightroomu jedou naprosto instantně.
2­) RAM 32 GB je podle mne zbytečnost, odpovídá to hodně extrémnímu zatížení se množstvím vrstev ve Photoshopu, což jentak někdo nedělá. Běžně mi na PC jede naráz Lightroom + GoogleNik pluginy, Capture one, Photoshop elements nebo Affinity photo + prohlížeč atd a při 16 GB mám půlku paměti volnou.
3­) 3TB modely HDD jsou prakticky napříč výrobci nejméně spolehlivé disky za celý desetiletí. 2TB a 4TB modely jsou daleko spolehlivější. Rozhodně nebrat úsporný modely s 5400 rpm, nejlepší cenu­/výkon mají 7200 rpm HDD Toshiba a Seagate. Při procházení fotkami se to pozná.
Odpovědět5  1
Milan Šurkala (4498) | 19.6.201717:03
1, Jenže import a hromadný export je něco, co se v profi sféře děje docela často. Dnes nicméně některé úlohy přebírá GPU.
2, Zbytečnost to není ­(není to ale ani nutnost­), záleží ale na tom, co člověk dělá. Jak pracuje s něčím, co má více megapixelů v 16bitových barvách a nechce pořád mazat historii Photoshopu, tak ty gigabajty rostou s každou další vrstvou jak splašené. Obzvlášť při práci s multiexpozicí ­(HDR a podobně­) je potřeba hodně paměti.
Odpovědět1  0
karelku (2) | 19.6.201717:31
S tím procesorem jsem to myslel tak, že co nejvíce jader ­(a tedy Ryzen­) samozřejmě ano, ale raději verzi, která umožní nataktovat jedno jádro co nejvýše.
Akcelerace na GPU mi pořád připadá jako sci­-fi. Mám aktuální verzi Lightroom, aktuální grafiku splňující specifikace a při zapnuté GPU akceleraci LR padá co tři minuty. Podle mne Adobe vůbec netestuje, jestli to funguje, možná nějaké vybrané karty, ale které, ví jen on sám.

Stejně si myslím, že 16 GB RAM je na foto optimum. Dnes těch 32 GB zbytečně zvyšuje cenu sestavy a použije je možná 1 % fotografů.
Odpovědět1  0
easyrider_svk (84) | 23.6.201713:39
ram, vykon v aute a penazi nie je nikdy dost :D ja ked sa da natrepem tam kolko maticna zvladne...samozrejme ked klesnu ceny...
Odpovědět0  1
pemasoft (11) | 22.5.201720:23
Nešlo by v každé kategorii doporučit 2 sestavy ­- Intel i AMD ?
Odpovědět8  0
danito (144) | 30.5.201721:46
Asi nešlo. Evidentně s tím tady mají problém. Já bych to nazval zaujatostí. Prý až bude AMD konkurenceschopné. Asi dobrej matroš. :­-­) Postavit jeden parametr nad všechny ostatní a ­"doporučovat­" Intel. AMD je zjevně zpět a modrá posedlost opět ovládá redaktory. Aspoň byste měli číst vlastní recenze, než napíšete, že AMD není konkurenceschopný. Já si tohle ještě pamatuju z dob Athlonů a myslel jsem, že úroveň se zvedla. Ale ono to jen spinkalo, protože nebyl důvod k panice. :­-­)
Odpovědět6  6
Jan Vítek (3360) | 30.5.201722:09
Kde píšu, že AMD není konkurenceschopné? Leda že nemá na trhu konkurenceschopné produkty, a to v první kapitole, kde se to ale týká hi­-end GPU, ne procesorů a je to zatím ještě pravda. A pak v případě sestavy Home, kde se doporučuje procesor v ceně kolem 3300 Kč. Takže opět pravda, protože nové procesory ve stejné cenové hladině, které se mají postavit procesorům Core i3, AMD na trhu ještě nemá.

Sestava TOP byla už v dubnu změněna na platformu X370 s Ryzen 7, herní zůstala u Intelu a pro dvě nejlevnější sestavy AMD nemá na trhu zatím nic ­(FOTO nespravuju­). Ale pro vás jsem posedlý Intelem, jak jinak.
Odpovědět5  1
danito (144) | 31.5.201720:15
:­-­) To je právě to stéblo, o kterém píšu. Protože AMD a Intel nejde striktně porovnat. Pochopím to selhání u FX. Ale obhajovat se cenou považuji za alibismus. Ač fandím AMD, skládal jsem na Intelu. Důvody byly nasnadě. Jenže teď je tu Ryzen a Vy si vymyslíte škatulky tak, aby byly Ryzeny nezařaditelné. Přitom by opravdu stačilo nabídnout alternativu. Výhody Ryzenu jsou jinde než v jednovláknovém výkonu a zmínit, že s menším příplatkem získáme výrazně víc výkonu díky HT. Ostatně i tahle věc se dávala jako plus v době kdy to byla výsada Intelu. Je to otázka názoru, který jako jednotlivec obhájit můžu. Dnes diky Ryzenu můžu proti Intelu postavit cokoli a bude to naprosto srovnatelné. Což neznamená identické. R5 1400 je urcitě lepší volba než i3. A tak bychom mohli diskutovat donekonečna. :­-­) Přesto se domnívám, že alternativy na AMD by se měly zohlednit už jen z principu. Navic v době, kdy to konečně možné je. A neudělat to, opravdu zavání starými časy. Proto ta reakce. Hezký zbytek dne.
Odpovědět5  0
Pagliacci (12) | 6.6.201722:24
Proč je tu i5 7600k 4­/4 když za stejnou cenu mám 6­/12? Pardon, o 500,­- levnější procák a skoro o litr deska. Pokud to není známo, tak jsou si ty procáky výkonem ve hře tak stejné, že není důvod preferovat intel. Rozdíl do 5% nepovažuju za zásadní. Do nedávna jsem jel na 2500k. Nehledě na to, že poslední aktualizace her, win, ovladačů přináší stále více výkonu ryzenu. Optimalizují se se takovým tempem, že 3 měsíce od vydání je odladěno řádově o 20% napříč gamesením. Jakmile ale dojde na moderní hry, enginy nebo opravdu pracovní sílu cpu, tak intel je dvakrát slabší a ryzen ho smete. Co výhled do budoucna, atd atd. Tudíž vážně pochybuju o objektivitě článku. Nezlobte se na mě, ale u toho gamesnickýho by mělo být i amd komplet s rx580 4gb protože cenově je konkurecne 1060 3gb a ta je v půlce her i na fhd s vyššíma detailama v řiti. Sestava AMD by byla možná o 5000 levnějsí ale celkově o 5­-10% slabší. Doporučit 7600k mi přijde jako podplacená agitace, nebo neznalost aktuálních komponent. Asi mají ostatní pravdu, je to pr. U lowendu není ještě r3, v highendu zaplaťpánbu je Ryzen 8­/16, to bych už asi nerozdejchal kdyby tam byl třeba 7700k :­) Polepšete se, ta gamingovka je prostě věšení bulíků na nos.
Odpovědět4  1
blackman333 (1) | 22.5.201714:55
kde se da sehnat uvedena Gigabyte GV­-RX580GAMING­-8GD za 6100???
Odpovědět0  0
elho_cid (169) | 25.4.20179:49
Je docela zajímavý, jak se rozevírají nůžky mezi potřebama fotografů a amatérských filmařů. Fotograf potřebuje Intel, protože Adobe má na Ryzenech zataženou ruční brzdu a v ostatních bitmapových aplikacích je situace podobná. Naopak filmař, který často enkóduje velké videosoubory v něčem jako handbrake ocení výhody Zen architektury a mnoha jader za dobrou cenu.
Jsem zvědavý, kam se tohle posune.
Odpovědět5  0
Cemada (1210) | 21.4.20178:58
Kámošovi teď odešla do křemíkového nebe HD 7950, tak přemýšlíme o náhradě. Cenová relace do 8­-8,5tis.; Phenom II X4 ­(nebo x6, teď nevím­); FullHD ­(60Hz­), hry typu Division, BF1­/3­/4,...
Časem ­(cca do roka­) plánuje upgrade na R5 1600. Takže asi něco, co chvilku vydrží.
No a teď dilema:
GTX 1060 6GB ­(MSI GTX 1060 Gaming X 6GB­) od cca 7,5tis
RX 480 8GB ­(MSI Gaming nebo Sapphire Nitro­) od cca 7tis
RX 580 8GB ­(MSI Gaming nebo Sapphire Nitro­) od cca 7tis
Výkonově jsou +­- stejně ­(nevím, +­- 10%?­) ale u 1060 je o dost lepší spotřeba, s tím spojené teploty a hlučnost. AMD umí zase časem zvedat výkon ovladačema, API Vulkan mu hodně sedí ­(ale zatím není rozšířený­), lepší ceny.
Nebo se plácnout přes kapsu a sáhnout po GTX 1070?
Nebo počkat ­(a na co­)? Zatím ho to moc netlačí, jede na záložní HD 5770.

Budu rád za názor :­-­)

Odpovědět0  0
snajprik (1557) | 21.4.20179:30
Ja osobne mam GTX1060 jej vykon na Full HD je bezproblemovi a 2K ešte zvladne bez problemov, 4K je to už horšie.
RX 480=580 je cca+­-10% od GTX1060, nevyhoda je vysoka spotreba a tym vačšie naroky na chladenie, vyšia hlučnosť. Na full HD by som kupil GTX1060 3­-6GB alebo RX 470,480=570,580 4­-8GB hociktora s tychto kariet Full HD zvladne bez problemov.
Odpovědět3  0
Pagliacci (12) | 6.6.201722:36
Není pravda. Například Sapphirky nebo MSI gaming X jsou absolutně tiché. Mám na doraz přetočenou RX 470 Gaming x 4gb a nevim o ni. Geforce není o nic tišší. A rozdíl ve výkonu plus mínus 10% kam a pro koho? RX 580 je o malinký kousek silnější a cenově výhodnější. Ale rozdíl může být tak malý, že bude záležet na sympatiích, Každopádně amd je technologicky vyspělejší a roste mu výkon každým ovladačem. Čím novější hra, tím lépe pro radeon a přesně opačně pro geforce.
Odpovědět0  0
Pagliacci (12) | 6.6.201722:32
V krátké době je to asi měsíc jsem pořádně proklep starou 480ku referenci 8gb. Pak 580 8gb a 470 4gb. Řikám rovnou že drtivá většina her nejde přes 4gb, většinou 3,5gb ­(3 je málo pozor na zprasené ošizené 1060 3gb vyhozený peníze­). Doporučuju sehnat rx 470 4gb za nějakou pěknou výběhovou cenu do 5k a je to top volba. Rozdíl je taa minimální že si ho nejsem skoro vědom. Hraji na 2560x1080 takže nějaký 2,5k monitor. 4Gb nebude na věky, ale rok až tři bych šacoval že všechno jako po másle. Když by nešla sehnat 470 tak rozumnou cenovku u 570 4gb.
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1578) | 26.3.201714:39
za 2100 je úplně zbytečně drahá. Zdroj přes 500 W je tam nesmysl. SSD 2,5­", když už je základní deska s M.2 slotem, proč?

Ono to fakt vypadá, jako kdyby někdo zkoušel, co nejnevhodnějšího se dá pořídit za 25 tisíc.
Odpovědět5  1
elho_cid (169) | 25.4.201710:47
Ona je ta sestava dělaná na budoucí rozšiřování nebo upgrade. Jasně že nějaký Lenovo nebo Dell bude jako celek na začátku odladěnější a výhodnější, ale možná ne dlouhodobě.
Odpovědět1  0
arfi (1) | 30.9.201718:45
S tou M.2 s vámi souhlasím bezezbytku.

Zároveň se chci zeptat autora článku proč nedá přednost M.2 před SSD 2,5­"?
Dle mého názoru má M.2 všechny výhody na své straně pokud se zvolí model s technologií NVMe
cena srovnatelná, výkon vyšší, rozměry menší a připojím ho přímo na základní desku, odpadá kabeláž, ...
Odpovědět0  0
Ienari Tokugawa (107) | 21.3.201718:38
Já jsem celkem spokojen s programem Fast stone image viewer, je free, ma základní funkce a je přehledný, upravuju s ním fotky i na nástěnné kalendáře U Photoshopu mně vždy vadila jeho nenasytnost paměti, ale bezesporu bude lepší
Odpovědět0  0
JirkaH (93) | 17.3.201713:04
k výběru desek mám tuto možná dost zásadní připomínku ­- navrhovat do nových PC desky se sloty PCI mi opravdu nepřipadá příliš vhodné. To je pro někoho, kdo nějakou PCI kartu má a i v novém PC ji bude používat. takže spíše doporučuji se zaměřit na PCIe*1.
A ještě drobnost ­- MB MSI B150M Night Elf ­- po instalaci nejnovějšího biosu dojde k znefunkčnění slotů PCIe*1, navíc slot PCIe16­/4 je určen pouze pro druhou GK a pro jiné karty PCIe*1 je nepoužitelný.
Takže při použití poslední řady procesorů Intel doporučuji volit MB s odpovídající čipovou sadou, nikoli sadou o generaci starší.
Odpovědět1  1
Mr.Lolendo (259) | 20.2.201713:54
Já pořídil jako mini PC tohle https:­/­/www.czc.cz­/acer­-veriton­-n­-vn4640g­-cerna­/200071­/produkt
Hlavním důvodem oné volby je desktop procesor tedy žádná mobilní verze. ­(i3 6100T­) Tčkové procesory jsou s TDP 35W což je ideál do mini PC. Jen bacha na to že Tčkové i5 se vůbec cenově nevyplatí. Např i5 6400T ani průměru vyšší výkon než i3 nemá. Takže jedině pořídit Tčkovou i7 která už je pěkný hukot i na hight­-end PC.

Pokud by někdo měl zájem o malou recenzi­/dotazy na zmíněné MiniPC tak napište.

Odpovědět0  0
vlapek (26) | 17.3.20178:23
Zdravím, tak ta case mě opravdu zaujala.
Šířka, hloubka kolem 20cm je běžná, jenom s výškou 33.2mm se nějak nemohu srovnat.
Stavím malá PC s ITX deskami a APU procesory.
Docela by mě zajímal vnitřek.
Ať tady nepřekážíme, napište mně na mail vlapek@seznam.cz
Díky.
Odpovědět0  0
Cybermannn (4) | 20.2.201711:37
Ahoj vespolek,

Články tohoto tipu jsou zajímavé, ale zajímala by mě proč se defakto nebere u tohoto tzv ­" poměr cena­/výkon ­" mě osobně připadá, že to berete tak, že co nejdražšího sestavíte do limitu třeba 20 000 Kč a podobně. Zbytečně drahé skříně, kapacita SSD by klidně mohla být nižší, vetšinou se stejně používají na systém a případně důležité SW. Ušetřené peníze bych investoval např. do lepšího CPU či grafiky či HDD a pod.
Odpovědět5  2
sheppi (41) | 27.1.201712:01
No já nevím, jestli je dobrý nápad kombinovat desky s čipsety série 100 a CPU Kaby Lake. Ono by to totiž bez upgrade BIOSu nemuselo jaksi fungovat a nikdo si asi nebude kupovat nebo shánět Skylake jenom proto, aby mohl flashnout BIOS na novější s podporou Kaby Lake.
Odpovědět10  0
elho_cid (169) | 30.1.201717:49
Jo tohle se mi stalo s Ivy Bridge. Kdybych neměl k Sandy Bridge procesoru přístup v práci, nevím jak bych to řešil.
Odpovědět0  0
elho_cid (169) | 25.1.201714:05
Ty změny v lednu se mi líbí, jednoznačně posun k lepšímu. Díky.
Odpovědět2  0
pje (69) | 24.1.201715:24
Tyhle články mi připadají jako PR Microsoftu. Pro jakoukoli distribuci linuxu stačí SSD 60 GB ­(vím, je to z přemrštěnou cenu za GB­), u mne jde např. o zaplnění diskového oddílu pro systém a aplikace pouhých 10 GB. Dále, díky znouzecnosti Microsoftu k přechodu k linuxovým API ­(viz běh Ubuntu linuxu pod Win 10­) a existenci Vulkanu se každým dnem otevírá herní svět i pro linux. HW snad kromě nejnovějších GPU již není výkonově ani jinými vlastnostmi pro linux nekompatibilní či poddimenzovaný, proto nechápu zatvrzelost autorů u těchto informativních článků dělat z barevného světa jen černobílý. Janu Vítkovi doporučuji, aby si konečně nějakou vhodnou linuxovou distribuci pořídil a nainstalovat ­(nejlépe na SSD, kde je rychostně jedno, kde jsou data­), třeba v dualbootu s Windows. Pak se snad uvolí oznámit, že pro 80 % uživatelů je dnes výhodnější pracovat s linuxem než s Windows.
Odpovědět4  9
Pavel Matějka (1578) | 24.1.201717:50
Když on na ten váš linux jaksi se.e pes...
Odpovědět7  2
elho_cid (169) | 25.1.201714:06
Kdyby se podíl Linuxu na desktopu zvedl aspoň na úroveň macOS, možná by MSFT uvážil vydání Linuxových Office. A třeba by následovali Adobe a další. Pak by to mělo smysl. Ale zatím je nabídka komerčního SW pro Linux malá a bez komerčního SW masový úspěch nastat nemůže.
Odpovědět1  0
easyrider_svk (84) | 2.2.201715:22
ono bolo par SW v minulosti na unix­/linux ale pomaly to zaniklo. take pro­/e Wildfire 3 malo aj verziu na unix­/linux atd..prvykrat som videl pro­/e na solarise ci co to bolo :­) este 2000i2
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 20.2.201710:04
Kdo by proboha kupoval pro linux ­(který je zdarma­) officy od MS? Když existují open office? Po pravcě, nepochopím, kdo kupuje MS office pro win, snad jedině, kdo je dostane už předinstalované v kompu..
Odpovědět4  0
elho_cid (169) | 21.3.20179:50
Já si je třeba koupil, v mém okolí taky pár spokojených uživatelů a celosvětově, i když se nepočítají firemní licence, jsou to desítky milionů lidí. Zkoušel jsem používat OpenOffice i LibreOffice, ale než bych se s nima trápil, radši dám pár tisícovek za SW který je efektivnější a pomáhá mi.
Odpovědět1  2
FannyHugo (6) | 23.2.201722:24
Uživatel PJE je typický Linuxák bez nadhledu na věc. Píše zde, že mu recenze připadají jako PR články Microsoftu, ale již nevidí že jeho reakce je jako PR na Linux. Jelikož hojně využívám oba systémy, můžu si dovolit kritiku.
Linux ano. V práci na správu sítě ideální nástroj. Převážně se vše řeší z konzole, telnet, ftp, ssh, minicom..všechno z jednoho okna. Cronem si spustit scripty v uvedené časy. Gedit je výborný textový editor na úpravu nejen konfiguračních souborů..atd. Na práci správce sítě neznám lepší nástroj než linux. O serverovém světě ani nemluvě.
Navíc dnešní distribuce Linuxu jsou už bez problémů. Stáhnete si iso, nainstalujete a na většině HW již bezproblémů ihned fungujete, aniž by ste museli řešit nějaké ovladače. Vše většinou funguje hned. Dohrajete si kodeky na mp3 a video a zvesela máte plnohodnotný desktop. Jenže linux není pro každého.
K masovému rozšíření jako je tomu u Windows nikdy nedojde. Ve škole se začíná primárně s windows, na úřadech je windows, pokud hledáte práci tak základ práce s počítačem se automaticky myslí se systémem Windows a tak bych mohl pokračovat.
A to je jen několik důvodů proč jsou windows tak rozšířené. Pokud se na ulici řekne počítač, tak většině se vybaví operační systém Windows a nebo ještě jinak, spousta lidí ani neví že to co mají doma jsou Windows :­)

Sám používám v práci Linux OpenSuse Leap 42.2 a doma mám Windows 10, i Windows 7 a jsem šťastný člověk za oba dva systémy. V práci bych si nedovedl představit spravovat síť z Windowsu a doma upravovat fotografie a videa na Linuxu ­(já vím na fotky je GIMP..ale­).
To jsem ani nezmínil, že UNIX má svoje místo úplně někde jinde než na desktopu. Obrovská část síťových prvků má svůj firmware postavený právě na Linuxu...nebo spíše Unixu.. Vmware, Mikrotik, NASky, Wifi routery a mnoho dalších. Dokonce i slavný MAC Os má v sobě prvky Unixu. Ale to stále není důvod tady tvrdit, že na desktop je Linux lepší než windows. Tato separace je kontraproduktivní a místo aby se Linux více rozšiřoval, zůstává tak doménou IT odborníků než běžných uživatelů computerů.
Odpovědět6  0
peetter (42) | 26.6.20170:10
Souhlasim, ze Linux se pravdepodobne mezi normalni uzivatele nikdy nerozsiri a spis zustane v serverech, sitich. Nicmene sprava site­/systemu je imo v dnesni dobe z Windows na stejne urovnni jako z Linuxu. Zvlast, kdyz MS pridava podporu Bash, ale i predtim stacilo Putty. Nevidim, jak by sprava napr. sitovych Cisco prvku byla z Linuxu jednodussi.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 22.5.201711:14
Linux je vcelku fajn na čtení­/psaní poslouchání hudby, sledování videa, internet a maily. Her na něm obecně rozjedete docela dost, ovšem potíž je v tom jak. U většiny z toho co spustit vůbec jde strávíte na různých fórech pár hodin hledáním jak. Což běžný uživatel buď nedá, nebo prostě ani nemá zájem. A nedovedu si představit, jak na linuxu rozjet určité profesionální programy jako třeba avid protools a podobně. Asi existuje něco jiného, co tam funguje, ale když už zákazník dá třeba 50 tisíc za software, tak ho jen tak nevyhodí.
Odpovědět0  0
sroobik (602) | 30.11.20170:51
linux je celkom fajn na server a do NASka. Na desktop ani nahodou...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.